хочу сюди!
 

Дария

34 роки, риби, познайомиться з хлопцем у віці 25-45 років

Гадеса

Дивно, але заснування Одеси всупереч історичним даним та принципам сучасними безбатченками прив’язується до указу цариці про заснування міста, тоді за часів царизму ніхто не заперечував того факту, що на місті «заснованої» Одеси споконвіку було містечко та укріплення, і що саме українці складали домінуючу національну складову одеських (гаджибеївських) околиць. Так, у книзі, присвяченій століттю указу імператриці, відверто розповідається, як «перевчали» українців, що їхали в місто на торговицю. На заставі при в’їзді до міста питали, куди вони прямують. Почувши у відповідь «До Гаджибею», їх огрівали батогом «перевчаючи» - «До Гадеси, до Гадеси». Лев Славін зазначав, що на Одесі, не дивлячись на всю її національну строкатість, лежить очевидний український відбиток, коли у селянському хлопці, капітані далекого плавання, університетському професорі раптом проглядає тип запорожця з козацької січової вольниці – весь цей стовп відваги, гумору, сили та поезії.
6

Коментарі

115.01.10, 09:09

Зараз не згадаю, але колись десь читав, що сама назва Одеса сягає в часі до грецьких чи римських колоній на березі Чорного моря і звучала ця назва на кшталт "Одес".

    215.01.10, 10:38

    можна я по аналогії
    Як пише дослідниця козаків-мамаїв Тетяна Марченко, узагальнюючи надбання своїх попередників, можливо, ця назва пішла від невеличкої річки “Мамай-Сурки”, що протікала в околицях Запорізької Січі. А ще “мамаями” в давнину називали кам’яних баб на курганах. Також в українській мові є вираз “піти/поїхати на мамая”, тобто податися на удачу, що, ймовірно, може означати зв’язок з ризикованою гайдамацькою справою. За однією дослідницькою версією, цей вираз міг “успадкуватись” ще з часів боротьби з золотоординським ханом Мамаєм в XIV столітті, тим, що зазнав поразки від війська князя Дмитра Донського. Але, на мою думку, дивним видається перебирання імені колишнього ворога для найменування узагальненого звитяжного образу. Я би розглядала того золотоординського Мамая лиш

      315.01.10, 10:39Відповідь на 2 від krir

      лише як тезку Мамая-бандуриста і не більше.

        415.01.10, 18:09Відповідь на 3 від krir

        А де аналогія?

        До речі, в реєстрі Війська Запорізького Низового прізвище Мамай (Реєстр Нової Січі від 1756 року) із 38 куренів згадується в 15 куренях аж 18 раз… Фактично по одному Мамаю (оборонцю) на кожну область козацьких теренів, зокрема:

        1. Джереліївський: Лук’ян Мамай, Ярема Мамай
        2. Конелівський: Василь Мамай, Ігнат Мамай
        3. ІрклГївський: Семен Мамай, Іван Мамай
        4. Батуринський: Тиміш Мамай
        5. Донський: Михайло Мамай
        6. Канівський: Корній Мамай
        7. Кисляківський: Яцько Мамай
        8. Левушківський: Кузьма Мамай
        9. Незамаївський: Петро Мамай
        10. Пластунівський: Кирик Мамай
        11. Коренівський: Петро Мамай
        12. Полтавський: Нечипір Мамай

        Все наше рідне.

          515.01.10, 18:14Відповідь на 3 від krir

          Повстання золотоординського Мамая - це конфлік православних з мусульманами. Іслам став офіційною релігією Орди і православна татарва мусила шукати притулок в православній Московії, що її зміцнило. До того була терпимість до всіх релігій і кацапські попи - ісконно православні - молилися за здравіє ХАНА

            615.01.10, 19:35Відповідь на 4 від Mamay_

            розклади,переклали,поясни слово-назву Мамай - якшо ваша ласка...

              717.01.10, 12:34Відповідь на 6 від krir

              розклади,переклали,поясни слово-назву Мамай - якшо ваша ласка...Я маю підбірку матеріалів по цьому питанню, але вона мене не сильно задовольняє. А Вашу думку, я б з радістю послухав

                817.01.10, 14:09Відповідь на 7 від Mamay_

                з задоволенням,але сперш своє бачення засвідчи

                  917.01.10, 18:36Відповідь на 8 від krir

                  1.Слово вважають тюрським, але задовільно розтлумачити не можуть.
                  Мамай – кам’яна фігура на могилі, половецька баба.
                  В. Даль зазначає: у татар Мамай – чудовисько, яким лякали дітей. У монголів нібито збереглося лайливе мам «чорт, дідько», і тюркологи саме до нього схильні зводити ім’я Мамай. Тобто виходить, що Мамай «чортів, дідьків», хоча важко повірити, щоб батьки давали таке ім’я своїй дитині, та ще й знатній. … Як тлумачать слова «бабай» і «папай» (скіфське божество), папа, мама, баба.
                  Якщо мама «мати» при подвоєнні ма, то такий термін має відноситися до жіночого божества, а ним може бути тільки Діва-Деві, дружина Шіви, в атрибутиці якого та козака Мамая дослідники знаходять три десятки відповідностей, що, мабуть, невипадково. Одне з первісних Амма «Мати» (амазонки) – Мамай / Аммай

                    1017.01.10, 18:36Відповідь на 9 від Mamay_

                    – значення «Приналежний Аммі». Така особливість і значення можуть сягати часів МАТРІАРХАТУ (ті ж амазонки).
                    2. …відсутність етапів еволюції образу й композиції від початкових, зародкових елементів і до остаточного становлення канонічної схеми. Підкреслимо, що саме ця раптовість виникнення, відсутність перехідних, проміжних варіантів , на нашу думку свідчить про суто українське походження цієї картини як носія певних, зрозумілих народові, смислу й засобу художнього втілення історичних реалій.
                    3. Речі – символи: пагорб, дерево (дерево-життя?), спис, кінь, бандура.
                    4. Поза: зовнішня бездіяльність, перебування у просторі, як фактор, і відповідний внітрійшій стан.
                    5. На багатьох картинах типу «Козак – душа правдива» козак зображений не з бандурою в руках, а з характерно складеними рукам

                      Сторінки:
                      1
                      2
                      попередня
                      наступна