хочу сюди!
 

MELANA

39 років, рак, познайомиться з хлопцем у віці 49-51 років

Написано у дві тисячі третьому. Ми чомусь навчились?

Українсько-польські відносини впродовж своєї тисячолітньої історії пережили декілька драматичних і навіть трагічних моментів. Проте, в пам’яті нинішніх поколінь чи не найболючішою травмою залишається братовбивчий польсько-український збройний конфлікт 1943 року на Волині, коли здетонували міни сповільненої дії українсько-польської історії.   Затиснуті в ідеологічних лещатах комунізму, обидва наші народи були позбавлені можливості вести чесний і відвертий діалог щодо згаданих подій, який спирався б на конкретні факти історії. Огульне засудження комуністичною пропагандою національно-визвольних змагань українців, зокрема діяльності ОУН і УПА, було лише інструментом тотальної совєтизації українського народу, а не іспитом його сумління. Поляки можуть це зрозуміти, оскільки самі, хоч і меншою мірою, пережили таке ідеологічне спотворення історії щодо Армії Крайової. Сьогодні, 60 років опісля трагічних подій на Волині, такого іспиту сумління не оминути.   Це була війна, про яку ідеологи знають більше, ніж історики. Однак достовірні факти, документи і свідчення можуть суттєво спростувати викривлені чорно-білі картини минулого. Дух правдивої історії не терпить таких чорно-білих інтерпретацій, коли з одного боку бачать тільки героїв, натомість з іншого – лише злочинців. Проте, хоч якими ретельними будуть дослідження істориків, фактологічна правда – це лише половина справи. Навіть найнезаперечніші факти, якщо вони ляжуть на ненависницьку основу душі, стануть джерелом нової незгоди й нових історичних порахунків. Тому ми закликаємо обидва наші народи у сповідальному акті сумління знешкодити у своєму серці зерна ворожнечі, визнаючи цим самим нашу віру у вищу правду любові.  Нам близькі слова Президента Польщі Алєксандра Квасьнєвського, що “глибока людська формула ‘вибачаємо і просимо вибачення’ має сенс навіть тоді, коли над кимось не тяжіє безпосередня відповідальність за те, що відбувалося в минулому”. Тому ми, підписані тут українці, зважуємося на те, щоб цим своїм словом промовити водночас і до наших краян, і до польського народу.  Ми схиляємо голови перед тими українцями, які в роки воєнного лихоліття під тиском обставин і з власного вибору взялися за зброю, щоб захищати свою землю і свої родини. Ми визнаємо, що нинішню нашу свободу окуплено, зокрема, ціною їхніх великих жертв, і вважаємо, що українська держава ще не сплатила свій борг перед ними. І складаючи їм свою шану, ми просимо всіх учасників згаданих подій, які сьогодні ще серед нас, а разом з ними і все українське суспільство по-християнськи простити провини тих, хто з польського боку став причиною їхніх понівечених доль. Водночас ми просимо вибачення у тих поляків, долі яких були понівечені українською зброєю, а в їхній особі – і в усього польського суспільства. Ми висловлюємо свій жаль, що цю зброю було спрямовано також і проти невинних і мирних польських родин, та визнаємо, що насильницьке усунення польського населення з Волині було трагічною помилкою. Сліпа помста завжди уневажнює лицарство зброї, перетворюючи військову сутичку на різанину. Ми переконані, що принцип колективної відповідальності усієї спільноти за вчинки її окремих членів не мають під собою ні євангельської, ні загальнолюдської леґітимації.  Хай же гріх братовбивства, що лежить на обох сторонах, буде відпущено Господом і відкуплено покаянням та щирим добросусідством обох народів. Усе сказане не є спробою прикрасити нашу спільну історію: вона є і славною, і гріховною водночас. Ми також проти маніпулювання історичною пам’яттю заради короткотривалих політичних вигод. Поляки та українці й далі по-різному дивитимуться на свою спільну історію, і це нормально. Проте сьогодні нас турбує, як ми дивитимемось на наше майбутнє. Ми переконані: перепусткою до нового й мирного століття нашої історії може бути не сокира месника й не жало зловорожого слова, а людське серце, що вміє прощати і просити прощення. 

Взято мною тут: http://www.ji.lviv.ua/n28texts/vidkr-lyst.htm

До чого це я? Моя реакція на останні публікації на АйЮЕй. У цій замітці я не маю наміру заглиблюватись в тему розвитку українсько-польського порозуміння чи зачіпати паралельну дуже важку тему українсько-російську. Я хочу поговорити про те, що на нашому ресурсі уже стартували передвиборні технології у вигляді цілого ряду провокативних публікацій. Зрозуміло що партія влади йде до виборів з голою дупою, що усі псевдореформи та "покращення", що усі подачки з бюджету її не врятують. Відповідно відбувається хапання за соломинку у вигляді промивання мізків за принципом "Поділяй та володарюй". Кількість публікацій про шароварників -східняків, патологічних убивць галичан, русинів- будівників "Русского мира", зловорожі наміри сусідніх держав та сусідніх народів-ворогів, заїжджена тема слов"янського братства щораз збільшується і розрахована на те, щоб довести суспільство до найвищого стану нервозності, щоб громадяни були змушені шукати прихистку в "гаранта стабільності".

Звичайно, багато публікацій будуються на історичному матеріалі, який гарненько підсовується зі сторони. Тут дуже доречно згадати фразу з наведеного вище тексту. "...  ідеологи знають більше, ніж історики." До того ж авторитет будь-якого історика ставиться під сумнів.

Я дуже хочу щоб наш народ, якому нав"язано інформаційну війну, її не програв. Для того пропоную використати старий мудрий вислів "Війну виграє не той, хто кого перестріляє, а той, хто кого передумає". З огляду на це пропоную разом передумати оцю всю шушеру, яка все більше навалюється. Мені здається, що ігнорування провокативних матеріалів, спокійний виважений тон у спілкуванні, могли б у цьому непогано допомогти. Разом з тим я з охотою вислухав би й інші корисні думки з цього приводу. 

Чекаю на коментарі. Прошу розповсюдити.

22

Коментарі

418.04.12, 04:40Відповідь на 38 від Swыdоmыi

А то, я ж историк как-никак. И про Волынскую резню знаю и про Львовскую - сколько там поляков и евреев до 1941 года жило и куда они подевались.От і добре. А текст замітки вдалось освоїти?

    428.04.12, 04:45Відповідь на 41 від Мреє DAD

    ]От і добре. А текст замітки вдалось освоїти?http://blog.i.ua/community/2399/956993/
    Эта больше понравилась - особенно вторая часть.

      438.04.12, 04:59Відповідь на 41 від Мреє DAD

      От і добре. А текст замітки вдалось освоїти?Читал я твою статью - она мне совсем не понравилась. Ответь лучше на коммент 32
      http://blog.i.ua/user/2513455/956838/?p=3#p3

        448.04.12, 05:04Відповідь на 1 від dytyna

        Друже, Ви заговорили про ігнорування провокативних публікацій?Я считаю что никаких "провокативних публікацій" нет, а есть позиция страуса - улюблена позиция щирых укляинцев, и никаким замалчиванием проблем не решить, они будут только сильней гноиться.

          458.04.12, 05:08Відповідь на 7 від Горянка

          Хочу обратить Ваше внимание на 42 коммент, что вам мудрый человек советует - профессор Гарвардского университета США, этнический украинец Роман Шпорлюк.

            468.04.12, 05:16Відповідь на 43 від Swыdоmыi

            От і добре. А текст замітки вдалось освоїти?Читал я твою статью - она мне совсем не понравилась. Ответь лучше на коммент 32
            http://blog.i.ua/user/2513455/956838/?p=3#p3
            Будь-ласка. Будь-яку дію можна оскаржити. Якщо Вас обурюють діїї лвівської влади і Ви вважаєте їх незаконними,- скористайтесь своїми правами і притягніть владу до відповідальності. Мене особисто дії львівської влади не обходять, більше цікавить франківська.

              478.04.12, 05:19Відповідь на 42 від Swыdоmыi

              ]От і добре. А текст замітки вдалось освоїти?http://blog.i.ua/community/2399/956993/
              Эта больше понравилась - особенно вторая часть.
              А Ви й правда історик? Десь можна прочитати Ваші дослідження на теми вказані в ком. 38?

                488.04.12, 05:22Відповідь на 46 від Мреє DAD

                Будь-яку дію можна оскаржити. Якщо Вас обурюють діїї лвівської влади і Ви вважаєте їх незаконними,- скористайтесь своїми правами і притягніть владу до відповідальності. Мене особисто дії львівської влади не обходять, більше цікавить франківська.Лукавишь друг. Ивано-Франкивск это не другая планета и всё что происходит в нашей стране касается всех её граждан. Тем более, что "Свобода" скоро станет парламентской партией и многие западно-украинцы разделяют её идеологию.
                В суд я подавать не буду, просто обратил внимание на тот факт, что "демократычна оппозиция" грубо попирает Конституцию. И с этой точки зрения я не понимаю смысл твоей статьи - ведь национализм действительно смертельно опасен и это не пиар перед выборами.

                  498.04.12, 05:27Відповідь на 47 від Мреє DAD

                  А Ви й правда історик? Десь можна прочитати Ваші дослідження на теми вказані в ком. 38?Всё правда. Никаких специальных дослиджень я не проводил, а делаю свои выводы на основании дослиджень инших.
                  Дед мой - уроженец Станиславской области, ему сейчас за 80 - очевидец и живой свидетель бандеровского террора. Ему перед смертью лгать незачем. Но это так - лирическое отступление.

                    508.04.12, 05:32Відповідь на 34 від анонім

                    Это "спокійний, виважений тон"? Это называется "Сам дурак". Обычный метод вести дискуссию, когда нечего сказать. "Передумать оцю всю шушеру" у Вас, однако, не вышло.Ціклком спокійний з огляду на непробивну зашореність співрозмовника. Ви увесь час намагаєтесь нав"язати мені відповідальність та почуття вини за події восьмидестирічної давності. Не важко здогадатись, що Ви зацікавлені в цьому, як і в тому, щоб доводоти одного дня що галичани не українці, а наступного, що вони росіяни і т.д. Здоровий глузд, логіка Вам не потрібні,- Вам потрібен ворог, вам потрібна нестабільність, нервозність. Чи ж не так?

                      Сторінки:
                      1
                      3
                      4
                      5
                      6
                      7
                      8
                      11
                      попередня
                      наступна