Почав читати поабзацно.
Абзац 1 - не згоден. Людина з власних шовіністичних поглядів ставить себе вище природи, але немає ніяких гарантій що природа,
"в результате естественного развития", не створить якусь вищу по розвитку істоту, яку може знищити людина як конкурента.
Абзац 2 - вважаю що суть людська - "річ в собі", яку повністю пізнати, як і будь-яку іншу річ, не можливо.
Абзац 3,4 - перший варіант не можливий через людську лінь, другий описаний варіант занадто гарний щоб бути правдивим (скоріше в ньому йдеться про максимальне використання навколишнього середовища як в світах кібер-панку, чи подібних урбанічних утопіях). Вигадувати можливо будь-що, але не зрозуміло з яких передпосилань виходив автор обговорюючи другий варіант.
Абзац 5 - згоден.
Абзац 6 - згоден.
7 - майже згоден. Не певний відносно того чи варто перед кожним розкривати альтернативу, бо можна знайти зворотні випадки. Особливо не згоден з останнім реченням. Скільки людей щороку кінчають з життям від кохання? Інша людина може повернути до життя.
8 - майже згоден. Тільки роз'яснень про хороше та праве малувато.
9 - повністю згоден.
10 - згоден. Що відноситься до якого кругу можливостей людини?
11 - згоден повністю.
12 - згоден. Тільки мета суспільства такою ніколи не буде, а значить зло буде ще довго на землі.
13 - згоден. Тільки якщо ми все єдине, то чому з цієї єдності виключена природа та оточуючий світ?
14 - звучить гарно, як казка. Реально такого ніколи не буде. Сам я не хочу щоб мій далекий нащадок ставив інтереси суспільства понад інтересами сім'ї. (як Павлик Морозов, що здав рідного батька в ім'я ідеї, чи диктаторів, підписуючих документи на розстріл в ім'я очищення суспільства).
15 - згоден. Людина (в цілому) так само похваляється своєю силою розума щоб заховати свою дурість від себе.
16 - той розум, що це збагне буде або проігнорований або "вилікуваний" більшістю.
17 - згоден лише з першим реченням. Замість того, щоб ламати руки та казати про втрату віри та надії слід вдихнути цю віру та надію самим. Кожним з нас по правилу "Я почну, а ти - підхвачуй".
18 - згоден.
19 - повністю згоден.
20 - не згоден. В історії вже не раз переглядалися державні устрої. Ідеального ще немає
21 - Знову ода про те, як гарно зібратись разом, та всі сокири в одне озеро... Коли спадуть іллюзії це буде лише іллюзія її відсутності, і рух до пошуку реальності продовжиться з іншої точки.
22 - Якщо це відбудеться - більшість "сонних людей" з'їдуть з глузду. Тому краще цього не робити.
23 - не згоден. Це може статися лише через кількох людей що загубляться в своїх іллюзіях.
24 - згоден. Тільки не зрозуміло як краще прокидатися.
Підсумую.
Кредо гарне.
Недоліки - використання кількох термінів без їх визначення, чи хоча б пояснення.
Існують "заноси" автора в бік ідеалізації людини та суспільства, розмови про гармонію з природою, не беручи до уваги ні проблеми природи, ні існування відхилення людини від норми, ні егоїстичність людської натури.
Почав читати поабзацно.Спочатку спробував вираховувати, а потім плюнув і пронумеровав їх.
Абзац 1 - не згоден. Людина з власних шовіністичних поглядів ставить себе вище природи,Тут така штука... Фромм був екс-фрейдистом і під "природую" розумів перш за все тваринні інстикти - фрейдовські Ерос і Танатос, адлеровську жагу до влади і т.п. Імхо тут він дискутує з представниками класичного психоаналізу. Абзац 3,4 - перший варіант не можливий через людську лінь, другий описаний варіант занадто гарний щоб бути правдивимЗвертаю увагу, що там не результат, а швидше два напрямки для руху. Тобто можна рухатись у напрямку першого варіанту, а можна у напрямку другого. Факт руху ще не гарантує, що ти досягнеш мети, але ти станеш до неї ближче, що вже немало.
Абзац 6 - згоден.
7 - майже згоден. (...) Особливо не згоден з останнім реченням. Скільки людей щороку кінчають з життям від кохання?А що є кохання? У Фромма є книжка, де він намагається описати своє розуміння цього явища (http://www.fictionbook.ru/ru/author/fromm_ye rih/iskusstvo_lyubit/).
14 - звучить гарно, як казка. Реально такого ніколи не буде. Сам я не хочу щоб мій далекий нащадок ставив інтереси суспільства понад інтересами сім'ї.Вийти з кровних зв'язків можна двома шляхами - ставши чимось меншим (теза: "У мене не має родини" чи чимось більшим (теза: "Все людство є моєю родиною". Я вважаю, що легендарний Павлік Моров це перший варіант, а Фромм писав швидше про другий.
17 - згоден лише з першим реченням. Замість того, щоб ламати руки та казати про втрату віри та надії слід вдихнути цю віру та надію самим. Гм, він наче ніде не писав, що потрібно ламати руки... Сам він досить багато працював над тим, щоб дати людям віру, надію і вказати шлях.
Коментарі
Icebear
124.10.07, 16:57
А якщо мені ще хтось підкаже, як тут ховати пости "під кат", то я буду йому вельми вдячний
Gluck(Счастье)
224.10.07, 18:21
Почав читати поабзацно.
Абзац 1 - не згоден. Людина з власних шовіністичних поглядів ставить себе вище природи, але немає ніяких гарантій що природа,
"в результате естественного развития", не створить якусь вищу по розвитку істоту, яку може знищити людина як конкурента.
Абзац 2 - вважаю що суть людська - "річ в собі", яку повністю пізнати, як і будь-яку іншу річ, не можливо.
Абзац 3,4 - перший варіант не можливий через людську лінь, другий описаний варіант занадто гарний щоб бути правдивим (скоріше в ньому йдеться про максимальне використання навколишнього середовища як в світах кібер-панку, чи подібних урбанічних утопіях). Вигадувати можливо будь-що, але не зрозуміло з яких передпосилань виходив автор обговорюючи другий варіант.
Абзац 5 - згоден.
Gluck(Счастье)
324.10.07, 18:48
Абзац 6 - згоден.
7 - майже згоден. Не певний відносно того чи варто перед кожним розкривати альтернативу, бо можна знайти зворотні випадки. Особливо не згоден з останнім реченням. Скільки людей щороку кінчають з життям від кохання? Інша людина може повернути до життя.
8 - майже згоден. Тільки роз'яснень про хороше та праве малувато.
9 - повністю згоден.
10 - згоден. Що відноситься до якого кругу можливостей людини?
11 - згоден повністю.
12 - згоден. Тільки мета суспільства такою ніколи не буде, а значить зло буде ще довго на землі.
13 - згоден. Тільки якщо ми все єдине, то чому з цієї єдності виключена природа та оточуючий світ?
Gluck(Счастье)
424.10.07, 19:04
14 - звучить гарно, як казка. Реально такого ніколи не буде. Сам я не хочу щоб мій далекий нащадок ставив інтереси суспільства понад інтересами сім'ї. (як Павлик Морозов, що здав рідного батька в ім'я ідеї, чи диктаторів, підписуючих документи на розстріл в ім'я очищення суспільства).
15 - згоден. Людина (в цілому) так само похваляється своєю силою розума щоб заховати свою дурість від себе.
16 - той розум, що це збагне буде або проігнорований або "вилікуваний" більшістю.
17 - згоден лише з першим реченням. Замість того, щоб ламати руки та казати про втрату віри та надії слід вдихнути цю віру та надію самим. Кожним з нас по правилу "Я почну, а ти - підхвачуй".
18 - згоден.
19 - повністю згоден.
20 - не згоден. В історії вже не раз переглядалися державні устрої. Ідеального ще немає
Gluck(Счастье)
524.10.07, 19:11
21 - Знову ода про те, як гарно зібратись разом, та всі сокири в одне озеро... Коли спадуть іллюзії це буде лише іллюзія її відсутності, і рух до пошуку реальності продовжиться з іншої точки.
22 - Якщо це відбудеться - більшість "сонних людей" з'їдуть з глузду. Тому краще цього не робити.
23 - не згоден. Це може статися лише через кількох людей що загубляться в своїх іллюзіях.
24 - згоден. Тільки не зрозуміло як краще прокидатися.
Gluck(Счастье)
624.10.07, 19:19
Підсумую.
Кредо гарне.
Недоліки - використання кількох термінів без їх визначення, чи хоча б пояснення.
Існують "заноси" автора в бік ідеалізації людини та суспільства, розмови про гармонію з природою, не беручи до уваги ні проблеми природи, ні існування відхилення людини від норми, ні егоїстичність людської натури.
Icebear
724.10.07, 23:29Відповідь на 1 від Icebear
Знайшов сам... Після довгих експериментів вийшов цей компроміс між тим, що хотілось, що мало бути і тим, що можна... :-/
Icebear
824.10.07, 23:40Відповідь на 2 від Gluck(Счастье)
Спочатку спробував вираховувати, а потім плюнув і пронумеровав їх.Тут така штука... Фромм був екс-фрейдистом і під "природую" розумів перш за все тваринні інстикти - фрейдовські Ерос і Танатос, адлеровську жагу до влади і т.п. Імхо тут він дискутує з представниками класичного психоаналізу.
Звертаю увагу, що там не результат, а швидше два напрямки для руху. Тобто можна рухатись у напрямку першого варіанту, а можна у напрямку другого. Факт руху ще не гарантує, що ти досягнеш мети, але ти станеш до неї ближче, що вже немало.
Icebear
924.10.07, 23:50Відповідь на 3 від Gluck(Счастье)
А що є кохання? У Фромма є книжка, де він намагається описати своє розуміння цього явища (http://www.fictionbook.ru/ru/author/fromm_ye rih/iskusstvo_lyubit/).
Icebear
1025.10.07, 00:11Відповідь на 4 від Gluck(Счастье)
Вийти з кровних зв'язків можна двома шляхами - ставши чимось меншим (теза: "У мене не має родини" чи чимось більшим (теза: "Все людство є моєю родиною". Я вважаю, що легендарний Павлік Моров це перший варіант, а Фромм писав швидше про другий.Гм, він наче ніде не писав, що потрібно ламати руки... Сам він досить багато працював над тим, щоб дати людям віру, надію і вказати шлях.