За греблею річка виривається на свободу, з шумом перекочуючись живописною
кам’янистою долиною.
І перша невеличка приємна несподіванка – млин над греблею, хоч і з сучасною
надбудовою, але свою явно дореволюційну атмосферу він зберіг.
Ну а далі поганенькою дорогою – у Могилівку.
Катаючись цими місцями майже за два роки до того , я проскочив це село
навпростець, гадаючи, що тут немає нічого цікавого. А от цього разу уже
роздивився його як слід.
Окрасою Могилівки є озеро, що утворилось в колишньому кар’єрі. Якісь
кмітливі товариші обгородили його, обладнали пляж та альтанки й беруть гроші за
вхід. Проте в таку погоду відпочивати там могли хіба якісь божевільні, тож із
мене за в’їзд ніхто нічого не брав.
Всупереч моїм сподіванням, туман так і не розсіявся, і фото, на жаль, не
можуть передати усієї краси цього місця, а надто незвичайного лазурного кольору
води, якого вона набуває у сонячну погоду.
З однієї сторони насипали гарний піщаний пляж.
Але, як це характерно для кар’єрів, переважно береги уривчасті.
На тій стороні – літні кафе.
Об’їхавши озеро по периметру та наробивши вдосталь панорам, рушаю далі.
Центр Могилівки у сучасному виді постав наприкінці радянської епохи, його
збудували для робітників тоді ще діючого кар’єру. Він складається з
2-поверхових будинків, дитсадку, школи, пошти, в народі зветься «Домики». На
великій площі – танк-пам’ятник та сільський клуб.
Церква сучасна, зведена на тому ж місці, де колись була стара, ще в
дореволюційні часи. На передньому плані – якесь чудо науки і техніки, що масово
використовується в наших селах як транспорт.
Далі настала черга Гнівані, у якій я все хотів побачити озеро піщаного
кар’єру, оточене промзоною кар’єру гранітного, діючого. Прикинув аж три дороги
до нього, але з усіх боків зрештою натикнувся чи на КПП з охороною, чи
переповнені вантажівками розбиті дороги.
Ну й нічого, у цьому містечку і без того є на що подивитись, хай то буде
трішки забуте старе чи щось нове, пропущене в минулу поїздку.
…наприклад, зайвий раз помилуватись природою на плавнях, де Рів впадає в
Буг.
На задньому плані видніється елеватор.
…або ще раз проїхати цукровим заводом, що навіть у руїнах не втрачає своєї
величі.
Один з колишніх корпусів заводу, як виявилось, відреставрований і
перероблений під ресторан.
Навіть не знаю, чи сильно його відвідують в такій глушині – у серці руїн
далеко від житлових кварталів. Не дивно, що він за високим парканом із наглухо
зачиненими ворітьми.
Погляд на ресторан з висоти переходу над залізницею.
…або звернути увагу на те які у місті специфічні будинки – темні, гранітні.
…зайвий раз зацінити архітектурну велич костелу святого Йосипа.
Правда, знову було закрито. Ось на ці вітражі я особливо хотів би глянути
зсередини.
Зрештою, я знайшов іще один кар’єр, який був «планом Б», на виїзді на
Селище.
З однієї зі сторін над ним досі стирчать бетонні опори, що лишились від
давно закритого видобутку граніту.
На тому березі – розгалуження колій залізничної станції.
Намилувавшись скелястими обривами над озером, з чистою совістю їду додому.
Коментарі
Parichka
117.10.17, 21:10
дуже цікавий репортаж! дякую
Гість: сім на вісім
217.10.17, 21:28
Гість: Апрель_ка
317.10.17, 22:57
+++
Hrab
418.10.17, 10:19
u1983
518.10.17, 15:55