По інший бік дороги в різні боки уводять заплутані ґрунтові вулички.
Якихось 5 хвилин ходу, і шумне місто залишається позаду, поступаючись досить
глухій і безлюдній сільській місцевості. Тим не менш, ми все ще в Чернівцях, а
саме в районі Гореча, відомому з першої половини 18 ст. Треба ще далеченько
прогулятись, аби знайти першу місцеву пам’ятку – дерев’яну Свято-Вознесенську
церкву 1767 року.
Навколо церкви – румунське кладовище.
Типовий пейзаж Горечі.
Вертаємось до траси. Недалеко від неї серед новобудов виділяється Петропавлівська
церква 1938 року, пам’ятка румунських часів.
Щоб дістатись наступної цікавинки, треба зробити чималу петлю в сторону
Прута і знову звернути з дороги, цього разу – в лісопарк Гарячий Урбан. В серці
лісопарку сховався монастир.
Монастир чоловічий, відомий з 1712 року. Його розквіт прийшовся на 18 ст.,
а занепад почався з 1784 року, з приходом Австро-Угорщини. Церква Різдва
Богородиці збудована до 1767 року.
З 1995 року монастир відкрито знову. Зараз тут чисто і охайно.
Дзвіниця приблизно того ж віку, що і церква.
Господарські будівлі вдалині.
Але і це ще не все. Через дорогу від лісопарку знаходиться музей народної
архітектури та побуту.
Тут представлені автентичні хатки, господарські та адміністративні споруди,
звезені з різних куточків Буковини.
У більшість хат можна зайти і оглянути зсередини.
Ось таким скромним, якщо не бідним, був побут українських селян за
румунського панування.
Кузня.
Виставка глечиків у одному з будинків.
Скансен невеликий, якраз аби і подивитись було що, і набриднути не встигло.
Кабінет у сільській управі.
Тодішня карта Румунії.
Церква Святого Миколи 18 ст., перенесена з Кіцманського району.
Інтер’єр.
Дзвіниця від початку не була парою церкві, її привезли з іншого села.
Що ще кидалось у вічі того дня у музеї, так це кошмарно велика кількість
весіль, цілий флешмоб.
Млини на в’їзді до скансену.
На один із них можна піднятись і зазирнути всередину.
Вид на музей з другого поверху млина.
І дерев’яні скульптури.
Суміжне до Горечі селище Калічанка відоме з 19 ст. У наш час цей район, у
значній мірі, являє собою промзону, але ми вирушаємо сюди у пошуках чергового
дерев’яного храму.
Успенська церква зведена у 1783 році. Ви навіть не уявляєте, як важко
довести до ладу фото будівлі з білим верхом і чорним низом.
Від церкви у сторону міста веде дорога, оточена кладовищами, по праву руку
– єврейське, по ліву – еее… інтернаціональне. Домінантою єврейського кладовища
є велика недіюча синагога.
Якась дивна інсталяція з мацейв.
Якщо раніше мені траплялись лише строго-аскетичні кіркути, то на цьому
повно пишних надгробків і склепів.
І смітник за синагогою. Все як у людей.
Каплиця (склеп?) на другому кладовищі.
Старе австрійське поховання.
Одразу за кладовищами починається ринок, а там і до центру всього нічого. І
похмурі та моторошні передмістя швидко забуваються, уступивши місце таким
звичним і затишним Чернівцям.
Коментарі
disu
112.12.16, 19:16
інсталяція....скоріш за всe—то збeрeжeні фрагмeнти ліпнини і оздоблeнь облуплeних стін синагоги...всe що збeрeглося—просто зліпили в купу...
visnyk
212.12.16, 19:39Відповідь на 1 від disu
та ні, то уламки надгробків. тому і дивно...
ЯКриворожанка
312.12.16, 21:24
Класно.
VaRvaR
413.12.16, 09:17
Сам Солітон
53.02.18, 23:59