хочу сюди!
 

Людмила

56 років, водолій, познайомиться з хлопцем у віці 44-57 років

Трохи про лубочне християнство

  • 19.10.09, 15:54
Явище, яке назване "лубочним християнством", присутнє в нашому церковному житті як факт. Воно є невірне сприйняття Церкви, при якому ігноруються два основні принципи церковного життя: христоцентричность і синергія.      Християнство має певну ієрархію цінностей, а саме: головне у ньому – Сам Христос, Його божественна Особа. Він є Альфа і Омега, початок і кінець (Одкр. 1,8); Він є Шлях, Істина, Життя і Воскресіння (Ін. 14, 6; 11, 25); для віруючого Христос – це все (преп. Марк Подвижник). Мета життя християнина – з'єднатися з Христом, жити Їм і з Ним, і в Нім знайти спасіння мир, щастя і безсмертя. Саме для цієї – ні для якої іншої – цілі Бог заснував на землі Церкву, в Якій Духом Святим через Таїнства і відбувається залучення віруючої душі Христу Господу.    a  Церква – не просто засіб індивідуального освячення людини. У Христі людина знаходить дійсну повноту життя, а, отже, і спілкування з іншими людьми; причому для Церкви абсолютно неважливо, живе людина на землі або вже відійшла в світ інший, бо в Церкві немає смерті. Церква – не просто співтовариство віруючих або специфічна організація. По суті своїй Церква є Тіло Христове. Звідси і витікає принцип христоцентричності. Він означає, що в Церкві все без виключення повинно зводитися до Христа Спасителя.

За 2000 років свого існування Церква накопичила величезне багатство – духовне, культурне, соціальне таінше, яке сформувалось у велику кількість форм і явищ, всі сфери людського буття. І всі ці церковні форми і явища існують виключно для того, щоб тим або іншим чином залучити або сприяти залученню людини Ісусові Христу. Якщо ми, через ті або інші причини, починаємо сприймати ці зовнішні церковні форми як щось самоцінне, поза контекстом Христа, то ми здійснюємо помилку, підміняючи головне – другорядним, істинне – формальним, – бо без Христа все абсолютно безглуздо, нехай навіть і в Церкві.

Слово синергія означає "сумісна дія", співтворчість Бога і людини. Благодать Божа, властива Церкві, ніколи не діє в насильницький спосіб, автоматично; Бог завжди поважає свободу людини і чекає від неї свідомих і абсолютно вільних релігійних рухів серця і дій. Цей принцип дотримується в усіх сторонах релігійного життя.

Все в Церкві розраховано на усвідомлене відповідальне життя християнина; у Церкві немає нічого формального, "сліпого", того, що здійснюється "само по собі", як би "в обхід" людського волевиявлення

Вищеназвані принципи церковного життя існують зовсім не для абстрактних роздумів, але, як і все в Церкві, для життя. З христоцентричності і синергії витікає необхідність етичної праці для єднання з Христом.

Оскільки від старого Адама ми успадковуємо занепалу природу, нам необхідна праця противлення їй і примушування себе на виконання заповідей Божих, яким тільки і засвоюється благодать Христова людині. Багато людей таке християнство не влаштовує. Не розбиратимемо тут причини, чому це відбувається – це і страх свободи, і недооцінка моральності, та.ін..

У протилежність сьогоденню, "важкому" християнству існує набагато поширеніше інше християнство. Воно характеризується, в числі іншого, двома речами: двовірством – християнством без христоцентризму, і магізмом – християнством без синергії і етичної праці.

Двовір’я – явище, що традиційне для Русі, характеризується ухваленням і засвоєнням обрядової сторони Православ'я при тому, що дух життя залишається язичницьким.

2

Коментарі

119.10.09, 16:10

вірно обгрунтовано

    219.10.09, 16:31

    Если почитать современных православных авторов, то создается впечатление, что православные дружно принялись перенимать протестантские традиции. От их былой самоуверенности не осталось и следа - они уже не считают себя доминирующей конфессией. Особенно это заметно по высказываниям именно Мещерининова.

      319.10.09, 16:39Відповідь на 2 від Vlad_UA

      самоуверенность!?! откуда в христианстве такое качество?

        419.10.09, 17:23Відповідь на 3 від vaskez

        Ну... не личной, конечно, а корпоративной. Хотя, хватает и личной.
        Ведь православие не принимало ни какой критики в адрес учения и уклада жизни... а тут - перестройка и самокритика!

          Гість: Mudreц

          519.10.09, 21:21

          Ой жеш ойжеш шо робиця шо робиця жах й пристрасть!Ойже годі тобі тоді,нужбо анужбо,деколи шоколи,алеж авжеш.

            620.10.09, 04:43

            Очень любопытный материал.Позволь пару наблюдений.
            Пишет про лубок в церкви, а у самого лубок в суждениях. Иисус заповедал: И отцем не называйте никого на земле, ибо один у вас Отец--Сущий на небесах. Какое может быть святоотеческое христианство?! Здесь же Иисус говорит:один у вас учитель--Христос, вы же все--братья.А православие всеми силами стремится разделить собрание на паству и пастырей, на грешников и святых отцов, которых сами же и назначают.
            Второе, что бросается в глаза, это то, что православие себя считает святой гонимой церковью и в то же время игумен критикует языческие (причём,далеко не все) заблуждения этой самой "церкви".
            Церковь--это не то, что само себя называет церковью, а собрание братьев и сестёр во Христе, которые по жизни исполняют заповеди Бога Живого и Иисуса.

              анонім

              720.10.09, 05:50

              Очень точные характеристики.Отрезвляет.

                820.10.09, 13:31Відповідь на 7 від анонім

                +1