У чому секрет заборонених перегонів або все про стрітрейсинг
- 01.09.12, 19:44
Автомобільні перегони - один з найбільш видовищних і екстремальних видів спорту. Натовпи фанатів, журналістів, об'єктиви фото- і відеокамер пильно стежать за кожною гонкою, перебирають кожну плітку і роблять прогнози на майбутнє, які, завдяки азартним простакам, приносять букмекерам чималий статок. І це не кажучи про самих гонщиків, адже їх зайняття приносить їм не тільки гроші, але і безліч задоволення.
Здавалося б: що може бути крутіше і приємніше, ніж мчати до фінішу на крутій тачці, стрімголов, хапаючи перемогу за хвіст? Але все-таки може: теж саме - неймовірної краси і потужності спорткар, серйозні суперники і красиві дівчата на старті, тільки не на треку, а на міській дорозі і тільки не вдень, а вночі, і головне - якщо все це заборонено. Та мова йде саме про стрітрейсінг або про вуличні перегони. Адреналін тут сягає неймовірних висот не тільки у гонщиків, але й у глядачів, які також не хочуть бути спіймані правоохоронцями.
Коріння вуличних перегонів сягають 30-их років США, коли в деяких штатах заборонили вживання алкоголю. Очевидно, шанувальникам зеленого змія довелося шукати для себе новий допінг і вони знайшли його у вуличних перегонах. Хоча, ця версія все-таки викликає деякі сумніви, оскільки і автомобілі були не настільки розповсюдженими в 1930-ті, та й своїми динамічними характеристиками вони здивувати не могли. Втім, зараз фанатів заборонених гонок цікавить більше місце їх проведення, ніж походження. Але не всім такий екстрим до душі. Супротивники вуличних гонок цілком справедливо вказують на недоліки таких швидкісних розваг: по-перше, небезпеку для інших учасників дорожнього руху, по-друге, юридичні наслідки, які неминучі в тому випадку, якщо учасників наздоженуть правоохоронці. Але справжніх стрітрейсерів це не зупинить і не зупиняє.
Найчастіше, вуличні гонки в США - це добре скоординований і організований захід і проводиться на пустельних трасах за містом. Спеціальні диспетчери розставлені не тільки на вибраній ділянці дороги, але і в місті в так званих «гарячих точках» - місцях розташування поліцейських. Таким чином, організатори стежать не лише за результатом перегонів, але можуть вчасно забратися у разі делікатної ситуації. Тим більше, арсенал техніки: поліцейські сканери, GPS-навігатори, рації дозволяє без труднощів спостерігати за всіма.
Щоб стати глядачем стритрейсингу, потрібна чиясь рекомендація, оскільки шанувальники вуличних гонок часто об'єднуються в спеціальні клуби і ставляться недовірливо до новачків.
Незважаючи на все це, стрітрейсинг далеко не дивина, пороги цієї теми побиті не тільки журналістами, фотографами, але і кінорежисерами. Варто лише згадати кінофільм «Форсаж», який все норовить стати серіалом (нині проводяться зйомки вже 6 частини!). Упродовж усього свого існування, вуличні гонки зазнали еволюційні зміни і сьогодні існує декілька видів нелегальних пергонів.
«Стріт-челендж» (Street-Challenge) - перегони по місту від точки до точки (які називаються чек-поінти). Цей вид вуличних гонок передбачає декілька чек-поінтів (5-6), тому лише подолавши їх всі можна прийти до фінішу.
«Сіті-Джангл» (City-Jungle) - різновид «Стріт-Челлендж», в якому відомі заздалегідь всі чек-поінти, але невідомий фініш. Він зашифрований на одній з точок і гонщик повинен проявити не лише спритність, але й кмітливість.
Гра «Чек-поінт» (Сheck-point) існує для тих, хто любить головоломки і квести. Вона (гра) передбачає загадки та ребуси на всіх чек-поінтах. Якщо гонщик знайде відгадку, він дізнається місце розташування наступної точки - і так від початку до кінця гри.
«Сіті-Стайл» (City-Style) передбачає наявність спеціальної легенди, згідно якої гонщик орієнтується по нічному місту від старту до фінішу.
«Полювання на лисиць» - назва говорить сама за себе. Учасників може бути тільки двоє. Всі діляться на дві групи: мисливці і лисиці. А далі все відбувається за знайомим сценарієм: якщо лис втік - мисливець програв і навпаки.
І нарешті, добрі старі перегони для консерваторів - від старту до фінішу без всяких хитрощів, де важлива передусім швидкість і вміння керувати автомобілем.
Але головний козир - популярність перегонів, прихований не в серцях автомобілів, а в серцях людей. Адже, незважаючи на всі прогнози, гонка - це не просто захоплююче видовище, а ефект несподіванки. Ніколи з точністю неможливо вгадати, хто переможе - фаворит або темна конячка. Звичайно, фіналістів стрітрейсингу не чекають натовпи фанатів і ЗМІ, слава і захмарні гонорари. У них є дещо, чим вони дорожать набагато більше - репутація поганих хлопців...
Власний переклад з російської. Джерело.
10
Коментарі
Гість: вячеслав69
11.09.12, 20:12
Дятлов гоняющих по улицам городов, и общим дорогам лишал бы прав до конца жизни, а их машины конфисковывал.
ЗЫ. Любишь погонять - в пустыню, поле, или на трек для гонок.
ИМХО.
Гість: R0mmel
21.09.12, 20:14Відповідь на 1 від Гість: вячеслав69
плюсую
TV-Serwice
31.09.12, 20:20Відповідь на 1 від Гість: вячеслав69
Alvo
41.09.12, 20:52Відповідь на 1 від Гість: вячеслав69
Східняк
51.09.12, 20:56
Безумовний + (ПЛЮС)!!!
Автору за добротний переклад, попереднім коментаторам - за тверезу думку!
Будь-яке захоплення не повинно приносити незручності оточуючим, а тим більше НЕБЕЗПЕКУ!!!
Якщо немає в порожній "бестолковці" тями, як організувати власний кайф без незручностей оточуючим - будь готовий нести відповідальність згідно закону. От тільки закони у нас вигадують люди. які менше всього дбають про "пересічних громодян", та і за додержанням тих законів спостерігають на стільки правоохоронці, скільки "лівоохоронці", ті що понаставили "ліжачих полісменів" під вікнами спалень сучасних олігархів, а там, де існують загрози важких групових нещасних випадків, наші ДАІ-шнікі НІЧОГО НЕ ПОМІЧАЮТЬ.
Хіба багато розуму потрібно, щоб поставити пару штучних колдибин?
е н г
61.09.12, 21:07Відповідь на 1 від Гість: вячеслав69
Безоговорочно согласна!
Falke
71.09.12, 21:11Відповідь на 5 від Східняк
Часто плутають звичайних обдовбаних мажорів, які ганяють на ДУЖЕ дорогих авто без особливих вмінь водити і напевно купленими правами зі звичайними автолюбителями, які знають, що роблять на дорогах і про можливі наслідки, а про лежачі поліцейські - це так - більше незручностей приносять, ніж користі. А найкраща профілактика, на мою думку, періодично крутити телебаченням та в інших ЗМІ жахливі кадри автокатастроф - на мене ніщо так не подіяло, як ці кадри.
Гість: вячеслав69
81.09.12, 21:22Відповідь на 7 від Falke
А чем ДЯТЛЫ на Ланосах и пр. корытах лучше ДЯТЛОВ на Тойотах и Поршах?
Вдумчиво прочти ком.№1.
San-Palych
91.09.12, 21:38
Ведущиий:
- Вы не победили, но как вам понравилась сама гонка?
- Самогонка нам понравилась, потому и не победили.
Falke
101.09.12, 22:55Відповідь на 8 від Гість: вячеслав69
Знаєш, тут можна звинуватити будь-кого і будь-що, наприклад нашу безвідповідальну владу, правоохоронців, несвідомість водіїв і т.д. і т.п. От наприклад, де ганяти тим, хто любить це робити. Де автодроми, де ганяти можна легально і безпечно для всіх інших? От хочу я пики товкти - йду в спортзал і в бокс-секцію, а коли кочу позмагатися за кермом з кимось - що робити? Картінг? А ціни ви бачили там - що тим самим "дятлам на Ланосах" краще заправити на тиждень той Ланос. Взагалі я згоден, що гонщики створюють аварійні ситуації, але ж є таке хобі, які гонки і як його розвивати? Така моя позиція.