АРТ-ТЕРАПІЯ Робота з дітьми
- 11.07.25, 12:23
Тривожність та страхи:
— страх темряви, страх самотності
— страх смерті, війни, втрати близьких
— страх покарання, осуду
— страх садочка/школи, адаптація
Поведінкові прояви:
— агресія, замкнутість
— гіперактивність або апатія
— «погана» поведінка, протест
— нав’язливі рухи, тики
Втрата / розлука:
— смерть рідних або домашніх тварин
— розлучення батьків
— втрата дому (переселення, евакуація)
Самооцінка та прийняття себе:
— почуття “я поганий”
— сором за себе чи свої емоції
— невіра у свої сили, залежність від думки дорослого
Родинні конфлікти:
— напруга вдома, сварки
— булінг з боку батьків або рідних
— емоційне відчуження, “я нікого не цікавлю”
Труднощі у спілкуванні:
— труднощі в побудові дружби
— булінг у садочку / школі
— відсутність контакту з дітьми або дорослими
— ізоляція, самотність
Психосоматика:
— болі в животі / голові без медичних причин
— енурез, заїкання
— порушення сну або апетиту
Адаптація / зміни:
— переїзд, нова школа
— поява брата/сестри
— зміна обстановки (війна, тимчасове житло)
Особливості розвитку:
— порушення емоційно-вольової сфери
— СДУГ, РАС
— труднощі в навчанні, концентрації, комунікації
Труднощі у вираженні почуттів:
— дитина не говорить, але малює
— «зашифровані» послання в малюнку
— плач, що «немає причини»
Внутрішній світ дитини:
— уявні друзі, фантазії
— бажання бути іншим
— образи, мрії, страх бути незрозумілим
Коментарі