"Лівела" безподатково імпортує нафтопродукти. Держава безсила.
- 02.01.11, 01:09
- Твоя Україна
2010-12-16 "Комерсант-Україна"Держбюджет недоотримав 3 млрд грн. через безподатковий імпорт нафтопродуктів компанією "Лівела", повідомив вчора голова полтавського територіального відділення Антимонопольного комітету Володимир Онищенко. "Лівела" завезла до України 1,55 млн т нафти і нафтопродуктів, реалізувавши їх компаніям "Сан Тревел" і "Стекер", а ті, у свою чергу, - 71 компанії на внутрішньому ринку. "З цього об'єму 408 тис. т склала азербайджанська нафта, яка була надана на Кременчуцький НПЗ ('Укртатнафта'). Решта - світлі нафтопродукти і більше 2 тис. т пічного палива", - повідомив глава відділення."Лівела" домоглась права на ввезення нафтопродуктів без сплати акцизу, ПДВ і ввізного мита в серпні цього року через суди, посилаючись на закон, що діяв в країні ще в 1990-х роках. Зараз ці рішення оспкаржує Держмитниця. Експерти й учасники ринку стверджують, що фактичним власником "Лівели" є народний депутат Партії регіонів Володимир Зубик. Сам він цю інформацію спростовує. У серпні компанія імпортувала 89 тис. т нафтопродуктів із загального об'єму імпорту в 408 тис. т, у вересні - вже 318 тис. т з 498 тис. т, в жовтні - 399 тис. т з 518 тис. т, а в листопаді - 455 тис. т із 568 тис. т.Тим не менше порушень антимонопольного законодавства в діях "Лівели" АМКУ не виявив, повідомив Володимир Онищенко. "Компанія працює і, я думаю, працюватиме і далі. У цій схемі брали участь відомі фахівці, довести щось буде дуже важко", - вважає чиновник. Проте полтавське відділення передало матеріали до головного відділення АМКУ, яке, на думку Онищенка, може провести додаткове розслідування на загальнодержавному рівні. За словами партнера юридичної фірми "Правові партнери" Андрія Доманського, АМКУ може не погодитись із висновками свого підрозділу і почати нове розслідування.В прес-службі першого віце-прем'єра Андрія Клюєва відмовилися коментувати діяльність "Лівели".Джерело у Мінпаленерго стверджує, що діяльністю компанії займаються "на найвищому рівні". АМКУ проводив перевірку за дорученням президента Віктора Януковича. "З проханням до нього в листопаді звернулось наше міністерство і нафтовики. Після початку перевірок комітетом імпорт нафтопродуктів 'Лівелою' зменшився", - стверджує співброзмовник. За його словами, якщо дій АМКУ буде недостатньо, роботу компанії перевірять силові відомства.У Держмитниці підтвердили, що об'єм імпорту нафтопродуктів "Лівелою" з початку грудня скоротився. За даними відомства, якщо в листопаді компанія імпортувала 294 тис. т бензину і 161 тис. т дизпалива, то з початку грудня - тільки 21 тис. т дизпалива. Але скорочення імпорту може бути тимчасовим. "Як тільки перевірки припиняться, імпорт може бути відновлений", - говорить член комітету Верховної Ради з ПЕК Олександр Гудима.Генеральний директор мережі АЗС "Донецькойлсервіс" Віктор Мартиросян зазначає, що навіть невеликі обсяги нафтопродуктів, які продовжує ввозити "Лівела", негативно впливають на ринок. "Безмитний імпорт дозволяє демпінгувати компаніям, які з нею працюють", - стверджує він. Відзначимо, що після отримання права не платити податки і збори при імпорті нафтопродуктів "Лівела" за три місяці зуміла збільшити частку на українському ринку палива до 44%. Інші нафтотрейдери зазнають збитків і втрачають клієнтів. За даними Мінпаленерго, як і раніше, простоює Одеський, Дрогобицький і Надвірнянський нафтопереробні заводи, оскільки переробка нафти в даний момент невигідна.Ємність українського ринку нафтопродуктів оцінюється в $3 млрд в роздрібних цінах. Україна щорічно споживає 14-16 млн т нафтопродуктів. У країні працюють шість нафтопереробних заводів: Лисичанський (контролюється ТНК-ВР), Одеський (ЛУКОЙЛ), Херсонський (належить підприємцеві Ігорю Єрємєєву), Дрогобицький, Кременчуцький і Надвірнянський (група "Приват").За словами начальника аналітичного відділу ІК "Брокеркредитсервіс" Максима Шеїна, робота "Лівели" може змусити власників українських НПЗ переглянути свої інвестиційні плани. "Немає жодних гарантій, що компанія через два-три місяці знову не збільшить імпорт нафтопродуктів до такого об'єму, що знову стане невигідно переробляти нафту на НПЗ. Інвестувати в заводи в таких умовах досить необачно", - говорить він.
9
Коментарі