хочу сюди!
 

Alisa

39 років, водолій, познайомиться з хлопцем у віці 34-46 років

Blondy

попередня
наступна

Тема: Музика не знає кордонів

  • 16.04.24, 20:17
Мета: розкрити взаємозв’язок між музичним мистецтвом,
Обладнання:
Хід уроку
І. Організаційний момент.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку
Вступ
Cьогодні ми розкриємо новий аспект взаємозв’язку між музичним мистецтвом різних народів і спробуємо зрозуміти інтернаціональну сутність музичної мови. 
Прослухайте дві пісні мовою різних народів. Спробуйте визначити їх характери, образний зміст. 
Слухання музики 
Аналіз прослуханих творів 
Ці пісні контрастні за характером. Слід відмітити, що перша – ніжна, плавна і сумовита. Ми чуємо незвичайні інтонації негритянської колискової пісні. Це Колискова з опери «Поргі та Бесс» видатного американського композитора Джорджа Гершвіна. 
Негритянські джазові колискові інтонації цієї пісні істотно відрізняються від інтонацій українських колискових пісень або пісень інших народів своїми гострими зрушеннями (так званими синкопами), що підкреслюють плавність мелодії. Виконує колискову соліст у супроводі хору. 
Другий твір, який ми прослухали, – болгарська народна жартівлива пісня «Посадив полин я». Вона жвава, грайлива і жартівлива. 
Цій пісні характерне і розширення від куплету до куплету за рахунок додавання до кожного наступного куплету нових фраз. У цьому творі головна роль належить хору. 
Хоча слова цих двох пісень не всім зрозумілі, музика допомогла зрозуміли їх характер і зміст. 
Отже, кожен народ має свою не лише розмовну, а й музичну мову. Вона, на відміну від розмовної, зрозуміла нам без перекладу, за її допомогою виражають певні почуття й образи. 
Слухання музики 
Прослухайте музичний твір уже відомого нам норвезького композитора Едварда Гріга і спробуйте визначити характер музики й образний зміст. 
Аналіз прослуханого твору 
Ми прослухали романс Едварда Гріга «Захід сонця». Композитор змалював вечірню пору, коли «на землю знов приходить сон». 
Складається враження, що ввечері вітер ніби заколисує природу. Музика переважно ніжна, лагідна та раптом стає схвильованішою (з’являється останній сплеск дня, що минає). Зіставлення мажору (в першій частині) з мінором (у другій) дає змогу сприймати цей твір як двочастинний. 
Ми переконалися, що інколи переклад не потрібен! Музична мова допомагає слухачам будь-яких національностей зрозуміти задуманий авторами образ. 
Та давайте перевіримо правильність наших думок. 
Повторне слухання романсу «Захід сонця»
Розучіть пісню Е. Гріга «Захід сонця». 
Слідкуйте, щоб ваше дихання було широким, а звучання голосних – округленим і протяжним. 
У цьому вам може допомогти передача фразування рухом руки. 
Розучування романсу «Захід сонця» 
1. Находить тінь і день пройшов, 
І згасло світло в лісі. 
Багрянець золотом упав, 
На землю тьми завіса. 
В вечірній тиші чарівній 
Беріз шепочуть віти… 
На землю знов приходять сни, 
Над світом мріють вії. 
2. Як сумно з нами день прощавсь, 
В тривозі гори спали, 
Закрили квіти пелюстки 
І птахи замовчали. 
Завмерла далина і жде, 
Вся плачучи росою, 
Що швидко сонце зникне десь 
За смугою ясною. 
V. Підсумок уроку 
Сьогодні ми переконалися, що музична мова, на відміну від розмовної, зрозуміла нам без перекладу, а з її допомогою виражають певні почуття й образи. Допомогли нам Колискова з опери «Поргі та Бесс» Джорджа Гершвіна, болгарська народна жартівлива пісня «Посадив полин я» та романс «Захід сонця» Едварда Гріга.

Тема. О. Пушкін «Казка про царя Салтана...»
Мета: ознайомити учнів з особистістю видатного російського поета О. Пушкіна; викликати інтерес до його творчості; вчити зіставляти епізоди тексту з ілюстраціями; розширяти словниковий запас; удосконалювати вміння виразно читати; виховувати самокритичність.
Обладнання: портрет О. С. Пушкіна, книги для виставки «Казки О. С. Пушкіна», ілюстрації до твору «Казка про царя Салтана...», складові таблиці.
Хід уроку
I. Організація класу
Будемо дружно працювати 
І твір Олександра Пушкіна вивчати.
II. Вправи для вдосконалення читацьких навичок
1. Розчитування.
Читання складової таблиці (індивідуально).
2. Робота зі скоромовкою.
Казки, казки — це так цікаво, 
Тим більше — «Казка про царя Салтана...».
3. Робота над чистомовкою.
Ці-ці-ці — царицями хотіли бути сестриці. 
Ці-ці-ці — вони вибралися з світлиці. 
Ці-ці-ці — третьої цариці не любили дівиці,
Ці-ці-ці — дві старші сестриці.
4. Читання «слів-пірамід». 
Аршин
сваха
зарить
дозор
обмова
признали
1) Спочатку читати одне слово, а потім — два, три й таким чином прочитати всю піраміду цілком.
2) 1 варіант — прочитати іменники, визначити їх рід, число. 
2 варіант — прочитати дієслово і визначити його особу, число, час. 
5. Прочитати слова по рядках.
Св_тл_ц_ н_тк_л_ п_знь_ї
с_стр_ц_ н_в_р_л_ ц_л_ї
д_в_ц_ м_в_л_ кр_сн_ньк_
ц_р_ц_ р_д_л_ г_л_б_ньк_
— Як одним словом можна сказати про кожну групу слів?
6. Утворити нові слова із букв слова вибирайтеся.
7. Гра «Плутанка».
Царицю з сином в бочку спасла
та в синім океані посадили.
Лебідь їх проголосила
та князем його пустили.
— Перегрупуйте слова рядків так, щоб отримати правильну строфу з казки О. Пушкіна.
ІІІ. Підготовка до сприймання нового матеріалу
1. Розгадування кросворда.
1) Дерев’яна лялька з довжелезним носом, про яку склав казку Карл Коллоді. (Піноккіо)
2) У якій казці Шарля Перро розповідається про хитрого і розумного кота? («Кіт у чоботях»)
3) Автор казки «Горбоконик» (Єршов)
4) Петро Єршов — відомий... письменник. (Російський)
5) Видатні німецькі казкарі — брати... (Грімм).
6) Маленький і товстий, дотепний і хвалькуватий герой казки шведської письменниці Астрід Ліндгрен. (Карлсон)
— Прочитайте слово по вертикалі. (Пушкін)
— Отже, як ви гадаєте, якою буде тема нашого уроку?
IV. Повідомлення теми і мети уроку. Ознайомлення із життєвим досвідом письменника
1. Розповідь учителя про поета.
2. Опрацювання статті підручника про О. С. Пушкіна.
— Які казки згадано у статті?
— Що було створено за сюжетами його казок?
V. Опрацювання «Казки про царя Салтана...»
1. Виразне читання тексту казки вчителем.
— Назвіть дійових осіб казки. Хто з них головні, а хто — другорядні герої казки?
2. Словникова робота.
— Доберіть синоніми до слів мудрувати, брехливе, потайно, велять та складіть пояснення цих слів (із сусідом по парті).
3. Повторне читання тексту «ланцюжком».
— Чим у палаці займалися сестриці цариці?
— Хто такі Гвідон і Чорномор?
4. Вибіркове читання.
— Якими були мрії сестер?
— Чи здійснилися їхні бажання?
— Куди поїхав цар?
— Хто народився у царській сім’ї?
— Що робили ткачиха і повариха?
— Чому цариця із сином опинилися в океані?
— Хто врятував царицю із сином?
— Чому Лебідь допомагала князеві Гвідону?
— Як Гвідон ставився до свого батька?
— Які дива побачили гості на острові?
— Що чарівного є у казці?
5. Вправи для розвитку техніки читання.
1) Гра «Хто швидше знайде порівняння» (Робота в парах)
А сама неначе... (пава). 
Панцир, як ... (жар зорі).
2) Гра «Дочитайте речення». (Проводять учні)
3) Гра «Прочитайте про...»
— Те, як цар забрав усіх сестер у палац;
— Те, що цар був на війні;
— Того, хто перейняв гінця до царя;
— Те, яку відповідь приніс хмільний гонець.
6. Робота над ілюстраціями.
— Розгляньте ілюстрації до казки. Який епізод зобразив художник?
— Знайдіть рядочки твору, які відповідають до малюнка (по рядах).
7. Словесне малювання.
— Які малюнки ви намалювали б до казки?
VI. Домашнє завдання
Виразно читати. Скласти кадри до діафільму за казкою.
VII. Підсумок уроку
0

Коментарі