ДП «Антонов» багато років був ласим об’єктом для різного роду бізнесменів, нуворишів і інших ділків, які намагалися поживитися коштом потужного підприємства авіаційної галузі. Одні приходили та йшли, інші заробляли й крали, але потім також йшли, але святе місце порожнім не буває.
У більшості обивателів складається думка, що «Антонов» — це «дійна корова» для різного роду пройдисвітів, які не розбираються в авіації, які приходять на підприємство з єдиною метою — швидко і безкарно збагатитися, йдеться у розслідуванні ресурсу Багнет. І йдеться не стільки про «залітних» керівників ДП «Антонов», скільки про вождів флагмана вітчизняного авіабудування. Прості робітники, інженери, молоді конструктори, та й всі інші співробітники підприємства, прекрасно знають прізвища людей похилого віку товстосумів, які продовжують безпардонно висмоктувати з підприємства ресурси, використовувати майно і робочу силу в особистих інтересах під гаслами відродження українського літакобудування. Але мовчать …
Як на зарплату співробітника підприємства побудувати особняк вартістю кілька сотень тисяч доларів, придбати елітний автомобіль, а то й не один, купити пару квартир (так, про всяк випадок)? Легко, маючи доступ до «фінансової годівниці» підприємствам, ресурсам, тендерам, закупівлям і т.д. Головне — бити себе в груди перед колективом і клястися у вірності і відданості ідеям Антонова і Балабуєва!
Наприклад, Сергій Андрійович Бичков, якому в цьому році виповнюється 76 років, хоча і вніс невелику лепту в розвиток радянського авіабудування, щиро вважає себе лідером і сучасною «іконою» авіабудування.
Природно, а може і не дуже, що така поважна людина страждає нарцисизмом і лихослів’ям, що в принципі пояснюється також «наполеонівською недугою».
Ветерани заводу розповідають, що заради слави і нагород Бичков готовий був йти по головах своїх товаришів. Існує думка, що він з метою зобразити себе «а-ля дорогий Леонід Ілліч» сфотографував себе в регаліях-медалях і причепив на етикетку пляшки горілки, на тлі кремлівських зірок і ордена СРСР, з неоднозначним написом: «Ми переможемо»! Можливо. Переможемо. Але спочатку потрібно перемогти свій егоїзм, манію величі і вибити дурь з голови, переключити свою енергію не на самопіар, а на роботу з будівництва літаків.
Більш того, Бичков дуже любить медальки, ордена, різні дрібнички, як-то сп’яну розповівши що до своєї вершини і нагород він «дерся», використовуючи свій талант негласного інформатора міліції і КДБ одночасно (в народі сексот).
Судячи з того, що Бичкову вдавалося дивним чином виходити «сухим з води», будучи замішаним в різних кримінальних колотнечах, це дійсно дуже схоже на правду і свідчить про те, що він продовжує «співпрацювати» з різними органами.
Наприклад, візьмемо кримінальну справу №42019100000000526 від 30.08.2019, яка розслідується поліцією за ч.3 ст. 191 КК України (привласнення чужого майна шляхом зловживання службовим становищем вчинене за попередньою змовою групою осіб), інформація по якому є у відкритому доступі.
Отже, під кінець 2018 року головний інженер Бичков і директор з кадрових питань ДП «Антонов» Маєвський вирішили «придбати» у Харківського державного авіаційного виробничого підприємства (ХДАВП) методичні рекомендації щодо літака АН-140 (тобто купити 188 плакатів за ціною 4,6 млн. грн.!!!), який серійно не випускається, і конструкторська документація на нього зберігається на ДП «Антонов».
На момент проплати коштів на ХДАВП ніякого договору укладено не було, тобто був факт банального виведення грошових коштів за платіжним дорученням, підписаним Бичковим. Лише тільки коли було порушено кримінальну справу і «запахло смаженим», в жовтні 2019 року було швидко зліплений договір з ХДАВП (звісно заднім числом) і 26.06.2019 за актом № 115 / УЦ-001 співробітником бюро О-100 Курліной були прийняті в тимчасове користування (!!!) лекційні матеріали. У тимчасове користування за 4,6 млн. грн.!
Як думаєте, гроші в сумі 4,612 млн. грн. теж перераховувалися на ХДАВП у тимчасове користування?
Ще одним з авантюрних, необдуманих і караних рішень є, наприклад, листопадовий «заліт» антонівських «туристів» в аеропорту м. Лейпцига, який широко висвітлюється вітчизняними і зарубіжними ЗМІ.
Нагадаємо, що в листопаді 2020 року кримінальною поліцією Німеччини в аеропорту Лейпцига були затримані з підробленими посвідченнями члени екіпажу повітряного судна посадові особи ДП «Антонов» Коцюба, Дехтяренко, Шевченко, Харченко і адвокат юридичної фірми «Ільяшев і партнери» Марченко, щодо яких в Німеччині порушено кримінальну справу № KIW098 / 20 відповідно до параграфа 271 Кримінального кодексу ФРН в зв’язку з неправдивим документальним підтвердженням. Підроблені посвідчення було вилучено поліцією, а «члени екіпажу» були відправлені на Батьківщину. В Україні національною поліцією за вказаним фактом відразу ж було порушено кримінальну справу за ст. 366 КК України, оскільки скандал «зам’яти» не вдалося. Виникає питання — хто прийняв рішення відправити цих громадян під виглядом членів екіпажу в Німеччину? Відповідь: виконуючий обов’язки генерального директора Бичков С.А.
Навіщо і з якою метою?
Невже Бичков не розумів, хто ці особи і які можуть бути наслідки в разі провалу всієї операції по призначенню Коцюби на посаду другого директора німецької компанії Antonov Logistic Salis? Звичайно, розумів і свідомо знав, що підписує — адже нарадили «Радник» і юристи — довірені особи Сергія Андрійовича …
На нормальному державному підприємстві і при адекватному керівнику за таким фактом негайно проводиться службове розслідування, а особи, які допустили такі проступки, як мінімум знижуються на посаді, максимум — прощаються з роботою! Але не у випадку з ДП «Антонов»! Хто ж буде призначати перевірку, тим більше проти себе коханого? Так можна і посади позбутися або премії. Тихо проковтнули, зам’яли і побігли далі освоювати мільярди держзамовлень на переоснащення заводу. Але це вже інша історія, в якій повинні розбиратися компетентні служби і органи.
Судячи з усього, хамське і гордовите ставлення Бичкова до своїх підлеглих і колег призвело до того, що друзів на заводі у нього немає, а «розумні радники і помічники», якими себе оточив головний інженер, підставляють в скрутну мить не плече, а коліно! А сам Бичков, який вважає себе професором і доктором технічних наук, розумом не блищить. І єдине, на що він може розраховувати (і то, швидше за все тимчасово), що йому вдасться схилити (або як він любить висловлюватися «нагнути») на свою сторону лідерів профспілок, у чому йому допомагають «досягти успіху в житті і в роботі» досвідчені кадри – Семенцов і Маєвський, які віртуозно володіють мистецтвом «підлабузництва» і здатні працювати на «будь-якого господаря».
Та й сам Бичков є яскравим прикладом радянської школи партократичного лизоблюдства і підлабузництва: сьогодні клянеться у вірності першому заступнику міністра Іващенко, завтра керівництву Укроборонпрому в особі гендиректора і всіх заступників, післязавтра чиновнику з Офісу Президента (однофамілець актора, який зіграв Штірлиця) і так далі. Невже, проживши 75 років, життя не навчило героя нашого опису поводитися гідно? Як казав Бернард Шоу — «життя не навчить, якщо немає бажання порозумнішати».
Більш того, нинішній керівник встиг створити сімейний підряд, безпардонно впроваджуючи своїх родичів на керівні посади, не забуваючи про їх преміювання та заохочення: головний інженер, головний технолог, заступник головного конструктора, і т.д. Та й «побешкетувати» у себе в кабінеті добрий молодець Сергій не проти, розважаючись з 30-річними дівчатами, які йому годяться в онуки!
Ще ходять чутки, що нібито Сергій Андрійович розпорядився встановити на майбутні, призначені для Міноборони України літаки АН-178 неякісні запасні частини, які забракували за іракським контрактом під АН-32 і які припадають пилом на складах заводу. А чого добру пропадати ?! Адже треба ж величезний будинок містити, розташований під Києвом в селі Лука Києво-Святошинського району по вулиці Лесі Українки.
Ремонт елітний робити, реконструкцію, як наприклад на фото, на якому робітники в 17 градусний мороз споруджують навіс над в’їздом. Загальна ціна нової конструкції — 20 тисяч американських доларів.
Тільки цегляний паркан по периметру обійшовся більш 100 тисяч доларів США, а що вже говорити про чотири будівлі, ландшафтний дизайн і внутрішнє убрання в стилі пізнього Януковича.
Не будемо вдаватися в деталі біографії Сергія Андрійовича і витягувати скелети з шафи, адже це лише один пазлик, занепадаючому механізму управління підприємством, яке славилося в минулі часи своїми досягненнями і великими особистостями.
Наступний наш «герой» — директор авіатранспортного підприємства «Антонов» Михайло Харченко, якому теж давно перевалило за 70.
Не дивлячись на вік, Харченко продовжує будувати особняк поблизу Гостомеля (район Кімерка), купувати будиночки і квартири, володіючи вже при цьому особняком в м.Буча по вул. Ватутіна (за офіційними даними площа його «фазенди» — 599 кв. метрів, а неофіційно — близько 1000), на території якого є і басейн, і тенісний корт.
Решта — нерухоме майно, на яке скромно «заробив» Михайло Григорович, «природно» розподілено між двома дочками.
Окремо слід відзначити наявність у Харченко російської нерухомості. За інформацією з Єдиного державного реєстру нерухомості РФ, в смт. Коктебель по вул. Набережна, д. 7-А, розташований п’ятиповерховий готельний комплекс загальною площею 510.8 кв. метрів. У 2015 та 2017 роках цій будівлі були привласнені російські кадастрові номери 90: 24: 030101: 611 і 90: 24: 030101: 4733 відповідно. Кадастрова (не ринкова) вартість цього будинку 21 641 412,32 російських рублів. Власником цієї п’ятиповерхової вілли під назвою «Вілла Роза» значиться Харченко М.Г.
Крайній правий будинок
Звичайно, на цей «будиночок» Михайло Григорович «заробив», маючи скромну зарплату чесного керівника АТП на державному підприємстві в кілька тисяч гривень, ще за часів, коли Крим не був анексований.
Знаково не тільки те, що будинок в Криму коштує за нинішніми мірками близько півмільйона доларів США, а й те, що останні п’ять років російської окупації Криму цей будиночок працював і активно брав гостей, наповнюючи тим самим російський бюджет.
Парадоксально, що, будучи службовцем державного підприємства, чиї «Руслан» і «Мрія» виконують натовські військові замовлення з перевезення вантажів, Харченко розумів і усвідомлював, що він потенційно стає об’єктом зацікавленості спецслужб країни-агресора. Усвідомлював, що, поповнюючи російський бюджет, сплачуючи податки та туристичні збори в казну РФ, він тим самим стає посібником агресора. Адже армія Росії живе за рахунок бюджету, який наповнюють, в тому числі такі ось хитрі бізнесмени – громадяни України. Або вже Росії?
Оголошення продовжують висіти в інтернеті, закликаючи невдалих туристів на південний берег Криму, в Коктебель, на «Віллу Роза». Адже туристичний сезон в Криму через 3 місяці
Детальніше за посиланням: https://aspi.com.ua/news/suspilstvo/vkradena-mriya-abo-yak-kerivnictvo-derzhavnogo-pidpriemstva-antonov-stalo?fbclid=IwAR32ZlX8PtK9935148qxJwLHEpKWRXoBkNSh5ZNVDICQBdkDCNb0xqBUl0s#gsc.tab=0