Незаконна АЗС біля мосту через Дніпро
- 28.02.23, 20:53
Як пишуть на сайті ІА Антикорупційна правозахисна рада, незаконна АЗС біля охоронної зони транспортного мосту через річку Дніпро: що це означає для міста?
Нам надійшла інформація про самочинно збудовану АЗС WOG, незаконна споруда знаходиться на лівому березі міста біля охоронної зони транспортного мосту через річку Дніпро на пр. Слобожанський, 1-І. Це є грубим порушенням будівельних норм та правил, може призвести до серйозних наслідків для міста та його мешканців.
Для того, щоб зрозуміти, що таке охоронна зона транспортного мосту, потрібно знати, що це не просто безпосередньо територія навколо мосту, а також додаткові зони, де забороняється будівництво, ремонт та інші роботи, які можуть завдати шкоди мосту або зменшити його безпеку.
Охоронна зона мосту є важливою складовою його безпеки та функціонування. Її дотримання забезпечує захист мосту від можливих негативних наслідків. Таких як руйнування, зсуви ґрунту, потоки води та інші. Крім того, вона забезпечує безпеку для транспорту та пішоходів, які проходять поблизу мосту. Охоронна зона мосту встановлюється з метою забезпечення безпеки дорожнього руху та запобігання пошкодження транспортної споруди. Розміщення АЗС у цій зоні є порушенням законодавства України та створює загрозу для безпеки дорожнього руху та життя людей.
Враховуючи той факт, що на території України введено воєнний стан, незаконна АЗС біля охоронної зони транспортного мосту у місті Дніпро стає ще більш небезпечною. Зокрема, це може стати причиною ризику терористичних актів, які можуть бути спрямовані на міст та АЗС.
Незаконна АЗС біля охоронної зони транспортного мосту через Дніпро може призвести до катастрофи. Встановлені вимоги безпеки під час розміщення паливно-мастильних матеріалів біля транспортних споруд обумовлені тим, що у разі аварійної ситуації загроза для людей, транспорту та навколишнього середовища є великою.
Додатковою проблемою є те, що незаконна АЗС може впливати на якість навколишнього середовища та здоров’я місцевих мешканців. Наприклад, відсутність відповідних контрольних заходів може призвести до забруднення підземних вод. Це може стати причиною екологічної катастрофи.
В рамках журналістського розслідування було встановлено, що, автозаправна станція на пр. Слобожанський, 1-І у м. Дніпро була зареєстрована власником – ТОВ “Атлант” у 2010 році на підставі договору купівлі-продажу ВММ. Однак, згідно з інформацією з Реєстру будівельної діяльності та Реєстру дозвільних документів Державної архітектурно-будівельної інспекції України, дозвільні документи на будівництво автозаправної станції не видавалися. Також не були оформлені правовстановлюючі документи на земельну ділянку на пр. Слобожанський, 1-І у м. Дніпро. Крім того, містобудівні умови та обмеження для проектування об`єктів будівництва на пр. Слобожанський (ім. Газети Правда), 1-І у м. Дніпро управлінням не надавалися. Також відомості щодо видачі/реєстрації документів, які надають право на виконання підготовчих/будівельних робіт та засвідчують прийняття в експлуатацію автозаправних комплексів (станцій) на пр. Слобожанський (пр. Газети Правда), 1-І у м. Дніпро, відсутні. З цього можна зробити висновок, що автозаправна станція була побудована незаконно.
При цьому, згідно з інформацією, Дніпровська міська рада знала про зайняття земельної ділянки під АЗС щонайменше з 2016 року, але не вживала жодних заходів до припинення цього незаконного використання.
Незаконне зайняття земельної ділянки під АЗС було встановлено Департаментом по роботі з активами Дніпровської міської ради ще у 2021 році. Натомість жодних заходів до припинення її незаконного використання не було вжито.
Як пояснюють юристи, на ділянці, де розташована автозаправна станція по просп. Слобожанському, 1-І, встановлені червоні лінії. В межах червоних ліній розміщення будь-яких об’єктів, будівель, споруд або їх частин не допускається відповідно до ст. 18 Закону України «Про автомобільні дороги». Також ділянка знаходиться в охоронній зоні шляхопроводу по просп. Мануйлівському, що встановлена рішенням виконкому міської ради від. 28.09.1995 № 1265. Відповідно до п.2 цього рішення розміщення споруд, організацій та інше в охоронній зоні можливе тільки за узгодженням з ДКП «Дніпроавтоміст». Також на ділянці розташовані високовольтні електрокабелі, комунікаційний тунель та санітарно-захисна смуга водоводу Д=1200 мм.Це порушує вимоги ДБН Б.2.2-12:2019 та ДБН 5.2.2-12:2019. Зокрема, не допускається розміщення АЗС у санітарно-захисних смугах магістральних водоводів. Також на ділянці розташована будівля операторської АЗС безпосередньо на зазначеному тунелі. Це є порушенням вимог ДБН 5.2.2-12:2019. Відстань від АЗС до кабельних ліній електропередачі встановлюється за ПУЕ, але не ближче 13 м до вибухонебезпечних установок відповідно до додатку Ж.З (обов’язкового) ДБН Б.2.2-12:2019.
Отже, можна зробити висновок, що споріднені обставини у даній справі говорять про те, що побудова автозаправної станції на земельній ділянці в охоронній зоні транспортного мосту через Дніпро є незаконною. Із законодавчого боку є чіткі вимоги щодо планування територій та додержання містобудівних умов при будівництві об’єктів містобудування. Незважаючи на це, земельна ділянка була забудована без дозволу відповідних органів влади, тому автозаправна станція є самочинним об’єктом, який не відповідає будівельним нормам та вимогам.
З даного приводу прокуратурою Дніпропетровської області було подано позов до господарського суду з проханням скасувати реєстрацію права власності на нежитлові будівлі АЗС та зобов’язати знести незаконні та небезпечні споруди.
Судом було встановлено, що власництво на спірну автозаправну станцію не мало бути передане ТОВ “АЗС-Будсервіс” або іншим особам, оскільки вони не отримали дозвільних документів на будівництво. Таким чином, право власності на спірну нежитлову будівлю не могло виникнути, а звідси й не могло бути реалізовано в частині розпорядження майном, зокрема, відчуження третім особам.
Подальше незаконне відчуження спірної автозаправної станції на користь ТОВ «Атлант» є порушенням законодавства та призводить до неправомірного використання державного майна. Таким чином, реєстрація права власності ТОВ «Атлант» на спірну автозаправну станцію є неправомірною. Перебування спірного об’єкту в цивільному обороті є незаконним.
Суд ухвалив рішення про скасування реєстрації прав власності та зобов’язання знесення незаконно збудованої автозаправної станції, що знаходиться в охоронній зоні транспортного мосту через Дніпро.
Це рішення суду є дуже важливим з точки зору дотримання законодавства та збереження навколишнього середовища. Незаконне будівництво в охоронній зоні може становити небезпеку для громадян та природного середовища, а тому воно не може бути допущене.
Слід зазначити, що біля охоронної зони транспортного мосту, ймовірно, з схожими порушеннями розташовано ще три (!) АЗС…які також, з якоїсь причини «не бачать» уповноважені представники Дніпровської міської ради.
Для вирішення даної проблеми необхідно провести ретельний аналіз всіх документів та угод, пов’язаних з будівництвом інших АЗС. Також потрібно забезпечити безпеку людей та довкілля та вжити заходів для припинення незаконної діяльності. Для цього можуть бути залучені відповідні державні органи та правоохоронні структури.
Згідно з законодавством, будь-яке використання землі має бути здійснене відповідно до вимог земельного та містобудівного законодавства. Це стосується і розміщення АЗС поблизу транспортного мосту, яке повинно бути обґрунтоване науково-технічними дослідженнями та матеріалами громадських обговорень.
На жаль, порушення містобудівних правил та норм стало досить поширеним явищем в Україні. Незаконне розміщення АЗС поруч з транспортними мостами та дорогами є однією з найбільш поширених проблем, з якою стикається наша країна.
Раніше ми писали про будівництво АЗС у місті Дніпро на землях водного фонду. Зазначене питання на даний час так й не вирішено. Ймовірно, що й ті сумнівні будівлі також не бачать представники Дніпровської міської ради. Також писали про будівництво ТРЦ Dmart Вадима Єрмолаєва в межах охоронної зони мосту.
Така практика має серйозні наслідки для довкілля та безпеки людей. Зокрема, незаконна АЗС може загрожувати життю та здоров’ю мешканців. Може стати причиною виникнення небезпеки на дорозі.
Крім того, така ситуація підриває довіру громадськості до владних органів та порушує правову державу в Україні. Коли закони та правила не дотримуються навіть в місцях, де це повинно бути обов’язковим, громадяни втрачають віру в систему та владу.
Тому, важливо вирішувати подібні проблеми шляхом ефективної координації між владними органами та громадськістю. Тільки спільними зусиллями ми зможемо забезпечити безпеку та здоров’я людей, а також зберегти довкілля для майбутніх поколінь.
Дана ситуація не тільки порушує законодавство, але й створює потенційну загрозу для життя та здоров’я людей, які користуються мостом та проїжджають неподалік від автозаправної станції. Потенційна небезпека полягає у можливості виникнення пожежі чи викиду небезпечних речовин, які можуть пошкодити оточуюче середовище та загрожувати життю людей.
Розміщення АЗС поруч з мостом може спричинити необхідність здійснення робіт з підсилення його конструкцій, а це може мати серйозні наслідки для фінансового стану міського бюджету. Крім того, надмірна відстань між АЗС та контактними проводами електрифікованого міського транспорту може призвести до аварій та інших негативних наслідків.
Зважаючи на те, що Україна знаходиться в стані війни, відновлення транспортної інфраструктури та збереження безпеки на дорогах є особливо важливим завданням. Незаконні споруди в охоронній зоні могли б стати причиною зруйнування дороги та інших об’єктів транспортної інфраструктури. Тому рішення суду щодо знесення незаконної автозаправної станції є важливим кроком у забезпеченні безпеки на дорогах та дотриманні законодавства.
Прокуратура Дніпропетровської області здійснила важливу роботу з виявлення порушень у будівництві та експлуатації автозаправної станції на пр. Слобожанському, 1-І у м.Дніпро. Завдяки наполегливій роботі прокурорів та підрозділів прокуратури, суд вирішив позовні вимоги про зобов’язання знести незаконно збудовану автозаправну станцію та скасування державної реєстрації права власності на цей об’єкт нерухомості.
Ця робота є важливою для забезпечення порядку та правопорядку в місті та захисту прав інших власників земельних ділянок в охоронних зонах транспортних споруд. Прокуратура Дніпропетровської області заслуговує на подяку за високу професіоналізм та ефективну роботу на користь громади.
Бездіяльність Дніпровської міської ради у цьому питанні заслуговує лише на критику. Організація незаконної автозаправної станції в охоронній зоні транспортного мосту у місті Дніпро є очевидним порушенням законодавства та може призвести до серйозних наслідків, включаючи загрозу безпеці місцевих жителів та транспорту.
Міська рада має бути відповідальною за забезпечення дотримання законів та належний контроль за діяльністю будівельних компаній в місті. У цьому випадку, прокуратура витратила значні зусилля та кошти на те, щоб врегулювати цю ситуацію, замість уповноваженого органу – Дніпровської міської ради.
Бажано, щоб Дніпровська міська рада прийняла відповідальність за свої дії та прийняла заходи для запобігання подібних порушень законодавства в майбутньому.
Коментарі