Популярні приколи

відео

хочу сюди!
 

Sveta

33 роки, телець, познайомиться з хлопцем у віці 29-39 років

Козак мамай

  • 28.07.15, 18:38
КОЗАК МАМАЙ


ідеалізований образ козака і українців загалом вУкраїні. Захисник українського народустеповик,мандрівниквоїнмудрецьказкар і характерник в одній особі. Його образи можна зустріти майже в кожній хаті поряд з іконами. З іменем (назвою) тісно пов'язаний стародавній термін «мамаювати» (мандрувати, козакувати, вести козачий спосіб життя), «ходити на мамая» (іти навмання, куди очі дивляться).

Пропоную до Змісту додати ще кілька важливих пунктів, що розкриють весь букет характеристик образу Козака Мамая: 1. Філософія. 2. Релігія. 3. Йоґа. 4. Характерні місця Козака Мамая на карті України. 5. Сучасні "Козаки Мамаї" в Україні. 6. Історичний Код козацької нації. 7. Порівняння образу Козака Мамая з іншими святими,просвітленими, мудрецями, йоґами й Аватарами Східних вірувань.

1. Філософія. Визначення "мудрець" зобов'язує кожного чесного дослідника визначити філософію мудрості Козака Мамая.

2. Релігія.Релігія - це ще одна загально-філософська, але порівняно вища сходинка буття Козака Мамая, мальований образ якого прості люди та інтелігенція ставили поруч із образами Діви Покрови та Миколи-Чудотворця. Іншими словами, українці якимсь чином "молились" на образ Козака Мамая як на ікону. Навіть науковці, мистецтвознавці визнають, що картина "Козак Мамай" написана в іконографічному стилі письма. І тут ще є багато непізнаного, таємничого і недослідженого наукою.

3. Йоґа. Відома у світі йоґічна поза "Лотос" - "схрещені по турецьки або по мамаївськи ноги" - це також характерна особливість Козака Мамая. По суті в цьому глибоконародному образі як у діаманті, зібрано всю розмаїтість характеру українця - його мрійливий характер, проникливий філософічний розум, душевне багатство, таємничість, мудрість, казковість та "химерність", мандрівничу вдачу і, нарешті, таки чисто "йоґічна" здатність до "козацького характерництва", себто володіння надлюдськими космічними силами. А це, згідно традиції, можливе лише тоді, коли людина отримала якесь посвячення і духовне просвітлення - "йоґу". Термін "йоґа" у Санскриті означає "зв'язок", а точніше відновлення колись втраченого зв'язку з космічним Розумом (Богом) з метою злиття з Ним та опануваня дуже могутніми космічними силами-енергіями. Є чимало історій та народних козацьких оповідань, як козаки-характерники в момент смертельної небезпеки, молитвою в позі "лотоса" "думу думали", молились, таким чином, що турки-яничари пролітали мимо них на конях і не помічали козаків - такою силою володіла "медитація" Козака Мамая, що зрештою, й вилилось у такій всенародній любові до цього дивовижного образу.


4. По всій Україні розсипано тисячі спеціальних місць, де часто зупинялись подібні Козаки Мамаї-мандрівники і мудреці.Зазвичай - це материкові камені на берегах численних річок як Лівобережної, так і Правобережної України. Особливо багато їх на славнозвісному острові Хортиця - столиці Козацької Січі. Дослідники з рамками в руках, йоґи, вчені, краєзнавці. а також прості люди відзначають більш високий рівень енергетики таких місць, порівняно з іншими. Ці камені вважаються намоленими, або "думськими каменями", де Козак Мамай "свою думу думає". Тобто сидить мовчки в тиші на лоні природи, біля річки, в лісі, біля джерела, на високій горі, занурившись у свій внутрішній світ, у свій власний Дух. У санскриті цей стан називається не думу думати, а перебувати у ще вищому стані - стані медитації.

5. Сучасні Козаки Мамаї в Україні. Характерні риси Козака Мамая носять прості, добрі, мудрі люди, котрі живуть в різних селах і містах на всій території нашої країни. Їх іменують народними "мамайками-йоґинями" або йоґами тієї чи іншої місцевости. Так науці відоме життя і яскрава розмаїта творчість карпатської йоґині з с. Криворівня, Верховинського району, Івано-Франківської області; народної велико-троянівської "мамайки" Явдокії Ходак, у дівоцтві Барської-Чернявської з Поділля та ін.

6. Історичний Код козацької нації Українців. В образі Козака Мамая козацька нація українців має свого незаперечного кумира - поета і композитора, музиканта і мудреця, козака-характерника. Воля, свобода, суверенність життя і свідомості і складають власне історичний Код козацької нації українців.

7. Порівняння іконописного образу Козака Мамая з подібними іконописними образами Східних вчень і вірувань. Філософський Принцип і стиль іконописного образу Козака Мамая безпосередньо дозволяють віднести цей глибоконародний символ українського Духу не до західних, а саме до східних зразків. Образ Козака Мамая природно вписується в ряд Аватар і святих, мудреців Сходу, як Аватара Будда Сакамуні (Індія), якому поклоняється більше 2 мільярдів мешканців планети Земля; як Пророки Заратустра (Іран), Лао-Цзи і Конфуцій (Китай),як Аватара Шрі Сіва/Шіва (Індія). Духовно-мистецький аналіз останнього показує, що між цими двома іконописними образами - Козак Мамай і Бог Сіва або Шіва є багато спільного.

Доцент-українознавець Василь Хитрук, Університет "Львівський Ставропігіон", mail: [email protected]

0

Коментарі