Заява «Українського тижня» про утиски видання
- 27.09.12, 16:28
після проведення Всесвітнього газетного форуму Тижневик«Український тиждень» інформує українську та міжнародну громадськістьпро утиски видання після проведення Всесвітнього газетного форуму вКиєві |
Український тиждень,який видає австрійська компанія ECEM Media GmbH від 2007 року, є однимз небагатьох на вітчизняному медіа-ринку часописом, що орієнтується наєвропейські стандарти. Маючи власну чітку позицію щодо подій, яківідбуваються в країні, редакція ніколи не піддавалася зовнішньомувпливові й не публікувала замовних матеріалів, що, на жаль, є практикоюдля більшості українських ЗМІ. У травні Український тиждень отримав премію імені Ґерда Буцеріуса «Вільна преса Східної Європи-2012», яку від 2000 року щороку присуджує німецький фонд «Цайт-Штіфтунґ» спільно з норвезьким фондом «Фрітт орд» («Вільне слово») – «за незаангажованість, професіоналізм, якістьроботи, громадську активність і мужність». Видання послідовно виступалоза реальну європейську інтеграцію та незворотні зміни в нашомусуспільстві, бізнес-середовищі й секторі державного управління, яківідкрили б шлях для перетворення України на сучасну європейськудемократію, завжди гостро критикувало різні провладні та опозиційніполітичні сили, організації, діяльність яких не сприяла чи заважалавідповідним трансформаціям, профанувала їх.
Тиск на Український тиждень із бокувлади та пов’язаних із нею монополістів медіа-ринку існував завжди, хочі виявлявся в різних формах. Але від початку вересня він набув нової якості,яка полягає в цілеспрямованому видавлюванні журналу з ринку в спосібблокування його доступу до читачів. Особливо це стало помітно післякритичної публікації, приуроченої до Всесвітнього газетного форуму вКиєві, що відбувся на початку вересня цього року. У статті йшлося пропроблеми монополізації ринку друкованих ЗМІ та пов’язані з цимманіпуляції, які спотворюють український медіа-простір, роблятьфункціонування ринкових механізмів неможливим. Як наслідок, свої умовидиктують великі медіа-холдинги, зазвичай вітчизняних олігархів, які єне самодостатніми учасниками ринку, а лише підрозділами їхніхбізнес-імперій. Водночас, оскільки в українських умовах медіа-бізнес єапріорі збитковим, кишенькові ЗМІ здебільшого виконують функціюманіпулятора громадською думкою. Зокрема, в країні з абсолютноюбільшістю україномовного населення вони нав’язують дискримінаційніумови для функціонування медіа, які виходять українською, що вжепризвело до фактичного знищення сегменту друкованих нею видань.
Крім того, відбулося блокування збуту примірників нашого журналу збоку медіа-холдингу UMHGroup(президент Борис Ложкін), найбільшогогравця на українському ринку друкованих видань, який претендує на йогомонополізацію. Кілька мереж розповсюдження, які пов’язані з UMHGroup,зокрема ТОВ «Преса Трейд» (Київ), «Твоя Преса» (Харків), без пояснень відмовилися від реалізації Українського тижня,незважаючи на укладені контракти. Саме президент UMHGroupбувнатхненником проведення Всесвітнього газетного форуму в Києві у форматівідбілювання режиму Януковича в очах світової спільноти.
Отже, влада обмежує нам доступ до читача, діючи і прямо, й через «дружні» медіа-структури.
У ситуації, коли в країні відсутній нормальний рекламний ринок, в умовах коли Український тижденьпринципово відмовляється від публікації замовних матеріалів і основнимджерелом доходів видання є кошти, отримувані від реалізації тиражу,ситуація із штучним блокуванням доступу до читачів може завдатисерйозного удару по журналу. Тож ми розцінюємо ці дії, як спробу владизмусити іноземного інвестора відмовитися від видання Українського тижня.
Керівництво ТОВ «Український тиждень»
Коментарі
Гість: lyo Dnepr
127.09.12, 18:20
рабы не должны знать, что их ведут на бойню. Им нужно рассказывать про покращення.
М_Ірина
227.09.12, 20:51
Для того вони й прийняли закон про наклеп