Вид:
короткий
повний

Просвіта

***

  • 19.10.12, 16:10

 Потім, звернувшись Гетьман до урядників і народу, закликав їх бути завжди Богові вдячними, а до вітчизни ревними, пильними і проміж себе приязними, не спускаючи з думки обов'язків своїх в обороні вітчизни і своєї свободи; без чого, каже, можемо впасти знову в неключиме рабство і невільництво і що непримиренні недруги наші Поляки побиті лише і знеможені, а не зовсім винищені і можуть знову зібратись і ратоборствувати з нами, запримітивши найпаче слабість нашу і незгоду, про яку .сам Спаситель наш і Бог провіщав у світі; і ми бачимо, як завжди буває, що всякий народ і Царство, «на ся розділене, не вистоїть, а всяк дім, який на ся розділився, запустіє».

 

Сайт...досьє...

  • 19.10.12, 15:58

http://politrada.com/dossier


Подивіться яке лайно відфільтрувалося в партії супер-заслуженого боксера Кличка... Про Королевську мовчу.... Бют теж... 

Читатйе на ніч :)


Альтернативний погляд на історію України

  • 18.10.12, 11:50

Одним із районів, де після Потопу вдалосявідновити високу рільничу культуру було Середземномор’я. 1958 р. в Анатолії(Туреччина) розкопано місто 7-6 тисячорічя до н.е. площею 14 гектарів дужещільної забудови – будинки впритул, без захисних стін: люди ще не воювали. Вжетоді там вирощували виноград, пшеницю, полбу, горох, розводили кіз, овець, корів,створювали скульптури й картини. Звідти заселили Балкани, а звідти ушостому-пятому тисячоріччі до н.е. перейшли через Дністер на ДніпровеПравобережжя – на великому просторі розвивалася культура, що в Середземноморїодержала назву крітомікенської, на території Румунуї – кукутені, на Україні –трипільської. Приблизно одночасно на Лівобережжі зявилися кочовики (сучасникитрипільців – Середньостогівська культура). У 3 тисячоріччі до н.е. відбуласьвелика навала кочовіків-аріїв на Правобережжя й далі на захід.

    Спершу створювані ними «держави» були просто територіями, населення якихплатило загарбникам данину, але племена тих і других не змішувались.

Тому нема жодних підстав уважатизайд-грабіжників: кімерійців – 8-7 ст. До н.е., скіфів – 7-6 ст. до н.е.,сарматів – 6-4 ст. до н.е., готів – 3 ст. н.е., тощо – нашими предками. Нашіпредки – рільнкии й ремісники, осілі мешканці, які перетривали всіхзавойовників. А що чужоземці називали всіх підданців держави іменем панівногоплемені – природно. Джон Стейнбек, відвідавши СРСР за Сталіна, писав: «Дужецікаві південні росіяни - грузини». До останнього часу й ми для американців«раша». А для Геродота ми були «скіфами-орачами»: звідки йому було знати, щоорачі живуть на Подніпровї на чотири тисячоріччя (!) раніше за скіфів, заГеродотом – «царських», за прийнятою тут термінологією – хижих, розбійних. Якназивали себе предки протягом тисячоріч – не відомо. У 1 тисячоріччі н.е.народ, що жив між Дніпром і Віслою, між Чорним морем і Поліссям, звався поляни.Простежимо створення антагоністичних суспільств завойовниками у східних і взахідних полян у кінці 1 тисячоріяя н.е.

    Ляхи прийшли до західних полян цілим племям – з жінками і худобою. Вонибули досить чисельними, щоб створити військо держави, яка виникла, з самихсебе. Для них не були обовязковими шлюби з представницями підкорених. Отже,вся шляхта складалася з самих ляхів. Тому, як свідчить Наталя Яковенко, якаспеціально вивчала історію шляхти, всі польські шляхтичі були формальнорівноправними, хоч серед них виникло майнове розшарування з магнатами на одномуполюсі й «голоштанною шляхтою» - на другому. Зберегли вони й форму колишньоговічового правління. Шляхетське віче звалося соймом, воно обирало королів, булореально верховною владою, а вся держава звалася «жечпосполіта», тобто –республіка.

    Мова новоствореної нації легко стала змішаною з обох мов – завойовниківі завойованих, бо обидві – словянськi. Граматика завойовників стала панівною – польська мова належить дозахіднословянських.

    Варяги прийгли, як свідчить О. Пріцак у Східну Європу нечисленнимизагонами чоловіків. Спочатку вони полювали тут на рабів (як у нас пізніше татари,як їхні західноєвропейські родичі пізніше в Африці). А. Дж. Тойнбі теж згадує,що франки продавали у Кордовський халіфат рабів, серед яких було багато словян.

   Згодом почали осідати в украплених містах, а потім захопили столицюполян – Київ і стали над вічем. Виникла так звана Київська Русь. Але й тоді вона «не буладержавою в сучасному розумінні слова». (Русь у 1132р. остаточно розпалася).Розглядати її як таку значило б приписувати їй вищий рівень політичноїорганізації, ніж це було насправді. Вона не мала ні централізованогоуправління, ні всеоплюючої та розгалуженої бюрократичної системи. «Єдинийзвязок між володарями й підлеглими існував у формі збору данини» - О.Субтельний. Через те, що вони прийшли чоловічими загонами, варяги змушені булиодружуватися з місцевими жінками. Їхні нащадки втратили мову батьків,«пословянились».

  Імперська історіографія внесла багато дезінформації у питання пропоходження й етнічну належність варягів. Тому звернемось до першоджерела.«Повість минулих літ» прямо вказує: «Варяги суть різні: єдні англяне, іниї –німці, а сії - русь». Отже, русь – не словяни, а належать до народів, які всучасній термінології називаються германськими. Серед них нема народу зсамоназвою «русь». Але ж і німці не називають себе німцями, їхня самоназва –дойч. Ще ломоносов вказував: «Обикновенно бівает, что отдаленних народовназивают теми именами, которіе наложили ними живущіє сосіди». Між північнимигерманцями (скандинавами) та словянами жили угрофінські племена – від Балтики(сучасна Естонія) й далеко за Урал (сучасний Ханти-Мансійський округ) тягласясуцільна смуга, заселена угрофінами (на цьому місці пізніше сформуваласяросійська народність). От варяги й стали відомими під фінською назвою. (Я питавживих фіна, естонця: як по-вашому «шведи», «Швеція»? Обидва відповіли: «Роосі,росляйн»).

     І«Повість...» твердить: «Руссю прозвані від варягів, а до того звалися поляни».(Отже, початковим значенням терміну «Російська держава» було «територія, щоплатить данину шведам»?)

    Професор Омелян Пріцак з цим не погоджується, виводить фінське «руотсі»й літописне «русь» від місцевості Родезу (на півдні сучасної Франції): родезькадинастія правила у фризів, які жили між гирлом Рейну й Ютландією, ті скориставшисьфлотом скандинавів, органзували загони для полювання на рабів у Східній Європі,а пізніше підкоривши місцеве населення, заснували державу Русь. Раїса Іванченконаполягає на кельтському походженні назви «Русь». А назву річки Рось виводитьвід «роксоланів-росомонів-русів». Тим часом кельтською мовою «роса» означає«вода». Звідси й українське «роса», «зрошення» й назви річок рось, росава. То,як вірити тій авторці, кельти називали нашу Землю – водою? Та хіба мало слів зкоренем «рос»? У деяких романських мовах «роса» - «червоний», у французькій таіспанській «рос» означає «шкапа» і є звір росомаха... Але тільки фінське«роосі» стосується назви народу, й  самена це вказує «Повість минулих літ».

 

Звідки взялося панство на Україні?

Порівняння українського панства з польським.

 

Через свою нечисленність варяги не моглисторити армії, необхідної для завоювання й утримування території створюваноїними держави, й мусили вдаватися до послуг допоміжного колоніального війська.Знову звернемося до першоджерела. Після перемоги над Візантією, вказує «Повість...»,Олег (Хельга) наклав на неї контрибуцію, зокрема змусив поставити нові вітрилана всі кораблі його флоту: «Для русі – паволочані, а словенам - кропивняні»(паволоки – дорогі тканини, з яких шили вбрання візантійсим аристократам;кропива до освоєння конопель була технічною культурою, та й досі з неї роблятьнайгрубіший матеріл, напрклад, мішки для вугілля).

    Першза все звернімо увагу, якою мовою це сказано? Коли літописець переказуєчужоземні писемні джерела (Біблію, візантійські хроніки) – послуговуюєтьсякнижною мовою (мовою котрихось з підвізантійських чи балканських словян),звертаючись до побутових подробиць – коористується рідною, якою говоримо мидосі. По-друге, автор протиставляє «русь» «словенем», отже русь- не словяни, азайди.  І останнє: паволоки – привілейокупаційної армії, а кропивняні рядна – ознака дискримінації колоніальноговійська, свідчення того, що в Київській варязькій державі наші предки (як ми –у Московській) були людьми «другого сорту», а не панівним, як твердить Л.Л,Залізняк, етносом. (Цікавий кінець епізоду з вітрилами: у морі свіжиій вітерпорвав тонкі паволоки, панам окупантам довелося братися за весла, а словенепотішалися з них під своїми кропивняними).

    Навідміну від Польщі, де всі воїни (а отже – всі пани) були з окупантів (ляхів),всі шляхтичі були формально рівноправні, а всі поляни стали хлопами, - в насзявилась ієрархія воїнів (а отже й панів), нижчі щаблі якої зайняли перекинщикиз місцевого наслення. В нас не всі пани походять з завойовників, а й є такі, щоз національних зрадників, останніх більшість. Правова нерівність українськогопанства збереглась навіть після зруйнування держави варяженків монголами. НЯковенко вказує, що за часів Великого князівства Литовсткого на Україні булопанство «першої руки» - «земяни під господарем», від них залежали «земляни підкнязми й панами», на останньому місці – «бояри-слуги» (останні не маючиземельних наділів, служили, очевидно, рядовими).

   Відмінності в походженні між польським і українським панством відбилосьу типовій психології тих і других. Шляхтич-лях здобув свої привілеї перемогоюнад полянами, він не зраджував свого племені – ляхів, тому мав підстави длясамоповаги, для почуття вищості, почуття солідарності: спочатку – етнічної,потім – кастової, нарешті – національної. Український боярин-слуга варязькийкупив свої привілеї службою в переможців, він хлопами мав не переможенихчужоплемінників, а своїх, зраджених ним, одноплемінників. (Ще за Литвиволодіння наших панів спочатку не було спадковим й так і звалося – «служба»,пізніше відбулась приватизація. Ляхи одразу одержували «майонтек», «те, щомаю», тобто - власність).

   Це немогло не викликати почуття меншовартості, приниження – з чого тут буловиникнути національній гідності? Діти, виростаючи в родині, обовязковоуспадковують її культуру – і передають її наступним поколінням. Так створюєтьсядовготривала родова риса, яка закріплюється шлюбами між членами групи: впольській гляхти – гонор, в українського панства – холуйство. Тому«неправомірно звинувачувати українського шляхтича у зраді інтересів народу»оскільки його поведінкою не могли керувати «інтереси народу», вона з діда–прадідарегламентувана ідеєю вірності своєму князю чи королю» - справді, в описуванийН. Яковенко час наші пани були вже далекими нащадками зрадників, святопереконаними,

Що «все то те таки й було наше,

А ми тільки віддавали

На пашу».

За Н. Яковенко, після татарської навали середбоярства на Україні зявились численні вихідці з інших народів: «татари йбілоруси, литовці й росіяни, поляки й молдавани, угорці й чехи» - від них вжезовсім марно чекати відданості українському народові.

 

«Чузоземне й насамперед польське пануванняпородило нове явище: культурну асиміляцію української знаті панівною державою.Поступово ототожнюючи власні правгнення з потребами держави, що виявилаготовність іти їй на зустріч, українська шляхта втратила здатність боронитимісцеві інтереси» - пише Субтельний – і помиляється, бо вона виникла від того,що втратила здатність боронити інтереси свого народу (але Субтельний має раціюв тому, що повна культурна асиміляція переважної більшості панства була лише увідношенні останніх окупантів – Польщі й Росії). Йосип Тереля, ідеолог«українських аристократів-монархістів», визнає, що наші пани завжди (!) «нобілітувалисяв чужих монархів-завойовників, тим самим вони отримували право на свої родовіпосілості. Мадярські королі почали від себе надавати лицарським родам герби йпрапори... Так само поступали й польські королі : тих шляхтичів-русинів, щодобровільно приймали васалітет короля-зайди (а це є національна зрада) корольобдаровував привілеями та потверджував у правах королівською грамотою... Справанашого монарха – в майбутньому потвердити новими королівськими грамотами давні(заслужені) привілеї і права» - ні більш, ні менш!

 

«Шляхта українська, дворянство, згубилаУкраїну, продавши національні права за свої класові інтереси»

 

«...іх стремленіє превратітся в поновласніхпомещіков по прімеру російскіх і польскіх. Для большинства із ніх важні билілічная власть і благосостояніє, а не ідеї государственного строітельства».

 

Друга відмінність – форма правління: оскількиваряги прийшли як розбійні ватаги, то влада в них не могла бути іншою, яктільки одноособовою, це типово для всіх ганстерських організацій – як дрібних,типу «хрещеного батька», так і найбільших, як у Сталіна чи Гітлера. Отже, уварягів не було сойму, правили ватажки-конунги (кагани чи князі), поборюючимісцеву вічову владу полян. Звідси – монархічні традиції частини сучаснихнащадків бояр-варязьких слуг. Ще одна відмінність варязької держави відлядської: ляхи все місцеве населення (полян) обернули на хлопів, поміщицькаформа землеволодіння стала монопольною, єдиною; на Україні варяги (навіть здопомогою найманців-бояр зі словня) не оволоділи всією землею, закріпачили невсю людність – частина землі лишилась у традиційному володінні вільнихземлеробських родин. Частина з них озброїлася для самозахисту – зявилисякозаки. Козацька форма землеволодіння зберагалася до руйнування Січі Катериною (Отже Січ – не «перша християнськареспубліка в Європі», як думав Маркс, а остання твердиня правдавнього нашоговічового ладу – тут віче звалося радою.)

   Осьчому в Україні носіями націанальної гідності – і національної культури – сталикозаки й селяни, з них найвищі генії нації: Шевченко, Франко... Ось звідки«теорія безбуржуазної української нації». Ось чому Винниченко називав українців«селянською нацією» й повторив приголошене Кирило-Мефодіївським братством гасло«За Україну без хлопа і без пана!». І в 20 ст. українська держава виникла якНародна республіка (УНР), і засновниками її були українські соціалісти. Інаціональне відродження 20-30-х років.......

   Остання відмінність між державами, створеними на землях західних ісхідних полян, та, що західна (ляська) держава одержала зрештою назву відмісцевого народу – полян (Польща), а східна – від завойовників (Русь). Пізнішецією самою назвою (у трохи іншій, ближчій до угрофінської, вимови: «Росія»)скористався Пьотр 1 для своєї імперії. Почавши свою освіту в потішних полках ізавершивши її в московській Німецькій слободі, він не відав, що творить. Якби язараз повідав йому, що свою державу він назвав імям свого ворога – Швеції, таще й мовою «презренних чухонцев» - фінів – він би перекинувся в гробу.

     Тепер,на щастя, в нас є власна назва – Україна.

     Адеякі «українські націоналісти» сперечаються за право бути «спадкоємцями Русі»,називають загарбників-варяженків «українськими королями». А вони такі«українські», як я турок. Орест Субтельний наводить їхні справжні імена: «Олег»- Хелгі, «Ольга» - Хелга, «Ігор» - Інгвар, «Володимир» - Вальдемар.

   Ужурналі «Державність» (1992, №1). В Паїк у статті «Велика Скитія – великаСколотія» переписав імперську байку на тему «Россия біла всегда, Россія білавезде, мі нікого не завоевивалі, только освобождалі», змінивши лише слово«росія» словом «Україна»- вона в нього була від Месопотамії й Єгипту до Білогоморя й Монголії. Таке мавпування «старшого брата» навиворіт є ознакоюхолуйства, рабського колоніального мислення. Як уже тут згадувалось, достовірнідані про найдавніші поселення осілих рільників на Подніпровї сягають 6-5тисячоріч до н.е., а все, що прийшло пізніше – кімерійці, скіфи, сармати, готи,гуни, авари, хозари, варяги, монголи, ляхи – нам не предки, а завойовники, нетворці нашої культури, а паразити на ній: «Кочові союзи ніколи й ні в чому небули новаторами. Можна навіть твердити, що кочовий союз завжди розвивавсявідповідно до змін в осілому суспільстві». «Кочові союзи були не творцями, атими, хто переймав і застосовував досягнення осілих цивілізацій». (Пріцак,Хроніка 2000). Тож марно пишаються «українські націоналісти» «славнимипоходами» кімерійців і скіфів: грабунок – не слава, а ганьба, і не наша, а –сусідська.

   Філософи дискутують про співвідношення логічного й історичного. Я незнав ще про «Походження Русі» Пріцака, коли логіно дійшов висновку, що народиза певних обставин мусили поділитися на творців і паразитів. О Пріцак, колиписав «Походження Русі», не міг знати моєї гіпотези, бо тоді її ще не було, іспостеріг в історії саме такий поділ. Можливо. Що такий збіг логічного зісторичним – випадковий. А все одно – приємно. 

 

Кочержинський Ю.О Два шляхи розвитку людствасимбіотичний і паразитичний, відповідні їм етики й екології, або Про природничіпричини сучасної катастрофи людства й довкілля та засоби її подолання. – Ніжин:«Аспект-Поліграф», 2012.-180 с.

         

***

  • 17.10.12, 10:41
...коли будували великі піраміди, які зберігали світовий рекорд висоти до 20 ст., рабства в Єгипті не було. А що було?

Січ

  • 11.10.12, 20:01
Січ не "перша християнська республіка в Європі", яу думав Маркс, а остання твердиня прадавнього нашого вічового ладу.  

Facebook

  • 24.09.12, 20:40
24-летний студент юридического факультета Венского университета Макс Шремс (Max Schrems) вот уже несколько месяцев ведёт неравный бой с компанией Facebook. Всё началось с того, что Макс отправил несколько грамотно составленных запросов и добился-таки, что из калифорнийского офиса ему прислали CD-диск со всеми персональными данными, собранными за три года активности на сайте.

Каждый гражданин может потребовать у Facebook выдачи ему в течение 40 дней всей собранной на него персональной информации. На сайте есть специальная форма для такого запроса. Вам придёт CD с файлом PDF объёмом несколько сотен мегабайт и более 1000 страниц. Макс Шремс получил PDF из более 1200 страниц, вся информация в файле была разбита на 57 категорий (работа, образование, друзья, политические взгляды, хобби, фотографии и т.д.). Как говорит Макс, даже у КГБ не было такого полного досье на граждан.

Но самое удивительное, что среди всего прочего в присланном файле были удалённые сообщения, чат-сессии, имена бывших друзей и другие данные с пометкой deleted:true.

Facebook прислал не всю имеющуюся информации. В частности, на CD отсутствуют данные о посещённых пользователем страницах в интернете, на которых установлены кнопки Like. Известно, что куки Facebook отправляют информацию о посещённых страницах, даже если пользователь не нажимал на эту кнопку. В ответ на очередной запрос Макс получил письмо странного содержания.

***

  • 18.09.12, 13:57

- У нас був такий директор архіву, Орест Мацюк. Він їздив по всій Україні, і шукав оборонні замки, церкви, городища. Він зареєстрував їх більше чотирьох тисяч. Україна – це був край, який найбільше оборонявся. Тому що звідусюди перли.

Тільки замків в Україні було більше чотирьохсот. Зараз в Україні більш-менш під дахом знаходиться двадцять вісім замків всього. Хтось ставить зараз питання: А як ми будемо їх утримувати? Треба продавати. Я тут веду боротьбу з тим продажем весь час, тому що те, що лишилося, вже треба зберегти.

***

А ще я хочу знайти поховання Івана Виговського. Польща має гроби – Україна гробів не має. У Польщі під Королівським замком у Кракові стоять всі гробниці королів. Це виховує патріотизм – люди поклоняються своїм королям. У нас же нікого нема.


Хмельницького викинули поляки, Мазепу вкинули у Дунай, Кальнишевський похований на Соловках, єдиний, хто тут лежить – Іван Виговський – може, знайду. Але тоді постане інша проблема – куди я його діну (сміється). Треба робити Пантеон, щоби можна було поклонятися героям.

Цікаве інтерв"ю.

***

  • 17.09.12, 16:48
"Другий момент, який обговорювався чи не в кожному інтерв'ю - немодерність і певною мірою архаїчність української культури. Це менше стосується літератури, але доречно, коли йдеться про театр чи музейну справу.

Немодерність, до речі, стосується не тільки української культури, але й суспільства загалом."


П.С. Що таке модерність? Толерантність до пед***тів, діячі культури, що за шмат гнилої ковбаси грають тупорилих хохлів у москальських фільмах, спорцмени-дибіли, що йдуть в політику, може Забужко, Подеревлянський...?

В Незалежній Україні пам"яток культури знищено і розграбовано, мабуть більше, ніж радянською владою за століття геноцидів.  

В архаїці нічого поганого не має, якщо її не перетворюють на клоунаду. Українська душа, вона однакова, хоч і змінює зовнішність крокуючи в часі. :) 


Вийшла нова книжка юрія горліса-горського

  • 14.09.12, 21:49
Прес-реліз № 629

ВИЙШЛА НОВА КНИЖКА ЮРІЯ ГОРЛІСА-ГОРСЬКОГО

“Ми ще повернемось!”
Спогади. Повість. Поезії. Документи. Листування

Юрій Горліс-Горський – автор знаменитих спогадів “Холодний Яр”. І ось вийшла нова його книжка – “Ми ще повернемось!”. Її упорядник Роман Коваль зібрав під однією палітуркою всі твори та спогади визначного письменника, більшість яких невідомі сучасному читачеві.

Юрій Горліс-Горський мав стільки іпостасей, що для людей пересічних його біографія виглядала підозрілою. Ось його життєві образи: хорунжий Кабардинського полку Кавказької кавалерійської “туземної” дивізії, півсотенний Богданівського полку, кармелюківець, болбочанівець, чорний запорожець, заступник отамана полку гайдамаків Холодного Яру, “совєтський міліціонер” у Кам’янці, співробітник Повстансько-партизанського штабу генерала Тютюнника, подільський підпільник, терорист-експропріатор, наш чоловік в агентурному відділі Подільського губернського ҐПУ, багатолітній політичний в’язень та пацієнт-симулянт психіатричних лікарень, старший санітар Лук’янівської в’язниці, письменник, автор споминів, видавець, фотограф, учитель, журналіст Німецького радіо, шинкар, диверсант-парашутист, співредактор української газети, помічник німецької та американської розвідок... “Незбагнені шляхи Аллаха! Мені доводилося в своєму житті бути багато ким – поетом також”, – писав Юрко в передмові до своїх “Тюремних поезій”.
Про все це ви зможете прочитати у книжці “Ми ще повернемось!”.
Роман Коваль пропонує читачам такі твори видатного письменника-борця: “Великдень на сусідах”, “До характеристики московського наїзду на Україну”, “У ворожому таборі”, “В казематах ҐПУ”, “Отаман Хмара”, “Їх прийшло дванадцять”, “Ave, diktator!”, “Колгосп над Інгулом”, “Час вибиратися за кордон”, “Подорожні зиґзаґи”, “Печене порося (китайська легенда)”, “Фінляндія. Країна скель і крицевих людей”, “Донька Петлюри”, а також “Тюремні поезії”.
Окрім згаданих творів у книжці вміщено документи, які стосуються біографії Юрія Горліса-Горського (справжнє прізвище Городянин) у час перебування його в Армії Української Народної Республіки. Ось назви деяких з них “Характеристика на поручника Армії УНР Юрія Городянина з реєстру “вояків-лицарів”, що відзначилися в боротьбі за визволення України”, “Рапорт поручника Юрка Городянина командирові 1-ї Запорозької дивізії про прибуття з Холодного Яру”, “Рапорт про розслідування справи зникнення поручника Юрка Городянина”, “Рапорт командира полку Чорних запорожців Петра Дяченка від 29 грудня 1921 р. про перебування Юрка Городянина на лікуванні у шпиталі м. Новий Сонч” та інші. Ці документи люб’язно надав Віктор Моренець, який знайшов їх у Центральному державному архіві вищих органів влади України.
Опубліковано й низку документів з особової справи письменника за 1939 рік, коли він перебував у Карпатській Україні, серед них і власноручний життєпис. Розшукала справу в Державному архіві Закарпатської області Ірина Гармасій.
Опубліковано і спогади про Юрія Горліса-Горського, зокрема члена ОУН Миколи Сидора-Чарторийського, Ірини Строцької, Галини Гришко, новелу Юрія Винничука “Там на розі, на Яновській, на вулиці Кліпаровській”, спогад Василя Оробка “Мій дядько Йосип Оробко” – про січового стрільця, героя Холодного Яру.
Книга багато ілюстрована фотодокументами.

А починається вона розлогою біографією Юрія Горліса-Горського під назвою “Револьвер і перо як життєва необхідність”. Її автор – Роман Коваль. Ось фрагмент передмови: “Доля його була настільки бурхлива, закручено-звивиста, жорстока і милосердна, що найрізноманітніші чутки про Юрія кружляли ще півстоліття після його таємничого зникнення: “поінформовані” стверджували, що він агент п’яти розвідок, що то не він написав роман “Холодний Яр”, а 1956 року, вже після смерті, був радником угорського генерала Кішбарнака.

...