Собор Василія Блаженного
- 11.10.10, 17:39
- Просвіта
На красній Площі в центрі Москви розташований Собор Василія блаженного, який вважається гордістю російської архітектури. Він відрізняється не тільки красою і багатством, пам’ятник символізує російську архітектуру в світовій архітектурі. Цей пам’ятник був нововведенням в російській архітектурі.
Архітектурі кожного народу властива художня мова. Не знаючи мови, не можна визначити, до якої культури він належить. В корінні архітектури Собору не можна не побачити елементів тюрсько-мусульманської архітектури. В основі його лежить фундамент у вигляді восьмикінечної зірки (православні храми не сталять на таку основу). Вісім розцвічених, спіралевидних бань Собору нагадують головні убори релігійних і державних діячів ісламського світу. Внутрішнє убрання центрального шатра храму також нагадує зразки ісламської архітектури. В архітектурі Собору неможливо не помітити «арабізмів», «тюркізмів», «фарсизмів». Всі вони є віддзеркаленням арабських, тюрських, персидських особливостей архітектури.
Другого жовтня 1552 року після двомісячної виснажливої облоги і жорстокого штурму, збивши Арські ворота, російське військо увірвалося до палаючої Казані. На всіх міських вулицях і площах йшли бої. Шлях до ханського палацу московітам перегороджував найсильніший опір біля стін мечеті Кул-Шариф. Учні медресе на чолі з воїном, ученим, суфієм Сеїдом Кул-Шарифом витримали декілька нападів московітів. Але незабаром захисники мусульманського Поволжя були переможені і Казань захоплено. Мечеть була розібрана і на 12 підводах вивезена до Москви; ще на протязі двох років залишки будови вивозились. У 1554 р. зі зруйнованої мечеті заклали поблизу Спаських (Фролівських) воріт храм Покрови Пресвятої Богородиці, який в народі прозвали храмом Василія Блаженного, за іменем юродивого пророка, що оберігав храм. Так мечеть суфія Сеїда Кул-Шарифа стала Собором Василія \блаженного. Дуже багато таємниць береже в собі собор. Тільки зараз, у нас неспокійний час, дещо проривається на поверхню. Це Мечеть-пророцтво, Собор-таємниця.
Дамір Хайретдинов.
Архітектурі кожного народу властива художня мова. Не знаючи мови, не можна визначити, до якої культури він належить. В корінні архітектури Собору не можна не побачити елементів тюрсько-мусульманської архітектури. В основі його лежить фундамент у вигляді восьмикінечної зірки (православні храми не сталять на таку основу). Вісім розцвічених, спіралевидних бань Собору нагадують головні убори релігійних і державних діячів ісламського світу. Внутрішнє убрання центрального шатра храму також нагадує зразки ісламської архітектури. В архітектурі Собору неможливо не помітити «арабізмів», «тюркізмів», «фарсизмів». Всі вони є віддзеркаленням арабських, тюрських, персидських особливостей архітектури.
Другого жовтня 1552 року після двомісячної виснажливої облоги і жорстокого штурму, збивши Арські ворота, російське військо увірвалося до палаючої Казані. На всіх міських вулицях і площах йшли бої. Шлях до ханського палацу московітам перегороджував найсильніший опір біля стін мечеті Кул-Шариф. Учні медресе на чолі з воїном, ученим, суфієм Сеїдом Кул-Шарифом витримали декілька нападів московітів. Але незабаром захисники мусульманського Поволжя були переможені і Казань захоплено. Мечеть була розібрана і на 12 підводах вивезена до Москви; ще на протязі двох років залишки будови вивозились. У 1554 р. зі зруйнованої мечеті заклали поблизу Спаських (Фролівських) воріт храм Покрови Пресвятої Богородиці, який в народі прозвали храмом Василія Блаженного, за іменем юродивого пророка, що оберігав храм. Так мечеть суфія Сеїда Кул-Шарифа стала Собором Василія \блаженного. Дуже багато таємниць береже в собі собор. Тільки зараз, у нас неспокійний час, дещо проривається на поверхню. Це Мечеть-пророцтво, Собор-таємниця.
Дамір Хайретдинов.
5
Коментарі
Гість: Эхинопс
111.10.10, 18:03
Мда.Предыдущая версия, что итальяшки этот собор проектировали и строили.
Perovdupu
212.10.10, 14:16Відповідь на 1 від Гість: Эхинопс
Мало того, в попередній версії відзначено, що італійці просто "стьоб" влаштували з проектуванням цього собору. Можливо істина десь посередині.
Гість: Эхинопс
312.10.10, 14:20Відповідь на 2 від Perovdupu
А может всё же народная молва не зря Барму Постника считает строителем храма? Кстати этот же Барма строил и Казанский Кремль.