
На фоне коррупции затраты на новые стадионы для чемпионата Европы по футболу в Украине в два раза превышают аналогичный показатель для Польши. Об этом говорится в статье Эндрю Лангли и Дарьи Краснолуцкой для Bloomberg.
По уроню восприятия коррупции Украина опередила Того, Уганду и Таджикистан. На графике дня изданием сравниваются позиции двух стран, принимающих Евро-2012, в Индексе восприятия коррупции, составляемом Transparency International, а также стоимость строительства и модернизации стадионов для проведения июньского чемпионата в расчете на одно место.
Кроме того, приводятся аналогичные показатели для ЮАР, которая принимала чемпионат мира в 2010 году, и Бразилии, где будет проводиться чемпионат 2014 года, передаёт "Украинская правда".
"Неудивительно ожидать существенного злоупотребления полномочиями, хищений и коррупции в сфере государственных закупок, куда может входить финансирование объектов инфраструктуры, находящихся в государственной собственности, в том числе стадионов", - отмечает менеджер Сети по борьбе с коррупцией Организации экономического сотрудничества и развития в Восточной Европе Ольга Савран.
"У правительства нет реальной политической воли на то, чтобы противостоять коррупции", - добавила она.
Отметим, с тех пор как в 2010 году к власти пришел Виктор Янукович, Украина переместилась на 152-е со 134-го места в индексе Transparency International. У вице-премьера Бориса Колесникова, отвечающего за подготовку к Евро-2012, не стали комментировать рост коррупции под эгидой подготовки чемпионата.
Пресс-секретарь Колесникова Юрий Громницкий не ответил на пять звонков на рабочий номер и мобильный телефон, а также на отправленную по электронной почте просьбу о комментарии. В комитете по подготовке и проведению чемпионата не ответили на письменный запрос о комментарии.
Год назад Служба безопасности Украины признала, что в государстве коррупцией поражены все ветви власти.
Наконец получило свое логическое завершение громкое и чрезмерно раздутое уголовное дело в отношении бывшего заместителя городского головы Вахтанги Убирия. Рассмотрев по сути представленные следствием материалы, Николаевский суд не усмотрел в действиях бывшего чиновника преступных намерений и вынес оправдательный приговор по делу. Таким образом, суд дал оценку не только состряпанным на скору руку материалам следствия, выполнявшего политический заказ оппонентов Эдуарда Гурвица, но и многим публикациям и телесюжетам ангажированных масс-медиа, намеренно демонизировавшим Вахтанги Убирию и нагнетавших истерию вокруг события, не стоившего выеденного яйца. 
[ Читати далі ]
Щоб вшанувати загиблих побратимів, старий упівець виклав на горі Тризуб. Державний символ України виклав на схилі карпатської гори колишній упівець Анастасій Козак. Тризуб видно з космосу. Про це йдеться у матеріалі журналістів телеканалу ZIK.
90-річний гуцул самотужки вирубав чагарі на горі неподалік села Остриня Тлумацького району на Івано-Франківщині, кілька місяців носив каміння та садив дерева. І ось результат – на схилі біліє Тризуб.
Як пояснив Анастасій Козак, таким чином він вшановує пам’ять своїх загиблих побратимів з Української Повстанської Армії.
Каміння на гору Козак носив власноруч у звичайній господарській сумці, де поміщається 10-12 кілограмів найбілішого гірського мергелю. Від кар’єру до схилу, де мав бути тризуб, треба подолати майже кілометр. За літо колишній упівець виніс на гору більше вантажівки каменю.
Закінчивши викладати камінь, уздовж контуру тризуба пан Анастасій посадив смерічки та туї. Щодня поливав дерева, щоби не всохли. Воду носив руками. Старенький не приховує – було важко. Та образливо – від байдужості односельців: «Мій сусід говорив, що я гору псую,... худоба йшла, м’яла Тризуб, я сварився».
Аби його творіння було довговічним, пан Анастасій викопав на схилі своєрідний фундамент для Тризубу – канави, щоб каміння не змістилося.
Обране упівцем місце – напрочуд вдале. Державний символ видно не лише з усіх околиць Острині, але й з траси «Івано-Франківськ – Київ». І навіть з космосу – завдяки рівним лініям і вражаючому розмірові білий кам’яний тризуб добре проглядається на електронних карта

Родина депутата Павла Жебрівського має потужний фармацевтичний бізнес під брендом "Фармак". Ця фабрика продає відомий серцевий препарат "Корвалол". А ще "Фармак" тривалий час вів гучну інформаційну війну з великим виробником інсуліну – "Індаром". Вони обидва виробляли ліки від діабету, і, звісно, кожний намагався завдати болючого вдару конкурентові.
Директор "Фармаку" Філя Жебрівська кілька років тому стала об’єктом замаху з боку невідомих. Подія співпала з активністю родини з купівлі контрольного пакету акцій фабрики у 2008-2009 роках. Замах не вдався, а за останньою версією журналу "Фокус" Філя стала відчутно заможнішою, зайнявши 53 місце серед найбагатших людей України.
Сам Павло Жебрівський вже багато років є професійним депутатом, і навіть намагається розкрутити власну партію "Українська платформа". Чи він забезпечує політичний "дах" родинному бізнесу, невідомо, але чому би й ні? Відомо, що попри опозиційний статус (він залишився учасником НУНСу) у депутата добрі стосунки з багатьма відомими особами, в тому числі серед діючої влади.
Після того, як прийшла нова влада, поступово від бюджетного процесу відсунули всіх тих, хто професійно займався цією роботою впродовж років. Серед цих людей Олег Ляшко, якого називали головним спеціалістом з проштовхування потрібних стрічок у державних видатках, та Кирила Куликова, який вже розповідав "Економічній правді" про маніпуляції нової влади з державним бюджетом.
Жебрівський постійно робить гучні заяви в адресу нової влади. Але при цьому він як досвідчений політик вміє казати різко, при цьому не наводячи конкретні приклади відвертих бюджетних схем. Можливо, він дійсно нічого не знає, а можливо, не хоче створювати неприємності собі та родинному бізнесу. Тим не менше, він охоче розповідає про механізми, завдяки яким такі схеми можуть бути можливими. Саме про це йшла наша розмова.
Основні напрямки бюджетної політики склали для МВФ
- Цього тижня Рада затвердила Основні напрямки бюджетної політики на 2013 рік. Ви її розкритикували. Чому?
- Перед голосуванням за Основні напрямки бюджетної політики, вперше за багато років у Верховній Раді не доповідав міністр фінансів. Ні на бюджетному комітеті, ні у сесійній залі. Причому, якщо під час доповіді у сесійній залі він начебто за наказом Азарова був у відрядженні, то на розгляді у бюджетному комітеті він знаходився в Україні.
![]() |
| Анатолій Мярковський. |
- Замість нього Анатолій Мярковський (заступник міністра фінансів, вже багато років він фактично керує бюджетом України) прийшов?
- Прийшов Мярковський. При всій повазі до Анатолія Івановича, нинішній уряд ставиться до до Основних напрямків просто як до папірця.
Друге питання. Основні напрямки бюджетної політики не затверджені вчасно. В сесійній залі вони мали бути проголосовані ще до 30 квітня. А вони, як ви бачите, були затверджені лише 22 числа.
- Як уряд це пояснив?
- Ніяк не пояснив.
- Була зміна міністра. Може, це якимось чином вплинуло?
- Вибачте, але навіть якщо доповідає міністр, то не міністр готує цей документ.
Крім того, внесли зміни до Бюджетного кодексу. Згідно з ними, бюджет буде базуватися в основному на поданні президента.
В кінці кінців, уряд не розуміє, що йому робити. Чи згуртовано давати основні напрямки бюджетної політики, чи все таки чекати щорічне послання президента, і вже на ньому базувати бюджет. Це також вказує на ставлення до бюджету.
А коли були прийняті зміни до кодексу?
- Десь місяців зо два тому. До речі, ці зміни протирічать Конституції, бо такого поняття, як "щорічне послання президента", серед актів президента немає. Тобто, щорічне послання не є конституційною підставою для формування бюджету. Ми вже звернулися, до речі, до Конституційного суду, і вони вже задумалися, що все це може бути ліквідовано. Але поки що цей закон діє, бо його підписав президент.
Тепер подивимося на ключові макропоказники, які вони записали. Насправді, до них є питання. Інфляція виражається однозначною цифрою. Зростання ВВП закладене на рівні 4,5 %, хоча і ЄБРР і МВФ дає максимум 3,5-4%.
[ Читати далі ]
Продовження. Першу частину інтерв'ю читайте тут.
- Как известно, Азаров все еще хочет получить транш МВФ…
- Нет, он произнес фразу, вызывающую для финансиста: что раз нам денег не дадут, то мы попросим МВФ отсрочить исполнение обязательств, требующих исполнения в этом году, а это 3 миллиарда долларов на 10 лет.
Это непонимание целей и задач существования такой организации как МВФ. Она как раз и дает средства, чтобы перекрыть обязательства. Но она никогда не "пролонгирует" кредиты. Кредит МВФ – это подтверждение кредитоспособности страны, если МВФ деньги стране дает, то любой инвестор чувствует себя более-менее защищенным. Если денег не дает, то все рейтинговые агентства опускают рейтинг и инвестор вычеркивает вас из своего списка.
- МВФ дает кредит на поддержание курсовой стабильности Нацбанку. Как эти деньги попадают в бюджет?
- Например, правительство ввело ежегодную практику отбирать превышение доходов от деятельности НБУ в бюджет. Вторая схема – проводят "карусель" векселей "Нефтегаза Украины" на Ощадбанк и НБУ, в конечном итоге деньги заводятся через бюджет на увеличение уставного фонда "Нефтегаза".
- И МВФ этого не видит?
- Ну, они думают, что не видит. На самом деле все и всё видят.
- А почему Фонд делает вид, что этого не происходит?
- Он говорит, чтобы мы прекратили субсидирование "Нефтегазу".
- Что будет со всеми нами, если Украина выполнит еще одно требование Фонда – повысить цены на газ для населения?
- МВФ интересует только одна цифра – дефицит бюджета. А каким образом мы ее достигнем – это наше дело. Но он рекомендует – делайте это. А что касается повышения цены на газ для населения – дело будет "труба", выжить будет невозможно.
- Почему МВФ это не учитывает?
- А Фонд не является политической структурой.
- Да ну…
- Точнее, его интересует политика его крупных акционеров. А политика крупных дебиторов – ему плевать на нее. Посмотрите на Грецию. Не волнуют социальные стандарты и связанные с этим протесты, МВФ интересует только возможность страны вернуть кредиты.
- Хочется пожалеть Азарова.
- Очень хочется. Как пожилому человеку, ему реально тяжело. Но мне не жалко лидера Партии регионов, стоящего во главе правительства. Он одновременно должен нравиться электорату и проводить жесткие реформы.
- Вы ожидаете дефолт?
- Украина находится сложном финансовом положении. Внешние заимствования с нашим негативным рейтингом на экономически рентабельном уровне - практически невозможны. Слушайте, когда наше правительство говорит, что никакого дефолта не будет, я начинаю верить в то, что он будет. Чем громче они это отрицают, тем больше я верю в дефолт. Как экономист я понимаю, он не то что может быть – он объективен. Потому что у нас серьезный разрыв торгового баланса между тем, что мы покупаем и продаем, большой дефицит платежного баланса. У нас доходная часть бюджета 330 миллиардов, а 457 – это наши внешние и внутренние обязательства. [ Читати далі ]