Еще треть дамбы острова Репида на Дунае ушла под воду

Порядка 30% аварийного участка дамбы на 108 км Дуная под воду ушло во время весеннего паводка. Таким образом в самом узком месте ширина гребня насчитывает теперь всего два с половиной метра. Такую информацию предоставил начальник Дунайского бассейнового управления водных ресурсов Юрий Махненко.

"Насколько мне известно, ни в областном, ни в районном, ни в государственном бюджете деньги на 108 км в этом году не предусмотрены. Но глава Одесской обладминистрации обещал решить вопрос о выделении денег из резервного фонда Кабмина в части предотвращения техногенной катастрофы в связи с разрушением аварийных участков дамб, в том числе и на 108 км. Сейчас мы занимаемся актуализацией проектно- сметной документации по всем аварийным участкам, в том числе и по 108 км Дуная. На сегодняшний день это единственный объект, по которому есть полная проектно- сметная документация с экспертизой 2017 года. Однако некоторые параметры в ней уже устарели, в частности, зарплаты. То есть смету необходимо будет пересчитывать", - добавил руководитель.

Отметим, что еще в конце 2015 года Измаильская райадминистрация подняла вопрос спасения острова Репида, 

Напомним, что проектная стоимость работ по строительству дублирующей дамбы протяженностью 400 метров на 108 км Дуная составляет 5 млн 189 тыс.

В июле 2017 г. специалисты смогли на время оттянуть затопление острова.

Українське Дунайське пароплавство: підсумки І кварталу 2018

Перший квартал 2018 року характеризується сприятливими навігаційними умовами на Дунаї, на відміну від мілководдя 2016 року, а також льодової обстановки 2017 року. У січні-березні обсяг перевезень вантажів річковим балансовим і оперованим флотом УДП склав 614,4 тис. тонн, за аналогічний період 2017 року – 380,1 тис. тонн, у 2016 році – 385,3 тис. тонн.

У 2018 році значно збільшився обсяг перевезень експортних вантажів (I кв. – 500,4 тис. тонн, 2017 р. – 193,3 тис. тонн, 2016 р. – 243,9 тис. тонн), але зменшилися вантажоперевезення між іноземними портами (2018 р. – 172,9 тис. тонн, 2017 р. – 268 тис. тонн, 2016 р. – 227,5 тис. тонн). Основними були перевезення в експорті масових навалочних вантажів – це залізорудна сировина, вугілля, кокс для меткомбінатів Hesteel Serbia Iron & Steel llc (Сербія), та ArcellorMittal Галац (Румунія). Перевозилися й інші традиційні вантажі – металопродукція, сіль, феросплави, добрива тощо – з Ізмаїла та Рені до портів дунайських країн.

Варто зауважити, що цьогоріч в І кварталі в ремонт річкового флоту було вкладено 16,1 млн. грн., тоді як у 2016 р. – 7,5 млн. грн., у 2017 р. – 14,7 млн. грн. Планується, що в 2018 році буде відремонтовано річкового флоту на 87,2 млн. грн.

У першому кварталі 2018 року витрати на ремонт пасажирського флоту склали 10,4 млн. грн., у 2016 р. – 0,5 млн. грн., у 2017 р. – 3,3 млн. грн. Значне збільшення витрат у поточному році обумовлено введенням в експлуатацію теплохода «Волга», модернізацією систем очищення стічної води з використанням інноваційних мембранних фільтрів на теплоходах «Молдавія» та «Україна», а також відновленням кают на теплоході «Молдавія», які у травні 2017 року постраждали під час аварії.

Хоча фінпланом у першому кварталі поточного року передбачено збиток 9,1 млн. грн., пароплавство завершило цей період зі збитком у розмірі 3,9 млн. грн. (у 2017 р. збиток склав 22,4 млн. грн., у 2016 р – 3,7 млн. грн.). Такий збиток не є критичним, традиційно перший квартал року для УДП є планово збитковим. Поточний стан фрахтового ринку за відсутності будь-яких форс-мажорних обставин і пожвавлення зернового ринку в дунайських країнах дозволяють розраховувати на прибуткову роботу до кінця року.

Теплоходи ПрАТ «УДП» до пасажирської навігації готові

12 квітня голова Правління Українського Дунайського пароплавства Дмитро Чалий проінспектував готовність круїзних теплоходів до відкриття пасажирської навігації. Першим 14 квітня відкриє сезон теплохід «Молдавія». У 2018 році німецький туроператор BigXtra Touristik GmbH зафрахтував всі чотири пасажирських теплоходи ПрАТ «УДП». В середньому кожен теплохід виконає 25-26 круїзів. Теплохід «Волга» в період з 28 квітня по 16 червня та з 18 серпня по 6 жовтня – на 14 круїзів – зафрахтувала компанія BigXtra Touristik, а з 16 червня по 18 серпня – на 9 круїзів – австрійська компанія Donau Touristik GmbH, в цей період «Волга» виконуватиме круїзи для велотуристів. Бронювання турів йде успішно, станом на кінець березня на теплохід «Молдавія» продано 3844 турів, на «Україну» – 3668, «Дніпро» – 2881, на теплохід «Волга» компанія BigXtra реалізувала 2028 турів, в Donau Touristik на 30 березня вже заброньовано 86% всіх кают.

У міжнавігаційний період на пасажирських судах виконано великий обсяг робіт по ремонту пасажирських зон і приведення їх у належний стан. Були виконані внутрішні роботи в пасажирській зоні, виготовлені меблі, проведено ремонт панелей, заміна палубного і килимового покриття на всіх пасажирських теплоходах. Також на теплоході «Молдавія» повністю відновлені каюти, які у травні 2017 року постраждали під час аварії.

На судноремонтних заводах «Дунайсудносервіс» та «Дунайсудноремонт» були виконані доковий ремонт теплохода «Волга», а також монтаж обладнання очищення стічних вод на теплоходах «Україна» і «Молдавія». Для відновлення працездатності установок з очищення та знезараження стічно-фекальних вод на теплоходах «Молдавія» і «Україна» було придбане обладнання компанії «ACO Marine s.r.o.», Чехія. У стислі терміни виконані роботи по монтажу обладнання, яке через технологічні вирізи в борту суден встановлено в машинних відділеннях, проведена обв’язка трубопроводу, прокладені кабельні траси, змонтовано електрообладнання, проведено його випробування. Монтаж обладнання виконала компанія «ISS I Ship Service GmbH», Німеччина. На теплоході «Україна» замінені гребні гвинти. Також в поточному році на Кілійському суднобудівно-судноремонтному заводі проведений доковий ремонт теплохода «Евгений Косяков».

Як зазначив заступник голови Правління ПрАТ «УДП» з технічних питань Олександр Гармаш, великий обсяг робіт був виконаний силами працівників Бази технічного обслуговування флоту і екіпажів. «Хотілося б відзначити роботу всіх учасників ремонту – працівників БТОФ і екіпажів пасажирських теплоходів, – коментує А.С. Гармаш. – Великий вклад внесли старші механіки – О.М. Бондаренко («Молдавія»), Ю. І. Ремесло («Україна»), С.В. Гутов («Дніпро»), В. А. Залеський («Волга»)». Ретельно підійшли до підготовки до навігації теплохода «Волга». Закуплено та встановлено електрорадіонавігаційне обладнання (радари, ехолоти і т.д.) торгове, інтернет-обладнання, обладнання для камбуза та ресторану. Можна сказати з упевненістю, що всі круїзні теплоходи Українського Дунайського пароплавства готові до навігації.

На зборах екіпажів теплоходів Дмитро Чалий підкреслив, що задіяні підрозділи пароплавства і екіпажі круїзних теплоходів повинні докласти всіх зусиль, щоб поліпшити обслуговування туристів і завершити навігацію-2018 з позитивним фінансовим результатом.

– У поточному році в ремонт теплоходів були вкладені колосальні кошти, в тому числі, щоб привести установки з очищення та знезараження стічно-фекальних вод у відповідність до норм Євросоюзу, – повідомив Дмитро Чалий. – У наступному році планується більше уваги приділити теплоходам «Дніпро» і «Волга», в тому числі встановити автоматичні розсувні двері. Однак остаточні плани з модернізації пасажирського флоту ми побудуємо ближче до закінчення поточної навігації – відповідно з фінансовими результатами.

Треба відзначити, що ПрАТ «УДП» за допомогою туристичних агентств зробило спробу організувати круїз для вітчизняних туристів. Однак через низьку сплатоспроможність старшого покоління українців, на яких розраховані тури, групу не вдалося сформувати.

Сьогодні Українське Дунайське пароплавство проводить велику роботу для залучення іноземних туристів в українську дельту Дунаю. Крім переговорів з фрахтівниками, в цьому році пароплавством видано журнал для німецьких туристів, куди була включена інформація про дельту Дунаю, з ініціативи УДП міська адміністрація надала презентацію Ізмаїла. Журнал буде поширюватися на борту пасажирських теплоходів ПрАТ «УДП».

– Сподіваємося викликати інтерес іноземних туристів до дельти Дунаю і Ізмаїлу, щоб рейси круїзних теплоходів Українського Дунайського пароплавства продовжити до України, – коментує плани на майбутнє Дмитро Чалий. – А вже сьогодні проводимо переговори з фрахтівниками щодо навігації 2019 року, сподіваємося укласти контракти на більш вигідних для пароплавства умовах.

Джерело: сайт Дмитра Чалого

В Україні змінюють морське законодавство

У Міністерстві інфраструктури відбулося обговорення проекту Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо сприяння розвитку морегосподарського комплексу».

Про це інформує прес-служба відомства.

У нараді взяли участь представники Адміністрації морських портів України, Європейської Бізнес Асоціації, Американської торгової палати тощо.

Учасники наради розглянули та обговорили зауваження і пропозиції до законопроекту з метою вироблення узгодженої спільної позиції.

Заступник Міністра інфраструктури Юрій Лавренюк зауважив, що метою законопроекту є вдосконалення функціонування державної системи забезпечення безпеки мореплавства, підвищення ефективності управління морськими портами та розмежування державних і господарських функцій в морських портах.

«Законопроект №7385 сприятиме створенню сприятливих умов для залучення інвестицій, забезпечить реформу морських портів та можливість належного виконання державою зобов’язань за міжнародними договорами у сфері торговельного мореплавства. Даний законопроект безсумнівно матиме позитивний вплив на галузь», - підкреслив Юрій Лавренюк.

Румыния одобрила открытие ПП на переправе Исакча-Орловка

Правительство Румынии одобрило открытие пограничного пункта Исакча (Румыния) – Орловка (Украина).

Как сообщает "Интерфакс-Украина", соответствующий документ, подписанный премьер-министром Румынии Виорикой Дэнчилэ, обнародовал заместитель председателя Одесского областного совета Юрий Димчогло.

"Это заслуга общей командной работы Мининфраструктуры и МИД Украины, а так же Одесского облсовета и обладминистрации", - прокомментировал он решение.

Согласно документу, на территории пограничного пункта также разместится румынская таможня.

Как сообщалось, строительство паромных комплексов Измаил-Тульча (Румыния) и Орловка (Ренийский район Одесской области) - Исакча в декабре 2013 года было внесено в концепцию Государственной целевой региональной программы развития украинского Придунавья на 2014-2017 года.
Планируемая мощность переправы - 170 тыс. единиц легкового и грузового транспорта в год.

Проект строительства паромной переправы через Дунай в этом месте обсуждается с 1998 года. Принципиальная договоренность о строительстве переправы между Румынией и Украиной была достигнута в 2006 году.

Швейцарське круїзне судно відкрило сезон в Усть-Дунайску

124 іноземних туриста завітали до міста Вилкове на судні JOY


1 квітня морський порт «Усть-Дунайськ» прийняв перше в новому круїзному сезоні пасажирське судно. 

Про це розповіли в Адміінстрації морських портів України.

Як зазначено у повідомленні АМПУ на сторінці відомства у мережі "Фейсбук", 124 іноземних туриста завітали до міста Вилкове на судні JOY (прапор Швейцарії), яке вперше пришвартувалось до причалу морвокзалу Вилкове адміністрації морського порту «Усть-Дунайськ». Пасажирам  також провели екскурсію мальовничими куточками Придунав'я.

Як зазначили в АМПУ, всього у 2018 році морський порт «Усть-Дунайськ» очікує 34 суднозахода пасажирських суден. З них 24 - заходи річкових іноземних пасажирських суден та 10 - заходи морського пасажирського судна «Принцеса Дніпра».

Підготовлений компромісний законопроект про водний транспорт

Доопрацьований законопроект №2475а «Про внутрішній водний транспорт» враховує всі побажання бізнесу і може бути внесений до парламенту як компромісний.

Про заявив міністр інфраструктури України Володимир Омелян, повідомляє Дмитро Чалий.

Нагадаємо, що у Верховній Раді знаходяться два законопроекти про водний транспорт – №2475а та №2475а-3.

Ми запізнилися з реформою річки на 20 років. За цей час вантажопотік впав з 60 млн тонн на рік до 7 млн тонн. Ми маємо заповнити Дніпро та інші внутрішні річки вантажним і пасажирським транспортом. Треба зрештою дати старт цій надважливій реформі, – заявив урядовець.

За даними прес-служби Мінінфраструктури, інтерес до розвитку водного транспорту проявили директор представництва ЄБРР в Україні Шевкі Аджунер, Офіс підтримки реформ Міністерства інфраструктури, народні депутати України та представники бізнесу.

27 лютого Верховна Рада України не ухвалила в першому читанні законопроект «Про внутрішній водний транспорт» №2475а та альтернативний йому №2475а-3, відправивши їх на доопрацювання.

Дмитро Чалий призначений Головою правління ПрАТ "УДП"

Дмитро Чалий призначений Головою правління «Українського Дунайського пароплавства» 


Міністерство інфраструктури України від 7 березня 2018 року призначило Дмитра Чалого головою правління ПрАТ “Українське Дунайське пароплавство” строком на три роки на умовах контракту.

Згідно з повідомленням на сторінці підприємства в Facebook, відповідно до наказу Мінінфраструктури з 29 листопада 2017 року Чалий виконував обов’язки Голови правління ПрАТ УДП на період до прийняття відповідного рішення.

Дмитро Чалий працював комерційним директором «Укрпошти», в Одеському морському торговому порту в якості заступника начальника з економіки.

ПрАТ “Українське Дунайське пароплавство” (Ізмаїл, Одеська обл.) здійснює 20% перевезень на протязі 2400 км від гирла річки Дунай (Україна) до порту Кельхайм (Німеччина). УДП має річковим флотом чисельністю 75 самохідних суден і 370 одиниць несамохідного флоту і 7 морських теплоходів дедвейтом від 3300 до 4050 т. Також до складу флоту ПрАТ “УДП” входять 4 пасажирських комфортабельних судна – теплоходи “Україна”, “Молдавія”, “Дніпро” і “Волга”.

Як відомо, “Українське Дунайське пароплавство” реалізує програму з переведення частини комерційного флоту під прапор Словаччини з тим, щоб зайти на ринок перевезення вантажів з/в порт Констанца. Також УДП планує переводити свій флот на газ (СПГ).

Як повідомляла Поштівка, Дунайське пароплавство за 2017 рік отримало 1,5 млн грн чистого прибутку проти 30 млн грн прибутку за 2016 рік.

У 2017 році флотом УДП перевезено 2,6 млн тонн вантажів, з них морем – 0,3 млн тонн.

У 2017 році підприємство скоротило вантажообіг через обвал ринку зернових. Разом з цим відмічається приріст обсягу пасажирів до 15 000 осіб проти близько 10 000 осіб у 2016 році. У 2017 році були зафрахтовані три з чотирьох круїзних суден пароплавства, в 2016 році – два.

Ренійський порт в 2,5 раза збільшив перевантаження зерна

Ренійський морський порт у січні 2018 року перевантажив 50,6 тис. тонн зерна, що 152% більше, ніж за аналогічний місяць минулого року.

Зернові склали 38% від загального обсягу порту, свідчать дані Адміністрації морських портів України.

Також у січні порт перевантажив 11,75 тис. тонн хімічних і мінеральних добрив, що на 292% перевищує обсяг січня попереднього року.

Нагадаємо, що в Ренійському морському порту планується будівництво комплексу з перевалювання та перероблення органічної продукції.

В січні–лютому зросла вантажопереробка в портах України

В січні–лютому 2018 року вантажопереробка в морських портах України збільшилася на 4,6% на відміну від 2017. Про це повідомляє Адміністрація морських портів України.

За даними адміністрації, перевалка імпортних вантажів збільшилася на 24,4% в порівнянні з минулим роком і склала 3,5 млн т. Перевалка імпортного вугілля значно зросла на  26,6% і склала 1 млн тонн, імпорт рудних вантажів зріс на 8,7% і склав 1,1 млн тонн, імпорт масла зріс на 89,2% і склав 0,05 млн тонн.  Зниження показників відбулося по нафті на 1,8%, а це 0,08 млн тонн і нафтопродуктів на 23,5%, а це 0,07 млн тонн.

«Перевалка експортних вантажів в морських портах України склала 14,9 млн т, що на 3,4% менше в порівнянні з 2017 роком. Зростання експортних показників стався з чорними металами до 2,8 млн т (+ 8%), в той же час незначно знизилася перевалка зерна до 5,9 млн т (-1,3%)»,- підрахували у відомстві.

Та додали, що перевалка транзитних вантажів склала 1,9 млн тонн, що на 54,1% більше показників 2017 року. Переробка вантажів у контейнерах в морських портах за звітний період виросла на 7% з обсягом 1592 тис. Всього з січня 2018 року морські порти України обробили 1850 суден, що на 469 одиницю або 34% більше цього ж періоду 2017 року.

«Завдання АМПУ — зберегти позитивну динаміку зростання вантажообігу до кінця року, і всі наші проекти спрямовані на розв’язання цього завдання, починаючи з забезпечення необхідних глибин, будівництва та реконструкції причалів в акваторіях портів і закінчуючи залученням інвестицій для розвитку портової інфраструктури. Упевнений, в цьому році, реалізувавши днопоглиблюючі проекти, ремонти і капітальне будівництво гідротехнічних споруд в усіх українських портах — від Маріуполя до Рені, ми забезпечимо не тільки стабільний приріст вантажоперевалки, а й створимо необхідні умови для ефективної роботи портового бізнесу », — зазначив керівник АМПУ Райвіс Вецкаган.