Історія ризької друкарні Veiters почалася ще в дев'яності роки, коли майбутній власник збирав по місту замовлення на друк візиток, а потім віддавав їх у виробництво в підвальні майстерні, яких в той час була маса.
Як не дивно, справи незабаром пішли настільки добре, що всі свої заробітки (плюс позики від родичів і друзів) вирішено було вкласти в покупку першого друкарського верстата.
«Виробничий цех» в кілька квадратних метрів тоді ділили і дизайнер, і сам власник, і його брат. А основними замовленнями були різні чорно-білі самокопіюються декларації, які тоді були необхідні при перетині кордону. (Нагадаємо, кордони ще були закриті, а Латвія не входила до складу ЄС).
Потім, коли свободи в пересуваннях стало більше і нужда обов'язкових деклараціях поступово стала не такою гострою, вирішено було переорієнтувалися на кольорову рекламну печатку. У зв'язку чим довелося розширити виробництво, переїхавши в інші приміщення і перекупивши маленьку друкарню. Разом з клієнтською базою та обладнанням.
Сьогодні друкарня Veiters є однією з найбільших в країнах Балтії.
Серед її постійних клієнтів понад двадцять видавництв, тридцяти рекламних агентств і близько п'ятисот корпоративних клієнтів з самих різних галузей. Крім того, друкарня продовжує обслуговувати митницю, а також майже 90% латвійських транспортних компаній, виготовляючи для них бланки CMR та митних декларацій.
Серед замовників Veiters чимало і колег. Тобто, друкарень, які не завжди встигають обробити великі замовлення. Або у яких поки немає відповідного обладнання.
Готова ж друкована продукція експортується в Німеччину, Норвегію, Данію, Фінляндію, Нідерланди, Бельгію, Швецію, Великобританію, Угорщину, Литву, Естонію та Хорватію.
З огляду на те, що зараз Veiters працює як на місцевий ринок, так і на експорт, то портфель замовлень досить різноманітний. Латвійським клієнтам потрібно переважно комерційна реклама - плакати, буклети, флаєри, рекламні газети, листівки. Виробникам продуктів потрібна упаковка: етикетки, коробки, вкладиші, стенди і так далі.
На експортних же ринках друкарня спеціалізується, в основному, на роботі з видавництвами, тобто, друкує журнали, книги, каталоги, дитячі наклейки, розмальовки. Чимало клієнтів і з області B & B, так як терміни і умови друку в Veiters набагато гнучкіше, ніж у багатьох місцевих друкарнях. Не кажучи вже про те, що і ціна набагато нижче.
На жаль, останнім часом багато друковані ЗМІ припиняють своє існування або йдуть в інтернет, що істотно впливає на роботу будь-якій друкарні.
І мова ж не тільки про засоби масової інформації. Зараз навіть книги люди вважають за краще читати на електронних носіях.
У Veiters задумалися про це ще в 2008 році, коли в Латвії впав рекламний ринок, а багато підприємств збанкрутували. Потрібно було робити швидкі кроки по реанімації фінансових потоків, щоб зберегти виробництво і робочі місця.
Тому був визначений наступний етап розвитку - експорт з орієнтацією на упаковку, а також дитячу літературу.
Чому саме цей напрямок? Та тому, що дітям дошкільного віку батьки купували і завжди будуть купувати розмальовки, книжки із завданнями, казки ...
Те ж саме з упаковкою. Будь-якого товару, будь то комплект склянок, печиво або рибні консерви, потрібна упаковка. І кожен виробник намагається зробити її цікавою і залучає покупця.
У будь-якому виробничому процесі рідко все йде як по маслу гладко, і в друкарський - не виняток. Причому найчастіше проблеми стосуються дисципліни. Наприклад, обіцяв замовник надіслати готові файли в понеділок до одинадцятої ранку з тим, щоб отримати готовий продукт в п'ятницю до 16.00. Печать його замовлення ставиться в графік ...
Але файли надсилають тільки в середу. Питання - як здати роботу в п'ятницю, якщо в цей час повинні друкуватися вже інші проекти: адже з ними теж узгоджені терміни ....
Тому співробітникам нерідко доводиться затримуватися на роботі або виходити на додатковузміну.
Ну і нерідкі випадки, коли в файлах використовуються фрагменти низької якості. Тоді зв'язуються із замовником і попереджають його про це ще на стадії підготовки до друку.
А одного разу надійшло замовлення на друк газети, яка зшивалася дужкою. Клієнт був для Veiters новий (до цього друкувався в Фінляндії) обсяг замовлення великий, кількість сторінок чимале. Тому все спланували, обговорили і запустили.
Але з якоїсь безглуздої випадковості репро відділ «розклав» проект не як на дужку, а як на склейку. Помітили помилку тільки після друку. Приховати цю помилку і передрукувати вже не встигали за термінами. Та й шалено дорого це: склеювати замість того, щоб ставити на дужку. Зателефонували замовником, домовилися, що непередбачені витрати на склейку друкарня бере на себе. І що ви думаєте? Замовнику настільки сподобався склеєний варіант, що він в результаті перейшов повністю на нього.
Коментарі