Музей автомобілів у Польщі
- 19.04.23, 14:17
Здається, шукав відео з одним польським прототипом і натрапив на огляди з автомобільного музею "Скарб народу", який розташовувався (зараз, по-моєму, переїхав) на території колишнього автомобільного заводу у Варшаві (FSO — Fabryka samochodv osobowyh (дослівно — "фабрика легкових автомобілів")). Звичайно, відео польською. Без субтитрів. А на слух інша мова сприймається гірше, ніж у тестовому вигляді. Однак років 12 тому збирав колекційні модельки з польської журналки, та й мови схожі, тож половину сказаного можна зрозуміти.
Цікаво поглибити свої знання з автомобілебудування сусідньої країни, яка зараз допомагаю Україні у боротьбі проти рашизму. До того ж, польський автопром схожий на радянський, а період незалежності Польщі нагадує український автопром періоду незалежності. Крім того, деякі польські автомобілі (переважно, фургоні та мікроавтобуси Ниса і Жук) імпортувались до Радянського Союзу, тому їх можна було побачити на наших вулицях. Та й просто польські автомобілі цікаві.
Ух, скільки написав... А найголовніше, що мене здивувала любов до вітчизняних автомобілів. З таким завзяттям розповідає! Правда, наскільки гарно знається на польсьтких машинах, настільки погано розбирається в радянських та українських.
Цікаво ще й тому, що в музеї є не лише ретро, а й сучасні автомобілі. В тому числі, виготовлені "прикручуванням колес"або зовсім формальним "виробництвом", як Daewoo Chairman, відео про який взяв для прикладу. Про складання цієї моделі у Польщі навіть не написали у Вікіпедії.
До того ж, сам автомобіль цікавий.
Сумніваюсь, що хтось із вітчизняних колекціонерів буде купляти для своїх музеїв не лише вітчизняні Таврії та Славути, а й Ланоси, Віди та Форци. Не кажучи про Богдани/ВАЗи, різноманітні "Жигулі", та іноземні машини великовузлового складання. А у поляків у музеї є "вітчизняне" авто, зібране у кількості 64 екземпляри! Це круто!
З 6-ї хвилини говориться про польську локалізацію цього автомобіля.