хочу сюди!
 

Alisa

39 років, водолій, познайомиться з хлопцем у віці 34-46 років

Розрахунок витрат на опалення.

  • 22.11.16, 11:40
Розрахунок витрат на опалення
Розрахунок витрат на опалення

Розрахунок витрат на опалення приватного будинку

Ми проводимо розрахунок витрат на опалення будинку з розрахунковими тепловтратами 20 кВт загальною площею 200 м.кв при використанні різних енергоносіїв. 

Будинок має тепловтрати 20 кВт - це розрахункове значення при зовнішній температурі-22 оС.

Більше 90% часу протягом опалювального сезону тепловтрати нижче, і котел працює не на повну потужність. Тому при розрахунках загального споживання енергоносіїв за рік оперуємо умовної цифрою 2100 год (згідно цього отримуємо, що протягом опалювального сезону
тривалістю 6 міс. Робота котлів з частковим навантаженням еквівалентна 2100 год безперервної роботи з максимальною потужністю).

Всі розрахунки проводяться приблизно, з деякими спрощеннями і припущеннями. Витрата енергії на приготування гарячої води не враховується. Для будинку сімейного типу (150-250 м2, 3-5 мешканців) орієнтовно він може становити 10-20% від загальних витрат на опалення. 

Для будівель готельного типу, спорткомплексів і т.д. частка споживаної енергії на приготування гарячої води може бути значно вище.

Традиційне опалення газом

Тариф на газ (з 1 квітня 2015 р.).

  • До 200 м3/місяць - 3,60 грн. / М3;
  • Понад 200 м3/місяць - 7,188 грн. / М3.

Газовий котел при розрахункових тепловтратах 20 кВт витрачає на опалення приватного будинку протягом опалювального сезону при ККД 93%  (2,0 м3 / ч * 2100 год.) / 0,93 = 4516 м3

Витрати складуть
4516 м3 * 7,188 грн./м3 = 32461 грн. за опалювальний сезон.

Для конденсаційного котла із середньорічним ККД 107% (вірніше, коефіцієнтом використання енергії) витрата складе

4200 м3 / 1,07 = 3925 м3

Витрати складуть
3925 м3 * 7,188 грн./м3 = 28213 грн. за опалювальний сезон

 

В останні роки дуже багато нарікань на якість газу , з початком опалювального сезону дуже знижується якість газу.

Опалення електрикою

Електрокотел ТЕНовий

При використанні електричного ТЕНового котла його загальне енергоспоживання на опалення приватного будинку за опалювальний сезон складе 42 000 кВт х год / рік.

Тариф на електроенергію для населення , яке проживає в житлових будинках (у тому числі в житлових будинках готельного типу, квартирах та гуртожитках), обладнаних у встановленому порядку електроопалювальними установками (у тому числі в сільській місцевості):за обсяг, спожитий до 3600 кВт год електроенергії на місяць (включно) складає 45,60 коп.

Тоді загальні витрати складуть
42000 кВт х год / рік *45,60 коп. / КВт х год = 19152 грн. / Рік


Електрокотел електродний "ION"

При використанні електричного електродного котла "ION" його загальне енергоспоживання на опалення приватного будинку за опалювальний сезон складе 25 200 кВт х год / рік.

Тариф на електроенергію для населення , яке проживає в житлових будинках (у тому числі в житлових будинках готельного типу, квартирах та гуртожитках), обладнаних у встановленому порядку електроопалювальними установками (у тому числі в сільській місцевості):за обсяг, спожитий до 3600 кВт год електроенергії на місяць (включно) складає 45,60 коп.

Тоді загальні витрати складуть
25 200 кВт х год / рік * 45,60 коп. / КВт х год = 11491 грн. / Рік
 

Тепловий насос

При використанні теплового насоса загальне енергоспоживання системою опалення за опалювальний сезон складе 42 000 кВт х год / рік. Тоді витрата електроенергії для генерації потрібної кількості тепла складе при коефіцієнті перетворення енергії COP = 4,0 (допущення -
тепловий насос з Scroll-компресором, що працює на низькотемпературну систему опалення) 42000 кВт х год / рік / 4,0 = 10 500 кВт х год / рік, 

А витрати на оплату необхідної електроенергії 10500 кВт х год / рік * 45,60 грн. / КВт х год = 5244 грн. / Рік

Витрати на електроенергію можна значно зменшити, встановивши багатотарифний електролічильник.

Опалення на рідкому паливі 
(дизпаливо або пічне паливо)

Щоб виробити 20 кВт тепла при спалюванні рідкого палива, потрібно витрачати палива близько 1,7 кг / год. 

З урахуванням ККД рідкопаливного котла потужністю 20 кВт на рівні 93%, отримаємо витрату палива котлом 1,8 кг /год . Щільність рідкого палива складає 840-860 кг/м3, або в середньому 0,85 кг / л.

Разом, котел потужністю 20 кВт при роботі на опалення приватного будинку на рідкому паливі з максимальною потужністю витрачає палива 2,2 л / ч. 

Загальна витрата за опалювальний сезон складе
2 л / год * 2100 год = 4516 л

Тоді загальні витрати складуть
4516 л * 20,80 грн. / Л = 93932 грн. / Рік

Логістичні витрати на доставку і збереження у витратах не враховано.

Опалення на зрідженому газі (пропан-бутан)

Витрата палива котлом потужністю 20 кВт, що працюює на зрідженому газі, складе приблизно 1,6 кг / год (з урахуванням ККД). Ціна зрідженого газу становить 6,0 грн. / Л або при щільності 0,55 кг / л (співвідношення пропан / бутан приблизно 50/50) 10,91 грн. / Кг.

Разом котел потужністю 20 кВт при роботі на зрідженому газі з максимальною потужністю за опалювальний сезон використовує 1,6 кг / год * 2100 год = 3360 кг

Тоді загальні витрати складуть 3360 л * 10,91 грн. / Л = 36 657 грн. / Рік

Опалення на твердому паливі (деревні пелети)

Орієнтовно 1 л рідкого палива по калорійності еквівалентний 2 кг пеллет. На практиці калорійність пелет трохи нижче, тому згідно з європейськими норм їх вологість повинна бути не більше 12%, що в наших умовах не завжди дотримується (хоча вологість сильно підвищити не можна - пелети не будуть спресовуватися). Також в пеллетах є домішки низькокалорійних деревних фракцій (кора, гілки і т.д.) і добавки типу соломи, лузги насіння і т.д.. 

Тоді приблизна витрата пеллет на опалення приватного будинку за опалювальний сезон з урахуванням ККД пеллетного котла 90-95% і більш високої вологості складе 9038 кг (збільшення витрати мінімум на 10% через підвищеної вологості). При ціні пелет 2000 грн. / Т
загальні витрати складуть 9,038 т * 2000 грн. / Т = 18076 грн.

Логістичні витрати на доставку і збереження у витратах не враховано.

Опалення на твердому паливі (дрова)

Калорійність сухих дров - до 10МДж/кг. Ціна - 1000 грн. / Т.

При ККД сучасного твердопаливного котла (на дровах) на рівні 80% отримаємо, що котел корисною потужністю 20 кВт витрачає на годину близько 9 кг палива (при максимальній потужності).

Тоді приблизна витрата дров на опалення будинку за опалювальний сезон складе 18 900 кг.

При ціні дров 1000 грн. / Т
загальні витрати складуть
18,900 т * 1000 грн. / Т = 18900 грн.

Опалення на твердому паливі (вугілля)

Калорійність вугілля хорошої якості (не антрацит) становить близько 20МДж/кг. Ціна - 3200 грн. / Т (горішок).

При ККД сучасного твердопаливного котла (на вугіллі) на рівні 85% отримаємо, що котел корисною потужністю 20 кВт витрачає на годину близько 4 кг палива (при максимальній потужності).

Тоді приблизна витрата вугілля за опалювальний сезон складе 8900 кг. При ціні вугілля 3200 грн. / Т загальні витрати складуть 8,900 т * 3200 грн. / Т = 28480 грн.

Логістичні витрати на доставку і збереження у витратах не враховано.

* Для довідки.

ККД різних опалювальних приладів (орієнтовно):

  • Підлоговий газовий котел 91-95%
  • Підлоговий рідкопаливний котел 91-95%
  • Настінний газовий котел 90-94%
  • Конденсаційний газовий котел 107-110%
  • Електрокотел 99,5%
  • Пелетний котел 82-96%
  • Котел на дровах 72-85%
  • Котел на вугіллі 74-85%
  • Тепловий насос «розсіл-вода» має коефіцієнт перетворення енергії 2,7-4,6 в залежності від моделі, температурного графіка системи опалення та температури в зовнішньому контурі теплообміну.
  • Тепловий насос «вода-вода» має коефіцієнт перетворення енергії 5,0 і більше в залежності від моделі, температурного графіка системи опалення та температури в зовнішньому контурі теплообміну; при використанні зовнішнього проміжного теплообмінника коефіцієнт
  • перетворення зменшується, але все одно залишається вищою, ніж у ТН «розсіл-вода».

Висновки :

На сьогодняшній день опалення будинку газом стає не рентабельним , а враховуючи дуже високі ціни на проектні та інженерні роботи для підводу газу до будинку новобудови будуть відмовлятися від цього виду опалення.

Самим дешевим видом опалення залишаються теплові насоси , але висока вартість (20 - 30 тисяч євро) для більшості українців є недосяжними.

Твердопаливні котли - більш дешеве опалення ніж опалення газом , але постійне обслуговування цих котлів не дуже конфортно.

Електричні котли виходять в лідери і по вартості обладнання і з точки зору конфорту і по експлуатаційним витратам.

Електродні котли "ION" , більш економічні за ТЕНові і на багато дешевші , а враховуючи строк експлуатаціїї (до 30 років) ми рекомендуємо "ION"

 

Наведені розрахунки актуальні для опалення приватного будинку. Для промислових споживачів тарифи зовсім інші. І опалювання пеллетамі або електроенергією (електрокотлом) по пониженому нічним тарифом вигідніше при будь-якої потужності.

9

Коментарі

122.11.16, 16:13

Корисно!!! Дякую!

    222.11.16, 17:05

    Так, ТЕРМІНОВО викидаємо ГАЗові котли - і оформляємо КРЕДІТИ на ЕЛЕКТРОкотли "ION"! \Саме ЦЕ - мета статті?\
    І буде всім Море Щастя - ПОКИ ЕЛЕКТРИКИ НЕ ПІДВИСЯТЬ ТАРИФИ РАЗІВ у 10!
    Ви тільки подумайте, КОГО ви хочете надурити? - ЖИДІВ-власників ВСЬОГО, що дає ТЕПЛО \крім Сонечка!\

      322.11.16, 17:46Відповідь на 2 від Богдан Ляшко

      Так, ТЕРМІНОВО викидаємо ГАЗові котли - і оформляємо КРЕДІТИ на ЕЛЕКТРОкотли "ION"! \Саме ЦЕ - мета статті?\
      І буде всім Море Щастя - ПОКИ ЕЛЕКТРИКИ НЕ ПІДВИСЯТЬ ТАРИФИ РАЗІВ у 10!
      Ви тільки подумайте, КОГО ви хочете надурити? - ЖИДІВ-власників ВСЬОГО, що дає ТЕПЛО \крім Сонечка!\
      ... все так! Стаття для інформативності і для порівняння, не більше!

        422.11.16, 18:22Відповідь на 3 від Слідопит

        Так, ТЕРМІНОВО викидаємо ГАЗові котли - і оформляємо КРЕДІТИ на ЕЛЕКТРОкотли "ION"! \Саме ЦЕ - мета статті?\
        І буде всім Море Щастя - ПОКИ ЕЛЕКТРИКИ НЕ ПІДВИСЯТЬ ТАРИФИ РАЗІВ у 10!
        Ви тільки подумайте, КОГО ви хочете надурити? - ЖИДІВ-власників ВСЬОГО, що дає ТЕПЛО
        все так! Стаття для інформативності і для порівняння, не більше!
        Тю-ю.., а я подумав, що то "ненавязчива" ЗАКАЗ-Реклама Котлів "ION"
        А якщо для прівняння...- то америкоси НЕ ГРІЮТЬ ВОДУ ГАЗОМ у трубах - а роблять ПОВІТРЯНІ ТЕПЛООБМІННИКИ = грубо кажучи, довга ТРУБА, в якій горить ГАЗ, а в тій труби - штук 30-50 ТОНКИХ трубок, через які ЗУСТРІЧНИМ потоком прокачується ХАТНЄ повітря! ККД = близько 90%!
        У мене такий агрегат з 100-літрової бочки НАД звичайним котлом опалює 50м.х2

          522.11.16, 18:38

          в мене Беретта,так що проблем Нетто....

            622.11.16, 23:09Відповідь на 5 від БілаКоролева

            в мене Беретта,так що проблем Нетто....То такий пістолет чи шо?

            http://world.guns.ru/handguns/hg/it/beretta-92-r.html

              722.11.16, 23:11Відповідь на 4 від Богдан Ляшко

              Так, ТЕРМІНОВО викидаємо ГАЗові котли - і оформляємо КРЕДІТИ на ЕЛЕКТРОкотли "ION"! \Саме ЦЕ - мета статті?\
              І буде всім Море Щастя - ПОКИ ЕЛЕКТРИКИ НЕ ПІДВИСЯТЬ ТАРИФИ РАЗІВ у 10!
              Ви тільки подумайте, КОГО ви хочете надурити? - ЖИДІВ-власників ВСЬОГО, що дає ТЕПЛО
              все так! Стаття для інформативності і для порівняння, не більше!
              Тю-ю.., а я подумав, що то "ненавязчива" ЗАКАЗ-Реклама Котлів "ION"
              А якщо для прівняння то америкоси НЕ ГРІЮТЬ ВОДУ ГАЗОМ у трубах - а роблять ПОВІТРЯНІ ТЕПЛООБМІННИКИ = грубо кажучи, довга ТРУБА, в якій горить ГАЗ, а в тій труби - штук 30-50 ТОНКИХ трубок, через які ЗУСТРІЧНИМ потоком прокачується ХАТНЄ повітря! ККД = близько 90%!
              У мене такий агрегат з 100-літрової бочки НАД звичайним котлом опалює 50м.х2
              Відео в студію!!!

                823.11.16, 00:19Відповідь на 7 від Слідопит

                У мене такий агрегат з 100-літрової бочки НАД звичайним котлом опалює 50м.х2Відео в студію!!!Відео НЕ знімав - але розкажу на словах...
                В обох ДНАХ бочки вирізав дірки = ВХІД і ВИХІД "вихлопа" - під діаметр труби Виходу з котла.
                ЗБОКУ бочки \зверху і знизу\ вирізав по 4 дірки діаметром 80мм - під алюмінієву Гофро-Трубу.
                Засунув 4 куска ГофроТруби В БОЧКУ, вивів їх кінці знизу + зверху по БОКАМ бочки, і розвальцував її в отворах.
                Насадив бочку нижнім отвором прямо на димоход котла, а зверху бочки - Гофро-Трубою вивів у трубу димохода.
                При горінні газу бочка наповняється ГАРЯЧИМ "вихлопом", розігріває Гофро-Труби - і у них з'являється ГАРНА ТЯГА - аж запалений сірник гасить!
                Ця конструкція опалює котельню + флігель з ДВОХ кімнат.
                На літо планую - ДОДАТИ туда ще 4 труби!

                  923.11.16, 19:35Відповідь на 6 від Слідопит

                  в мене Беретта,так що проблем Нетто....То такий пістолет чи шо?

                  http://world.guns.ru/handguns/hg/it/beretta-92-r.html
                  От http://wodogray.com.ua/vmchk/40-gazovye-kotly-beretta-italiya/nastennyy-gazovyy-kotel-beretta-ciao-24-csi-n-turbo.html

                    1023.11.16, 21:33

                    Ми змушені були повернутися до радянської печі. Закупили дрова на 2 700 можливо на три місяці вистачить... Бо з газом просто вилітаємо в трубу.

                      Сторінки:
                      1
                      2
                      попередня
                      наступна