Tesla model 3. з 2025-го без дизельних та бензинових авто. а,

Изображение
Довгі черги, що нагадують штовханину в магазинах Apple за часів перших моделей iPhone, вишикувалися всюди, від Гонконгу до Вашингтона. Люди вишикувалися, щоб встигнути зарезервувати новинку Tesla. При стартовій ціні в 35 000 доларів Model 3 коштує в два рази менше, ніж попередні моделі Tesla. Тільки що Елон Маск показав довгоочікуваний електромобіль, хоча і не повністю – за його словами, щось зміниться, а щось відполірується. І доступний Tesla Model 3 повинен стати нашим провідником у світ електромобілів
 «S і X оплатили розробку Model 3, – сказав на початку виступу Маск. – Дякуємо!».
· Model 3 розганяється від нуля до сотні за 6 секунд, це швидше, ніж Chevy Bolt, про який ми скажемо трохи нижче. Втім, це стандарти 90-х.
· Автопілот (фірмова функція Tesla) стає стандартним для автомобілів компанії. І це не дивно.
· Model 3 замовили вже 115 000 чоловік.
· Виглядає Model 3 шикарно.
Рейтинг безпеки в кожній категорії – 5 зірок.
· У машину поміщається 5 дорослих, багажник спереду і ззаду.
· Ніякого бензину, чиста електрика.

Изображение
Більшістю голосів нижня палата голландського парламенту підтримала рішення більше не дозволяти продаж нових бензинових або дизельних автомобілів з 2025 року, інформує insideevs.com. Таку пропозицію було подано Лейбористською партією, яка сприяє переходу Голландії на електротранспорт найближчими десятиліттями.
Якщо всі заходи для цього будуть виконані, в 2025 році автомобілі з нульовими шкідливими викидами будуть доступні до придбання. Ті приватні особи чи підприємства, що потребують транспортних засобів на бензині відтепер мають покладатися на використовуваний сегмент ринку. Хоча очевидно, що є багато розбіжностей з приводу такого радикального плану, лідер лейбористів Diederik Samsom вважає, що план цілком здійсненний. 
Минулого року в Парижі 8 американських штатів і 5 країн (одна з них Нідерланди) приєдналися до Міжнародного Альянсу автомобілів з нульовим рівнем викидів (ZEV), пообіцявши збільшити продажі електромобілів до 2050 року. 


Изображение
Індійський уряд хоче перевести всю країну на електричний транспорт до 2030 року, повідомляє ресурс geektimes.ru. Для цього уряд готує програму, за якою громадяни зможуть брати електромобілі в кредит без початкового внеску, а виплачувати за них тими грошима, які вони інакше витратили б на бензин.
Індія займає шосте місце в світі по споживанню нафти, при цьому власний видобуток покриває потреби лише на чверть. Більшу частину дефіцитної сировини країна імпортує.
Уряд виношує амбітні плани по поширенню електричного транспорту, спираючись на досвід заміни ламп на енергозберігаючі лампочки на основі світлодіодів. Дорожнеча LED-ламп була компенсована урядовими дотаціями і централізованою системою розподілу - на них не накручували свій прибуток роздрібні продавці, а оплачувати лампочки також можна було в розстрочку. Зараз планується поширення енергоефективних вентиляторів і кондиціонерів повітря.
Проблемою залишається відсутність електрики в безлічі бідних сіл. За оцінкою уряду, приблизно 50 мільйонів домогосподарств досі не мають доступу до електрики.
Не зовсім ясно, чи будуть індійці переходити на електричні мотоцикли замість бензинових. Електромотоцикли поки є дивиною, і в той же час в країнах Азії двоколісний транспорт є найпопулярнішим засобом пересування.

Ера сонця, 2000 ватне товариство, остання вугільна в шотландії..



У Швейцарії будують дім, фасади і дах якого будуть покриті сонячними панелями

У Брюттені, розташованому у швейцарському німецькомовному кантоні Цюріх, будують перший в світі самодостатній з точки зору енергозабезпечення дев’ятиквартирний будинок. 

Будівля площею 1000 м2 буде повністю незалежна від мереж електро-, тепло - і газопостачання та забезпечуватиме себе теплом і електрикою власного виробництва, використовуючи енергію сонця та енергію гідролізу, передаєEngineering

Фасад та покрівля «будинку майбутнього» будуть покриті тонкоплівковими фотоелектричними модулями, які не «блікують» і доступні в різних колірних рішеннях. Крім того, на покрівлі використовуються звичайні фотоелектричні модулі на основі кристалічного кремнію, які ефективніше тонкоплівкових. Контури будинку були спроектовані таким чином, щоб звести непродуктивні втрати енергії до мінімуму. 

Згідно з попередніми розрахунками, сонячна міні-електростанція потужністю 150 кВт у літній сонячний день за одну годину вироблятиме кількість енергії, якої вистачить на добу. Як результат, станція вироблятиме 100 000 кВт-год у рік при розрахунковому річному споживанні електроенергії 35 000 кВт-год. 

Изображение
Графен дозволить сонячним батареям виробляти енергію від дощу
Дослідники придумали, як зробити сонячні батареї ефективними для вироблення електроенергії навіть коли йде дощ. У науковому журналі Angewandte Chemie з'явилася стаття про роботу китайських вчених, які розробили новий підхід до створення сонячних елементів, які можуть працювати як від сонячного світла, так і від крапель дощу, передає порталsolarpanels.com.ua.
Для перетворення сонячної енергії в електрику команда з океанського університету Китаю і педагогічного університету Юньнань розробила високоефективні фотохімічні осередки Гретцеля. Для того, щоб вони могли виробляти енергію навіть від дощу, вони покрили ці сенсибілізовані барвником сонячні панелі супертонкою плівкою графена.
Графен характеризується своїми незвичайними електронними властивостями: він проводить електрику і багатий електронами, які можуть вільно переміщатися по всьому шару (делокалізований). У водному розчині, графен може пов'язувати позитивно заряджені іони з його електронами (кислотно-основна взаємодія по Льюїсу). Ця властивість використовується в процесах на основі графену для видалення іонів свинцю і органічних барвників з розчинів.


Изображение
У Швейцарії знижують енергоспоживання вдвічі завдяки житловим кварталам «2000-Ватного товариства»
Скоротити наполовину споживання енергії і при цьому не відмовлятися від звичного комфорту Швейцарії дозволяють житлові квартали, побудовані у відповідності зі стандартами «Товариства 2000-ВАТТ». 

Концепція збалансованого майбутнього, розроблена інститутом ETH Zurich, передбачає зниження середньостатистичного енергоспоживання на одну людину з 6200 Ватт до 2000 Ватт у годину, що відповідає рівню 1960 року, передає Swissinfo

Як запевняють цюріхські дослідники, досягти 2000-Ватного рівня енергоспоживання, яке забезпечує збалансоване і комфортне життя, можна завдяки новим технічним рішенням і підвищенню енергоефективності. 

В останні роки концепція збалансованого майбутнього поступово перетворилася на орієнтир і стала точкою відліку як для федеральних органів влади, так і майже для всіх кантонів. На даний момент більше ста швейцарських громад та муніципалітетів включили цю модель в тій чи іншій формі у свої стратегії та плани з переходу до сталого розвитку в галузі енергетики, а в деяких містах, таких, як Цюріх, Цуг і Аарау, такий курс був схвалений на референдумах. 

Зараз у Швейцарії будують дев'ять житлових комплексів, які претендують на отримання сертифіката відповідності за стандартом «2000-Ватного товариства».  На даний момент завершено зведення двох таких житлових районів, протягом 2016 року відповідні сертифікати повинні отримати і інші сім. Примітно, що всі проекти реалізуються на основі приватно-державного партнерства. 


Изображение
У Великій Британії завершили найбільшу в Європі сонячну електростанцію на воді

Найбільша в Європі сонячна електростанція на воді, яка розташована на водосховищі імені королеви Елизавети ІІ у графстві Суррей за вісім кілометрів від аеропорту Гітроу, готова до введення в експлуатацію. 

Проект, який передбачав встановлення понад 23 тисяч сонячних панелей на водній гладі площею у вісім футбольних полів, реалізував найбільший постачальник води у Великій Британії - компанія Thames Water спільно з фірмою Lightsource, передає Euronews

Як зазначає Анґус Беррі, головний енергетик Thames Water, якій належить водосховище, плавуча СЕС забезпечуватиме електроенергією водоочисний завод в середньому на 20%. 

Енергогенеруюча установка складається зі сполучених між собою 61 тис. понтонів, які утримують на місці 177 якорів. Електроенергія до розташованої у кількох кілометрах станції надходить по кабелях. Проектна потужність встановлених фотоелементів - близько 6,3 МВт. 

Изображение
Ера вугілля у Шотландії закінчилася: у країні закрили останню вугільну електростанцію

Вперше після 115 років, Шотландія спалила останній шматок вугілля, що пішов на виробництво електроенергії. Longannet, остання і найбільша вугільна електростанція в Шотландії, припинила свою діяльність в минулий четвер. Колись найбільший вугільний завод в Європі закрили після 46 років у присутності робітників і журналістів, які зібралися в головному залі управління, повідомляє reneweconomy.com.
«ОК, поїхали», – сказав один з робітників за момент до натискання яскраво-червоної кнопки, яка зупинила турбіни, що працюють на вугіллі, і забезпечують електрикою чверть шотландських будинків.


Закриття Longannet в 5-мільйонній Шотландії, свідчить про те, що вона прагне мати достатньо відновлюваних джерел енергії для живлення 100% свого попиту на електроенергію до 2020 року. В той час як Європа останнім часом знизила свої інвестиції у ВДЕ, Шотландія, рухається до досягнення цілей у «зеленій» енергетиці.
Виробництво електроенергії із ВДЕ зросло більш ніж удвічі з 2007 року і еквівалентно половині споживаної електроенергії. Цей підйом спричинений масовими інвестиціями у вітрові парки, які зробили Шотландію лідером відновлюваної енергетики в регіоні. Насправді, найбільший вітропарк Шотландії також є найбільшим в Сполученому Королівстві. Whitelee Windfarm поблизу Глазго має потужність в 539 МВт і генерує достатньо електроенергії для живлення близько 300 тисяч будинків.

У пустелі марокко за добу з туману збирають 77 літрів води

Марокканський проект NGO Dar Si Hаmad побудував найбільшу в світі збиральну машину туману, яка забезпечує водою ті регіони, які її гостро потребують. Масивна установка сягає 600 квадратних метрів (близько 2000 футів) і збирає воду для людей, що живуть на посушливих територіях на південному заході Марокко.
Люди з регіону At Bamrane не мають надійного доступу до води і постійно борються з посухою і зіпсованими колодязями, але туману там вистачає – він є шість місяців на рік. Dar Si Hаmad використали технологію CloudFisher для установки гігантських полімерних сіток між сталевими стовпами на гірському ланцюзі Анти-Атлас.
Изображение
Гірський туман більш щільний, ніж прибережний і забезпечує більше води. Зібрана вода прямує до місцевих жителів за допомогою сонячних насосів і труб, встановлених NGO в партнерстві з іншими організаціями, фондами та університетами.
Установка зі збору туману може за добу виробляти 17 галонів води (77 літрів) на квадратний ярд сітки для людей, які страждають від опустелювання, викликаного зміною клімату. Понад 400 людей, які ніколи раніше не мали проточної води вже зараз отримали вигоду з системи.
Це не тільки вода, а й заощаджений час, що робить збирання туману настільки важливим в цьому регіоні. За оцінками Дар-Сі-Хамад, місцеві жителі проводять близько трьох з половиною годин збираючи воду. Ця робота часто покладається на жінок і дівчат, які через це часто позбавлені можливості продовжувати свою освіту. Тепер жінки можуть керувати системою водопостачання своєї сім'ї шляхом відправки повідомлень з мобільного телефону і мають більше часу для виконання інших завдань. Дівчата не повинні кидати навчання в школі, через те, що вони мають збирати воду.

10 готелів з неймовірними краєвидами

Изображение
InterContinental Thalasso-Spa Bora Bora Бора-Бора, Французька Полінезія
Изображение
Atlantis The Palm Дубай, Об'єднані Арабські Емірати |
Изображение
Alila Villas Uluwatu Балі, Індонезія
Изображение
Kakslauttanen Arctic Resort Сааріселькя, Фінляндія
Изображение
Hotel Brunelleschi Флоренція, Італія
Изображение
explora Patagonia Національний парк Торрес-дель-Пайне, Чилі |
Изображение
The Prince Park Tower Tokyo Токіо, Японія
Изображение
Jade Mountain Resort Сент-Люсія, Кариби
Изображение
Dorado Beach, a Ritz-Carlton Reserve Дорадо, Пуерто-Ріко
Изображение
Shangri-La Hotel Paris Париж, Франція

10 неймовірних дахів готелів

Изображение
lebua at State Tower Бангкок, Таїланд
Изображение
Marina Bay Sands Сінгапур
Изображение
Ink48 - a Kimpton Hotel Нью-Йорк, Нью-Йорк, США
Изображение
Palazzo Manfredi - Relais & Chateaux Рим, Італія
Изображение
Grand Hotel Central Барселона, Іспанія
Изображение
Rosewood San Miguel de Allende Гуанахуато, Мексика
Изображение
The Trafalgar Hotel Лондон, Англія
Изображение
W Hong Kong Гонконг, Китай
Изображение
Four Seasons Hotel Mumbai Мумбаї, Індія
Изображение
Georges Hotel Galata Стамбул, Турція

Звичка читати... 5 порад!

Останнім часом інтернет і соціальні мережі почали забирати все більше  часу і звичка читати у вільний час часто стала відсуватися на другий план навіть у тих, хто із задоволенням поринає в улюблену книжку. Автор популярного блогу про саморозвиток ZenHabbits Лео Бабаута поставив собі за мету повернути собі цю звичку і поділився порадами, як він це зробив:
Изображение
1. Створіть тригери
«Зв'яжіть свою нову звичку читання з якимось тригером протягом дня. Для мене такими тригерами стали:
1) читання після розтяжки і медитації рано вранці
2) читання під час сніданку, обіду і вечері
3) читання перед тим, як я йду спати

Це 5 сесій читання і разом у мене виходить прочитати 20 сторінок в день. Так я зможу прочитати, наприклад, «Дон Кіхота» за 45 днів.
Іншими тригерами може бути дорога на роботу або додому, перерви на роботі або кожен порив перевірити повідомлення.

2. Насолоджуйтесь книгами
Не сприймайте книги як рутину, яку вам потрібно виконати, щоб рухатися далі. Якщо ви будете так дивитися на читання - ви просто припинете читати. Сприймайте книгу як відпочинок від щоденної рутини. Пориньте в книгу, насолоджуйтеся отриманням нового досвіду, більш широкої перспективи, свіжого  погляду на речі.


3. Читайте тільки ті книги, які вам подобаються
Цей пункт пов'язаний з попереднім. Вибирайте книги, які вам здаються цікавими. Дайте книзі шанс, але якщо через кілька днів вам все одно нудно - кидайте її. Немає ніякого сенсу домучували книгу, яка вам не подобається. Це тільки відштовхне вас від читання.

4. Завжди носіть з собою книгу
Транспорт, черги, очікування - все це відмінні можливості трохи почитати. Не забувайте брати з собою книжку, щоб в будь-який момент вона була під рукою.

5. Ховайте подалі плашети і телефони
Ця порада очевидна, але, здається, все ж варто про неї сказати - не користуйтеся планшетами, ноутбуками і телефонами, коли читаєте. Очевидно, що навіть самі по собі звукові сигнали повідомлень будуть відволікати, тому краще заховати подалі всі девайси »

Без досвіду і бюджету: історія тих, кому це вдалося

Изображение
1. Ідея заходу
Більшу частину нашої команди чіпляло те, що люди мало уваги приділяють фінансовому і творчому потенціалу цього ресурсу, який з'являється без особливих зусиль і оточує нас на кожному кроці. Тому ми хотіли зробити фестиваль, який показав би творчий погляд і зробив би це інакше, в порівнянні зі схожими екозаходами.

Працюючи над фестивалем, ми усвідомили багато нюансів і коректували концепцію вже «на ходу». Наприклад, те, що здавалося нам очевидним, для багатьох людей було далеко за межами їхніх інтересів або ж відкидалося тому, що вони не вірили в те, що в нашій країні комусь важливо сортувати сміття. Взагалі, чим раніше ви все це усвідомлюєте, тим краще для проекту. У вас буде час щось змінити, переформулювати і зробити максимально зрозумілим для широкої публіки.
Після тривалих обговорень ми придумали, як піднести нашу ідею.
Перший момент, який лежав в основі концепції фестивалю. Напевно, ви бували хоча б на одному з суботників з прибирання парків / пляжів в своєму місті. І, швидше за все, вам в голову приходила думка, що точкова і нерегулярна робота окремих людей малоефективна в масштабах країни. Якби цим займався кожен в Україні, це дало б більше помітний результат.
Другий момент. Бачачи чиюсь роботу з прибирання однієї і тієї ж місцевості, люди смітять вже з якимось внутрішнім опором, припиняють це робити чи навіть починають посильно допомагати. 
Третій момент. Якщо вам потрібна інформація, просто зверніться до експертів, до тих, хто вже «глибоко в темі».
У підсумку ми вирішили провести захід, який об'єднував би всі три перераховані вище моменти, але при цьому був би «найфановішим», ненав'язливим і дуже практичним. 

В рамках фестивалю ми розробили кілька зон, кожна з яких відповідала б завданням нашої концепції. Це лекторій без страшних закликів, движ-зона, де крізь всі активності (майстер-класи, перформанси, виставки) ненав'язливо проходила ідея сортування вторсировини і зменшення шкоди екології своїми діями, зона маркетів, де всі речі були зроблені з вторсировини або ж збільшували комфорт життя в місті, а також зона фудкортів зі здоровою і незвичайною їжею, фотозони.

2. Назва фестивалю
Щоб не програти на старті, потрібно вибрати гарну назву. Наш перший варіант -#GarbageFest. Але ми відмовилися від нього, так як він не розділяв поняття «сміття» і «вторсировина», і не відображав цінність останнього в очах людей. І ми змінили брутальну назву на легку і весняну - GreenFunFest.

В результаті задумка спрацювала. Для когось з учасників і відвідувачів фестивалю він став handmade-майданчиком, комусь він запам'ятався як тусовка веганів, хтось побачив в ньому потенціал для об'єднання тих, кого хвилює питання екології та засмічення. Все це входило в нашу концепцію, адже для кожного ми намагалися знайти зрозумілі саме для нього аргументи.

3. Підбір команди
Як у візіонера і основного організатора проекту у мене не було жодного знайомого, який міг би допомогти тематичною інформацією. Не було жодної людини, яка була готова відірватися від справ і зробити фестиваль з нуля зі мною, людиною без досвіду. Не було команди - основи основ будь-якого заходу.
Але найскладніший шлях починається з першого кроку. Щоб не відлякати людей і все-таки зібрати команду, з усіма друзями я здалеку заводила мову про можливість проведення фестивалю. Так завдяки моїй подрузі я познайомилася з Оленою, яка до нашого заходу організовувала фестивалі Travel Fest, Дикий Travel і Yoga Days. Вона погодилася допомогти мені з консультацією, а пізніше стала частиною команди, тому що їй тема вторсировини, як виявилося, теж близька. Це великий плюс, адже ми з нею самі по собі були цільовою аудиторією. «Важливо мати однакові цінності і хоча б трохи схоже сприйняття світу з членами команди. В іншому випадку, навіть говорячи про одні і ті ж речі, ви витратите величезну кількість часу, щоб зрозуміти один одного », 
Потім до нас підключилася Катерина. На момент організації фестивалю вона тільки звільнилася з компанії, де займала посаду проектного менеджера, організовуючи різні великі конференції. Катерина шукала проект, який би «перемкнув» її з офісного режиму на щось більш свіже і творче. Її організаторський досвід був дуже корисний нам.
В кінці листопада ми вирішили робити фестиваль, до середини грудня - «розгойдалися», а серйозна підготовка почалася тільки після новорічних свят.

4. Організація роботи
На особистому досвіді ми переконалися, наскільки важливо знайти спільну мову з командою.

Ставлення. Кожен в команді організаторів повинен бути включений в тему (хоча пізніше я зрозуміла, що менеджери можуть займатися роботою, коли вони включені в тему не на 200%, як мені хотілося б) або, як мінімум, зацікавленим. 

Обов'язки. Більшість функцій я взяла на себе - складання програми лекторію, движ-зони, підбір учасників активностей, робота з партнерами, написання всього контенту. Це було логічно - я була більше всіх залучена в ідею і могла приділити максимум часу. Олена займалася  візуалізацією і SMM, консультувала мене по кожному питанню, щоб зберегти цілісність концепції. Катерина вела роботу зі ЗМІ, підбирала маркети, оформляла фотозони. Але це досить умовний поділ функцій, так як кожна з нас виконувала всі функції в тій чи іншій мірі.
При розподілі обов'язків дуже важливо, щоб всі люди займалися своєю справою і контролювали певні ділянки роботи. При цьому кожен повинен вивчати те, чим він займається. Наприклад, ми вивчали всіх тих, з ким хотіли працювати. Якщо це партнер або ЗМІ - ми вникали в його діяльність, шукали його програми / тематики, відповідні нам, знали його аудиторію. А якщо це, наприклад, маркет - знали, з чим він працює, його цінності. Завдяки цьому ми могли сформулювати відповідні пропозиції.
Ще один важливий момент - прозорість роботи кожного члена команди. Всі повинні знати і розуміти хоча б приблизно, чим займаються колеги. Завдяки цьому в складній ситуації будь-хто зможе підключитися і підстрахувати.

Взаєморозуміння. Складність у взаємодії в команді - різні підходи в сприйнятті інформації. Наприклад, ми зіткнулися з тим, що хтось не сприймає чорнові начерки, сприймаючи їх як фінальний зразок, а хтось про це постійно забуває. Тому йшло багато часу на те, щоб зупинити критику начерків замість того, щоб приділити увагу їх коригуванню. Пізніше ми навчилися скорочувати тимчасові втрати в суперечках, хоча повністю і не виправили проблему.

Комунікація. Якщо говорити безпосередньо про роботу, то потрібно створити зрозумілу схему комунікації. Ми працювали в Google Docs, до яких у всіх членів команди був доступ. Сюди кожен вносив свої результати за день - так було видно, хто і що зробив для кінцевого результату. А в останні дні до фестивалю ми жили за принципом - один день дорівнює максимальному результату.

5. Оргпитання і програма
В цілому підготовка пройшла досить легко. Всі учасники екоруху в Україні так чи інакше знайомі між собою. Тому, коли ми знаходили одного спікера, він підказував нам ще кількох людей.
Тут важливо розуміти, що основна підготовка - це 100% спілкування з людьми, вміння переконати їх взяти участь у вашому заході. Більшість відкриті і готові до співпраці, якщо ви як організатори прагнете не просто дістати людину, але і допомогти їй найкращим чином презентувати свою роботу.
Складнощі виникли за 1,5 тижні до початку - ми «перекроювали» захід. Так, щось скасовувалося, була потрібна термінова трансформація пари наших зон і скорочення лекторію з технічних причин. Тут важливо розставляти пріоритети і розуміти, що дійсно варто ваших зусиль. Звертайте увагу на деталі. Наприклад, у нас постійно виникали дрібні перешкоди під час включення в програму певних команд і людей. Зараз я розумію, що події складалися таким чином, щоб захистити нас від дурних зусиль і непотрібної праці інших людей.

6. Партнери та фінанси
Навіть не маючи бюджету, можна отримати гроші для свого проекту. Найпростіший шлях - залучити спонсорів з тих, кому цікава ваша аудиторія. Так вийшло, що у нас не було жодного спонсора. Але, незважаючи на це, ми знайшли всі потрібні ресурси.
Постоплата. Наприклад, якщо у вас немає грошей, ви можете працювати з післяплатою. Ми саме так і робили. Всі партнери і підрядники готові піти на цей крок тільки за однієї умови - якщо бачать перед собою адекватну людину, здатну ясно і чітко пояснити свою ідею, детально розповісти про її реалізацію, вимоги і дедлайни. Потенційний партнер, від дизайнера до власника майданчика для проведення заходу, повинен вам довіритися - це ваше основне завдання.
До речі, потрібно бути готовим до того, що підрядники висунуть свої обмеження. Наприклад, майданчики для проведення фестивалю можуть попросити 50% передоплати. Але можна домовитися і про часткову оплату навіть передоплати. Так було у нас - власники нашої локації пішли нам назустріч.
«Живі гроші». Це кошти, які ви отримуєте від тих, хто хоче прорекламуватися на вашому заході. Наприклад, від авторів активностей, фудкортів і маркетів. Їх проекти не настільки великі, щоб допомогти глобально, але запропонувати вам невелику і адекватну суму вони в змозі. Ці гроші можна використовувати, якщо вам потрібно розрахуватися з тим чи іншим підрядником до заходу.
Бартер. Щоб отримати те, що нам було необхідно, довелося просто домовлятися. Так у нас з'явився, картон і палети для облаштування простору, інтерактивні столи для демонстрації карти місць, куди можна здати вторсировину або батарейки, сонячний колектор і т.д. Точно так же кожен з нових знайомих допоміг з активностями - провів майстер-клас, квест та інші розваги.
Зв'язки. При бажанні навіть без знайомих можна отримати професійну консультацію по організації фестивалю. Є соцмережі, де можна знайти людину, яка займається тим же, що близько і вам. Люди охоче діляться досвідом, якщо ви просите поради. На особистому досвіді переконалися: багато хто навіть готові виділити незнайомій людині чотири години на зустріч, щоб пояснити, як провести все на рівні. Якщо ж нам не вистачало інформації, ми сміливо підходили до людей на тематичних лекціях і семінарах, задавали питання про їхній досвід ... і отримували відповіді.
Підхід до справи. У нас не було імені, тому до нас часто ставилися з побоюванням. Але ми «шерстили» інтернет, по максимуму використовували соціальні мережі, щоб знайти всіх потрібних нам людей. З кожним потенційним учасником, спікером, партнером ми по можливості зустрічалися особисто або проговорювали всі деталі по телефону. До початку фестивалю нам вдалося зібрати однодумців, які допомогли нам в реалізації: екоактивісти з громадських організацій, автори невеликих приватних проектів, handmade-майстри, власники бізнесів.


7. Самопрезентація
Те, як ви себе презентуєте, залежить від локації і бачення концепції заходу.
Локація. Важливо вибрати локацію, де люди будуть відчувати себе комфортно. При цьому не варто орендувати велике приміщення десь на околиці міста, якщо ви не знаєте цільову аудиторію і організовуєте все вперше.

Дизайн. Як організатор ви повинні повністю розуміти суть і мету свого проекту, у вас не повинно залишатися жодного питання. Це дуже важливо. Саме чітке бачення концепції підкаже, як будуть виглядати презентаційні матеріали, ваш фірмовий стиль і дизайн, як в інтернеті вас «прочитає» людина, яка зайшла на сторінку в Facebook.
Сторонні люди, які не знайомі з вашим глобальним задумом, не знають, що ви готуєте захід вдень і вночі - вони просто заходять на сторінку, бачать класну афішу, цікаву програму і вирішують, чи варто приходити чи ні.
Тому для проекту потрібен хороший дизайнер і SMM-щик і, найголовніше, - хороше ТЗ для них, щоб вони розуміли, що саме ви хочете отримати.
Погляд зі сторони. Час від часу дивіться на свій проект з боку. Будьте гостем на своїй сторінці в соціальній мережі, який ще не знає суті заходу. Оцініть, чи легко знайти програму, дату, локацію, контакти організаторів. Або доведеться перерити всю сторінку, щоб отримати необхідну інформацію.
Все повинно читатися легко, зрозуміло і швидко. Ці ж стандарти важливо перенести і на локацію, і на всі інші матеріали. Наприклад, для пошуку партнерів (спонсорів, медіа-партнерів) вам потрібна яскрава і зрозуміла презентація, де прописано хто, що, де і з якою метою організовує.


8. Час «Ч»
Багато труднощів виникло під час самого заходу, незважаючи на те, що ми проговорили все, що треба зробити. Наприклад, волонтери замість пари годин простояли весь день без зміни на одній і тій же локації (біля входу, в лекторії та ін.). Звук мікрофона змогли налагодити тільки через пару годин після початку лекцій, через що частина хороших виступів просто не була почута. До того ж, виявилося, що ми орендували занадто мало стільців і довелося в терміновому порядку добувати їх ще, незважаючи на те, що в сусідньому приміщенні теж проходить захід, на якому потрібен той же інвентар.
Головне в таких ситуаціях - зберігати максимальний спокій. Це хороший ключ до довіри людей. Бачачи спокійного організатора, вони знають, що все буде добре. Також вчіться бачити, коли хтось із учасників фестивалю придумує проблему з нічого, особливо, якщо всі умови були обумовлені заздалегідь.
Якщо ви створили комфортні умови для відпочинку гостей в цілому, то вони вам пробачать і невеликі недоробки. Наприклад, люди зрозуміють зупинку лекції на 1 хвилину, якщо вам знадобиться викрутити лампочку над головою спікера.

9. Якісний сервіс
Якщо ви чогось не врахували, щось не проговорили до фестивалю - це обов'язково вилізе боком. Наприклад, якщо не позначили в програмі майстер-клас або іншу активність, чи не розвісили пояснювальні таблички біля експонатів виставки, не зробили помітні покажчики для них в самому приміщенні - швидше за все, люди до цього майстер-класу не дійдуть і нічого не дізнаються про експонат. Реагуйте оперативно: на місці внесіть всі зміни в програму, роздрукуйте її на окремих аркушах, розвісьте їх на стінах, роздайте людям і зобов'яжіть волонтерів промовляти на вході гостям, що і де знаходиться, інакше ризикуєте провалити певні зони і гості не отримають якісну інформацію.
Попрацюйте до заходу з фотографами, особливо, якщо мова йде про тих, хто працює на волонтерських засадах. Це означає, що їм потрібно сказати, кого і що конкретно сфотографувати. Наприклад, всіх спікерів, всі активності, все handmade-майданчики, особи, емоції. Тому що ви можете почути від фотографа-волонтера і таке: «Вибачте, було настільки цікаво, що я навіть не дістався до фотоапарата».
Подякуйте після заходу всім тим, хто взяв у ньому участь, і своєю роботою зробив його насиченим і пізнавальним. Завдяки цим людям занурення в тему було легким, зрозумілим і ненав'язливим.


10. Віра в себе
Найважливіше в реалізації будь-якого проекту - знати, відчувати, розуміти, що перешкод немає, якщо ви чогось хочете. Навіть якщо все пройшло не так ідеально, як хотілося, але ви змогли втілити в життя свій задум - просто озирніться назад. Ще місяць / пару місяців назад все це було просто ідеєю.
Також не слухайте критиків, особливо тих, яким, крім критики, більше нічого запропонувати.
Робіть те, у що вірите. Реалізовуйте ідеї, які живуть в вас, є вашим особистим болем, запалюють вас. Тільки тоді ви знайдете на це час і сили, викладетесь на 200%. Тільки тоді виходять успішні заходи.

Особистий бренд як страховка від безробіття

Кількість безробітних збільшується, молоді кадри наступають на п'яти, а компанія, в якій ви працюєте, збирається скорочувати персонал? Ви вже без роботи? Займіться персональним брендом. Особистий брендинг - це кращий спосіб підвищення своєї капіталізації та значущості на ринку праці. Бренд - це те, що люди говорять про вас, ваші колеги, керівники, співробітники і навіть клієнти. Це те, що розповідають про вас, обговорюють між собою, радять вас комусь або навпаки. Якщо ви вмієте привертати до себе увагу, утримувати її і нарощувати інтерес до себе, то це обов'язково дасть свої результати.
Изображение
Навіщо це потрібно?
Вигоди особистого бренду очевидні. Якщо вам вдалося створити сильний бренд - люди вам довіряють, а значить - ваші справи йдуть успішно. Вся справа в довірі. Якщо люди довіряють вам - ви їм подобаєтеся - вони купують вас і у вас, нові клієнти йдуть до вас, а не до конкурента, у вас з'являється безліч можливостей. І навпаки, якщо люди не знають вас - вони не довіряють вам, ви їм не подобаєтеся, вони не йдуть до вас.
Персональний бренд дозволяє виділитися на тлі інформаційного шуму. І вигідно продати себе за будь-яких умов ринку праці. Сильний особистий бренд - це точка опори в світі швидких змін. Людина-бренд відчуває себе більш впевнено 


Практичні поради
Як зробити так, щоб про вас не просто говорили, а ви стали експертом, професіоналом і просто незамінним членом команди, за якого роботодавці будуть готові битися, а клієнти ставати в чергу? Ось кілька практичних порад:
Упаковка товару - виглядати акуратно і відповідно до моменту потрібно завжди.
Ваші послуги, знання і вміння повинні бути актуальні і, по можливості, унікальні. Знайдіть і удоскональте те, що вмієте краще за інших.
Продавайте! Продавайте! І ще раз продавайте себе! Запам'ятайте, що ви на ринку праці - товар. Ваше завдання - продати свої мізки, вміння і навички дорого!
Навчіться керувати своїм часом. Ніхто з нас не вміє робити цього правильно. Але ми успішні лише в тій мірі, в якій нам вдається керувати своїм часом.
Виконуйте будь-яку роботу на вищому рівні. Недбалість у дрібницях - це найгірше, що може бути в вашій репутації.
Поставте собі цілі короткострокові і довгострокові, пропишіть їх і звіряйте їх виконання.
Постійно оновлюйте своє резюме, навіть якщо ви працюєте і не бачите загроз до звільнення.
Будьте активні в соціальних мережах, виділіть 15-20 хвилин, щоб запостити ваше бачення нововведень в професійній сфері, вашу політичну і громадянську позицію. У сучасному світі, якщо вас немає в соцмережах, то вас немає взагалі.


Бренд компанії і співробітника
Здорово, що якщо ви співробітник компанії або керівник власної фірми. Але це говорить тільки про те, що вам, як нікому іншому, потрібен свій бренд.
Не компанія повинна робити вас щасливим, а ви самі повинні робити себе в компанії, створювати свій бренд і бути щасливим в компанії
Майте на увазі, що якщо бренд співробітника не відповідає бренду компанії, той повинен шукати ту роботу, на якій вони будуть відповідати. . Якщо відчуваєте себе нещасливим на роботі - значить, це не ваша компанія і не ваш корпоративний бренд. Цілі компанії і співробітника повинні відповідати. Тоді співробітник буде щасливим. Щасливий співробітник - значить успішний співробітник - значить успішна компанія. Від цього виграють всі ..

Дівчата-програмісти

Изображение
Марія Найда, Software Engineer, Ciklum Досвід роботи: працює програмістом більше 10 років, з них шість - у IT
Як програміст я починала свій шлях у відділі автоматизованого неруйнівного контролю в Інституті електрозварювання ім. Є. О. Патона. Звучить непрезентабельно, але цією роботою я пишаюся донині. Ми там робили дуже класне і якісне обладнання, яке встановлено на світових заводах по виготовленню газопровідних труб і залізничних коліс. Софт, який ми писали, багато в чому перевершував свої аналоги. Це була захоплююча робота, з цікавими відрядженнями і першими успіхами як розробника.
Моєю першою IT-компанією був EPAM. Я закінчила факультет електроніки КПІ. У резюме у мене було написано про досвід роботи в ІЕЗ ім. Є.О. Патона і ще був один фріланс проект. Цим все сказано. Людей з держпідприємств не хочуть брати, так як, вважається, що вони не йдуть в ногу з технологіями, не знають процеси, не вміють спілкуватися з бізнесом і т.п. Але, незважаючи на це, мене взяли на позицію Middle .NET developer. З цього і почалася моя кар'єра в IT.
Мені здається, що упередженого ставлення до дівчат-програмістів немає. В IT дівчата в основному займають позиції QA (забезпечення якості - Авт.). Але попит на програмістів великий - якщо є бажання і амбіції, то можна отримати будь-яку позицію. Особисто для мене складність при пошуку роботи одна - невпевненість в собі і страх невдачі, але з роками це проходить.
Одного разу мій тім-лід мені сказав: «Я взагалі дівчат не беру», так що я стала винятком. Ще він говорив: «Дівчата не вміють зупинитися і просто відкласти завдання, якщо у них щось не виходить». І я з ним згодна, це наша проблема. З іншого боку, завзятість - хороша риса, якщо ви хочете досягти поставленої мети. Взагалі, розібратися дівчині в коді під силу, просто методи інші. Посидючість, уважність, скрупульозність. Дівчина просидить на годину довше, але розбереться.
На роботі у нас все більше і більше дівчат-програмістів. Хоча знаю компанії, де їх немає. Але я нікого спеціально не агітую поповнити ряди програмістів, просто розповідаю подругам не в IT, як це круто.
Мені подобається IT, тому що, перш за все, це цікаво. При цьому буде тобі цікаво, чи буде тебі «драйв», часто залежить від тебе, адже є можливість вибору. Зараз багато компаній і проектів, технології різні і завжди можна щось змінити. Люди навколо тебе з широким кругозором, багато бачили і знають. Також IT в Україні дозволяє чесно заробляти хороші гроші.
У класичному визначенні цього слова я не гик. Але я захоплююся гаджетами, фантастикою, наукою, обожнюю наукові музеї, де можна все чіпати.
Народження дитини вплинуло на мою роботу - стало набагато складніше. Але, на щастя, компанія дозволила мені працювати на півдня і віддалено. Часто їжджу у відрядження, беру маму і дитину з собою. Мама мені допомагає.
Мені хотілося б попрацювати з Себастьяном Трунов. Він заснував навчальний портал Udacity і працював над розробкою безпілотного автомобіля Google. Розумна людина, яка просто чудово пояснює свої думки. Я думаю, працювати з ним було б дуже цікаво і комфортно.
Крім роботи, захоплююся сноубордингом і кайтсерфінгом. З дитинства граю в настільний теніс.
Для тих, хто хоче стати програмістом, я запропонувала б такий план:

1. Пройти курси на Coursera : веб-дизайн, алгоритми, бази даних, розробка комп'ютерних ігор, машинне навчання.

2. Зрозуміти, що цікаво, і спробувати зробити маленький проект.

3. Багато читати по темі, або, ходити на конференції.

4. Ходити на співбесіди і не боятися, що відмовлять.


Можна ще пройти шлях від QA або QA-автоматизатора до програміста.
Я зрозуміла, що можу стати програмістом, коли розібралася з покажчиками на мові програмування С. А взагалі досить прослухати початковий курс з мови програмування і написати «хрестики-нулики».
До вершини кар'єри програміста є кілька шляхів. Перший шлях - ти робиш щось круте разом з такими ж крутими, як і ти. Наприклад, пишеш алгоритми в NASA для обробки даних з телескопа Hubble, або просто «опенсорс», і твої алгоритми використовують в NASA.
Другий - досвід роботи програмістом дозволив тобі втілити в життя свою бізнес-ідею. Якщо перші два варіанти не для тебе, то твоя вершина - хороший досвідчений розробник, архітектор, тім-лід.
Я поки в роздумах. Намагаюся більше спілкуватися з бізнесом, щоб не просто писати код, а розуміти, навіщо я це роблю. Можливо, в майбутньому це допоможе перейти до другого варіанту.

Изображение
Юлія Шібун, .NET Developer, BETLAB Досвід роботи: більше 3 років
Я трохи цікавилася програмуванням ще в школі, але не думала займатися цим серйозно. Більше цікавилася економікою. Але коли вступала до університету, про всяк випадок подала документи також на факультет інформатики та обчислювальної техніки (ФІОТ) в КПІ. А коли пройшла на обидва факультету, чомусь вибрала ФІОТ. Про це спонтанне рішення до цього часу не шкодую.
Коли була на першому курсі, друг порадив мені вчити системи управління базами даних і підказав місце, де він фрілансить. Я пройшла туди співбесіду і вже влітку після  початку сесії теж трохи фрілансила. Другу дуже вдячна: якщо до цього у мене була деяка невизначеність з приводу того, що я роблю на своєму факультеті і куди рухатися далі, то після цього з'явилися більш конкретні цілі.
Основна складність - бути програмістом, а не «дівчиною-програмістом». Упереджене ставлення до дівчат присутнє, але воно позитивне. Але тут, як і багато в чому іншому, все залежить від людини. Часто навіть, навпаки, команда рада взяти дівчину-програміста. І я вірю, що будь-яка розумна дівчина при бажанні зможе програмувати.
Іноді на початку знайомства моя професія виробляє «вау-ефект». Одного разу мене навіть запитали, чи не ставилися до мене з потураннями на колишній роботі.
Коли зустрічаються дівчата-програмісти, про що б вони не стали говорити на початку, закінчиться все розмовами про програмування. Особисто я не називаю себе гиком, хоча, можливо, в чомусь схожа на гику, тому що іноді складно повністю переключитися після роботи. Наприклад, у всьому, що стосується жіночої логіки - це звичайно не про мене, я досить логічна. Також в дні, коли програмуєш і / або читаєш щось з програмування більше 10 годин на добу, починаєш повсякденні ситуації обговорювати в термінах програмування.
Є стереотипи про неохайних і неспортивних програмістів-інтровертів. Згідно цього стереотипу, вони нічим, крім коду та коміксів «Зоряних воєн» або «Зоряного шляху» не цікавляться, а здатності до програмування або бажання цим займатися є тільки у таких людей. Напевно, дівчата просто бояться за це братися, бо вчитися необхідно багато і постійно. Але ситуація однозначно змінюється. Стає очевидним, що програмісти - це дуже різнобічні особистості з широким колом інтересів. А дівчата все частіше йдуть на технічні спеціальності. Напевно, матеріальна складова теж грає роль, і дівчата вирішуються вчити програмування хоча б заради хорошої роботи.
Мені в IT цікавить саме програмування. Це досить творчий процес, як складання конструктора, як рішення задачі, як пошук найкращого рішення. Хоча є і своя рутина, звичайно. І дуже подобаються люди, з якими працюю. У них завжди є чому навчитися, з ними цікаво спілкуватися і не тільки про роботу. На даний момент є мрія - дорости до архітектора. І приклади для наслідування - колеги по роботі. У нас дуже крута команда.
Я читаю, дивлюся фільми, ходжу на виставки, в театри, кіно, походи, спортзал, зустрічаюся з друзями. Найбільше люблю подорожі, але хто ж їх не любить.

Изображение
Аліна Туранская, Middle .NET developer, Playtika Досвід роботи: більше 5 років
 14 років мої батьки-програмісти показали мені основи програмування і мене захопило, скільки всього можна зробити. Я ходила і уявляла, як можна запрограмувати мікрохвильовку, пральну машину і навіть трохи кішку. Тому при виборі університету вже не бачила для себе інших варіантів: закінчила Дніпропетровський національний університет залізничного транспорту за спеціальністю «Програмне забезпечення автоматизованих систем».
Першу роботу я отримала досить несподівано, через викладача англійської. На одному із занять вона сказала, що її друг шукає програміста. Я подзвонила і виявилося, що ця людина - викладач на курсах вSoftServe. Після них мене і взяли.
Багатьох співробітників забавляє сама ідея, що у них є дівчина-програміст. Було кілька випадків, коли співробітники ставилися спочатку з підозрою, але потім зараховували все-таки до категорії «людей», і далі все було добре.
Якщо у роботодавців були сумніви, то я про них не знаю. Але три з чотирьох співбесід для мене завершилися пропозицією роботи.
Був кумедний випадок, коли проводили співбесіду двох осіб на одну позицію - хлопця і мене. Сказали команді, що  все одно, кого з нас вибрати, тому що рівень приблизно однаковий, але команда закричала, що беремо дівчину. Мене і взяли.
Є враження, що ти будуєш свій маленький світ в коді, і там ти - бог. Мені подобається моя робота тому, що це просто цікаво. Крім того, навколо багато приємних людей, які думають так само, як і ти.
Не можу назвати себе гиком. Швидше, в побутовому відношенні я просто хочу, щоб все працювало.
Найбільше я б хотіла застосовувати свої знання в сфері, яка буде корисна в «реальному світі» і поліпшить звичайну рутину, з якою ми стикаємося щодня. Наприклад, оптимізувати чергу в лікарню, бюрократичні процедури, автоматику для автомобілів, яка відстежує стан дороги і дає якісь рекомендації по траєкторії і т.д.
Крім роботи, захоплююся всім потроху. Люблю їздити кудись, де можна багато фотографувати, кататися на лижах, захоплююся стрибками з парашутом.
Можна пробувати стати програмістом, якщо тобі цікаво шукати в речах якісь закономірності, проводити багато часу, розбираючись в чомусь, довго радіти, що після трьох днів безперервної роботи у тебе нарешті вийшло, вирішувати логічні і математичні завдання. І найголовніше - треба бути готовим до того, що те, що ти знаєш, постійно застаріває, і необхідно постійно вивчати щось нове.
Отримання вищої освіти з IТ-спеціальності для мене виявилося втраченим часом. Мені здається більш правильний шлях в IT - піти на якісь річні або дворічні курси, а «вільний» час використовувати для отримання досвіду.

Изображение
Оксана Назарова, Software PHP Developer, Zfort Group Досвід роботи: в IT - більше 1,5 років
Ніколи не замислювалася про роботу розробника, так як вважала, що для цього потрібно як мінімум профільну освіту. Після витрачених 7 років на економічну освіту почуття відповідальності за витрачені сили і час ще кілька років мотивувало мене знайти себе як фахівця в цій сфері. Певні успіхи в роботі і просуванні вгору по кар'єрних сходах приносили тимчасове задоволення. Але думка про те, що такого роду діяльність може стати моїм способом життя назавжди, все більше навіювала тугу і почуття того, що я ніяк не можу реалізувати себе в житті.

Той самий вирішальний момент настав, коли я повністю втратила ентузіазм на черговому місці роботи. Від друзів і знайомих, які вже працювали в сфері IT на різних посадах, я дізналася про специфіку роботи і взагалі про можливості в цій сфері. Вирішила спробувати.

Абсолютно все вивчала сама. Почала з HTML, CSS і роботи c Photoshop. Чим далі вникала в тонкощі розробки, тим більше мені хотілося все глибше осягнути сам алгоритм роботи web-додатків, сайтів. І тоді прийшла думка спробувати вивчити ще й PHP. Я займалася вдома, поєднуючи все з роботою контент-менеджера.

Період мого самонавчання був досить довгим - більше року з перервами. Велику роль зіграла підтримка моєї коханої людини, рідних і близьких мені людей, друзів в сфері IT, які всіляко намагалися мені допомогти зрозуміти незнайомі технології і вселяли впевненість, коли опускалися руки після чергової спроби вирішити якусь складну для мене завдання.

Першу роботу отримала не «тому що», а «всупереч». Постійно відправляла резюме, намагалася виконувати тестові завдання, ходила по співбесідах. Всі вони закінчувалися провалом, але все більше допомагали мені зрозуміти, яких знань мені не вистачає. І, нарешті, в один прекрасний день мені відкрила двері одна невелика харківська web-студія, де були готові взяти початківця розробника і виростити його під свої вимоги. Мені пощастило потрапити в команду розумного і досвідченого технічного керівника, який повірив в мене і допомагав розвивати мої технічні навички.

У мене до дівчат з IT - тільки почуття поваги. Таку думку, що IT-сфера, а зокрема, розробка - світ чоловіків, де до дівчат складається упереджене ставлення, у мене було рівно до того моменту, поки я не потрапила в цю сферу. На своєму досвіді я переконалася, що до кандидата на посаду або співробітнику складається відношення в залежності від рівня його професіоналізму, рівня відповідальності та інших людських якостей. Сама я прагну до того, щоб мене завжди сприймали з професійної точки зору.

Серед моїх знайомих і в моїй компанії стає все більше дівчат: QA, FE-розробників, web-дизайнерів, менеджерів проектів. Я публічно не агітую йти в IT, але при можливості ділюся своїми позитивними враженнями про роботу і привожу в приклад цю сферу зайнятості як хороший варіант реалізації себе.

У мене була мрія - знайти себе в житті як фахівця, і я дуже щаслива, що вона збулася. А тепер у мене тільки цілі - щоразу нові, пов'язані з освоєнням нових технологій і вдосконаленням своїх навичок. Так, якщо говорити про web-розробці, то, вважаю, що вершиною кар'єри є наявність достатнього багажу знань і досвіду для управління командою розробників, технічного курирування і архітектурного проектування високонавантажених проектів.

Я захоплююсь спортом. Так як специфіка зайнятості має на увазі в основному сидячий спосіб життя - обов'язково потрібно хоча б кілька разів на тиждень виконувати фізичні вправи для зміцнення м'язів.

Якщо ви вирішите стати фахівцем в IT-сфері, мало буде просто закінчити будь-які курси або вивчити матеріал будинку. Потрібно спробувати створити щось своє, наприклад, написати хоча б блог. Нехай ваш код буде далекий від досконалості, але важливо довести роботу до кінця і відчути, чи отримуєте ви задоволення від того, чим займаєтеся, що ви відчуваєте, коли те, над чим ви працювали - починає працювати теж.

Доведеться відкласти в сторону звичні справи, менше проводити часу з друзями, особливо спочатку, і як би це не звучало - скоротити, розподілити домашні обов'язки. Будьте готові, що не всі друзі і близькі люди розділять і зрозуміють ваше прагнення. Тому що тепер буде корисніше не пекти пиріжки, а читати технічну документацію :).

Як перестати сумніватися в собі і виділитися

Придумайте гарне визначення того, чим ви займаєтеся, - ви побачите, як змінюється ставлення оточуючих , як подача своїх послуг набуває чіткі контури і зростає внутрішня впевненість у правильності рішень. Вся ваша робота раптово просочується особистим досвідом, а довіра до вас зростає як на дріжджах.
У світі, де люди зайняті виключно своїми завданнями і проблемами, цікаве позиціонування допомагає виділитися, довести не тільки іншим, а й собі, цінність своєї роботи і додати гостроти звичайним робочим ритуалам.
Изображение
Професійне позиціонування - вкрай важливе повідомлення в комунікації з іншими. Все наше життя може бути цим повідомленням - це наші справи і проекти, про які потім можна розповідати. Самі основні проблеми, з якими стикаються люди в пошуках свого позиціонування, можна вмістити в одну фразу: «Ми надмірно інформоване покоління, але недостатньо аналізуємо те, що відбувається навколо».
Методика, яку пропонує експерт, часто повторюється в різних книгах *. Вона описує покроковий процес, як зрозуміти свою місію і знайти особисту цінність. В Японії для цього використовують термін «ікигаї» - життєве призначення. Те, що змушує прокидатися вранці.
Отже, потрібно дати чіткі і прості відповіді на питання:

1. Що я люблю робити?

2. Що у мене добре виходить?

3. За що мені платять (можуть заплатити)?

4. Що потрібно людям?

Так ви аналізуєте чотири важливі сфери свого життя. На перетині цих відповідей, як правило, і знаходяться цікаві рішення і дивовижні думки. Це буде відповіддю на важливе життєве питання: «Як мені заробляти, роблячи те, що мені подобається, при цьому створюючи цінність для суспільства?».
Цей підхід більшою мірою підходить тим, хто тільки замислюється про справу своєї мрії, своє позиціонування, шукає, чим зайнятися в наступному проекті. Його складно реалізувати, працюючи у великій міжнародній компанії. Тут, як правило, обмежені можливості вибору проекту, горизонтальних кар'єрних рухів і зміна їх напрямків. Однак це все одно не має стати перешкодою на шляху до усвідомлення власної професійної цінності.
Дуже часто хороші ідеї залишаються нереалізованими, бо у нас в голові щільно засіла думка: «Я не гідний». Ми чомусь впевнені в тому, що не гідні мати хорошу роботу, заробляти багато грошей, ділитися досвідом та ін.
Щоб побороти свої сумніви, задайте собі питання - «Чому я можу навчити оточуючих?» Або «Як знання про те, що я роблю, може поліпшити життя людей навколо?». Потім запитайте у своїх друзів і знайомих - «Що в мені хорошого, корисного і цінного ви бачите?». Відповіді можуть бути дуже цікавими і несподіваними для вас.
До речі, техніка «Колесо балансу» також допомагає в самоаналізі. Якщо коротко, відповідно до цієї методики, ви уявляєте своє життя у вигляді кола, розбитого на важливі сфери (сім'я, робота, розвиток, навчання, спорт, хобі, друзі, подорожі - кількість і назви сфер залежить від ваших пріоритетів), і оцінюєте свої досягнення по кожній з них по 10-бальній шкалі. Завдяки цій оцінці ви бачите, в яких сферах ви процвітаєте, а над чим ще потрібно попрацювати.
Також зробіть звичкою підведення підсумків і фіксацію своїх успіхів. У справі пошуку своєї місії і усвідомлення власної цінності дуже допомагає регулярне перерахування того, що у вас вийшло за підсумками року / кварталу / місяця. Підводити підсумки можна в будь-якому вигляді. Не соромтесь ділитися своїми успіхами з іншими, наприклад, в соціальних мережах. Перевага публічного обговорення полягає в тому, що до вас починають підтягуватися люди зі схожими інтересами та планами.
Ми дійсно звикли себе недооцінювати і применшувати свої досягнення. Пробувати, пробувати і ще раз пробувати - єдиний варіант боротьби із соромом. Якщо на перших порах страшно і соромно виставляти напоказ свої думки, підсумки, досягнення, плани на майбутнє, то можна спробувати спочатку ділитися ними з невеликою аудиторією. Наприклад, поділіться досягненнями та планами тільки з близькими друзями.
В описі своїх успіхів експерт радить використовувати формулу конкретизації: «Я домігся таких результатів за такий термін завдяки цьому». Вона стане в нагоді вам як в дружніх бесідах, так і при складанні резюме, проходженні співбесіди, переговорах тощо Так ви показуєте конкретний вимірний результат і говорите за рахунок чого він був отриманий. Навколишні / партнери / роботодавці бачать, що, наприклад, велике замовлення не впало вам на голову, а великий клієнт став вашим, бо ви місяць вивчали підступи до нього.
Існує ціла серія питань, яка допоможе вам знайти чіткі формулювання для визначення себе на ринку праці і заявити про себе. Наприклад, закінчите фрази:

1. «Оточуючі будуть знати мене як людину, яка ...»;

2. «Мені цікаво робити ...»;

3. «Мені можуть заплатити за ...»;

3. «Я можу дати корисне в ...»;

4. «Я хочу бути ...» (відповідь повинна складатися з прикметників);

5. «Я хочу, щоб оточуючі і мої партнери по бізнесу запам'ятали мене як людину, яка зробила / досягла / реалізувала / запустила ...».


Навчаючись правильно позиціонувати себе для зовнішнього середовища і зустрічаючись з людьми, ви практикуєте короткі і ємні формулювання. Вчіться виділятися , щоб бути більш привабливим для роботодавців та партнерів.
Сьогодні є маса інструментів, щоб показати свій активний професійний розвиток. Наприклад, позначка про відвідини профільної конференції в соцмережах, сертифікат про проходження онлайн-курсу, особистий відгук про цікавий ресурс - все це може зіграти вам на користь.
Уважно проаналізуйте те, де ви з'являєтеся в інтернеті. Як мінімум, перевірте, що дає пошук в Google. Переконайтеся, що ви представлені на всіх важливих майданчиках, особливо тих, що добре індексуються - у вас повинні бути акаунти з актуальною інформацією в соціальних, в тому числі професійних, мережах, з перелінковкою між собою.