хочу сюди!
 

YuLita

50 років, рак, познайомиться з хлопцем у віці 43-55 років

Львівський муніципальний театр. Відбулася прем’єра п’єси Кольори





«Кольорова» прем’єра


Львівська газета "ВИСОКИЙ ЗАМОК" пише:
П’ять відтінків жінки

Фото Андрія КУБ’ЯКА
Оксана ЗЬОБРО



На сцені Муніципального театру – дослідження психології представниць прекрасної половини людства
Жінка
і одноманітність – речі несумісні. У 45 вона вже не така, якою була у
30, а шукати спільні риси у 20-ти і 50-літньої - заняття для
інтелектуалів. Та якщо зазирнути глибше, можна помітити не лише спільні
спогади та риси, які з часом загримовуються мереживом зморщок, а й усіх
цих жінок під маскою одного обличчя. Якою б не стала жінка за 80, вона
все одно пам’ятатиме себе у 18, 30, 40... А 20-літня відчуватиме у собі
той шлях, який їй доведеться пройти до зрілості і старості. П’ять
різних періодів життя однієї і тієї ж жінки ожили на сцені Львівського
муніципального театру завдяки режисеру Олексію Кравчуку у виставі
“Кольори”.

У залі ще не згасло світло, а на сцену по черзі почали виходити -
“романтична, наївна” жінка у рожевому, “практично-мрійлива, енергійна”
у помаранчевому, “розчарована, зла, цинічна” у червоному, “мудра,
терпляча” у фіолетовому. І - у чорному - цю героїню зіграла народна
артистка України Жанна Тугай, яка охарактеризувала “свою” жінку як
“дуже стару, пихату, ексцентричну, не дай Боже таке в хаті мати”.

Актриси складають на сцені пазли спогадів і думок, щоб показати цілісну
жінку, яка так багато пережила і відчула. Сприймаючи їх як окремих
героїнь, разом із розвитком вистави, розумієш, що це - грані однієї
особистості, додаткові відтінки, які допомагають зрозуміти істинний
колір жінки.

На сцені - чотири крісла, інвалідний візок, зверху - дзеркала, у яких
видно фрагменти того, що розігрується знизу, позаду – екран, на якому
показують руйнування будинків, мостів, вітряків... Наприкінці вистави
ці кадри відмотуються у зворотному напрямку: будинки наново
народжуються із попелу... Мелодії танго від 1920-х років до наших днів
перетинаються у просторі із співом актрис і тужливими українськими
піснями: “Відлітають сірим шнурком журавлі у вирій, кличуть: “Кру, кру,
кру, в чужині умру...”, підсилюючи емігрантський мотив п’єси.

Гіпервідвертість у виставі граничить із жорстокістю: “Одягни памперс,
якщо ти невпевнена в собі”. Розмови про справляння природних потреб,
інтимні відвертості наштовхують на думку, що коли жінка так відверто
говорить про “це”, то й про все інше вона говорить правду, а значить -
її історія не вигадка...

Сюжет п’єси дійсно не вигаданий. Її автор, молодий драматург Павло Ар’є
(українець, який живе у Німеччині) розповів кореспондентові “ВЗ”:
“Жінка у паризькому метро випадково почула, що я розмовляю українською,
заговорила зі мною і розповіла свою історію про те, як її сім’ю
роз’єднала війна, як її з сестрою вивезли з України працювати в
Німеччину, про її перше кохання, першого чоловіка, який її бив,
другого, який любив, про дітей, старість, любов до України... Усе це я
й переповів у своїй п’єсі. Написав про те, якою є жінка наодинці із
собою, про її самокритичність, внутрішній конфлікт, спогади, картання.
Досліджуючи її почуття, не боявся помилитися, коли виникали питання -
консультувався у мами”.

Павло Ар’є вперше побачив виставу під час її прем’єри, приїхавши до
Львова з Кельна. Приходити на репетиції йому заборонив режисер Олексій
Кравчук. Та драматург часто прилітав до міста Лева, консультував
постановників. “Ми багато спілкувалися із Кравчуком про виставу, я
розповідав про своє бачення, він мені про своє, – говорить Павло Ар’є.
– Врешті п’єса трішки трансформувалася. Один із монологів (про інтимну
пригоду з майором) навідріз відмовилася виконувати Жанна Тугай. А
оскільки для мене велика честь, що така актриса грає написану мною
роль, то дозволив їй переробити текст на свій смак. Почувши сьогодні її
монолог, був приголомшений: він нічого не втратив - ані сексуальності,
ані відвертості, а лише здобув нові барви. Тепер хочу змінити текст у
своїй книжці на вигаданий Жанною Тугай. Звісно, пишучи п’єсу, я
по-іншому уявляю її на сцені, але те, що побачив, моментами навіть
краще, ніж міг собі уявити. “Кольори” треба дивитися двічі, щоб
зануритися і зрозуміти атмосферу вистави, розгадати її внутрішні коди і
загадки”.
 Кольори можна бобачити ще - 31 січня, а також 15 та 28 лютого.

7

Коментарі

128.01.09, 13:01

і знову тиша тут...

    229.01.09, 02:32Відповідь на 1 від Володюсик

    О так, я люблю тишу

      анонім

      32.02.09, 12:13Відповідь на 1 від Володюсик

      і знову тиша тут... потрібен PR