!
 

˳

50 , , 46-56

Garmarna - Herr Holger

  • 12.03.09, 12:13
Fru Tala hon drmde hon drmde i natt      Vak upp hr r en god tid Att den rike herr Holger han skulle ge tappt      Den rike herr Holger Jag drmde jag drmde om vr gngare gr Han bar dig till tinget du ddde dr upp Min kra fru Tala du sg icke s Dina drmmar kan vl vakna om en tta r De sttte p drren med stnger och spjut r gerr Holger s skall han hr ut Herr Holger han talte till svennerna tv I lggen gullsadeln p gngaren gr Nr som de var komna till Kpenhamn Der stndar kung Kristian p hvitan den strand I varen vlkommen her Holger till mig Herr Holger herr Holger det kostar ditt lif Kung Kristian klippte det hufvudet af S blodet det neder till ftterna rann Nr fru Tala fick se hennes herre var lik S domnas hon under skarlaknen hvit Herr Holger blev grafven nr klockan var tolf Nr klockan var elfva s kom han igen Han klappar p drren med fingrarne sm Fru Tala stig upp dra lsarne fr Med ingen s hafver jag stmma utsatt Och ingen s slpper jag in uti natt Min kra fru Tala gif bonden sin ko Fr i helvete der r s svrt att bo Fru Tala gif Romman och Skromman igen Fr i helvete r s svrt att brinna fr din vn Nej om jag s skulle i helvete som svan S vill jag ej blifva utfattig frsann Far du i helvete med svennerna dina      vak upp hr r en god tid S kommer jag efter med merna mina      Den rike herr Holger ... , ...

:      , -      

.

, , ? , !

: !

: , !

, :

, ; !

, .

, , , .

.

: , , !

! ! !

, , :

, : !

, !

,      , !      

2

  • -
    08.07.2010, 20:40
  • !
    25.06.2010, 23:45

118.03.09, 22:58

    218.03.09, 23:01³ 1 Tsubai_Gaishi