хочу сюди!
 

Татьяна

57 років, телець, познайомиться з хлопцем у віці 55-58 років

Про водіння. (не я писав) але підтримую

  

   Якщо вірити плутаним прогнозам синоптиків, наступного тижня нас очікує справжня зима, з невід'ємними морозами, снігопадом і дорожнім хаосом. Щоб уникнути неприємностей за кермом, пропонуємо освіжити знання, що стосуються водіння в зимовий час.

   Понизьте швидкість. Коли під колесами - сніг, що укотив, або лід, ні про які швидкісні розгони мови бути не може. Швидкість руху повинна бути вибрана відповідно до погодних умов. Причому ваш стаж водіння тут особливої ролі не грає - адже ви не можете поручитися за решту всіх учасників рухи, від яких теж може залежати ваша безпека. Взимку важливо уміти правильно планувати час на шлях з крапки А в точку Б. Не хочете спізнюватися - виходите заздалегідь. Адже поспішати на зимовій дорозі - означає збільшити свої шанси взагалі не доїхати до пункту призначення.

   Збільште дистанцію. Гальмівний шлях абсолютно будь-якого автомобіля на сніжній або обмерзлій дорозі збільшується в два, а іноді - і в три рази. Тому до дистанції до переднього автомобіля потрібно відноситися зі всією серйозністю. Вже невелике її збільшення дасть вам дорогоцінні долі секунди для реагування в екстремальній ситуації, а також забезпечить трохи більше простір для маневру.

   Уникайте різких рухів. Професійні інструктори по водінню часто використовують для пояснення основного принципу зимового водіння приклад з канатоходцем. Один різкий рух - і канатоходець виявляється на батуті, а ви - в канаві. Зміни траєкторії руху повинні бути плавними і поступовими. Пам'ятаєте - в суху погоду автомобіль здатний впокорювати набагато крутіші повороти, прощаючи вам драйверские помилки. Взимку чекати поблажливості не доводиться. Перед поворотом потрібно заздалегідь понизити швидкість і перемкнутися на знижену передачу. Працювати зчепленням і коробкою безпосередньо в самому повороті небезпечно. Якщо є можливість, то постарайтеся проходити повороти по меншому радіусу, при достатньому запасі тяги (знижена передача) і на постійній швидкості.

   Комбінуйте гальмування. Плавним повинна бути не тільки робота газом і кермом, але і педаллю гальма. Причому з нею потрібно бути особливо обережним. Більшість автомобілів сьогодні оборудованны системою ABS, яка не дає колесам заблокуватися при гальмуванні, а машині - перетворитися на некеровані санки. Колеса продовжують крутитися, тим самим забезпечуючи контроль над ситуацією. Проте варто пам'ятати, що система працює лише при швидкості вище 15 км/ч. Якщо на вашій машині система ABS відсутня, то при екстреному гальмуванні слід імітувати її роботу - посилати на педаль гальма різкі і короткі імпульси. Завдяки ABS машина залишається керованою при гальмуванні. Тому якщо вам необхідне екстремальне гальмування - сміливо притискуйте педаль гальма в підлогу. У сильну ожеледь багато досвідчених водіїв радять по можливості гальмувати двигуном. При послідовному перемиканні передач вниз автомобіль сповільнюватиметься, проте таке гальмування актуальне лише при запасі дистанції. У такого способу є і зворотна сторона - різке збільшення оборотів двигуна може привести до ритмічного занесення. Тому при "перестрибуванні", наприклад, з п'ятої передачі на третю пом'якшите момент включення передачі за рахунок затримки (пробуксували) зчеплення. Досвідченіші водії, а також автогонщики в таких випадках удаються до "перегазовке" для вирівнювання оборотів двигуна (коротке натиснення на газ при вичавленому зчепленні під час перемикання швидкості). При комбінуванні гальмування педаллю і двигуном ви зможете добитися плавності, яка послужить гарантом вашій безпеці в зимовий час.

   Контролюйте занесення. Якщо автомобіль повело, найголовніше – не панікувати і не посилювати ситуацію. Реакція на занесення повинна бути негайною: плавний і одночасно швидкий поворот рулюючи (не міняючи позицію рук) у бік занесення, що розвивається. Тут важливо не перестаратися, оскільки надмірно великий кут повороту коліс може викликати знос задньої осі у зворотний бік. Для контролю занесення потрібно враховувати конструктивні особливості автомобілів з різним типом приводу. Задньопривідні автомобілі, схильні до надмірної обертальності і обертання, потребують миттєвого закриття газу і блискавичного рулювання у бік зносу заднього моста. На передньопривідному автомобілі дії кермом залишаються такими ж, але педаль газу повинна бути натиснута. Тим самим ви збільшуєте кут зносу задньої осі. Після цього потрібно різко кинути газ і відновити положення передніх коліс строго по напряму прямолінійного руху.

Поставити в занесення полноприводный автомобіль – складно, а ще складніше – його із занесення вивести. Тут багато що залежить від типу повного приводу і від розподілу моменту, що крутить, по осях. У будь-якому випадку – крутимо кермо у бік занесення, стараючись выравнить машину короткими відкриттями і закриттям газу.

   Головна педаль – газ! Багато автомобілістів помилково вважають, що рятівником в будь-яких умовах є педаль гальма. Проте в зимовий час саме вона може стати причиною аварій. При різкому тороможении завантажується передня вісь автомобіля: рулювати стає складніше, а реагувати на ситуацію, що стрімко розвивається, практично неможливо. Більшість автомобілів на наших дорогах – передньопривідні. Тут особливо важливо не зловживати гальмом на слизькому покритті. Ще одна проблема - відсутність необхідної тяги у разі виникнення занесення. Прихильники економічного водіння прагнуть пересуватися на найостаннішій передачі, але в екстремальній ситуації вони не зможуть використовувати момент двигуна, що крутить виходу із занесення. На слизькій дорозі користуйтеся зниженою передачею (4-ою замість 5-ої, 3-ей замість 4-ої), зберігаючи обороти двигуна в районі 2 000 об/мин.

   Знайте небезпечні ділянки. Потенційно небезпечні ділянки дорогі взимку – перехрестя, виїзди на головну дорогу, зупинки суспільного транспорту, одним словом - все ті місця, де транспорт гальмує і розгониться. Із-за накатаного шару снігу, що утворюється, тут буває дуже слизько. Будьте обережні, рухаючись по розчищеній і сухій головній дорозі після минулого кілька днів тому снігопаду в районі примикання другорядних вулиць і, якщо транспорт, що виїжджає з них, несподівано перетинає дорогу — не дивуйтеся і поступитеся йому самі, не дивлячись на вашу явну перевагу. Автомобілі, що швидше за все під'їжджають до головної дороги, просто не можуть вчасно зупинитися на тому, що укотив до блиску снігу. На заміських дорогах слизькі ділянки зустрічаються в зоні сніжних переметів на узліссях лісу, в розривах придорожніх лісозахисних насаджень, на розвилках і перехрестях дорогий, а також до і після крутих поворотів, перед якими багато водіїв пригальмовують, а потім збільшують швидкість руху.

   Забудьте про "нейтралку". Їзда накатом актуальна тільки в суху погоду. Важливо розуміти, що автомобіль, що котиться на "нейтралці", некерований. Тому при русі під гору гальмуєте двигуном і будьте готові працювати газом (передній привід).

   Забезпечте собі хороший огляд. Взимку ми часто бачимо сніжні замети, що пересуваються по дорогах, з чотирма колесами, в яких поспішаючий водій протер лише скромний "ілюмінатор" на лобовому склі. Запасіться часом і гарненько почистите автомобіль перед початком руху. Ніякий поспіх не виправдовує ризик, пов'язаний з обмерзлими стеклами і заметом на даху, який при розгоні може опинитися на капоті і лобовому склі наступної за вами машини.

   Включите голову. Все вищесказане багатьом покажеться давно вивченими істинами. Ось тільки аварій на наших дорогах при кожному більш-менш серйозному снігопаді менше не стає. Безвідповідальні дії водіїв, що рахують себе королями дорогі, приводять до драматичних наслідків. Їзда зимою не повинна бути стресом, від неї теж можна отримувати задоволення. Ну а якщо ви відчуваєте, що після першої ожеледі вам геть розхотіло сидіти за кермом до початку весни - ставте автомобіль в гараж і не піддайте небезпеки життя тих, що оточують.

 

 

 запрошую в співтовариство. писати мона все всім зарєстрованим.

4

Коментарі

Гість: СДЧ

115.01.10, 10:50

голова чомусь включається тільки через тиждень зими

    215.01.10, 13:31

    Практично.