Профіль

Hrab

Hrab

Україна, Вишгород

Рейтинг в розділі:

Останні статті

Натуральне господарство-3. Біотрактори - воли. Добірка

Коров'ячі батьки, брати та сини - бики мають крутий норов та непередбачувану поведінку. Рівень тестостерону у них зашкалює, вони не прислухаються до інших думок, можуть вибухнути гнівом у будь-який момент (справжні альфа-самці!), тому погано піддаються дресируванню, через те використовувались у господарствах за прямим призначенням - розмноження коров'ячого поголів'я. Зовсім змінюється в них світогляд, коли їх скопити. З цього моменту вони називаються волами, відрощують собі величезні роги, та нікуди вже не поспішають. А при тому, що мають неймовірної міцності м'язи, використовувались у господарстві як тяглова сила, такий собі супер-чисто-екологічний біотрактор. Керувати таким трактором надзвичайно просто, система команд проста: "Гей!" - рушай, "Соб!" - поверни вліво, "Цабе!" - поверни вправо, "Тпру!" - стій. Пульт керування - довга лозина. Такими тракторами яких тільки робіт не переробили! Вони орали землю, перевозили різні збіжжя, крутили жорна млинів, водокачок, молотилок та інших механізмів. І завжди нікуди не поспішали. Незважаючи на їх неспішність та поважаючи силу і витривалість, використовували їх і на далекі подорожі. Чумаки, наприклад, їхали із своїм товаром через всю Україну в Крим по сіль. Народ підмічав особливості кожної тварини, та давав їм різні назви: "швейнога" - віл, у якого задні ноги у колінах чіплялися одна за одну, "блиндар" - котрий кривив ногами, "безприпорий" - тварина, що не мала підвищення в кінці шиї, на яке спиралося ярмо, "буян" - примхливий віл, "гостяк" - худий, "караман" - чорний віл, "гузок" - миршавенький, з малими рогами, "кислиця" - впертий, "коваль" - поганий у ходу. Віз для пари волів був у півтора-два рази більший, ніж для коней, воли з однаковою швидкістю тягли і порожнього воза і навантаженого до тони вантажу. За цю свою неспішність воли були витіснені з ринку тяглової сили більш маневреними кіньми, а потім - залізними тракторами.


Пимоненко М. Віл
[ Читати далі ]

Натуральне господарство-2. Корова-годувальниця. Добірка

З давніх давен в господарствах надзвичайно важливе значення мала корова. Найдавніші відомі зображення корови відносяться до епохи пізнього палеоліту, приблизно 12 000 років тому


Наскельні зображення корів. Плато Тассілін-Аджер, Сахара.

[ Читати далі ]

Натуральне господарство-1 Сінокіс. Добірка

Наші предки давніх і не дуже давніх часів вели натуральне господарство: всі необхідні речі і продукти харчування для своїх потреб виготовлялись своїми руками. Для цього господарям приходилось бути і жнецями і шевцями, виконувати найрізноманітніші роботи, володіти одночасно багатьма майстерностями та домашніми технологіями. Художники різних епох зафіксували багато моментів такої праці з різних точок зору: хто вбачав у цьому безпросвітний труд, хто ловив моменти романтизму, кого зачаровував процес як мить життя. Збіркою я намагатимусь нагадати різні аспекти ведення натурального господарства.
 Косовиця. Заготівля сіна на зиму - дуже важливий період в господарстві, в цей час всі стають косарями. Праця не з легких, для мужчин. Косили спозаранку, коли ще на траві роса (коси, коса, поки роса).

Орловський В.Д. Косарі

[ Читати далі ]

Алегорії художника Бербера

Боснійський художник-графік Мерсад Бербер (01-01-1940...08-10-2012) залишив чудові алегоричні картини, ілюстрації, мультфільми, за що був удостоєний більше 50 нагород та визнання одного з кращих графіків світу. Мені колись подарували календар (1988р) з його прекрасними таємничими картинами.


[ Читати далі ]

Польові роботи в картинах

  • 04.12.12, 11:03
Knight, Daniel Ridgway (American, 1839-1924). Американские художники
Knight, Daniel Ridgway (American, 1839-1924)
[ Читати далі ]




Художник-анімаліст Глікман

  • 10.10.12, 11:38
     Одним із моїх улюблених давно знаних художників-анімалістів є графік та скульптор-анімаліст Геннадій Наумович Глікман (28 вересня 1921р.Бердичів – 29 січня 1991р., м. Київ).
     З біографіїї художника відомостей мало, відомо, що в 1952 р. закінчив  Київський художній інститут.  (навчався у  І.М.Плещинського и В.І.Касіяна).
     Моє знайомство з творчістю Глікмана розпочалось колись із серії поштівок "Мауглі" (21 поштівка видавництва "Мистецтво",Київ, 1983р.), на яких надзвичайно ліричні образи. На жаль, поштівки в мене не збереглися. Глікман ілюстрував твори Л. Українки, В. Маяковського, О. Толстого, В. Біанкі, М. Горького, К. Ушинського і багатьох інших письменників. Біля ста рисунків тварин підготував для Української Радянської Енциклопедії (1960-і роки), Багато працював для Центрального науково-природничого музею Академії наук УРСР у Києві (1971-1983) (з 1996 року Національний науково-природничий музей НАН України). Митець створив два великих живописних полотна із зображенням викопних тварин та фризи на стінах зали Палеонтологічного музею.  Музей придбав у художника сто тридцять його найкращих станкових анімалістичних робіт, виконаних у різних графічних техніках. Біля тридцяти станкових графічних творів художника зберігається в обласних художніх, історичних, краєзнавчих та природничих музеях України.

[ Читати далі ]

Художник-анімаліст Комаров

  
    
        Вперше звернув увагу на роботи Комарова ще в дитинстві, читаючи улюблені книжки про пригоди натуралістів (Е.Спангенберг "Записки натуралиста", etc.). Ілюстрації художника прекрасно доповнювали текст, розпалюючи уяву. Він дуже добре знав повадки тварин, тому його ілюстраціїї завжди  живі та переконливі.
 [ Читати далі ]

Сторінки:
1
3
4
5
6
7
попередня
наступна