хочу сюда!
 

Anna

48 лет, дева, познакомится с парнем в возрасте 45-60 лет

mir23

предыдущая
следующая

Бурик З.М. ~ Бурик Зоряна Михайлівна

Normal 0 21 false false false MicrosoftInternetExplorer4

УПРАВЛІННЯ ЗЕМЕЛЬНИМИ РЕСУРСАМИ ОБ’ЄДНАНИХ ГРОМАД

Розглядаються власні та делеговані повноваження об’єднаних громад. Визначені законопроекти, які дозволять управляти земельними ресурсами об’єднаних громад. Висвітлені напрями децентралізації територіальних громад здатних повноцінно управляти земельними ділянками. Обґрунтовані відповідні кроки, які необхідно здійснити органам влади у напрямі управління земельними ресурсами об’єднаних громад.

Ключові слова: об’єднані громади, земельні ресурси, управління, місцеве самоврядування, органи влади, інвестори.

Постановка проблеми. Спроможною територіальною громадою є така громада, в якій місцеві джерела наповнення бюджету, інфраструктурні та кадрові ресурси є достатніми для вирішення її органами місцевого самоврядування питань місцевого значення, передбачених законодавством, в інтересах жителів громади. На сьогодні, перед громадами є певні питання, які потребують вирішення, вони не зможуть повноцінно управляти землею, що знаходиться в їхніх адміністративних межах. На сьогодні земельні ділянки не є власністю цих об’єднаних громад і отже, вони не можуть нею управляти через те, що зазначені землі управляються Держкомземом і мають статус таких, які знаходяться поза межами населених пунктів. На рівні держави необхідно прийняти відповідні конституційні зміни, які дозволять самостійно управляти земельними ресурсами об’єднаних громад.

Аналіз останніх досліджень і публікацій. Питання управління земельними ресурсами об’єднаних громад активно досліджувалися науковцями. Проте, земельні ресурси як об’єкт діяльності об’єднаних громад вивчають науковці різних наукових галузей, таких як: державного управління, юриспруденції, економіки тощо. У роботах провідних вчених фахівців слід виділити таких дослідників, як: Л. М. Горбач, О. І. Гузій, О. С. Дорош, В. С. Куйбіда, Ю. П. Кулаковський, В. Ю. Пересоляк, А. М. Третяк, М. А. Хвесик та інші.

Постановка завдання. Метою написання статті є дослідження повноваження об’єднаних громад та питання пов’язані з управлінням їх земельними ресурсами, а також обґрунтування перспектив подальшого розвитку громад.

Виклад основного матеріалу дослідження. Сьогодні питання земельних відносин контролюється органами місцевого самоврядування тільки в межах населених пунктів. Це лише біля 4,0 % території України. Рештою землі розпоряджаються державні органи. Цю систему необхідно змінити, передавши основну частину земельних ресурсів у розпорядження саме органам місцевого самоврядування, спроможним територіальним громадам, а іншу частину залишити за державою. Роллю держави, в першу чергу, буде забезпечення контролю за раціональним використанням земельних ресурсів [11].

Питання розподілення повноважень управління земельними ресурсами є досить актуальним та дискусійним і потребує детальних досліджень у даному напрямі. На сьогодні у Верховній Раді зареєстровані законопроекти, які дозволять управляти земельними ресурсами об’єднаних громад (табл. 1).

Таблиця 1

Законопроекти, які дозволять управляти земельними ресурсами об’єднаних громад

Назва законопроекту

Короткий зміст

«Про деякі заходи щодо посилення ролі територіальних громад в управлінні земельними ресурсами» [2]

пропонує передати у комунальну власність не тільки землі на території громад, але й водний фонд, держлісфонд та морський шельф

«Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо делегування повноважень органам місцевого самоврядування з розпорядження землями державної власності і посилення державного контролю за використанням та охороною земель» [3]

дозволить радам об’єднаних громад розпоряджатися земельними ділянками, у тому числі за межами населених пунктів. Також проектом Закону пропонується передати від районних державних адміністрацій до органів місцевого самоврядування повноваження щодо виділення земельних часток власникам земельних часток (паїв) у натурі (на місцевості)

 

Система земельних відносин в Україні буде повністю перезавантажена [4]. Перезавантаження системи земельних відносин в Україні відбудеться відповідно до концепції реформи децентралізації. Як зазначив Геннадій Зубко «Новостворені об’єднані громади повинні мати ресурси для свого ефективного розвитку. Окрім бюджетних та податкових можливостей, держава передає цим громадам і земельні ресурси» [5].

Проведення реформи з децентралізації влади передбачає передачу повноважень на місця, тобто органам місцевого самоврядування. Проте відзначимо, що разом із повноваженнями вони отримають і необхідні кадрові, фінансові та інфраструктурні ресурси.

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Звичайна таблиця"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman"; mso-ansi-language:#0400; mso-fareast-language:#0400; mso-bidi-language:#0400;}
0

Комментарии