Виставка
- 03.03.09, 16:41
4 – 15 березня в Українському домі відбудеться „Великий скульптурний салон 2009” - унікальна мистецька акція, що представляє творчість геніїв мистецтва пластики світового рівня та широку палітру сучасної української скульптури.
Вперше на Великому скульптурному салоні свої зібрання прадавньої скульптури представляють:
Дніпропетровський історичний музей імені Д.І. Яворницького;
Наукові фонди Інституту археології НАН України;
Археологічний музей Інституту археології НАН України;
Національний музей історії України.
Степова монументальна скульптура репрезентує культуру народів, що мешкали в районах великого поясу степів Євразії від енеоліту (ІV - ІІІ тис. до н.е.) до середньовіччя (ХІІ – перша половина ХІІІст. н.е.) і належали до давньоарійських, ірано- (скіфи, сармати), тюрко- та монголо-мовних племен. У курганних народів та кочових племен виникла і отримала розвиток традиція створення монументальних кам’яних статуй предків, охоронців існування роду, родючості, добробуту.
Більшість статуй виготовлено з пісковику, граніту, вапняку. В колекції наявні різноманітні типи статуй – від схематичних стел до круглої скульптури, жіночі та чоловічі, вони відрізняються своєю іконографією та рівнем техніки різьблення. Окрім найпростіших видів монументальної пластики, є визначні зразки давньої та середньовічної скульптури, що не мають аналогів в жодному з музеїв світу. До таких пам‘яток належить перлина колекції Дніпропетровського музею “Керносівський ідол” ІІІ тис. до н.е. (500 000 у.о.), знайдений у 1973 році біля села Керносівка Новомосковського району Дніпропетровської області. Його зображення й опис вміщені в найвизначніші у світі каталоги кам‘яної скульптури, що експонувалася на всесвітніх виставках у Мюнхені (Німеччина) та Аості (північна Італія). На виставці кам‘яних скульптур „Боги каменя” в Італії (1998-1999 рр.) чотиригранній керносівській стелі було відведено окремий зал, щоб можна було оглянути усі її боки з зображеннями давнього арійського божества – бога Індри, сцен та символів, що уособлюють космогонічні, релігійно-міфологічні та календарні уявлення кочових скотарських племен Євразії. Музейна колекція кам‘яної скульптури, крім статуй, включає окремі пам‘ятки єгипетської культури (І тис. до н.е.), проте найбільшим є зібрання половецької кам’яної пластики, яку представлено на Великому скульптурному салоні у хронологічному порядку від доби бронзи до середньовіччя.
Додаткова інформація
Виставка працює в Українському домі (Хрещатик, 2) з 4 до 15 березня, щоденно, без вихідних та перерв з 11.00 до 20.00. Останній день виставки - 15 березня - до 17.00.
Вхідний квиток - 10-20 грн.
http://www.ukrdim.org.ua/2009/02/vss2009/
Був, бачив, задоволений, фото додам.
Вперше на Великому скульптурному салоні свої зібрання прадавньої скульптури представляють:
Дніпропетровський історичний музей імені Д.І. Яворницького;
Наукові фонди Інституту археології НАН України;
Археологічний музей Інституту археології НАН України;
Національний музей історії України.
Степова монументальна скульптура репрезентує культуру народів, що мешкали в районах великого поясу степів Євразії від енеоліту (ІV - ІІІ тис. до н.е.) до середньовіччя (ХІІ – перша половина ХІІІст. н.е.) і належали до давньоарійських, ірано- (скіфи, сармати), тюрко- та монголо-мовних племен. У курганних народів та кочових племен виникла і отримала розвиток традиція створення монументальних кам’яних статуй предків, охоронців існування роду, родючості, добробуту.
Більшість статуй виготовлено з пісковику, граніту, вапняку. В колекції наявні різноманітні типи статуй – від схематичних стел до круглої скульптури, жіночі та чоловічі, вони відрізняються своєю іконографією та рівнем техніки різьблення. Окрім найпростіших видів монументальної пластики, є визначні зразки давньої та середньовічної скульптури, що не мають аналогів в жодному з музеїв світу. До таких пам‘яток належить перлина колекції Дніпропетровського музею “Керносівський ідол” ІІІ тис. до н.е. (500 000 у.о.), знайдений у 1973 році біля села Керносівка Новомосковського району Дніпропетровської області. Його зображення й опис вміщені в найвизначніші у світі каталоги кам‘яної скульптури, що експонувалася на всесвітніх виставках у Мюнхені (Німеччина) та Аості (північна Італія). На виставці кам‘яних скульптур „Боги каменя” в Італії (1998-1999 рр.) чотиригранній керносівській стелі було відведено окремий зал, щоб можна було оглянути усі її боки з зображеннями давнього арійського божества – бога Індри, сцен та символів, що уособлюють космогонічні, релігійно-міфологічні та календарні уявлення кочових скотарських племен Євразії. Музейна колекція кам‘яної скульптури, крім статуй, включає окремі пам‘ятки єгипетської культури (І тис. до н.е.), проте найбільшим є зібрання половецької кам’яної пластики, яку представлено на Великому скульптурному салоні у хронологічному порядку від доби бронзи до середньовіччя.
Додаткова інформація
Виставка працює в Українському домі (Хрещатик, 2) з 4 до 15 березня, щоденно, без вихідних та перерв з 11.00 до 20.00. Останній день виставки - 15 березня - до 17.00.
Вхідний квиток - 10-20 грн.
http://www.ukrdim.org.ua/2009/02/vss2009/
Був, бачив, задоволений, фото додам.
6
Коментарі
Гість: PR3D4T0R
14.03.09, 19:40
Чекатиму на фоторепортаж.
анонім
24.03.09, 22:01
половецька пластика доби бронзи?
Mamay_
34.03.09, 22:36Відповідь на 2 від анонім
там не багато, дивись альбом, але я ще не підписував
анонім
45.03.09, 10:32Відповідь на 3 від Mamay_
я мав на увазі що половці - це скоріше доба капіталізму, ніж бронзи
NATALI_YA
55.03.09, 16:58
бачила по тв репортаж
Гість: feride
67.03.09, 23:31
Цікаво звичайно, жаль, що далеко, але може коли на нашій вулиці свято буде