В Україні видали посібник для істориків, як обходити гострі кути
- 27.12.12, 22:33
Зі шкільних підручників історії Табачник вже вирізав Бандеру, УПА і бій під Крутами. Автори нового посібника для авторів підручників пропонують не уникати важливих моментів історичного минулого, «тому що є достатньо способів, як нормально вчити дітей історії, нічого не викреслюючи».
Фото Андрій Товстиженко, ZN.UA
В Україні вийшов посібник з рекомендаціями для авторів і редакторів шкільних підручників з історії, як не уникати суперечливих моментів історичного минулого, але при цьому забезпечити толерантність при їх описі.
«Ми пропонуємо редакторам і авторам способи, як, не роблячи гріха проти історичної правди ... подавати історичний матеріал дітям, щоб вони знали і історію, і в той же час навіть стилістично це не принижувало інші народи», — сказав керівник проекту, голова правління громадської організації «Центр освітнього моніторингу» Павло Полянський на прес-конференції в Києві, представляючи посібник, одним з авторів якого він є.
Водночас він відзначив, що важливо, щоб школярі розуміли, що герой одного народу може бути ворогом іншого.
У свою чергу менеджер освітньої програми міжнародного фонду «Відродження» Олександр Андрощук зазначив: «У цього посібника утилітарна місія допомогти редакторам зробити наші підручники справді толерантними, які не провокували б конфліктні ситуації в нашому шкільному освіті».
За словами Полянського, в питанні толерантності українські підручники з історії непогані, є просування у цьому питанні, однак зазначив: «Щоб нікого не образити із сусідніх країн, з курсу „історія України“ за допомогою ножиць були вирізані кілька досить важливих для історичного минулого українського народу подій — таких, як бій під Крутами, Січові стрільці, Степан Бандера, події Другої світової війни, пов'язані з ОУН-УПА ... Немає цих подій у курсі — немає предмету для не толерантності і образ».
Однак, за його словами, автори посібника пропонують не уникати суперечливих, гострих і болючих моментів історичного минулого, «тому що є достатньо способів ... як нормально вчити дітей історії, нічого не викреслюючи». «Ми даємо рекомендації, зокрема стилістичні, які слова не варто вживати, а яким замінити. І це абсолютно не веде до спотворення історичної правди», — зазначив Полянський.
Він також підкреслив, що допомога, перш за все, адресована авторам і редакторам шкільних підручників з історії.
Тираж видання складає 1 тис. примірників. Відповідаючи на запитання журналістів, Полянський повідомив, що видання посібника обійшлося в 58 тис. грн. Фінансувався проект фондом «Відродження».
Фото Андрій Товстиженко, ZN.UA
В Україні вийшов посібник з рекомендаціями для авторів і редакторів шкільних підручників з історії, як не уникати суперечливих моментів історичного минулого, але при цьому забезпечити толерантність при їх описі.
«Ми пропонуємо редакторам і авторам способи, як, не роблячи гріха проти історичної правди ... подавати історичний матеріал дітям, щоб вони знали і історію, і в той же час навіть стилістично це не принижувало інші народи», — сказав керівник проекту, голова правління громадської організації «Центр освітнього моніторингу» Павло Полянський на прес-конференції в Києві, представляючи посібник, одним з авторів якого він є.
Водночас він відзначив, що важливо, щоб школярі розуміли, що герой одного народу може бути ворогом іншого.
У свою чергу менеджер освітньої програми міжнародного фонду «Відродження» Олександр Андрощук зазначив: «У цього посібника утилітарна місія допомогти редакторам зробити наші підручники справді толерантними, які не провокували б конфліктні ситуації в нашому шкільному освіті».
За словами Полянського, в питанні толерантності українські підручники з історії непогані, є просування у цьому питанні, однак зазначив: «Щоб нікого не образити із сусідніх країн, з курсу „історія України“ за допомогою ножиць були вирізані кілька досить важливих для історичного минулого українського народу подій — таких, як бій під Крутами, Січові стрільці, Степан Бандера, події Другої світової війни, пов'язані з ОУН-УПА ... Немає цих подій у курсі — немає предмету для не толерантності і образ».
Однак, за його словами, автори посібника пропонують не уникати суперечливих, гострих і болючих моментів історичного минулого, «тому що є достатньо способів ... як нормально вчити дітей історії, нічого не викреслюючи». «Ми даємо рекомендації, зокрема стилістичні, які слова не варто вживати, а яким замінити. І це абсолютно не веде до спотворення історичної правди», — зазначив Полянський.
Він також підкреслив, що допомога, перш за все, адресована авторам і редакторам шкільних підручників з історії.
Тираж видання складає 1 тис. примірників. Відповідаючи на запитання журналістів, Полянський повідомив, що видання посібника обійшлося в 58 тис. грн. Фінансувався проект фондом «Відродження».