Калина

  • 09.08.10, 20:09
Зацвіла в долині
Червона калина,
Ніби засміялась
Дівчина-дитина.
Любо, любо стало,
Пташечка зраділа
І защебетала.
Почула дівчина
І в білій свитині
З біленької хати
Вийшла погуляти
У гай на долину.
І вийшов до неї
З зеленого гаю
Козак молоденький;
Цілує, вітає,
І йдуть по долині,
І йдучи співають.
Як діточок двоє,
Під тую калину
Прийшли, посідали
І поцілувались.
Якого ж ми раю
У бога благаєм?
Рай у серце лізе,
А ми в церкву лізем,
Заплющивши очі,—
Такого не хочем.
Сказав би я правду,
Та що з неї буде?
Самому завадить,
А попам та людям
Однаково буде.

[Перша половина 1849,
Косарал]
http://www.trans-former.org.ua/kalina.mp3

Нація як особа

  • 09.08.10, 18:53

Анатолій Лупиніс Спільнота має ознаки особистості. Коли етнос набуває таких ознак, він перетворюється в націю. По відношенню до будь-якої людини, з тих, що складають етнос, він формується зовнішніми географічними моментами. Але з якогось часу він починає усвідомлюватись, як одне і в усіх цих усвідомленнях є дещо спільне. Він починає усвідомлюватись, як окреме. Все одно, що саме виступає суб’єктом, що стоїть на тому місці, якому звітується рефлексія: звір, людина, нація чи церква, аби мало місце конкретне спрямування рефлексії. Коли етнос усвідомлюється, як одне і окреме, він починає діяти на свідомість і всередині свідомості людей, і мислиться, як суб’єкт. Тобто, він стає нацією, живою істотою для якої постійно мають місце моменти самоусвідомлення. Нація є більш високою або більш загальною особистістю, ніж людина і співвідноситься з собою в окремі моменти рефлексії. Відповідно, людська рефлексія є вищою, коли у свідомості діє національний суб’єкт. Нація в порівнянні з людиною є вища особистість. Людина, так чи інакше, є певна однобічність. Нація є велика інтеграція всіх однобічностей, вона є цілісністю і тільки ця особистість реалізується у всіх аспектах духу. Таким чином, треба усвідомити, що крім людини і Бога, є інші особистості – нації. Існування націй не є випадковим моментом в житті людства, воно з необхідністю витікає з фундаментального принципу свідомості – з принципу відокремлення і виділення цілого з цілого. Нація, ймовірно, тим відрізняється від усіх інших спільнот, що тяжіє до універсальності. Треба бачити інше, щоб усвідомити себе, як окреме. Нація – це інтегрована особистість. Вона має своє обличчя, свій шлях, свій інтерес. В наших силах є впливати на її реалізацію, так само, як наша реалізація залежить від якості національної особистості. Тут має місце пряма аналогія з людиною. В рефлективному плані ми можемо розрізнити два “поверхи” суб’єкту – миттєвий суб’єкт (в момент даного акту рефлексії) і суб’єкт-особистість, образно кажучи, надбудований на всій масі миттєвих суб’єктів. Людська особистість є сума миттєвих особистостей і кожна рефлексія прямо впливає на неї. Але якість кожного прояву є похідною від якості цілої особи. У зв’язку з цим кілька слів про засади націоналістичної організації. Організація може бути сильною, коли вона є духовною містичною спільнотою. А містичним моментом є визнання існування вищої національної особи – і постійна апеляція до неї. Відскановано з: Лупиніс Анатолій. Бунт має рацію (Політичний заповіт). – Чернігів: МПП «Факел», 2004. – 218 с. Про автора: Анатолій Лупиніс (1937 – 2000) – український націоналіст, один із засновників легендарної колись організації УНА-УНСО. Військовий та ідеологічний теоретик української націонал-революційної ідеології 90-х років ХХ століття. Провів понад 20 років в ув’язненні за націоналістичну діяльність. Учасник військових конфліктів в Прідністров’ї, Абхазії та Чечні. Публіцист, поет. Статья: http://ntz.org.ua/?p=1687

Проект Аврора

  • 09.08.10, 17:53

Від редакції: Пропонуємо вашій увазі першу частину платформи іспанської метаполітичної формації «Культурний проект Аврора». Тотальна криза – суспільний розклад, моральний занепад, культурне виродження, гедоністичний ескапізм, забруднення природи, орди переселенців, тотальність панування капіталу, глобалізм як найвища стадія імперіалізму… Що робити? Де знайти точку опертя? Як і де організовувати опір? Як готувати Революцію? Цей текст пропонує відповіді на ці питання. І. Проект Аврора: спільнота роздумів для нового бачення світу 1. Що таке Проект Аврора? Проект Аврора був заснований 2 січня 1993 року. На відміну від інших об‘єднань нас передусім цікавили не пошуки стабільного фінансування чи негайне залучення широких мас членів, а спроможність творити щось цікаве. Всі співзасновники мали за собою великий досвід участі у різних об‘єднаннях як у сфері політики, так і в області культурних ініціатив, але цей досвід не був цілком задовільний. З іншого боку, кожен походив з різних середовищ, які часто помітно розходились, якщо не були цілком протилежні. Подібні розходження а пріорі утруднювали справу. Та, однак, нами рухав спільний імпульс: сувора критика нинішнього стану нашого суспільства, констатація того, що шляхи якими воно рухалось ведуть в нікуди, і, далекі від усякого пораженства, ми сповнились рішучості дати відповідь, спроможну протистояти пануючому безладові. Передусім ми повинні були довести самим собі, що ми здатні працювати разом, незважаючи на різні враження і різний досвід особистого формування. Необхідно було потвердити, що ця тканина функціонуватиме органічно. Потім Проект Аврора видав Маніфест: це була наша декларація намірів, оголошення того, що ми ненавидимо, ескіз того, чого ми прагнемо і визначення завдання, яке ми собі ставимо. Згодом перший випуск журналу «Hesperides» закріпив історичну рамку, у межах якої ми збираємося діяти… Сьогодні Проект Аврора продемонстрував, що походити з різних середовищ – це не завжди недолік, і що це навпаки може виявитися збагачуючим чинником; врешті, ми переконалися, що вибраний шлях не веде у тупик, і що Проект – це оптимальна форму співучасті для усіх, хто хоче і може взяти на себе напрацювання простору опору системі. 2. Зустріч у Торрелодонес Перша акція Проекту Аврора відбулася 27 листопада 1993 року у Домі Культури Торрелодонес, розташованому в мадридських горах. Її метою було повідомити про альтернативний шлях. ЇЇ назва – “Що робити” – також не була довільним вибором, бо насправді “що робити” знаходилося в центрі дискусій. Для існування Проекту зустріч в Торрелодонес мала, без перебільшення “основоположний” характер… Вона стала стрибком від того, що “ми знаємо, чого ми не хочемо” до “ми знаємо те, що ми хочемо”. Неважко досягнути згоди на грунті заперечення, – існує безліч речей, які не подобаються багатьом людям. І найчастіше – це ті самі речі: плаский горизонт життя, присвяченого простому споживанню, непридатне для дихання повітря суспільства, в якому живемо, непритомність народу, що відмовився від себе самого, свого минулого і своєї долі… Це проблеми, які наші сучасники переживають все інтенсивніше; про них не говорять у легких салонних дискусіях, але вони проявляються у справжніх особистих драмах. Дедалі більше поширюється відчуття того, що походження теперішньої кризи лежить у абсолютній втраті цінностей, адже людина нездатна вижити без цінностей, без ясних орієнтирів, що визначали б лінію поведінки. Які саме цінності? Основні, ті, на яких завжди будувалась ідея цивілізованого людства: традиція, яка об’єднує і заново пов’язує людей, сім’я, яка творить інстанцію постійності і твердості і т.п. Наш час – плід довгого періоду, протягом якого ці цінності систематично ставилися під сумнів і підривалися нігілістичною критикою, притаманною ідеологічному процесові сучасності. Теперішня людина – людина без цінностей, без власних настанов, без традиції, без культури і без історії, яка стала неробою через наші суспільства, «людиною без властивостей» про яку говорив Роберт Музіль, і вона спрямовує своє зло на те, що її оточує: сім’ю, суспільство, політику, економіку… Емоційна нестабільність і конфлікти поколінь зруйнували той вкорінений зв’язок, яким була сім’я. Жорстокий егоїзм нашого “way of life” звів суспільство лише до “системи егоїзмів”, що породило конвульсії усіх видів. В політичній площині ця втрата орієнтирів дала можливість виникнути державі без душі, якою керує техноекономічна олігархія та партійна бюрократія, заклопотана уявними свободами масової людини. Коли відчуття національної долі, політичні структури залишаються підпорядкованими простим відносинам вигоди між групами тиску і економіка перетворюється на єдиний горизонт людини і світу. Так званий «новий світовий лад», що будується сьогодні найвищими темпами, претендує поширити цей світогляд на всі закутки планети, щоб збудувати гігантський всесвітній ринок. Для цього він повинен знищити все те, диференціює і плюралізує життя: нації, держави, народи, культури, релігії… – в ім’я всесвітнього тоталітарного синкретизму. Багато хто підтримує цю критику сучасної системи, риси якої стають щодня яснішими. Справді легко виявити, що саме нам не подобається. Однак набагато важче досягнути згоди щодо позитивної точки зору: що саме нам подобається, чого ми хочемо, як цього досягнути. На Зустрічі у Торрелодонес Проект Аврора спробував дати контури відповідей на ці питання, атакуючи проблему у лоб – яка наша ціль? Хто ворог? У якій реальності ми рухаємось? Чого не слід робити? Який шлях найкращий? Як ми будемо діяти? Мета цього тексту полягає у тому, щоб оприлюднити наші перші спроби відповідей. 3. Мета Що повинно бути метою? По-перше, наша мета пролягає у тому, щоб замінити домінуючі ідеології. Цей світ є таким як є не через випадковість і не через якесь дивне поєднання зірок, – чи, принаймні, не лише через це, а головним чином тому, що цей світ бажаний для сучасних ідеологій, це світ, який багато віків утопічні ідеології визначали як мету, яку необхідно досягнути. Ми переживаємо результат програми: програми сучасності. Розпад сім’ї, розклад народів, зникнення священного і розчинення культур – це не випадкові прикрості, а наслідки певного світогляду, який вважає, що клан, етнос, культура і дух були перешкодами для того щоб поняття обожненого індивідуума почало вільний визвольний рух. Світогляд, який сповідуємо ми, не лише не вважає їх перешкодами, а навпаки розглядає сім’ю, народ, культуру і релігію інструментами, за допомогою яких людина знаходить сенс у житті; в підсумку, це ті цінності, без яких людина втрачає свою людяність. Безглуздя нашої цивілізації полягає на нашу думку у тому, що вона з презирством ставиться до цих цінностей, занурюючись все глибше у справжній маразм. Ми, відповідно, ті хто захищає високу ідею людини, повинні намагатися відновити основні цінності, вбиті ідеологіями сучасності. Саме тому ми кажемо, що нашою метою є замінити домінуючі ідеології. 4.Ворог Проти коло слід боротися? Хто є ворогом у цій духовній війні? Протягом довгого часу Захід вважав, що ворог – це комунізм; але суспільство, створене сучасним Заходом також виявилося нелюдським, і падіння комунізму дозволило нам відчути це ясніше. (…) Нас не задовольняє конспірологічне бачення історії, згідно якого нинішній стан підлеглості наших народів є лише наслідком змови якихось зловісних умів; тому що жодна влада не може існувати, якщо піддані не бажають, щоб вона існувала. Ми також не бачимо змісту переймати психологічну поставу «старих правих», які звинувачують в усіх наших негараздах уряд Соціалістичної партії Іспанії (PSOE); в решті не забуваймо – “наші негаразди” є не лише нашими, іспанськими, – а вони притаманні усій Європі, а щодо PSOE, пам’ятаймо, що десятиліттями вона перемагала, збираючи на виборах більшість голосів іспанців, і що самі праві партії вважають імітування PSOE найкращим способом прийти до влади. Якщо маємо те, що маємо, причина у тому, що більшість суспільства погоджується на те, щоб так було. Ця пасивна, конформістська, мовчазна згода, може бути насправді несвідомою. Однак згода існує. Вона існує якраз поза поточними питаннями щоденної політики, бо це – широка згода щодо панівної ідеології. Отже головний ворог у нашій війні – пануюча ідеологія, ця німа згода, що є справжньою формою влади. Як визначити цю ідеологію? Критика пануючої ідеології – одне з фундаментальних завдань наших роздумів, її конфігурація настільки складна, що уможливлює погляд на неї з багатьох різних перспектив. Скажемо в усякому випадку, що ми можемо описати панівний дискурс як поєднання індивідуалізму, егалітаризму та універсалізму сучасності. Індивідуалізм змушує людину вірити, що народи і спільноти не мають сенсу; егалітаризм змушує суспільства вірити у те, що усяка культурна, історична чи якась інша природна особливість – це загроза для порядку у світі; врешті універсалізм сучасності чи то у формі економічного експансіонізму, чи у вигляді культурного космополітизму або під личиною політичного мондіалізму змушує людей і народи повірити, що гомогенізація всієї планети – найбільше устремління людства. Результатом з’єднання цієї ідеологічної галактики є безбарвний світ з рівними та егоїстичними атомами, що дрейфують за течією у морі без духу і без хвиль, в решті решт – і без змісту. Як може існувати ця галактика ідей, якщо всюди навколо нас очевидні криза і колапс? Невже люди не помічають цього? Помічають, але тільки наслідки, а не причини. Візьмемо наприклад наркотики: всі виголошують палкі промови проти цього нового вершника Апокаліпсису, що їздить верхи внутрівенними шляхами, часто чути, що у цьому винна неприязна атмосфера наших міст або крах сподівань молоді, але хто насмілиться промовити, що неприязна атмосфера наших міст – результат руйнування і фрагментаціїї (традиційного – прим. пер.) способу життя, коли сім’ю зведено до простого притулку для підлітка, коли втрачено відчуття спільноти, і що винен у цьому індивідуалізм сучасних суспільств; або хто насмілиться сказати, що фрустрація молоді – наслідок прогресуючої бездуховності нашого життя, мало надихаючого руху в майбутнє, присвячене богові споживання, – і що причини слід шукати у суспільній ідеології, де богів уже не існує. Можливо багато людей погодяться, що справді легко наштовхнутись на критику такого типу, але сторожі порядку, поліція медіа негайно заговорять про «обмеження свободи індивіда». Інший приклад: криваві міжрасові сутички у Лос-Анджелесі змусили пролити багато чорнила, є навіть ті, хто ризикнув, як психолог Рохас Маркос, твердити що це насильство свідчить про труднощі у творенні справді мультирасового суспільства, звідки зробив висновок про необхідність поважати етнічні особливості; однак більшість аналітиків далі наполягають на тому, щоб звести питання до простої проблеми економічної маргіналізації. І той, хто насмілиться натякнути, що ці події спростовують догму егалітарного універсалізму, нав’язаного Заходу, буде стрімко відкинутий у чистилище реакції. Ми підійшли до суті питання. У критиці сучасного суспільства ми завжди натрапляємо на нездоланну стіну панівних цінностей. Цінностей, що виходять за межі власне ідеологій, і які в остаточному підсумку є тим, що дозволяє агонізуючим ідеологіям виживати. 5. Всесвіт цінностей Змалювавши пейзаж, Проект Аврора видобуває тут важливий висновок: ми повинні намагатися оспорювати тиранію панівних цінностей. Тим не менше, слід затриматись на цьому пункті, оскільки зв’язок між політичними і суспільними умовами з одного боку та ідеологіями і цінностями з іншого не є очевидним для усіх. Відразу зазначимо, що цей стрибок з ідеологій до цінностей зовсім не новий. Від неомарксизму до теорії систем, починаючи від Вільфредо Парето, сучасні аналізи суспільної структури приходять до ствердження, що цінності – справжній двигун усіх суспільств. Парето доводив, що за межами ідеологій у індивідуальному і колективному менталітеті існують «ядра», які визначають позиції перед життям, і що ці «ядра» через раціоналізацію визначають місце ідеології. Не важко впізнати у цих «ядрах» позитивістське формулювання того, що ви розуміємо як цінності. Інший італієць, комуніст Антоніо Грамші притримувався подібної думки. Як відомо, Грамші дуже повернув класичний марксистський аналіз. Згідно Маркса, основу суспільства (базис) складають економіка і виробничі відносини; цей базис визначав, якою бути політичній структурі, а також вимагав світогляду, що міг би узаконювати існуючий стан справ, тобто ідеології. Яка розташовується як надбудова на службі економічного базису. Грамші, навпаки, вважав, що у реальності усе навпаки, а саме: зміни у надбудові можуть визначати зміни у базисі, тому що суспільна ідеологія не була оповіддю, виробленою а апостеріорі щоб виправдати цю або іншу систему, але основоположним дискурсом, який створює правила системи співіснування. Тому Грамші стверджував, що авангард політичної дії повинен складатись з еліти «органічних інтелектуалів», здатних виробити новий основоположний дискурс. Відмінність між двома системами стала сьогодні очевидною: у колишньому СРСР, прив’язаному до класичного марксистського аналізу, радикальні зміни економічного базису та сімдесят літ жахливого гноблення не змогли викорінити релігійність (фактично, як Сталін, так і перш за все Брежнєв були змушені звертатись до народної традиційної культури щоб зцементовувати слабнучи владу); навпаки, комуністичні партії Заходу, більш схильні до грамшівського аналізу, досягнули за відносно невеликий проміжок часу того, що більшість інтелектуалів, митців, акторів, викладачів, журналістів і, загалом усі ті, хто утворює культурну еліту сприйняли ідеї лівих, навіть коли комунізм вже не більше ніж реліквія. Досягнуто дещо неймовірне: світ капіталістичної економіки сприйняв менталітет усуспільнення, і цей менталітет поширився на всі звичаї життя нашої спільноти, від освіти до приміських церковних парафій. І це сталося тому, що цінності – насправді основа суспільства, і той, хто завойовує перші, володарює над другим. У 50-60-их рр. північноамериканський соціолог Толкот Парсонс виробив у цьому сенсі свою суспільну теорію, спираючись на загальну теорію систем: кожне суспільство складене додаванням ієрархічних рівнів, де найвище місце в ієрархії займає життєва система; вона включає культурну систему або цінності, яка у свою чергу включає суспільну систему – тип суспільства яке будує спільнота, яка знову включає політичну систему і економічну систему. Світогляд визначає характер суспільства більше ніж його партії і його виробничі відносини. З іншого боку, необхідно привертати увагу до того, що таке бачення суспільства дає підстави вважати, що людину не можна визначати як простого споживаючого індивіда (homo economicus ліберальних теорій) ні як абсолютне «Я» без будь-яких культурних чи етнічних зв’язків, але що позиція людини виростає з визначених цінностей історичної і культурної спільноти, до якої вона належить. В остаточному підсумку завершені аналізи суспільної реальності дозволяють зробити висновок, що індивідуалізм, зрівнялівка (егалітаризм) і сучасний універсалізм виходять з одного, а пріорі помилкового уявлення, а саме: з неправильної, фантастичної ідеї про людську природу. 6. Чого не слід робити Ми вже знаємо, що є нашою метою, хто наш ворог, і де знаходиться поле битви. Отже – що робити? Тут слід відмовитися від наперед визначених варіантів. Наприклад, коли дехто наполягає на культивуванні старих прапорів, вважаючи, що переконаність його віри вразить якогось дня зрадливий сучасний пейзаж. Але ніколи в Історії ще не бувало, щоб народ масово повернув очі до пройдених етапів з наміром відродити знамена, яких довгий час вкривала пліснява, особливо коли ворог – пам’ятаймо про культурну війну – накидав на них стільки гною. Інші сподіваються на прихід рятівного вождя, готового змести у кров і вогонь цей світ розпусти. Але такий настрій спонукає нас перебувати з схрещеними руками та скорботно злословити, в очікуванні цього нового Сантьяго на білому коні, такий настрій також нічого не говорить нам про те, яке саме рятівне політичне майбутнє принесе суспільству, не керованому визначеними ідеями. Існує третя позиція: ті, хто вважає за можливе практикувати «ентризм» у традиційних партіях, передусім правих, або навіть у комуністичній лівій – сьогодні зведеної до сумного становища персонажа у пошуках автора – щоб «переінакшити» її ідеологічний апарат і перебрати владу. Та, як відомо, ніхто не досягав успіху у таких спробах. Достатньо спостерегти внутрішнє функціонування традиційних партій аби відзначити, що їхні позиції рідко випливають з ідеологічних мотивів, а є найчастіше результатом гри інтересів груп тиску. Врешті інші вважають можливим заснувати політичний рух, який був би спроможним здійснити голосний землетрус, сколихнути європейську політичну панораму і підняти новий прапор. Однак цей проект заздалегідь приречений на невдачу, якщо від обмежиться лише полем виборчої конкуренції. Чому? Тому, що забувають що усяка справді відновлювальна дія повинна мати прихильність більшості, і політично «альтернативна» діяльність за сучасних обставин неминуче приречена на маргінальність. І це не торкаючись іншого питання, а саме: «важливість, яку у війні цінностей могло б мати те, чи проголосувала, наприклад, парламентська група «за» чи «проти» тої чи іншої статті Ley de Costas. У цілому всі ці варіанти мають дефект, що перетворюється у нездоланну перепону – викривлене бачення світу і незавершений, а то й просто нісенітний, аналіз реальності. Реальність демонструє нам неможливість змінити суспільство, не змінивши перед тим світогляд цього суспільства. Тут, у Іспанії, ми маємо дуже близький приклад: франкізм. Франсіско Франко мав у Іспанії майже абсолютну владу, можливо найбільшу концентрацію влади в одних руках з часів Філіпа ІІ. Протягом тридцяти шести років весь державний апарат, всі газети, усі кафедри, уся суспільна еліта, усі ресурси нації знаходились під контролем його режиму, при чому не йшлося про якусь організовану і ефективну опозицію. Все добре, але з кінця п’ятидесятих університети почали лівішати; у шістдесятих ліві почали повставати у пресі і до самої Церкви; з кінця шестидесятих та на початку сімдесятих з Мадриду і Барселони вільно поширювалися книги Маркузе, Альтюссера, Сартра і Вільгельма Райха – гуру студентських революцій у Берклі та Парижі, в той час як Ніцше залишався забороненим через короткозоре вето церковників. На 1975 рік уся країна була «прогресивною»; та сама політична еліта, що керувала в останні роки режиму Франко, продовжувала керувати у перші роки демократії. Сьогодні, як свідчать дані соціологічних опитувань, Франко ненависний для більш ніж половини іспанського населення. Нинішня інтелектуальна еліта намагається узаконити нашу систему посилаючись на «ненависне фашистське минуле», яким був франкізм. Хоча Франко переміг у громадянській війні, пізніше виграв війну економічну, він не зумів перемогти у битві ідей. Незважаючи на майже сорок років влади, не вдалося уникнути того, щоб іспанське суспільство перетворилося у те, чим воно є сьогодні. Франко дав нам автомобілі, пральні машини, житло, шосейні дороги, водосховища та суспільний мир, але він не дав нам ідеї, не зумів легітимізувати свій режим основоположним дискурсом, і тому закінчив тим, що увійшов в Історію як предтеча економічного процвітання… і нічого більше. Відкинувши фалангістський досвід і розчленувавши традиціоналізм франкізм залишився без світогляду. В той час як ліві офіційно перебирали у Європі культурну владу (яку вони захопили набагато раніше), уряд Франко прийняв технократизм як єдину ідеологію, що стало долею нашого народу. Технократизм – не більше ніж управління, він не надається для визначення і вирішення суспільних цілей. Результат – довготривала криза. Франкізм оволодів соціальною системою, політичною системою та економічною системою, та він не зумів керувати культурною системою; Франко трансформував суспільні та економічні умови в Іспанії, ніхто не зможе відмовити йому у його великому внеску у цій царині, та він виявився неспроможним паралельно розвивати суспільну доктрину, яка б слугувала хребтом усьому цьому; натомість було прийнято соціальну доктрину Церкви, але це було здійснено в момент, коли сама Церква змушена була впроваджувати зміни, які їй нав’язувала трансформація світу. За технічними досягненнями франкістської держави не було більше того непорушного «масиву раси», про який писав Діонісіо Рідруехо – маси нейтральних громадян і конформістів. У підсумку франкізм виявився нездатним створити бачення нового суспільства, яке він створював, ні a fortiori світогляд. Усім відомо те, що сталося потім. Ми повинні завжди згадувати цей досвід, коли чуємо тих, хто вважає що достатньо будувати політичну альтернативу, щоб здобути владу і змінити існуючий стан справ. Навіть якщо ця «альтернатива» будуватиметься на зв’язній і компактній ідеології, не вистачатиме фундаментального, а саме: налаштування на суспільну масу; це налаштування ніколи не відбудеться, якщо перед тим не відбудеться зміна панівних цінностей. Щодалі ця політична платформа впиратиметься у альтернативу – або відходити від панівного дискурсу, опиняючись у меншості та погоджуючись на маргінальне існування, або існувати всередині панівного дискурсу, здобувати голоси на виборах, – але тоді її спроможність до суспільних змін розтопиться як сніг. Висновки очевидні – якщо сьогодні хтось справді прагне відродити наше суспільство, перше що необхідно здійснити – перетворити цінності суспільства. І щоб перетворити ці цінності потрібні не швидкоплинні політичні баталії, а тривала культурна війна……., боротьба яку ми можемо позначити формулою Фрідріха Ніцше – «Велика Політика», а також іншим словом, яке досягнуло в останні роки помітного успіху – «Метаполітика». 7. Урок Історії: механіка культурної влади …Не можливо завоювати політичну владу без попереднього завоювання культурної влади. Можемо пригадати численні приклади, як працювала ця аксіома. Французька Революція XVIIIст., ніколи не стала б можливою, якби перед тим «Socits de pense» не здійснили революції у свідомості – те, що на початку століття починалося з простої групи філософів, завершилося мережею яка охоплювала всіх, від академіків до простого сільського вчителя і несла всюди однакове послання, однакову мету – ідеологію Просвітництва. Існують інші, такі ж очевидні приклади. Великі націоналістичні романтичні лідери ХІХ століття – італієць Мадзіні, німець Ян, угорець Петефі, данець Грунтвіг, поляк Міцкевич, ірландець Пірс – всі вони, без виключення, починали свою роботу з того ж – книги, газети, аудиторій народної культури, об’єднання для відзначення традиційних свят, студентські ліги тощо. Пригадаємо також і Франкфуртську Школу, останню аватару західної лівиці. Такі автори як Адорно, Горкгаймер і Габермас майже невідомі широкій публіці, але переважна більшість університетських професорів усієї Європи, особливо гуманітаріїв, – сформувались на теоріях цих авторів; університети продовжують залишатись в руках найзапліснявіліших лівих. Підсумовуючи – ми стоїмо перед необхідністю осягнути механізм культурної влади і навчитися розпоряджатись ним. Якщо ми справді хочемо відродити нашу спільноту і надати їй певні цінності, ми зобов’язані вивчити цю царину, оцінити наші можливості і вкорінитись на цьому полі. Ми пропонуємо п’ять способів дії. Перше. Ми мусимо усвідомити в якому історичному моменті живемо, і які позиції ми хочемо зайняти відносно існуючих сил. Друге. Ми повинні створити дискурс розриву і висловлювати його у різних тональностях так, щоб він міг бути використаним у різних формах – і у літньому університеті, і у журналістському коментарі, і у поемі, і у телесеріалі, і у філософському есеї, і у науково-популярній книзі. Третє. Нам слід досягнути того, щоб наші ідеї мали новий міфічний вимір, вимір поетичний, аби будити народні почуття. Четверте. Ми повинні породити інтелектуальне угоду, про те, що інтелектуали будуть органічними, що вони житимуть, занурені у спільноту дії, і що залишаючись захопленими теоріями, вони не забудуть про те, що між теорією і практикою існують живлючі зв’язки. П’яте. Починати продумувати нашу визвольну боротьбу у термінах, яких вимагає наша історична ситуація. 8. Артикулювати рух Як досягнути цього? Мета амбіційна. Та ми відразу повинні визначитися відносно структури Проекту, його органічної форми та виміру, аби він не розчинився у простому нагромадженні індивідуальних ініціатив, а справді зміг бути присутнім у суспільстві. Як організовувати опір? Не йдеться про створення політичної партії, бо партії існують у простій політиці, тоді як наш горизонт честолюбніший, ніж перемога на виборах. Ми прагнемо до глобальної дії, Великої Політики, яка б відновила втрачені орієнтири нашої культури. Ми не віримо, що розпад (культури і суспільства – прим.пер.) був справою рук цих численних нині груп, які народжуються з короткочасної маячні і є наслідком конвульсивної фрагментації Заходу. Ми прагнемо чогось ширшого, міцно вкоріненого у глибинних силах, зосередженого на екзистенційній боротьбі за бачення світу. Тому ми вибираємо термін «рух». Ми пропонуємо створення руху оновлення суспільства. Комунітарний рух (Un movimiento comunitario) здатен породити соціальний вплив назовні, і в той же час – особисту перебудову всередині. Рух є тим, що здатне привести у дію зовсім іншу чуттєвість, відмінне покликання, розмаїті устремління та інакше планування життя. Рух універсального, історичного і об’єднуючого характеру. Його рушієм є ідеї, а саме – набір цінностей, тверді принципи, світогляд, спосіб життя і праці. Та ми не кажемо про статичну реальність, – навпаки рух повинен бути мобільним і здатним еволюціонувати, залежно від об’єктивних умов суспільства, що нас оточує. Зважаючи на як поточну ситуацію, наші можливості, так і на стратегію, яку ми висновуємо з нашого світогляду, ми пропонуємо вести розбудову руху через дві послідовні фази. Перша буде фазою культурної боротьби, творення культурного та інтелектуального форуму, платформи для викладу та ідейних дебатів, що може формуватися навколо журналу, гуртка чи культурної аудиторії і паралельної діяльності, яка закладала би фундамент внутрішнього зв’язку. Цій фазі відповідає теперішній стан Проекту Аврора – ми є дискусійним форумом. Нам ідеться про утворення світоглядної течії всередині суспільства. В її лоні навіть можуть зустрічатися неподібні орієнтації, – важливе не доктринальне співпадіння, а інтерес до роботи, що розгортається. Але до цього зовнішнього виміру необхідно додати внутрішній вимір – створення спільноти, яка була би (внутрішнім) рушієм (зовнішнього) руху. Було б абсурдним відкривати вербувальний пункт для бездіяльних, – члени Проекту Аврора повинні виявляти у своїй критиці системи відповідність попередньо сформульованій перспективі, так само як і бути вірними певному стилю поведінки та співіснування. Цілий світ може брати участь у зовнішній активності Проекту Аврора; та лише ті, хто поділяють певний світогляд та стиль погодяться бути членами Проекту Аврора. Саме тому, поряд з зовнішньою діяльністю на культурному форумі, необхідно посилювати внутрішню, формування спільноти – ідеологічна зв’язність повинна сумісно поєднуватися з зв’язністю у способі життя. Це також причина, чому не слід визначати Проект Аврора як «асоціацію інтелектуалів» – метою є відстоювання цінностей, і очевидно, що у цій першій фазі інтелектуали виступають найпридатнішими для виконання цієї «зовнішньої» функції, але боротьба іде набагато далі, ніж створення певного способу життя, і у цій боротьбі можуть і повинні брати участь усі, хто цього бажає. Визначивши принципи – і щодо світогляду, і щодо публічного дискурсу, і щодо внутрішніх особливостей членів спільноти, – можна стрибати у другу фазу руху, у якій соціальна дія виявляє себе не через ідейний форум, а як відкритий і ясний рух оновлення. Якщо першу фазу ми називаємо «культурною», то другу можемо визначити як «революційну». Її метою є побудова нового світу. Для цього необхідна єдність дій і єдність принципів. Ідеться про те, щоб внести у суспільство корпус основних принципів. Цей доктринальний корпус мусить бути здатним спонукати до приєднання найширші маси населення і обґрунтовувати формувальну та виховну роботу у щоденному житті; він повинен пропонувати глобальну альтернативу системі, щоб кожен індивід став екзистенцій ним бастіоном цих принципів. Нарешті, рух повинен сам створити суспільство всередині суспільства, новий і вільний світ всередині старого і рабського, проти якого він повстає. Обидві фази мають постійну складову – спільноту боротьби за світогляд, якою претендує бути Проект Аврора. Тому необхідно прийняти принцип войовничості як особисту посвяту та налаштованість на мету. Одночасно необхідно розвивати стиль життя, який дозволяв би усім почувати себе органічною частиною цілого. Солідарність, відповідальність, суворість, серйозність, повага, довір’я, свобода, гідність, добросовісність, вірність… Кожен повинен втілювати цінність, яку захищає спільнота. Суспільне життя не оновиться, якщо ми перед тим не зможемо перенести всередину нас ті цінності, які ми захищаємо. Зовнішня дія завжди буде відображення внутрішніх властивостей. 9. Визволення Чого ми хочемо? Щоби наш світ повернув людській природі органічність і щоб цінності, які дозволяли людині знаходити сенс життя, були відновлені. Як найкраще виконати це завдання? Впливаючи на цінності, на культуру нашого суспільства. Яким чином? Рішуче роблячи ставку на ідейну боротьбу та будуючи рух, здатний виконати це завдання. Це ми винесли з Зустрічі у Торрелодонес. Маніфест Проекту Аврора каже: «Кордони проходять у душах, і це душі які відчувають безглуздість сучасної цивілізації. Відповідь також повинна прийти з душ, думки і почуття повинні скласти обвинувальний акт сучасній ситуації та запропонувати нові шляхи». Кілька сторінок тому ми згадали Фрідріха Яна, лідера руху «Молода Німеччина». Давайте повернемось на два століття назад, в час коли Ян кинув свій виклик наполеонівським військам. «Зараз – писав Ян – ми не більше, ніж люди доброї волі. Наше завдання – почати визвольний рух. Як? Я цього не знаю. Але я твердо знаю, що перша битва, яку ми повинні виграти, відбудеться у душах. Чому наш народ такий пасивний? Тому, що душа його хвора. Через це він втратив надію і впевненість. Та ми можемо повернути їх йому словом, пояснюючи, що жодна влада не є ні непереможною, ні вічною. Існують багато прикладів падіння могутніх сил. Хай кожен з нас буде моделлю поведінки для нашого народу, навчаючи його гордості, – кожен у своїй сфері, але перш за все, в освітніх центрах». Неможливо краще описати боротьбу Проекту Аврора. Переклад з іспанської – А.Х. Статья: http://ntz.org.ua/?p=1682

Ліворуч чи праворуч?

Aktionsbndnis Ostfriesland
Розподіл партій і течій на «правих» і «лівих» почався з часів Великої французької революції. Обумовлено це було тим, що якобінці, найбільш екстремістські революціонери своєї доби, займали в тогочасному парламенті місця з лівого боку. Це стало настільки звично, що тих, хто прагне змін, стали називати «лівими», а тих, хто не бажав нічого міняти, тих, хто притримувався консерватизму і хотів розкрутити колесо історії в зворотній бік, реакціонерів, стали іменувати «правими».
Зараз дивно усвідомлювати, що націонал-соціалізм у політичному значенні Французької революції є, та й був споконвіку саме «лівим». Важко повірити, що Ленін і товариш Тельман повели свої партії на війну проти «лівих». Сьогодні ж комуністичні партії колишнього східного блоку представляються консервативними, навіть реакційними.
Здається, на старих фронтах запанував безлад. Одна шкільна газета навела в приклад досліди, котрі мали на меті з’ясувати, чому ж воюють між собою «праві» та «ліві». Ці досліди були проведені дуже ретельно і об’єктивно. Дослідники збирали матеріал і розмовляли з представниками обох течій, і в результаті утворилась доволі ясна картина. Висновок був наступний: «праві» та «ліві» (молодь) прагли абсолютно тих самих цілей, розбіжності були тільки в ставленні до прав іноземців.
Це єдине могло би стати величезною прірвою між «правими» і «лівими», але виявились і такі «ліві», котрі не бажали терпіти іноземців. З іншого боку розповсюджена думка про те, що «праві» ненавидять представників інших націй, – це не надто розумне узагальнення. Існують до мозку кісток націоналістичні родини, в котрих прекрасно уживаються між собою німці і скандинави, або німці і французи, і це не створює жодних проблем. Можна, звичайно, згадати приклади «правих» молодиків, яких ще називають «крайні праві», вони існують скрізь по світу; не кажучи вже про ксенофобів-іноземців. Природно, що людей, котрі мають кримінальні схильності, або котрі об’їли власну країну і замахуються на запаси іншого народу, будуть зневажати і ненавидіти – і то однаково і «праві» і «ліві».
Часто здається дивним, як у своїх парламентах крайні «ліві» разом із крайніми «правими» голосують проти інших. Або, наприклад, у Віденькому парламенті, «зелені» і «блакитні» (Австрійська партія свободи, Хайдер) разом голосували по деяким питанням, що, звісно ж, тільки поглибило незадоволення деяких «зелених» представників.
Насправді охорона навколишнього середовища, котрою живуть «зелені», – це «права», національна мета, хоча «по-правому» вона називається також національною безпекою. На сьогоднішній день саме «праві» змушені протистояти багатьом, але в той же час ніхто інший, як «ліві» пацифісти «зелені» подарували ФРН «військового міністра».
Один колишній «лівий», Машке, у своїй промові сказав, що він не змінив своїх політичних уподобань, але ті права, що колись він вимагав для В’єтнаму, зараз вимагатиме для німецького народу!
Всі, кому не лінь, лицемірно борються з безробіттям. Але якби при владі були «праві», цієї проблеми б уже давно не існувало. Роботи більше, ніж достатньо, це тільки питання організації. Крім того, часто рівень безробіття штучно завищують, задля того, щоб краще керувати народними масами.
Із яким великим задоволенням «ліві» кажуть про «інтернаціоналізм»! Для них це значить не мати взагалі жодної національності. Але це всього-на-всього підміна понять, адже основу інтернаціоналізму складають національності. Тільки тоді можна бути інтернаціональним, коли маєш свою національність. «Ліві» відкидають національність (саме національність, а не громадянство), і приналежність до певного народу, називаючи це інтернаціональністю, але тим тільки підкреслюють свою духовну безпритульність.
З часів руху «Вандерфогель», що розвивався перед Першою світовою війною, і до 50-х років, існували цілком «праві» молодіжні угрупування, котрі їздили за кордон. З цих поїздок вони привозили величезну кількість закордонних пісень – як іноземними мовами, так і перекладених німецькою.
Зараз же можна навіть у «крайніх правих» та скінхедів, котрі вважаються прикладом найвищого ступеня ненависті до іноземців, побачити компакт-диски всіма мовами Європи!
«Ліві» люблять називати себе «прогресивними», але в чому вони прогресивні, крім прогресуючого занепаду? Вони зараз при владі в ФРН, але де ж прогрес? Потяги везуть ядерні відходи, німецькі солдати втягнуті в війну, котра нас не обходить!
Так звані консервативні партії вбачають свою місію в тому, щоб як і раніше, сіяти розбрат, але теперішній «прогресивний» уряд і сам це робить, і навіть перевершує сподівання, відправляючи солдат і гроші на війну. Хіба ж не засудили так звані мілітаристи і розпалювачі війни, національні «праві» по всій Європі війну проти Сербії? Це при тому, що сербів у націоналістичному середовищі не дуже шанують.
В «правому» таборі є й такі, котрі можуть собі уявити зміни тільки як повернення до того, що було 70 років тому. Вони так само реакційні і позбавлені уяви як «ліві», котрі хочуть повернення Радянського Союзу. Різниця тільки в тому, що націонал-соціалістичну державу перемогли силою зброї, а комунізм утопився у власних нечистотах і загинув без жодного пострілу.
«Ліві» із задоволенням говорять про демократію, котра, як відомо, називається владою народу. А поруч із «лівими» над народом сидять грошові тузи. Це ж продемонстрував і червоно-зелений уряд, котрий повів людей на війну, розмовляючи при цьому про пацифізм. І вони спокійно знесли роздратування деяких «лівих» з цього приводу.
Настав час, коли треба згорнути цю безкінечну гру в минулі часи, протистояння «правих» і «лівих», і окреслити нові горизонти. Існують маніпулятори, котрі не приймають сторону ні «правих», ні «лівих», натомість роблять тільки те, що примножує їхню силу і статки. Це – інтернаціональний капітал, явище, відоме також під назвою «глобалізм».
«Праві» не повинні протистояти «лівим», а повинні стати «правими» в тому сенсі, щоб захищати правду і боротись із кривдою. «Лівим» варто подивитись на себе і переосмислити, чого вони насправді хочуть, відкинути свої старі упередження та утопії. Тоді вони відкриють для себе, що їхні цілі великою мірою співпадають з цілями «правих».
Переклад: Мольфарка
Джерело: aktionsbuendnis-ostfriesland.com
Статья:
http://ntz.org.ua/?p=1725

“Жоден НР не годен триматися про-франкістських настанов”

  • 09.08.10, 15:53

Інтерв’ю з Хуаном Сенентом Від редакції: Хуан-Антоніо Лопарт Сенент очолює націонал-революційну організацію “Іспанська Республіканська Визвольна Ліга”, видає часопис „Трибуна”, є автором книги „Ледесма Рамос — націонал-більшовик?”, а також готує працю про іспанський лівий фашизм. Хуане-Антоніо, розкажіть, будь-ласка, про Ваше мілітарне минуле. Я приєднався до Молодіжного Фронту у 16. Після його розпуску і до 1986 року я перебував в лавах Барселонського відділення Фалангістського руху. Усвідомлення того, що непродуктивно використовувати фалангістський бренд призводить до створення Солідаристського Автономного Руху, котрий разом з іншими дрібними групами об’єднується у Солідаристський Третій Шлях. Ми видавали іспанську версію „Європейської революції” і функціонували у статусі іспанського філіалу Французського Третього Шляху, період кризи котрого почався у 1990 році. Разом з деякими колєгами я приєднуюся до групи під назвою Avant Garde. В той же час я координую діяльність молодіжного відділення Національного Фронту у Барселоні. Тривало це недовго, позаяк Іспанська націоналістична права партія не схвалювала позиціонування націонал-революційної ідеології в межах своєї членської бази. І тоді ми створили Європейську Альтернативу. Для чого була створена група? Я працював разом з хлопцями, екс-членами Солідаристського Третього Шляху, котрі приєдналися до Avant Garde. Група розвивалася в напрямку від революційного націоналізму до націоналістичної правої, потім було сформовано Інститут Соціальних Досліджень (пізніше Національної Демократії). Нас це не влаштовувало, оскільки ми прагнули до певним робом синтезованої альтернативи на кшталт „національна революція + соціалізм + Європа”. Нас не цікавив як не цікавить і зараз розмір нашого руху. Важили якість і відданість нашим ідеям, ось що цінувалося в наших бійцях. На які ідеологічні позиції спирається діяльність Республіканської Соціальної Ліги? Ми стоїмо головно на позиціях революційного націонал-синдикалізму, чиїм ідеологом був толерований нами Ледесма Рамос, засновник JONS. Також ми віддаємо належне таким німецьким націонал-революціонерам як Петель та Юнгер і французу Тіріару. Крім них мають впливи Іберійсько-Американські третьопозиційні рухи подібні до пероністського. Вас визначають у статусі націонал-більшовиків. Чому так? Ярлики не заважують досить, коли справа стосується реальних фактів. Європейська Альтернатива завше була НР-організацією. Для того, аби підпадати під визначення „націонал-більшовик” слід стверджувати приорітети соціальної боротьби. Згідно цього визначення під нього підпадають розробки таких мислителів як Бомбаччі, Нікіш, Штрассер, Петель тощо. Цей ключ існує для попередження небажаних суб’єктів (ідіотів — в оригіналі. зауваж.перекладача) в лавах організації. Націонал-більшовик це радикально налаштований націонал-революціонер. Загальновідоме ваше критичне ставлення по відношенню до іспанських правих. Звідки це у вас? Націоналістична права насправді лише права. Відповідно до цього зауваження нам не „по дорозі”. Націонал-революціонери не повинні співпрацювати з організаціями, котрі експлуатують слово „Іспанія”, забуваючи про самих іспанців. Націонал-революціонери не приймають ліберально-економічних доктрин і критично ставляться до тих, кому чужа людська різноманітність. Націонал-революціонери повинні працювати з НР-спільнотами, в НР-організаціях і з НР-програмою. Ті, хто не усвідомлює цього, не націоналісти і не революціонери… В Іспанії є дві організації, котрі можна визначити як націоналістичні праві. Це Альянс задля Національної Єдності і Національна Демократія. Названі структури не мають ніякого відношення до Національної Революції, навіть за умови, що їхні ряди утримують певну націонал-революційну меншість. В цій статті іспанська ситуація відрізняється від аналогічних в Бельгії та Франції. Які у вас стосунки з фалангістськими групами і що ви думаєте на рахунок відновлення діяльності Іспанської фаланги JONS, реалізовану зусиллями відомих націоналістів, таких як Gustavo Morals і Miguel Hedilla? Ми не маємо жодного офійційного стосунку до існуючих фалангістських груп. Неформально ми перебуваємо у досить непоганих відносинах з деякими фалангістами і в той час як окремі члени Республіканської Соціальної Ліги в минулому перебували в лавах фалангістських організацій. Що стосується нашого ставлення до відновленої FEJONS, я переконаний в тому, що низи реанімація організації так і не зачепила. Тим більше, що історично Фаланга була їхнім лютим ворогом. Ми уважно спостерігаємо за спробою її відбудови і за певних умов могли би увійти з ними до об’єднаного фронту. А франкізм? Що ви думаєте про нього? Жоден НР не годен триматися про-франкістських настанов. Франкісти кидали до в’язниць і наших і республіканців. Режим, котрий керував Іспанією протягом останніх 36 років був виключно правого спрямування і благословений Католицькою церквою, на пару з іспанською фінансовою олігархією. Якими ви бачите стосунки між Іспанським світом і Європою? LSR — рух панєвропейський, котрий оперує поняттям Європейської Нації. Європа зобов’язана підтримувати рухи за Іберо-Американську єдність в їхній боротьбі з імперіалізмом янкі. Наша Іспанія виступає природнім мостом поміж Європою та Іберійською Америкою, в той час як ми відмовляємося від ототожнення іберо-американців з іспанцями. Переклад М.Ч. Статья: http://ntz.org.ua/?p=1666

Англія передусім!

  • 09.08.10, 14:53

Від редакції: з метою поліпшення обізнаності наших читачів з ситуацією та тенденціями в націоналістичних рухах Європи пропонуємо до прочитання базові принципи та програмні засади партії “Англія передусім”. Дана партія ставить за мету автономізацію Англії від Великобританії, стоїть на принципах відродження древніх англосаксонських традицій, міцної традиційної сім’ї, націоналізацію стратегічної промисловості з метою встановлення автаркії, та впровадження кооперативної власності на засоби виробництва. Принципи Основні принципи партії “Англія передусім” такі: 1. Товариство – провідний принцип нашого руху, який зв’язує нас однин з одним спільним походженням, расою, історією та спільною справою, яка полягає в тому, що «ми мусимо за всяку ціну зберегти існування нашого народу і майбутнє для білих дітей» (14 слів). Відповідно ми не маємо права витрачати час та енергію на суперечки, кпини та дрібні чвари. Ті, хто розглядає наш рух виключно як засіб підвищення їх суспільного статусу можуть не намагатись до нас долучитись. 2. Чесність, щирість, честь і дисципліна суть наріжні камені нашої спроможності завоювати серця і уми наших земляків. 3. Гроші – ті, хто отримує, і відповідно стає залежним від платні та ставки, перестає бути об’єктивним, і схиляється до компромісів зі всіх хибних причин. Натомість, кошти які нам дістаються мають бути вкладені в партію. Одного разу настане час, коли Англійська перша партія потребуватиме постійного штату, але це буде в майбутньому. Наразі жоден з офіційних осіб, включно з головою партії, суть добровольці, які платні не отримують. Без цих якостей ми станемо неначе човни без весел, що пливуть невідомо куди, без мети та курсу. Віднайди істину в собі і ти знайдеш ключ до свого спасіння. Короткий маніфест 1. Зупинити подальшу імміграцію і започаткувати програму добровільного повернення всіх неєвропейських іммігрантів назад на землі звідки походять їхні предки. 2. Формування незалежної Англії, з англійським парламентом, у складі федеральних Британських островів. 3. Повернення смертної кари для вбивць, педофілів та зрадників. 4. Відновлення тілесних покарань для злісних хуліганів, грабіжників-рецидивістів, статевих збоченців та торгівців наркотиками. 5. Вихід з корумпованого морально та фінансового Європейського союзу. Ми можемо чудово торгувати з Європою, але Англія є і мусить лишатись незалежною державою. 6. Повернути наші війська додому з Близького Сходу – це не англійська війна – наші війська потрібні нам тут в межах наших кордонів. 7. Покласти край всі формам знущання над тваринами, включаючи варварські семітські та мусульманські форми забою худоби, експерименти над тваринами та утримання птахів в клітках-батареях. 8. Вивчення традиційної англійської та європейської історії в школах. 9. Вивчення здорових моральних цінностей включаючи повну підтримку традиційної сім’ї. 10. Відмова від фінансування й закриття всіх антианглійських політкоректних угруповань – включно з БіБіСі. Прибутки від Національної лотереї слід витрачати на наш народ з користю для нашого народу, а не на політкоректні цілі. 10. Пенсіонери, хто все життя працював на благо цієї країни мусять надалі користуватись безплатним проїздом в автобусному транспорті, так само як і на залізниці, а також звільнені від тягаря сплати місцевого податку, та рахунків за струм та газ. Він них не можна і не слід нічого вимагати. Гроші для цього буде отримано від скасування всіх грантів і допомог, які надаються організаціям, існування яких шкідливе для фізичного і духовного буття нашого суспільства. Сайт партії: http://efp.org.uk Переклад з англійської мови: тов. Деснянський

Александр Ревен Томсон

  • 09.08.10, 13:48

Ґордон Беквел Після Освальда Мослі, провідним мислителем Британського Союзу та Союзного руху був Александр Ревен Томсон. В своїй найвідомішій книзі «Корпоративна держава прийдешнього» (1938), він описав зрозумілими і точними термінами економічну інфраструктуру, яка б постала після здобуття влади британським народом. На відміну від національно-соціалістичної Німеччини, яка лишилась по суті капіталістичною, британський соціалізм Британського Союзу перетворив би власність на всі промислові та комерційні організації, більші певного розміру, на одну з вісімнадцяти корпорацій, яка б покривала кожен вид бізнесової діяльності. Цей перелік включав би вуглевидобувну, кораблебудівну, торгівельну корпорації, а також корпорації охорони здоров’я та сільського господарства. Вони мали б керуватись представниками від управлінців, трудівників та споживачів на рівних правах, а всі прибутки розподілялись би між трудівниками, що працюють в корпорації. Це розглядалось як практична та реалістична інтерпретація трудівничої власності, відому також як синдикалізм чи цеховий соціалізм. Члени парламенту обиралися б за професійною квотою, а не на географічній основі. Таким чином транспортники голосували б за кандидатів від транспортної галузі, інженери – інженерної, а вчителі за кандидатів з середовища вчителів. Відповідно, фахівцями була б обрано уряд, що складався б фахівців. Александра Ревена Томсона описували як мислителя, що полишив комфорт науки і вийшов на вулиці Британії, щоб самому сміливо змагатись за свої ідеї перед лицем агресивних противників. Відтак він отримав від Мослі високе звання «поета-воїна»: людини, що не тільки думає, але й діє. Ревен, як відомо, був шотландцем. Він вивчав філософію та економіку в шотландських, американських та німецьких університетах. Вражений ідеями Освальда Шпенглера, він однак відкинув його висновки. В своїй праці «Цивілізація як божественна надлюдина» (1932), він твердив, що занепаду цивілізацій можна уникнути звернувшись до колективізму, і відкинувши при цьому властивий капіталізму індивідуалізм. Це спершу привело Ревена до лав Комуністичної партії, але його невіра в матеріалістичне бачення історії і його захоплення ідеями корпоративізму, зробили цей альянс короткотривалим. Його колективістські цілі могли бути досягненні виключно завдяки харизматичному провіднику, якого Ревен скоро знайде в особі Освальда Мослі. Він долучивсь до Британського союзу в 1933 році у віці 34 років, і незабаром став відповідальним за політичну діяльність руху та головним теоретиком корпоративної держави. Всі хто чув його, погоджувались з думкою, що Ревен був дуже талановитим промовцем, а він весь свій час присвячував виступам з програмних питань перед людьми по всій Великобританії. В той самий час, він виготовив велику кількість брошур привчену всім напрямам урядування – включаючи, наприклад, нарис про майбутнє облаштування мережі автошляхів, які б з’єднали всі закутки країни. В березні 1937 року, радикальні промови Ревена і його популярність поміж трудівниками східного Лондона забезпечили йому майже 25% голосів на місцевих виборах. Коли у вересні 1939 року розпочалася Друга світова війна, Ревен підтримав заклик Мослі: «Мир з честю, безпека для британського народу і цілісність імперії». Це була політика, яка б дала можливість зберегти життя 60 з половиною тисячам мирних мешканців і 264 тисячам британських військових ( і на додачу 41 тисячі тих, кого вважали зниклими безвісти) протягом Братовбивчої війни. Після свого арешту в травні 1940 року, без суду та слідства, згідно дії так званого режиму Regulation 18B, Ревена було ув’язнено в горезвісній темниці Латчмер. На той час це був центр для інтенсивних допитів МІ5, де до нього та інших британських чорносорочечників застосовували позбавлення сну та їжі; засліплення світлом під час допитів; постійні погрози неминучою розправою. Попри те, що самого Мослі теж утримували під вартою в той час, він все ще мав змогу здійснювати тиск на владоможців з метою домогтися переведення своїх товаришів до відносно зручнішої в’язниці Брікстон. Ревен детально описав гестапівський режим в’язниці Латчмер в своїй статті в часописі «Юніон» вже після війни. Як «керівника Британського союзу», Ревена тримали за ґратами до 1944 року. Цей період часу він провів за сірими та похмурими стінами Брікстонської в’язниці, а в «більш приємному» таборі для інтернованих на острові Мен, де люди могли принаймні працювати на землі, дивитись як кожної пори року листя на деревах змінює колір і чути спів птахів. Згодом після того як закінчилась війна, Ревен береться до створення мережі «Книжкового клубу Мослі» по всій Британії і стає членом-засновником Союзного руху в лютому 1948 року. Він швидко захоплюється ідеєю Мослі про «Націю Європу», стає редактором післявоєнної мосліанської газети «Юніон», займає посаду Генерального секретаря Союзного руху. Александр Ревен Томсон продовжував служити новій європейській ідеї допоки його не скосила тяжка недуга – рак, в 1955 році. Він навіть писав редакторські матеріали для «Юніона» попри нестерпний біль за кілька днів до смерті. Британський уряд відкрив тільки дві збірки документів для перегляду у своєму архіві, проте і ті сильно цензуровані. Нажаль, вони підібрані навмисне так, щоб вбити в голову читачеві тільки дві речі про цього видатного мислителя. Перша, це його проблеми в шлюбі. А друга це те, що протягом періоду ув’язнення у в’язниці Брікстон він страждав від нервового виснаження. Все за що він боровся було знищено війною, яку він був безсилий відвернути. Звісно ж ретрогради бояться його настільки, що навіть через півстоліття після смерті вони вважають за необхідне представляти його в негативного світлі наскільки це можливо. То ж нехай останнє свого про Ревена скаже Вождь якому він вірно служив протягом 22 років: «Він помер молодим, і ми, його друзі, будемо завжди відчувати, що роки ув’язнення і занепад нашої країни об’єднались, щоб урвати життя, яке б могло звершити блискуче служіння нації» – Освальд Мослі, «Моє життя», 1966 рік. Переклад з англійської – тов. Деснянський Джерело: http://www.oswaldmosley.com/members.htm

Фестиваль «Бандерштат» зібрав понад п'ять тисяч учасників

  • 09.08.10, 12:48
На Волині ІV фестиваль «Бандерштат-2010» зібрав понад п’ять тисяч молодих людей. Він розпочався вчора, 7 серпня, і продовжується сьогодні у селищі Рокині, що за 12 км від Луцька на території Музею історії сільського господарства. Організаторами незмінно виступає молодіжна громадська організація «Національний Альянс» та культурно-мистецька-агенція «Арт-Захід».

Як передає кореспондент УНІАН, загалом на фестиваль прибули патріотично налаштовані молоді українці з більшості міст України, причому не лише з Західної Украйни, а й Києва, Кривого Рогу, Полтави. Загалом, як розповіли організатори фесту, впродовж першого дня, а також сьогодні жодних неприємних інцидентів на території наметового містечка не було зафіксовано. Це зумовлено тим, що правилами фестивалю заборонено привозити з собою та розпивати алкогольні напої. Якщо ж волонтери фестивалю фіксували такі випадки, то алкогольні напої одразу виливали. Ще напередодні фесту організатори наголошували, що тих хто порушує правила, поводиться неадекватно чи перебуває у стані алкогольного сп’яніння, вони розцінюватимуть як провокаторів. Крім того, у селі, поблизу якого відбувається „Бандерштат” також заборонено продавати алкогольні напої. Про це було домовлено з місцевої владою.

Організатори також кажуть, що цей фестиваль не є таким численним, як у попередні роки, адже через брак фінансування заздалегідь не було проведено рекламну кампанію. Відтак, не всі бажаючі змогли взяти участь у дійстві, оскільки не знали про проведення фестивалю. Несприятливою для учасників виявилися і погодні умови.

Родзинкою цьогорічного фесту, крім сучасної патріотичної музики та літературних читань стали, так звані, просвітницькі гутірки з відомими людьми. Перед учасниками „Бандерштату” виступили лідер гурту «Тартак» Сашко ПОЛОЖИНСЬКИЙ, народний депутат України Олесь ДОНІЙ.

Чимале захоплення учасників фесту викликала реконструкція бою між воїнами УПА та НКВС. Її організували ТОВ „Пошук жертв війни „Пам’ять” зі Львова, Клуб історичної реконструкції „Повстанець” з Києва, а також молодь з Хмельницька.

Вчора і сьогодні концертну програму представляють такі музичні гурти, як «Власне Кажучи» (Львів), «ЗЛАМ» та «Тінь Сонця» (Київ), «Етно XL» та «Спалені Вітрила» (Рівне), «Серцевий Напад» (Луцьк-Чернівці), «Мій батько п’є» (Рівне), «Широкий Лан» (Калуш), «Роллікс» (Херсон), «Еффата» (Червоноград) та інші, а спеціальним гостем «Бандерштату-2010» став опозиційний репер із Білорусі «Vinsent».

Голова молодіжної громадської організації "Національний Альянс", яка виступає організатором фесту Ігор ГУЗЬ вважає, що цьогорічний „Бандерштат” таки вдався, оскільки зібрав декілька тисяч патріотично налаштований і свідомих молодих людей. „Цьогорічний фестиваль – різноманітний і цікавий, не тільки своєї музикою і літературою, а й просвітницькими гутірками зі знаменитими людьми, майстер-класами, спортивними змаганнями... Що ж до проведення фестивалю наступного року, то можу лише сказати, що ми будемо старатися його реалізувати і він буде в новому, розмаїтішому форматі...”.
Джерело - УНІАН

Кай Муррос: Три формы политического насилия

  • 09.08.10, 10:39

- В период борьбы, до того как революция победила, самой популярной и бесполезной формой политического насилия является «прямое действие». - «Прямое действие» является типичной элитарной фракцией, которая отчуждает себя от обычных людей. - Фракции, которые занимаются «прямым действием» не понимают потребностей обычных людей, они презирают простых людей, и самое страшное в том, что они нападают на обыденное мировоззрение большинства людей и, таким образом, отчуждают себя от тех, кого они должны попытаться привлечь. - Фракции, которые занимаются «прямым действием» не понимают динамику революции. Они не получают поддержки от народа, поэтому они, как правило, оказываются изолированными и озлобленными и развиваются в иррациональных экстремистов. - Философия «прямого действия» вырастает из того, что фракции подсознательно понимают, что, в конце концов, потерпят неудачу. Именно поэтому они, как правило, стремятся получить компенсацию в романтической и бесполезной игре против того, что они воспринимают как систему. - «Прямое действие» – это путь поражения. - Путь Партии – это путь революционного насилия. - Революционное насилие будет неотъемлемой частью партийной работы в служении и защите людей на территории опорных баз. - Разница между «прямым действием» и революционным насилием лежит в элементе пропаганды, присущем революционному насилию. - Революционное насилие означает, что члены Партии, выполняя пропагандистскую работу, постепенно создают народную армию с широкой поддержкой в народе. - Революционное насилие – результат действий людей, желающих защитить контробщество, созданное на территории опорных баз, от атак организованной преступности, мелких экстремистских фракций и либерально-капиталистической системы. - Для того, чтобы выжить, Партия должна действительно являться массовой партией. Для того, чтобы победить, Партия должна вести массовые войны. Успех Партии зависит от ее способности мобилизовать людей в массовых масштабах. - Третья форма политического насилия, состоит в государственном насилии. Только господствующий класс может использовать его. - Перед тем как захватить власть, Партия будет вести войну на два фронта. С помощью стратегии революционного насилия Партия будет бороться против государственного насилия в руках господствующего класса и «прямого действия» экстремистских фракций. - После того, как революция победит, Партия будет держать орудия государственного насилия под своим контролем. - На этапе революционной диктатуры, Партия должна сокрушить всех своих врагов при помощи любых необходимых средств. - Абсолютный характер государственного насилия в руках партии будет оправдан тем, что она действует с согласия и при поддержке подавляющего большинства народа и всего рабочего класса, отстаивая свое право на будущее. - Моральное право и обязанность органов народной власти – уничтожить всех врагов на стадии революционной диктатуры. Победа революции требует уничтожения тех, кто может лишить народ этой победы. - Государственное насилие в руках органов народной власти против врагов народа не будет иметь ограничений в зависимости от статуса и положения. - Стратегия Партии в ее революционной борьбе состоит в переходе от уровня революционного насилия на уровень государственного насилия, которым она будет обладать в условиях революционной диктатуры. - Для того, чтобы постепенно подготовить себя к роли революционного авангарда, которую она будет играть на этапе, когда старое государство рухнуло, а новое революционное государство будет формироваться, Партия должна на деле стать «государством в государстве» еще до разрушения либерально-капиталистической системы. В свободных опорных базах члены Партии будут изучать административные функции на практике.

http://volniza.info/?p=2518

Кай Муррос: Опорные базы и революция

  • 09.08.10, 09:57

- Революция в современном обществе основана на создании контробщества в опорных базах, которые находятся под контролем Партии. - Создание опорной базы является репетицией перед захватом всего общества. - Партия не должна быть случайным выстрелом в темноте, а являться неотъемлемой частью повседневной жизни обычных людей. - Для того чтобы выжить, партии нужен народ и земли. Вот почему стратегия Партии на расширение должна быть основана на захвате областей более совершенных физически и психически, которые будут тщательно отобраны заранее. - В опорных базах Партия cможет быть частью повседневной жизни людей. Создание опорной базы является вызовом для либерально-капиталистической системы. С этой задачей она не может справиться без отчуждения населения. - Опорные базы будут островами внутри ухудшающейся либерально-капиталистической системы. Именно в опорных базах Партия будет изучать административные функции. - Создание опорных баз возможно, потому что либерально-капиталистическая система повернулась спиной к простым людям и к их потребностям. Для либерально-капиталистической системы люди годны только для производства и потребления. - Победа будет принадлежать партии, которая покажет истинное беспокойство о простых людях и об их потребностях. - Создание опорной базы необходимо, потому что ухудшение либерально-капиталистической системы создает вакуум, который в противном случае будет заполнен организованной преступностью. - Мы одержим победу над организованной преступностью, потому что мы служим людям. - На первом этапе революции мы будем сражаться в маргинальных районах либерально-капиталистической системы: мы обеспечим наши позиции на периферии общества. - Базы выживут, потому что либерально-капиталистическая система находится в процессе разрушения. Мы будем крепнуть позади фасада рушащейся системы. - Создание опорной базы будет начато путем организации местного отделения Партии, после чего эта организация представит заявление относительно своих целей и методов в данной области. - Военная деятельность Партии будет базироваться сначала на спортивных клубах. По историческим причинам и в силу характерного для игры инструмента, члены Партии должны начать с бейсбольных команд. - В руках Партии бейсбол будет преобразован в инструмент национального освобождения. - Первой задачей местной партийной организации на территории базы является восстановление мира и порядка оптимально жесткими мерами. - После потребностей населения в обеспечении безопасности и ее сохранении, местная партийная организация должна обратить внимание на материальные потребности людей. - Фундаментальная задача для Партии в опорной базе – создание Добровольного Трудового Фронта. Наш девиз будет: каждый член Партии является рабочим, каждый работник – членом Партии. - Секрет выживания опорной базы состоит в неустанной и непоколебимой работе членов Партии для населения опорной базы. - Мы будем завоевывать сердца и умы людей, работая на них. - Добровольный Трудовой Фронт будет организацией, которая мобилизует навыки и мудрость её членов на помощь местному сообществу для систематической и эффективной работы. - Добровольный Трудовой Фронт будет оружием партии в борьбе против социальных проблем на территории базы. Члены Добровольного Трудового Фронта обязаны собирать информацию о людях, которые нуждаются в помощи, и сообщать об этом в местную штаб-квартиру Партии. - Не стоит думать, что ведение революционных войн является более важным делом, чем повседневная работа. Кадры должны понимать, что для нашего права на работу, мы ведем революционную войну. - Когда опорная база и партийная организация обеспечены, членам Партии необходимо задуматься об учреждение некоммерческого банка для распространения беспроцентных денег и для того, чтобы оживить местную экономику. - Принятие беспроцентных денег будет смелым маневром Партии перед лицом международного финансового истеблишмента. - Беспроцентные деньги – открытый вызов либеральному капитализму и всем преобладающим учениям современной экономической системы. - Беспроцентные деньги будут падением ложного бога капитализма. - Партия должна иметь конкретные решения проблем и повседневных нужд населения. Если мы не сможем этого на местном уровне, мы не будем в состоянии управлять государством. - Это правда, что те, кто обладает капиталом, будут также обладать политической властью, но в конце концов настоящий капитал не в денежных знаках, золоте или акциях, а в способности и готовности миллионов людей работать и помогать другим. Когда Партия будет иметь этот капитал в своем распоряжении, она будет господствовать над миром. - Команды Партии – пульсирующие сердца, сильные руки и яркие разумы. Капитал партии состоит из людей, это то, почему Партия одержит победу.

http://volniza.info/?p=2335