про книгу. Еліна Еллінс, українська дитяча художниця

  • 05.04.17, 05:09

Учитель:   Що ж почнемо... про книгу. Еліна Еллінс, українська дитяча художниця, яка живе у Великій Британії, запропонувала проект пам»ятника книжці. Мисткиня намалювала маленьку дівчинку, яка, всівшись на постамент із семи книжок, захоплено читає восьму. «Таким чином ми хотіли підкреслити, що дитина , яка спирається на книжки, піднімається над цим світом».

    Книга, як кажуть мудрі люди, має в житті людини значення:

пізнавальне, навчальне,виховне, естетичне.

   Якщо ми прочитали оповідання Івана Буніна « Легке дихання» , то в його обговоренні поставимо перед собою мету:

Знати: є у природі речей істинна ї фальшива краса;

Самотність і байдужість- сумні характеристики людські.

Уміти : аргументувати думку; бачити художні деталі; виявляти підтекст; визначати сутність життєвих явищ.

Цінувати : любов, красу, милосердя, щирість.

    Отож, тема уроку «Іван Бунін « Красуня».  Ми будемо разом працювати на уроці,

 а навчальні досягнення будуть найправдивіші, тому що це буде самооцінювання.

    Звучить спіч про Івана Буніна із випереджального домашнього завдання.

- Яке враження справило оповідання? Відповіді учнів

Своїми враженнями поділились восьмикласники у буктрейлері.

-Чи спілкувались ви  про оповідання? Відповіді учнів

Презентація книги-скрапбука.

-         Чи повернетесь ви до оповідання? Що привертає  вашу увагу в ньому?

Відповіді учнів

Презентація постера

-Красуня робить вигляд, що керується практичними міркуваннями : хлопчик, нібито, може весь оксамит на диванчику стерти. Насправді вона просто не може, навіть не намагається побороти в собі те зло, яке робить нещасною ні в чому невинну маленьку дитину.

   - Якого вигляду набуває її краса? Відповіді учнів

- Якщо розглядати красиву людину в категорії багатої духовності, то бунінська красуня –це втілення бездуховності.

Робота з пірамідою

-         Проте, чи всі красиві люди бідні душею? Відповіді учнів

-         Кола вена

Зовнішня краса руйнує, поспішає, вбиває,травмує;слабка

Внутрішня краса  зцілює, творить, терпить;сильна

Що об»єднує : впливовість

Відповіді учнів

-Чи здатна книга змінити життя людини?

- Чи належить це оповідання до таких?

Поговоримо далі.

 

 

 

 

 

Ситуативні завдання

1.     Вам запропонували взяти участь у дискусійному клубі з питання про значення краси в житті людини. Ви будете на стороні захисників зовнішньої краси чи внутрішньої?

2.     У вас назначено зустріч з Анжеліною Джолі, ви журналіст. Чи назвете в першу чергу її красивою за її зовнішню красу , чи із тактовності розпитаєте про благодійні справи красуні і їх значення в житті зірки?

3.     Є нагода для вас побувати на зйомках телепередачі з питань батьківської любові. Що скажете про героя із оповідання «Красуня»– батька хлопчика?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

-         Переосмислити почуте, прочитане і обговорене, зрозуміти підтекст, пов»язати з особистими переживаннями дозволяє фанфік : продовження історії.

-         Робота над створенням фанфіка.

-         Продовж речення «Оповідання « Красуня» допомогло мені зрозуміти...»

-         Випадково почула чи прочитала : красива людина,красиві справи, красиво сказано, красивий текст. Хочемо красиво жити. А чи не забагато слів із коренем краса?! Що може бути красивішим за істинну красу?

Ось ця квітка була також недавно красивою... Що ж далі?..

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

         Духовна людина-

           красива людина

 

 

 

                  Бездуховність-

          душевна потворність

 

 

 

 

 

          Великодушність

 

            Співчуття

 

             Любов

 

             Добро

 

            Дружба

 

             Турбота

 

Як козаки вчителів вітали

  • 04.04.17, 22:40

 

 

Як козаки вчителів вітали

 

ДЕВІЗ ЩАСЛИВОГО ВЧИТЕЛЬСЬКОГО ДНЯ

 

1. Під звуки козацького маршу входять учителі. Козаки з корогвами крокують на місці

 

2. Козацьке діло вчителів вітати

Багато років їм бажати

Ніколи горя не зазнати

(малий козак) І птаха щастя за хвоста тримати

 

3. Вони навчають мудрувати

Закони всіх наук пізнати

Ми ж їм бажаємо з любовю

(малий козак) Душею й тілом не старіти

 

4.Коли осінній день пала

Кленовим листям багряним

До школи йде вся дітвора

(малий козак) чарівним кроком і твердим

 

5. коли осінній день пала

Кленовим листям багряним

До школи йде вся дітвора

З букетом квітів чарівним!

 

6.Дорогим учителям

Честь і слава і хвала

Ними славиться земля

(малий козак) й українськая держава

 

7. Затанцюймо,хлопці,так

Щоб душа раділа

Буде рідний цей гопак

(малий козак ) для правого діла

 

8. гопак

 

9. Змінились часи,змінились порядки

До кола козацького влились дівчатка

 

1. Чарівні козачки ці наші дівчата

(малий козак) одна – Василина премудра

А друга- Прекрасна

 

11. Дівчата

Вчителі, наставники милі

Ми вам шлемо вітання своє

Й побажання найкращі і щирі

 

12. Ми назвемо ваш труд благородним

Хоч не визнав ще час його модним

Та про душу дитячу він дбає

Тому славу козацьку він має

 

13. Квіти учителям. Звучить «Вчителько моя». Всі разом виконують пісню

Слайди «Вчительські колективи»

 

14.Сценка «Діалог після уроків»

- Втомилася?

- Дуже.

- А завтра знову на роботу?

- Звичайно.

- Витримаєш?

- Не звикати.

- Слухай, а тобі не набридло?

- Ти про що?

- Чи не набридло «ходити в школу», «робити уроки» на завтра, працювати над чужими помилками, відкриватидавно відкриті Америки ?

- Мені це подобається.

- Будь чесною хоча б сама з собою. Скажи собі, кладучи руку на серце : здійснилась мрія фантазерки. Хотіла стати вчителькою – і стала. І це твоя вершина?

- Це не вершина, це вер- ши-на !До неї я іду все життя.

- Вершина?Перестань! Поглянь на своїх друзів : працюють у престижних фірмах, одержують пристойні гроші, домоглися в житті багато чого. А ти ?Все життя біля дошки !

- Я не біля дошки, я перед ними !

- Смішно! Їм по 15-16, а тобі скільки! Ти хочеш сказати, що живеш їх проблемами, що тобі цікаво кожен новий випуск везти за руку ?

- Я не за руку їх веду, а за думкою. Я їм допомагаю рости. Допомагаю жити !

- В тебе , випадково, не манія величі? Ти дійсно думаєш, що займаєш якесь місце в житті сучасних підлітків?

- Я не думаю , я знаю. Можливо , вони (поки !) цього не усвідомлюють, та  так воно є.

- Ти в це твердо віриш?

- По – іншому я не змогла б працювати. Я щаслива людина : роблю в житті те, що люблю. Люблю спілкуватися , читати книги, люблю сам процес уроку. І потім, аджене тільки я вчу їх. Я все життя черпаю в них, в моїх учнів, тільки їм цього не кажу. Загордяться. А я вчуся в них оли вислуховую їх відповіді, коли перевіряю зошити, коли спостерігаю за ними на перервах. Якщо в них не вчитися, то згодом станеш їм не цікавим. Я ж цього боюсь. Можливо, це єдине, чого я боюсь у своїй роботі. Хочеш, розкрию таємницю?

 

-        Давай!

-        Ось вже багато років сниться мені один і той же сон. Я приходжу на урок, а вони на мене уваги не звертають, кричать, шумлять, грублять. Жах! Я холодію у сні від цієї картини. Я кричу їм: «Адже ще вчора мене ви любили! За що?» І прокидаюсь в жахові. Напевно, старигань Фрейд поклав би діагноз : навязлива хвороба бути нелюбимим учителем.

-        А ти , що хочеш бути завжди бути і для всіх улюбленою?

-        Якщо чесно, хочу. Тільки я цього нікому не кажу. Я просто з цим живу.

-        А твоя література сьогодні кому – небудь потрібна?

-        Сьогодні більше ніж коли-небудь.

-        Для чого?

-        Щоб не було таких питань !

 

 

15. Пісня про школу

 

 

16. Щоб ту славу закріпити

Про козацькую ведеться

Треба іспити пройти

Без зайвого герцю

 

17. На червону доріжку запрошуємо вчителів ...

 

 

 

 

 

Їм випробування

Без вагання до танцю

Узятись

 

18.Танець

 

19.Зірка на екрані. Нагороди

 

20. Зірку слави запалили

Наші славні вчителі

Будьте гордими назавжди

Сійте розум на землі

 

21. Марш

 

22. На червоній доріжці вчителі...

 

 

 

 

23. Вам би казку кажуть скласти

Бо словами чарівними

Чули володієте

Та сьогодні , ваша ласка,

Інше заподіяти (танець маленьких каченят)

24.Нагороди

25ВІРШ ЗІРКА НА ЕКРАНІ

26 Марш

 

27. Вчителі філологи,вчителі  історики

Мовчки чекають сцени своєї

Дух перехопило...

Вірш складати хочуть,

Пісні співати мають

Зірку і свою із залу виглядають

 

28.Вірш Нагороди

 

29. Марш

 

30. Ось і славно, ось і слава

Запалав козацький звід

 

31.малий козак : ...і покликав на обід

 

32. Василини роздають вафлі, перегляд відеоролика

 

33. Пісня «Гітара»

 

34. ВІРШ «ПОДРУГИ МОЇ»