хочу сюди!
 

Ліда

50 років, водолій, познайомиться з хлопцем у віці 46-56 років

Що потрібно, аби отримати професію майбутнього?

  • 12.11.16, 22:25

Що потрібно, аби отримати професію майбутнього?

Відповідно до досліджень Світового Економічного Форуму, третина дітей, які у 2016 році пішли в школу, швидше за все не зможуть працевлаштуватися. Це відбудеться через стрімке зростання технологій, демографії, соціально-економічних показників, а також зміну необхідних навичок для професійної діяльності.

На відмінну від звичних для нас навичок у роботі, згідно із соціологією, наразі найнеобхіднішими стають комплексне вирішення проблеми, критичне мислення, креативність, управління людьми, координація з іншими, емоційний інтелект. Це змушує нас суттєво переглянути підходи до освіти.

Ми живемо в світі, якій змінюється щогодини. Нові технології виникають і все більше змінюють наше життя, що, в свою чергу, впливає на те, як буде виглядати ринок професій вже в найближчому майбутньому. Ще десять років тому ніхто й не думав, що з’являться такі професії як СММ-ник чи івент-менеджер. Все більше пропонуються такі набори послуг як просування сайтів чи рекламування товарів через Фейсбук. Драйвером цих змін є розвиток технологій, що впливатиме не лише на виникнення нових професій, але й на вже існуючі, вимоги до яких зміняться кардинально.

Дослідження

Відповідно до опитування Future of Jobs, проведенного Світовим Економічним Форумом, на 2020 рік більш ніж третина вимог для більшості професій будуть відмінними від тих, які існують сьогодні.

Інфографіка нижче демонструє зріст та падіння найбільш популярних вмінь на ринку зайнятості. Зокрема, очікується, що збільшиться попит на комплексне вирішення проблеми, критичне мислення, креативність, управління людьми, координацію з іншими, емоційний інтелект, уміння самостійно приймати рішення, орієнтованість на сервіс, мистецтво перемовин та гнучкість. 

Примітно, що більшість професій потребуватимуть високий рівень когнітивних навичок: творче мислення, критичне мислення, управління задачами. При цьому, для більше ніж 50% професій буде актуальними такий набір умінь, які сьогодні не вимагаються для тих самих професій, або вимагаються в значно меншій мірі. З іншої сторони, менше ніж 30% професій, для яких необхідні фізичні вміння, все ще потребуватимуть їх. Найбільш стабільна потреба в технічних навичках. Більше 44% професій, які високо цінують такі вміння зараз, потребуватимуть їх і в майбутньому.

Цікавим є дослідження, проведене Девідом Хеммінгом з Гарвардсько Університету щодо майбутнього розвитку професій та ринку зайнятості. Згідно з цим дослідженням, у відносній безпеці є такі сфери як аналітика, бухгалтерія та комп’ютерні науки. Але, попри те, що технічні здібності допоможуть не залишитися без роботи, їх не достатньо для успіху. Це саме дослідження звертає увагу на те, що попит зростав найбільш стабільно на такі професії, які об’єднують технічні та соціальні вміння.

Так що саме залишиться актуальними? В цілому, вміння переконувати, емоційний інтелект та викладання будуть в більшому попиті серед різноманітних індустрій, ніж вузькі технічні вміння, наприклад, програмування чи експлуатація обладнання. Контентні вміння (які включають комп’ютерну грамотність та активне навчання), когнітивні вміння (творче та математичне мислення) та навички процесу (активне слухання та критичне мислення) стануть визначальними в багатьох сферах.

Під час попередніх промислових революцій процес створення навчальної методології та відповідних інституцій, які б відповідали вимогам оновленого ринку праці та розвивали необхідні вміння та навички, займав десятки років. Беручи до уваги стрімкий розвиток ринку професій та масштаб змін Четвертої промислової революції, ми просто не маємо цього часу.

Роволюція в освіті

Сучасна українська школа, на жаль, не готує до успішної реалізації дитини в житті. Школа була і залишилася місцем, де дітей вчать запам’ятовувати величезні пласти інформації, які учні лише можуть відтворювати. При цьому, школа не вчить аналізувати, критично осмислювати інформацію, обробляти та застосовувати її. Учні не здобувають й інших життєво важливих вмінь, таких як гнучкість, емоційний інтелект, вміння переконувати.

Саме тому громадська ініціатива GoGlobal започаткувала GoCamp, де діти можуть вже зараз розвивати вміння та навички, які їм необхідні для того, щоб стати успішними  та готовими до всіх викликів 21-го століття. Водночас, це експереминтальний майданчик для шкіл та вчителів, які вже зараз можуть застосовувати прогресивні методики та бути відкритими до новітніх ідей.

GoCamp розвиває вміння 21-го століння через виконання проектних робіт на різноманітні міждисципланарні теми. Наприклад, можна розробити та реалізувати величезний проект з дизайну, який поєднує науку, мистецтво і технології та навчити дітей вирішувати поставлені задачі. Важливо дати їм можливість самостійно вести пошукову діяльність, презентувати нову інформацію один одному, відстоюючи свою точку зору. В результаті дитина навчиться самостійно приймати рішення та нести за нього відповідальність.

Зміни неминучі. Якщо ми хочемо, щоб Україна мала конкурентні переваги в світі, ми маємо бути готовими до «технологічного» світу з новими правилами гри та вимогами.

Для цього треба відійти від традиційного викладання, поставити учня в центр навчального процесу, дозволити йому помилятися і навчатися через свій власний досвід. Це буде революцією в українській освіті. Але інакше не можна, бо як сказав автор і футурист Елвін Тоффлер: «Безграмотними в 21 столітті будут не ті, хто не вміють читати і писати, а ті, хто не вміють вчитися і переучуватися».

0

Коментарі