Відмиємо ЗМІ від Цензури!!!

Всеукраїнський перформенс на підтримку ЗМІ

Гасло - "Відмиємо ЗМІ від Цензури!!!"

Коли: п'ятниця, 21 травня, о 12.00.

Чому: Влада пішла в наступ на свободу слова. Декілька національних телеканалів та інші ЗМІ заявили про ЦЕНЗУРУ та ТИСК на них з боку влади : pravda.com.ua/news/2010/05/6/5013491/

Це означає, що ті хто піддадуться на тиск будуть доносити БРЕХНЮ та тільки те, що потрібно ВЛАДІ.

Час ЗРОЗУМІТИ, що ЗМІ - це нервова система країни. Атака на журналіста - це спроба спаралізувати нас усіх. Ми не можемо допустити, аби журналістам заклеїли роти!

Ми повинні ПІДТРИМАТИ тих, хто пише ПРАВДУ!

ЦЕНЗУРА не повинна заплямувати ЗМІ

На сторожі наших прав стоїть Конституція України, зокрема стаття 15, якою цензуру заборонено.

НАШІ ДІЇ: 1. Беремо дома миски, тазики, відра, пральні дошки. (нема дома - позич в сусіда ;) ) 2. Кожен малює плакат <<НЕ ДОПУЩУ ЦЕНЗУРИ>> 3. Приходимо на перформенс в своєму місті (якщо нема - організуй САМ) і відпираємо ЗМІ від цензури.

ПИТАННЯ? -Дзвони 0661365984 (Катя)

Акція відбуватиметься:

Житомир: 12:00, вул. Михайлівська (біля міськвиконкому), контактна особа: Людмила Харчук, тел. 0678347140

Івано - Франківськ: 12.00 Вічевий майдан (перед великим екраном), Михайлишин Віка 0932453164

Київ: 12:00, Контрактова Площа (біля пам'ятника Г. Сковороді), контактна особа: Катерина Чепура, тел. 0661365984

Львів: 12:00, проспект Свободи (біля пам'ятника Т. Шевченкові), контактна особа Ольга Сало, тел. 0636286841

Харків: 12:00, вул. Сумська (біля пам'ятника Т. Шевченкові), контактна особа: Іван Омелян, тел. 0503304899

Чернігів: 15.00, Червона площа (біля Драматичного театру) Олександр Ясенчук тел. 0632361803

Підготовка до акції триває, до участі зголошуються активісти й інших міст.

Запрошуємо до участі в акції всіх не байдужих громадян. Від нашої солідарності залежить доля демократії в нашій країні! Не пошкодуй 5 хвилин - запроси друзів і ПРИХОДЬ на акцію!

Про протести під ВР на захист України.

  • 25.04.10, 00:52

По-перше, наступну акцію призначено на 27 квітня, вівторок. Збиратися з 9-00. Початок засідання - 10-00, але нардепи дорогою до хлібних крісел мають відчути нашу присутність.

Організовують низка політичних сил одночасно.

Для тих, хто не був сьогодні. Ось фоторепортажі:

http://picasaweb.google.ru/Kruk.viktor/cfMPU#

http://photo.i.ua/user/1429445/182741/

Хоч старт сьогодняшньої акції дано було БЮТом, та фактично політичних сил, партій та громадських організацій, формальних і неформальних, було багато. З тих, кого помітив і хто згадається: БЮТ, "Свобода", ПРП, ХДС, Рух з Молодим Рухом, Партія захисників Вітчизни, МНК, ще щось червоно-чорне, Європейська партія Катеринчука, партія "За Україну!", хтось з мельниківською символікою, Козацтво, активісти обох "антитабачних" громадянських кампаній, руху НББ, громадянська ініціатива "Відсіч", просто громадяни.

Чи були якісь "гонорари" - не знаю, хоча й цікаво. Було передчуття, що Юлька навезе арбайтерів. Але реально натовп був досить щирий і вньому я бачив кілька десятків своїх знайомих, котрі ходять точно не за гроші. Кількох закликав сам.

Рахувати натовпи я не вмію. Дивіться по фотках.

Виступали: Юлька, Томенко, Соболєв, Тягнибок, котрийсь із Горинів (мені було не видно, за голосом, здається, Михайло), Кармазін...

Нажаль, забув, хто ще. Але що я тут хотів показати, те показав. Люди дуже різні. Якщо з однієї трибуни виступили Тимошенко й Тягнибок, то це про багато що говорить.

У вівторок має бути й "ющенківське" крило та інші, хто надто не любить Юльку або хто не хотів витрачати сили у невирішальний день.

Від себе закликаю земляків перед загрозою, що насувається, не плутати приорітети і забути хоч на час особисті неприязні та політичну конкуренцію. Інакше в багні будемо ВСІ. Україна - в дуже серйозній небезпеці!

Приходьмо й підтримуймо одне одного, закликаймо друзів та знайомих.

Разом переможемо!

Пишайся, Донбасе! Сергій Бубка - родич Івана Огієнка!

Він не тільки великий спортсмен, а ще й родич видатного діяча української культури, духовності у прямому сенсі та важливої фігури в українському національному відродженні.

http://blogs.pravda.com.ua/authors/bubka/4b7e1d38172dc/

ПРО ГЕНЕАЛОГІЮ

Вітаю всіх!

У мене – новина особистого характеру.

Тут, в Канаді, я дізнався про свого предка. В родині моєї мами завжди говорили, що один з наших родичів був дуже відомою людиною, видатним діячем української культури та політиком початку ХХ століття. Але говорили про це пошепки – оскільки у Радянському Союзі цей період нашої історії вважався табу. Після війни до моїх родичів – а дівоче прізвище моєї бабусі було Огієнко навіть приходили люди з відповідних органів і розпитували, чи не підтримують зв*язок з емігрантом. Зв*язку не було – тоді так було безпечніше вижити.

Через те, що зв*язок розірвався, ми знали про нього дуже мало. Але приїхавши до Канади, я вирішив співставити факти і спогади моєї тітки із реальними фактами, і з*ясувати, чи це той самий Огієнко. Поспілкувався з людьми зі діаспори, почитав місцеву літературу, і виявилося – так!

Іван Івнович Огієнко доводився рідним дядьком моїй бабусі по мамі, тобто рідним братом мого прадіда.

Для тих, хто не знає: Іван Огієнко – один з наших найвідоміших культурних діячів ХХ століття. В радянські часи його ім*я замовчувалося, хоча тепер Україна має право пишатися цією людиною енциклопедичних знань і дуже відданою своїй справі. Народився він, як і казала моя тітка, 15 січня 1882 року за новим стилем у Брусилові (зараз це Житомирська область, а тоді була Київська губернія). Був професором на кафедрі історії української культури Київського університету, міністром освіти та віросповідань в урядах Української народної республіки. В листопаді 1919 р. Симон Петлюра, емігруючи, призначив його головноуповноваженим уряду УНР.

Потім Іван Іванович і сам емігрував. Між двома війнами мешкав у Польщі, де видавав культурницькі журнали та книги. Переклав українською мовою Біблію, Слово о полку Ігоревім, упорядкував кілька перших в нашій історії підручників з історії української мови та культури. Він знав кілька мов, в тому числі давніх, і був прихильником автономії української церкви. Після смерті дружини постригся у церковний сан. Після Другої світової війни перебрався спершу до Швейцарії, а потім до Канади. Під іменем митрополита Іларіона став головою Греко-Православної Церкви Канади.

Як я зрозумів, для українців Канади він був справжнім духовним лідером, видатним ученим і патріотом до останніх днів свого життя.

Помер у Вінніпезі на 91 році життя.

Тьотя Валя, яка першою розповіла мені про Огієнка, часто каже: "Мабуть, недарма у тебе в житті все складається саме так".

Думаю. що найближчим часом я з*їжджу у Вінніпег на могилу Івана Івановича.


80%, 4 голоси

0%, 0 голосів

20%, 1 голос
Авторизуйтеся, щоб проголосувати.

Ігор Лосєв. Феномен бандерофобии в русском сознании (2)

(Продовження)

Если у кого-то еще остаются сомнения, на чьей совести львиная доля зверств в Западной Украине, то вот еще один документ.

«Совершенно секретно.

Наркому внутренних дел СССР Л. Берии.

26.07.1945 г. №8/156451.

Сообщение

об организации и результатах работы специальных групп для борьбы с оуновским бандитизмом в западных областях Украины.

Часть бандитов УПА, которые явились с повинной, используют сначала как отдельных агентов-боевиков, а позднее в боевых группах особого назначения, названных нами специальными группами.

В тех случаях, когда агент-боевик, который влился в банду или в подполье ОУН, не имел возможности физического уничтожения или захвата руководителя-главаря, его заданием была компрометация главаря банды или местного подполья для усиления и активизации разложения банды или местной организации ОУН.

Комплектование спецгрупп при оперативных группах НКВД УССР проводилось по принципу подбора агентов-боевиков, которые были проверены на исполнении заданий ликвидации оуновского бандитизма (в том числе убийств населения, которое сочувствовало ОУН-УПА).

В Ровенской и Волынской областях в состав специальных групп вливались также бывшие партизаны-ковпаковцы, хорошо знакомые с местными условиями, которые имели большой опыт борьбы с оуновским бандитизмом.

По своему внешнему виду и вооружению, знанию местных бытовых особенностей, языка и конспиративному способу действий личный состав специальных групп ничем не отличался от бандитов УПА, что вводило в заблуждение аппарат живой связи и главарей УПА и оуновского подполья.

В случаях угрозы расшифровки или невозможности осуществления захвата определенных планом главарей ОУН-УПА участники спецгрупп уничтожают последних, к тому же во многих случаях создают такое впечатление в оуновской среде и среди населения, что уничтожение руководителей ОУН-УПА осуществлено бандитами СБ (Служба безопасности ОУН. — Авт. ).

В состав каждой спецгруппы входит от 3 до 50 и больше лиц, которые в зависимости от легенды и задания представляют собой особую «свиту» вымышленного бандитского руководителя.

По состоянию на 20 июня 1945 г. всего в западных областях Украины действует 156 спецгрупп с общим количеством участников в них — 1783 человека.

Нарком внутренних дел УССР — Рясный».

Хочется обратить внимание читателя на выделенную мной фразу наркома, где он говорит о том, что своих агентов они проверяли на убийствах населения, сочувствовавшего ОУН-УПА. Заметьте, не сотрудничавшего, не помогавшего, а всего лишь сочувствовавшего ОУН-УПА. А если учесть, что сочувствовали в Западной Украине очень многие, подавляющее большинство, то и убивать можно было всех без разбору. Что и делалось. И послания отдельных военных прокуроров, которые пытались как-то ограничить этот беспредел, ничего изменить не могли.

Ну а жертвы многочисленных экзекуций НКВД-МГБ, как всегда, списывались на «зверства» «бандеровцев». А потом подключался мощный аппарат агитпропа и легенды о массовых «зверствах» ОУН-УПА распространялись от Житомира до Курильских островов. Советским людям лгали постоянно, организованно и профессионально.

И почему-то даже те люди, которые считают себя демократами, антикоммунистами и антисталинистами, продолжают транслировать еще сталинского закваса пропаганду о «бандитах» ОУН-УПА. А между тем «бандитами» были все, кто сопротивлялся большевистскому террору. От отравленных боевыми газами тамбовских крестьян, доведенных до отчаяния коммунистическими грабежами и насилиями и восставших под предводительством Антонова, до узбекских дехкан, которые ну никак не хотели принимать красные порядки. Эти, считающие себя демократами люди, почему-то не дают себе труда подумать: мог ли режим, уничтожавший собственный народ, вести себя лучше в Западной Украине? И что должны были делать западные украинцы: покорно, как бараны на бойню, идти в сталинские ГУЛАГи? А они вот взялись за оружие и стояли насмерть. И потому — «бандиты». Понятно, почему так люто ненавидят ветеранов ОУН-УПА коммунисты. Они ведь мало где получали такой серьезный отпор. Партийный актив чувствовал себя в Западной Украине уж очень неуютно. И пережитый ими страх до сих пор делает их самыми рьяными носителями соответствующих догм агитпропа, в первую очередь жуткого образа «бандеровца», который должен вызывать страх, ненависть и отвращение на физиологическом уровне. Этот более чем сомнительный в своей основе образ очень активно и, увы, успешно используется антиукраинской пропагандой как своего рода «страшилка» для этнических русских в Российской Федерации и Украине и для определенной части украинцев востока и юга. Это облегчается тем, что в названых регионах толкование истории украинского национально-освободительного движения отдано на откуп антигосударственным силам разной направленности, в первую очередь, коммунистам.

В их толковании, как и в большинстве российских публикаций (практически во всех), «бандеровцы» предстают как мастера самых изощренных пыток (хотя, в действительности, именно они часто были жертвами таковых), как носители зверских инстинктов, специалисты по разным издевательствам над русскими, евреями и поляками. Два последних этноса вряд ли вызывают искреннее сочувствие пропагандистов, но обязательно называются для придания «зверствам» большей универсальности.

Что касается трагических событий на Волыни и в Галичине, то они были спровоцированы польской Армией Крайовой (АК). Поляки организовали этнические чистки, а на Львовщине такие чистки имели геополитический характер: АК стремилась создать сплошной коридор польских сел от Кракова до Львова. С этой целью наносились систематические удары по украинским поселениям. УПА предложила АК прекратить эти акции и начать переговоры. Реакции не последовало. Тогда УПА по методу «клин клином» нанесла удар по польским селениям. После этого руководство АК пошло на переговоры с украинцами. Кого больше винить в этой ситуации: АК или УПА? Кстати, АК в Польше давно признана героической организацией, хотя она изрядно «пощипала» польских коммунистов.

Одновременно антиукраинские пропагандисты последовательно и принципиально замалчивают все жестокости против ОУН-УПА и мирного населения. Ибо признание этих преступлений также будет способствовать разрушению «антибандеровского» мифа. Соответствие этого абсолютно негативного образа «бандеровца» реальности — вопрос вне обсуждения в российской исторической науке, не говоря уже о публицистике. И все это несмотря на то, что сегодня существует возможность доступа ко многим аутентичным источникам.

Образ «бандеровца» в русском сознании почти полностью совпадает с образом галичанина, который воспринимается как западный, католический, чужой остальной Украине тип, как искуситель «пророссийского» (по определению) украинского народа.

Тут снова срабатывает фактор невежества. Как минимум, половину УПА и ОУН составляли выходцы из Волыни, Полесья, Буковины, в огромном большинстве — православные.

Галичане абсолютно противоречат всем устоявшимся русским догмам об Украине, что вызывает возмущение и враждебность большинства русской публики. Западные украинцы оказались более твердым и неуступчивым человеческим материалом, чем их восточные братья, находившиеся в значительно худших национальных обстоятельствах.

«Захиднякы» не поддавались русификации (прежде всего, психологической), были устойчивы к славянофильской и интернациональной пропаганде, религиозны, умели четко формулировать свои цели и национальные требования. То есть, они воплощали все те черты, которые русское сознание так не хотело видеть в украинцах. Галичане производили впечатление представителей развитой европейской нации, каковой по московским проектам не должно быть в Украине. Уровень их национального самосознания был, с точки зрения руководства СССР, слишком высок. Именно это в советские времена вызывало подозрение и недоверие к выходцам из Западной Украины, даже если это были носители обычных компартийных взглядов. Галичанину было практически невозможно попасть на верхушку партийного олимпа УССР.

Такое отношение русского общественного мнения (как правило, очень негативное) связано, кроме прочего, также с тем, что русская ментальность (и элитарная, и массовая) воспринимает высокий уровень украинского национального сознания как шовинистическую русофобию, нормой же считает почти полное отсутствие у украинцев национального сознания. Русские склонны приписывать «бандеровцам» ту враждебность к себе, которую они сами ощущают к сознательным в национальном отношении украинцам, и тогда тезис «мы их ненавидим» меняется на более удобный и психологически выигрышный — «они нас ненавидят».

Тут следует обратить внимание на некоторые специфические психокомплексы в русском сознании. Русская общественность любит обсуждать враждебные чувства других народов относительно русских, но всячески уклоняется от обсуждения и анализа собственных негативных чувств к другим: евреям, татарам, кавказцам, украинцам, прибалтам, сплошь и рядом подменяя серьезный уровень рассмотрения примитивными клоунадами с заверениями «простых людей» в любви к соседу-инородцу или трогательной историей взаимоотношений отдельного русского с отдельным нерусским, что никоим образом не снимает с повестки дня необходимости глубокого и честного анализа взаимоотношений народов.

В отношении русской общественности к украинскому национально-освободительному движению можно отметить определенную культурно-психологическую особенность, которую определил Ф.М. Достоевский, сказавший, что люди всегда ненавидят тех, кому они причинили зло. Ведь русскому сознанию, над которым тяготеют (вспомним точку зрения историка В.Е. Возгрина) старинные племенные комплексы деления мира на «свой» и «чужой», а соответственно, и морали на мораль для своих и чужих, неимоверно тяжело отдать должное тем, кто был объективно против России, против ее войск и при этом был прав, а его действия были этически справедливы и исторически оправданы. Для этого нужно подняться над племенными комплексами, над национальной ограниченностью.

Наконец, признать историческую справедливость украинского освободительного движения 40 — 50-х годов на западных землях означает необходимость (логическую и моральную) сделать весьма самокритические выводы.

Вот уже 11 лет длится очень странное, абсолютно нелогичное состояние, когда мы ежегодно отмечаем День независимости Украины и одновременно с этим не признаем тех, кто, не щадя живота своего, за эту независимость боролся. ОУН-УПА была единственной вооруженной силой, которая боролась за независимое украинское государство.

Признавать независимость Украины — значит, признавать и героев борьбы за нее. Не признавать борцов за независимость — означает не признавать саму независимость. Надо быть последовательными: кто сказал «а», тот должен сказать и «б». И, кажется, что-то и у нас меняется даже не к лучшему, а просто к нормальному. Как сообщило агентство УНИАН: «… Под председательством вице-премьер-министра Украины Владимира Семиноженко состоялось очередное заседание правительственной комиссии по изучению деятельности ОУН-УПА, на котором обсуждался проект закона «О восстановлении исторической справедливости по отношению к борцам за свободу и независимость украинского государства» во исполнение поручения правительства. Представляя этот документ, заместитель государственного секретаря Министерства юстиции Александр Расенюк отметил, что основой для его разработки стал предварительный исторический вывод Института истории Украины — ведущего научного учреждения по вопросам изучения деятельности ОУН-УПА. Законопроектом предлагается признать борьбу Украинской повстанческой армии с идеологическим обеспечением Организации украинских националистов борьбой за свободу и независимость украинского государства и считать период с сентября 1939 г. до середины 50-х годов XX столетия движением сопротивления, которое оказывалось ОУН-УПА с одной целью — объединения и создания единой Украины. В ходе обсуждения практически все участники совещания отметили прогресс в рассмотрении этого вопроса. Они в целом одобрили поданный проект закона. Заинтересованным центральным органам исполнительной власти поручено доработать законопроект с учетом высказанных предложений и замечаний.

Участники совещания отметили, что успешная работа правительственной комиссии непременно будет способствовать консолидации украинского общества и является существенным вкладом в общественную деятельность по восстановлению исторической справедливости».

К этому сообщению трудно что-либо добавить. Ну, а «бандерофобия» будет постепенно исчезать, по мере того, как русское сознание будет примиряться с фактом существования независимого украинского государства.

P.S.

Кстати, а почему бы не создать комиссию по изучению деятельности КПСС/КПУ? И поручить Институту истории Украины сделать предварительные исторические выводы о последствиях для Украины работы этой организации. А заодно и деятельности таких структур, как ЧК, ОГПУ, НКВД, МГБ, КГБ по претворению в жизнь линии партии Ленина-Сталина.

P.P.S.

И наконец, для баланса и справедливости мне бы хотелось процитировать некоторые письма от русских людей, полученные моим коллегой, постоянным ведущим передачи «Якби ми вчились так, як треба…» на Украинском радио профессором Анатолием Погрибным.

Вот письмо от киевлянина А. Васильева:

«Ах, как мы, русские, боимся украинского национализма! Но националист — это человек, который любит свой народ, бережет свою культуру и язык. Поэтому все китайцы (в Китае) — националисты, все немцы (в ФРГ) — националисты, все русские (в России) — националисты. И т.д. Так почему же когда украинец на своей земле заговорит по-украински, мы его, как нацисты, травим?».

А вот письмо М. Мартынова из Харькова:

«Как-то в разговоре с одним демократом местного розлива зашла речь о формированиях ОУН-УПА. — Это бандиты! — безапелляционно выпалил собеседник. — Да, да, — поддакнул я, — проходу от них не было в Подмосковье. — Почему в Подмосковье? — непонимающе уставился он на меня. — Они же действовали в Западной Украине. — Разве? — притворно удивился я. — Но тогда позвольте спросить: кто туда звал советских? Не они ли вломились туда и стали насаждать свои порядки? Да ведь каждый в таком случае должен всеми способами защитить собственный дом. Итак, кто же бандит — тот, кто защищает свой дом, или тот, который в него врывается? Я русский человек, и я низко кланяюсь бойцам ОУН-УПА, это настоящие герои; в отличие от многих, они не пошли покорно в ГУЛАГ, а сопротивлялись до конца».

И это тоже русское сознание…

Игорь ЛОСЕВ

Ірина Бекешкіна:"Поки ми живі, ніщо не вирішено остаточно"

У статті одного з найавторитетніших соціологів України поєднано аналіз і лірику.
Підписався б під кожним її словом.
http://www.pravda.com.ua/news/2009/11/22/105746.htm

Ніколи не прощу журналістам, як вони зображали Майдан – майже завжди це був вид згори, як суцільний помаранчевий загал, тобто сприйняття Майдану відбувалося за парадигмою "Вождь – маса". Не прощу й собі, що не вела записів своїх вражень.

Тому зараз хотілося б згадати закарбовані у пам’яті картинки (бо ж не оприлюднена пам’ять зникає разом із носієм), які разом і дозволяють зрозуміти, чим була Помаранчева революція, яка вже увійшла в Історію, і не лише України.

Пізній вечір. Метро "Чернігівська". Біля кіоску стоять два хлопці, добре напідпитку, на вигляд – роботяги. Розмовляють.

"Если эти … не дадут мне и в следующий раз проголосовать, я обращусь в Кон-сти-ту-цион-ный Суд. Потому что они нарушают мои кон-сти-ту-цион-ные права".

Слід сказати, що слово "кон-сти-ту-цион-ные" вже давалося молодикові важко, але він наполегливо долав труднощі й далі вів мову про свої конституційні права.

Ну скажіть мені, де, коли, у якій країні молодики напідпитку теревенять не про дівчат, гроші, автомобілі, роботу, а про Конституційний суд?

От іще картинка. Площа Незалежності. В'їжджає шикарне дорогуще авто, на бортах фарбою крупними буквами: "ЧАЙ. КОФЕ". Виходить молодик, починає роздавати те саме "чай, кофе". Питаю: – "І що? Не шкода хазяїну машину?" – "Так я і є хазяїн. Нє, не шкода. Знаєте, в мене син росте. Виросте – спитає, що папка хорошого зробив у цьому житті? Тепер буде що сину розказати".

Я припускаю, що десь у інших країнах демонстрантам теж можуть привозити чай-каву, але мені важко уявити, щоб десь хтось так плюндрував власне авто.

А от іще. Універсам на Воскресенці. До касирші, дівчинки років 18-19, підскочила така ж юнка. "Ну що, - нетерпляче спитала касирiа, - що там суд?" - "Та поки що нічого, все ще думають". "Який суд?" - питаю. "Як який, - здивувалася дівчина. Верховний, звісно. Ми ж тут на касі сидимо, нічого не знаємо. А у дівчат у підсобці, де вони товар фасують, є телевізор, от вони час від часу виходять і нам докладають, що там і як".

Ну скажіть мені, де, коли, у якій країні дівчата у підсобці супермаркету дивляться не мильні серіали, а засідання Верховного Суду?

Я до чого веду? Люди, звичайні, пересічні люди відчули свою причетність до долі країни.

Наведу ще одну картинку, щоб показати, що Помаранчева революція стала подією світового масштабу.

Мої колеги під час тих подій були у Берліні. І розповідали, що у пивних барах, де є телевізор і де збираються, щоб за кухлем пива разом подивитися футбол, бокс та щось подібне, на екранах була одна картинка – наш Майдан. Там нічого не відбувалося, але німецькі бюргери як зачаровані дивилися на помаранчеву площу, на радісних людей.

На останок наведу ще одну картинку, з іншої, так би мовити, сторони. Цього хлопця, років 24-25, я зустріла на Інститутській вулиці. Він спитав мене, як пройти до Лаври. Я сказала, що найпростіше доїхати на автобусі, але навряд чи він зараз ходить. А можна пішки, але це хвилин 30-40. –"Ничего, пройдусь, времени у меня много" – відповів хлопець. – "Звідки Ви?" – спитала. – "Я? Я донецкий, вернее из Енакиево. Вот тут у вас говорят, что нас чуть ли не насильно в Киев пригнали. Неправда это. Ехали кто хотел. А я вот в Киеве никогда не был. В Крыму был, а в Киеве – никогда". – "Ну и как Вам у нас?" –"Ой, очень нравится. Город такой красивый, и люди замечательные, душевные". –"А за кого же Вы голосовали?" – спитала здивовано. – "За Януковича, конечно. У нас все за него голосовали. Он же наш, донецкий".

Помовчали. "Ну и что теперь делать?" – питаю. – "Как что? Ведь понятно, переголосовывать надо. Только чтобы все по-честному, по десять наблюдателей на каждый участок, чтобы никакого мухлежа". – "А если победит Ющенко?" – "Значит, будет Ющенко".

І далі він сказав таке, що я назавжди запам’ятаю: "Только теперь уже неважно, кто станет президентом" – "?" – "А Вы посмотрите, – він показав рукою на вируючий Майдан. – Теперь, кто бы ни стал президентом, они должны будут с народом считаться".

Можна сказати, що цей хлопець помилився, як помилилися у своїх сподіваннях мільйони людей, що стояли на Майдані у Києві і на численних майданах по усіх країні. Але чи справді Майдан у кінцевому підсумку не дав країні нічого, окрім розчарувань?

Зараз багато сперечаються про те, чи можна вважати події, що отримали назву "Помаранчева революція" справді революцією? От і в експертному опитуванні, проведеному Фондом "Демократичні ініціативи", більшість експертів зійшлися на тому, що це були "масові виступи протесту проти режиму фальсифікацій та режиму Кучми, але не революція".

Я з такою класифікацією категорично не згодна.

По-перше, за даними опитування, що було проведене Фондом "Демократичні ініціативи", у тих подіях брали участь понад 15% дорослого населення (за даними Інституту соціології – 18%), з них 13% - на "помаранчевих" майданах, більше 2% - на "біло-блакитних".

У абсолютному вимірі це десь п’ять з половиною мільйонів людей. Це такі "масові виступи" - чисельність більша, ніж усе населення деяких країн - коли кількість переходить у якість.

По-друге, ми чомусь узяли за аксіому марксистське розуміння революції, як докорінну зміну політичного устрою. Проте смисл поняття "революція" - у його протиставленні "еволюції" - як швидких, радикальних змін на противагу змінам поступовим. Це зрозуміло, якщо згадати "науково-технічну революцію" - який "устрій" вона змінювала?

Отже, щоб визначити, чи була Помаранчева революція справді революцією, треба відповісти на запитання - чи відбулися у суспільстві внаслідок тих полій справді швидкі радикальні зміни? І тут треба сказати, що у нас виявилася коротка пам’ять, і ми вже забули, що являла собою Україна напередодні Помаранчевої революції.

Загалом в Україні ніколи не було "чисто" авторитарного режиму. Вона відносилася до так званих "змішаних", "гібридних" режимів, напів-авторитарних, а, отже - напів-демократичних. Принаймні Україна класифікувалася як "електоральна демократія". У країні відбувалися справді змагальні вибори, на яких і у 1994, і у 1998, і у 2002 році перемагала опозиція - принаймні, за партійними списками.

В Україні було досить сильне громадянське суспільство, велика кількість НДО, на які інколи влада наїжджала, але серйозних репресій таки не було. Правда,ЗМІ таки душили, але все ж острівки свободи слова таки були, насамперед у пресі, та й 5 канал якось таки з’явився.

Але напередодні президентських виборів усе почало різко мінятися. Дуже добре суть режиму Кучми зобразила свого часу Юлія Мостова – у вигляді Сонячної системи, де у центрі "світило" - Кучма, а навколо нього на різних орбітах перебуває українська політична "еліта". І от настав час, коли "сонце" мало зникнути, а разом з ним могли піти у небуття, а враховуючи обіцянку "Бандитам – тюрми", іще далі.

І от уся ця "система" почала відчайдушно боротися за збереження Системи, а воно ніяк не виходило, бо до жовтня 2004 року, згідно з усіма опитуваннями, Віктор Ющенко істотно випереджав кандидата від влади. Тому влада робила усе, абсолютно безпардонно і нагло, аби зашкодити перемозі опозиційного кандидата.

У нас коротка пам’ять. Згадаймо ту абсолютно брутальну виборчу кампанію.

Влада робила усе, щоб не допустити перемоги Ющенка. Згадаймо, як влада перешкоджала виборчій кампанії Ющенка, як влада абсолютно безсоромно використовувала бюджетників, як телебачення на очах перетворювалося на геббелівське, як міліція "знаходила" якісь гранати у офісах "Пори", згадаймо комісію Мишури, яка мала "розібратися" з громадськими організаціями. Багато що можна згадати.

Мукачевські вибори знаменували радикальну зміну режиму в Україні, коли вона вже перестала бути електоральною демократією. На виборах у Мукачевому переміг з великим відривом (у 15%) кандидат від "Нашої України" - це засвідчив і екзит-пол, які провели три (!) провідні соціологічні служби, це засвідчив і паралельний підрахунок голосів. Але виборча комісія записала, що переміг кандидат від СДПУ(о). А потім виявилося, що ані протоколів, ані бюлетенів нема – вкрали

Я була у Мукачевому, на власні очі бачила молодиків у чорних кожанках, які оточували усі виборчі дільниці, бачила побитих хлопців з "Пори". Це було страшно і нагадувало знайомі з фільмів кадри про Німеччину 30-х років (про Мукачеве я писала у статті "Мукачеве: Оруел-2004", для нагадування почитайте ще статтю Ар’єва у "Дзеркалі тижня" - "Розмови про Мукачеве").

Мукачеве було, власне, репетицією майбутніх президентських виборів – тестом на реакцію суспільства, реакцію міжнародної спільноти. Нічого, з’їли, не поперхнулися.

Далі влада діяла ще більш нагло і брутально, інколи здавалося, що людей просто провокують на протест - може, так воно й було, просто масштабів цього протесту автори сценарію не передбачили.

І коли у другому турі переміг Ющенко (а він таки переміг – це засвідчили усі екзит-поли, це показували усі опитування, які проводилися протягом кількох років після виборів, вже коли виборці встигли розчаруватися у Ющенку), а ЦВК, як і очікувалося, проголосила переможцем Януковича, люди вийшли на Майдан.

Зізнаюся – я не прихильник революцій. Але я вивела формулу: революції виникають там і тоді, де і коли не працюють механізми демократії.

В Україні зник останній механізм демократії, через який громадяни ще могли якось впливати на владу – вибори. Люди вийшли на Майдан, бо зрозуміли, скоріше, відчули, що якщо вони дозволять себе згвалтувати зараз, то цей режим - назавжди, що ніколи не буде ані чесних виборів, ані прав та свобод. Ті, хто вийшов першими, пішли на Майдан радще з відчаю, не надто сподіваючись на успіх, і готові на усе. А потім виявилося, що таких багато, і коли вони разом, тоді їх не здолати.

Що реально вдалося Майдану?

Вдалося зламати той авторитарний режим, який вже встановився напередодні президентських виборів, Україна знову стала електоральною демократією, про що свідчать вибори 2006 та 2007 років.

Україна зробила різкий ривок на шляху демократії, завоювавши політичні і громадянські свободи, ставши, перейшовши, за класифікацією "Freedom House", у розряд вільних країн. Це були різкі радикальні зміни, тому Помаранчева революція може по праву вважатися революцією.

Проте Україна так і не стала демократичною країною. Свого часу Адам Міхник дуже влучно написав: "Демократія не тотожна свободі: демократія – це свобода, "вписана" у верховенство закону. Свобода сама о собі – без обмежень, накладених законом і традицією, - це дорога до анархії та хаосу, де править закон сили".

Написано у 1997 році, але начебто спеціально про пост-помаранчеву Україну.

Суспільство зробило свою частину роботи – воно відвоювало свободу. Далі "вписувати" її у верховенство Закону мали політики, які прийшли до влади, тим більше що на Майдані було обіцяно: "Закон один для всіх". Замість цього нова влада стала займатися улюбленою справою – ділити і наново, знов і знов ділити владу.

Президент не став Царем, не став відтворювати Сонячну систему аля-Кучма, хоча мав безбережні повноваження принаймні до кінця року. Тому бал почали правити "бояри", які почали шматувати владу, маючи за головне завдання посадити усюди, на усі місця якомога більше "своїх" людей.

Опозиція в умовах свободи теж долучилася до цього змагання – хто відірве більший шматок влади, а, отже, й бізнесових преференцій.

Що в результаті? Зараз Україна є унікальний кентавр, де високий рівень свободи сполучається з високим рівнем корупції і беззаконня. "Унікальний", бо серед вільних країн немає жодної з високим рівнем корупції, а серед корумпованих країн разом з Україною (на 146 місці) - Зімбабве, Сьерра-Леоне, Кенія, Камерун, Еквадор, Росія, і поруч – жодної навіть напів-вільної країни, суціль автократії та диктатури.

Вийшло повністю, як і передбачав Міхник: за умов свободи без верховенства Закону у суспільстві панує анархія й хаос і править закон сили – себто, ті, хто має владу й гроші. Зрештою, це одні й ті ж.

Звісно, такий "кентавр" не життєздатний. Людям хочеться, зрештою, порядку. Але от питання – якого?

За режиму Кучми справді був порядок – чітко ієрархізоване суспільство, з суворим вертикальним підпорядкуванням.

Але коли кажуть, що тоді корупції було менше, мені смішно. Бо коли ж було "приватизоване" усе державне майно, причому розподілено при гробовій тиші, без будь-якого шуму? Інша річ, що корупція тоді була впорядкована, було зрозуміло, кому і скільки треба давати, а зараз державними посадами торгують без усякої системи.

То якого "порядку" ми хочемо?

Зараз Україна – це плюс свобода, мінус закон. Це – кентавр нежиттєздатний. Далі можливі два шляхи: додати до свободи закон і стати демократичної країною чи відняти у країни свободу і стати авторитарною державою.

Яким шляхом піде Україна?

Наміри принаймні двох найбільш впливових політичних сил очевидні – під гаслами "порядку" різко звузити сферу свободи. Чи буде краще житися людям у суспільстві, де вони вже не матимуть важелів впливати на владу – питання риторичне. Усі заможні країни – демократичні.

Що ж робити громадянам, особливо – тим активним, небайдужим, які п’ять років тому стояли на майданах різних кольорів?

Зрозуміло, що ці вибори не стануть вирішальними, усе головне відбуватиметься потім. У суспільства на цих виборах завдання мінімум і є завданням максимум – не дати відібрати у себе так важко завойовану свободу, аби мати механізми хоч якось впливати на владу.

А для цього знов загадати Майдан і навчитися з його помилок.

Головна помилка Майдану – це персоніфікація політики, уособлення своїх прагнень у якійсь постаті, поділ політиків на "наших" і "не наших". І коли "наші" перемогли, то й суспільство демобілізувалося і розслабилося. Люди виявилися готовими до благородного пориву, навіть до ризику, але не готові до повсякденної важкої роботи.

Друга помилка – це віра у слова та гасла. Чи питав хтось Ющенка, а що конкретно значить "Бандитам – тюрми", "Багаті поділяться з бідними"? Чи вимагав хтось у Ющенка реальної програми, реального плану реформування суспільства?

Отже, цього треба вимагати у нинішніх політиків. На будь-які солодкі обіцянки щось дати, дати більше, дати ще більше, треба ставити чіткі питання: а ЯК саме, ЯК конкретно ви це зробите, коли саме можна очікувати результату? "ЯК?" і "КОЛИ?" має стати центром виборчої кампанії.

Якщо кандидат обіцяє "зробити медицину доступною" - то який саме план реформування медицини?

Якщо кандидат обіцяє, що через 10 років нас буде 50 мільйонів – то як саме він це обіцяє зробити? Скільки мільйонів нас буде наступного року, через рік, через два роки?

Треба не піддаватися на маніпулятивні заклики голосувати за принципом "меншого зла" - за кандидата "Х", щоб не переміг кандидат "У" чи за кандидата "У", щоб не переміг кандидат "Х", бо тоді у нас у політиці завжди пануватиме зло.

Якщо політик не дає конкретного плану дій, такого, який піддається чіткому контролю – не голосувати за нього, і крапка. Якщо такого плану не має ніхто – то не голосувати ні за кого.

Тут мені зауважать – "Так все рівно збрешуть, пообіцяють і не виконають!" Тим більше, що зараз особливо модним стає гасло "не змінюють свою думку дурні", а дурнів нема, пообіцяв – потім "змінив свою думку". Як протидія брехні та нездійсненим обіцянках і існує механізм виборів.

Мені дуже подобається вислів американського політолога Кея, який казав, що "на виборах виборець виступає у ролі Бога покарання і нагороди". А щоб у виборця була така можливість нагороджувати і карати, треба вже зараз протидіяти "ідеям" політиків проводити геть усі вибори одночасно, раз на 5 років. Бо це означатиме повну безкарність і сваволю протягом 5 років.

Щоб суспільство мало можливість оновлення політичних сил, слід відчайдушно опиратися й спробам підвищення виборчого бар’єру,

А головне – не треба нам, громадянам, впадати у смуток (російське слово "уныние" мені видається більш точним), згадаймо, що у християнстві смуток є смертним гріхом, який нищить душу.

Якось, наприкінці 2003 року мені довелося писати статтю про стан демократії в Україні для одного академічного видання.

Стаття вийшла дуже сумна, і наостанок я, несподівано для себе, написала: "Поки ми живі, ніщо не вирішено остаточно". Це повністю випадало з академічного стилю викладу, і редактор замість цього написав: "Демократичний проект в Україні ще не закінчений", що зовсім суперечило тексту статті.

Кінець кінцем, виявилося, що ми обидва – і редактор, і я – виявилися праві. Через рік сталася Помаранчева революція і Майдан.

Тож будемо більше вірити у себе. У житті країни, як і людини, не все вдається відразу. Усе справді гідне досягається важкою роботою. І поки ми живі, ніщо не вирішено остаточно.

Ірина Бекешкіна

Пісенька Тризубого Стаса про Воно.

  • 18.11.09, 20:04

Добрі люди  в інтернеті повісили.

 

Маю пісню про Воно.
Хто не хоче хай не слуха.
Як на мене все одно
Ми у нім по самі вуха.
Ми на ньому сидимо.
Це є наш продукт діяння.
Виробляється само
Й не залежить від бажання.
Тисячі років пройшло
Як на ноги мавпа стала
Ще нічого не було,
А Воно вже існувало!
Поклонялися здавна
Йому пращури античні
Все почалося з… Вона
В нім коріння історичні!
Так питається: чого
Сімдесят років брехали,
Шо не маємо його
Й шо ніколи і не мали
І нам здавалось що святі
Геть усі вожді сов*єтів
І шо ніколи у житті
Не були у туалеті…
Дуже бідна в нас земля
На селі тройот та калій.
Треба гною на поля
А чи якихось там фекалій,
Вже за вікнами весна -
Люди в полі стоять раком…
Та дістануть без Вона
Не врожай, а дулю з маком.
Це буде страшна біда!
Що робити сім*янину?
Хай Мороз відповіда
Чим кормити Україну.
Але що він відповість
Коли сам чудово знає
Що народ коли не їсть
Той Вона не виробляє.
Я на уряд не чекав,
Бо чекати справи марні.
Нині ввечері я вкрав
Всі аналізи з лікарні,
Поділилися вночі
Межи мною кумом, братом.
Цукор вигнали з сечі
Самогонним апаратом
Вот жаль, що з нього ковбаси
Ще робити не навчились.
Бо тепер такі часи,
А може врешті би й наїлись.
Або взяти двигуни -
В нас тепер нема бензину.
Не біда: скидай штани
Заправляй свою машину!
Або той природній газ.
Він же ж в нас є всередині!
От хай би видали указ
Щоб здавати Україні!
Кожен пукне у трубу -
І пішло в Верховну Раду…
Це ж ми тільки за добу
Перепукаєм Канаду!
Це така сировина
І дешева, і сердита…
Де ж та совість щоб з Вона
Теж зробили дефіцита?
Певне тут ведуть сліди
До партійних мафіозі,
Що жирійть мов коти
На народному навозі.
Хтось аж тоннами гребе
Об*їдається, сволота…
Шо там думає СБ?
Хай копне - чия робота?
І взагалі пора давно
Бо народ давно чекає
Все що є й чого немає
Перевести на Воно!

 

Сподобався цей віршик. Кажуть, що Франків.

  • 17.11.09, 21:37

Ви чули ту пригоду?
В часі розливу рік
Попав у бистру воду
Нещасний чоловік.
В глибокім вирі б'ється
І тоне вже туй-туй,
До кума, що на мості,
Кричить: "Рятуй! Рятуй!"
А кум, що на поруччя
Поважно лікті спер,
Глядить критично: "Втоне
Чи вирне ще тепер?"
Вкінці махнув рукою
І мовив лиш одно:
"Не тратьте, куме, сили,
Спускайтеся на дно".

Гай-гай! Таких кумів нам
Не два, не три, не п'ять
В житті щодня, щохвилі
Приходиться стрічать.
Ти в горі, нужді б'єшся,
Мов риба у саку,
Працюєш, тачку тягнеш,
Мов панщину важку;
Тут сумнів мучить душу,
Що місце, то боляк, —
А він лиш критикує:
"Се зле!" і "Се не так!"
За поміч і пораду
Він має лиш одно:
"Не тратьте, куме, сили,
Спускайтеся на дно!"

І наш народ так б'ється
В матні вже много літ,
І хвилі напосілись
Його розмити слід.
А на безпечнім мості
Фальшивії брати
Стоять і ждуть — чи, може,
Щоб поміч принести?
Стоять і ждуть на хвилю,
Що брата проковтне,
Числять: тепер ще вирне,
Тепер вже, чей, пірне.
На крик його й благання
В них слово лиш одно:
"Не тратьте, куме, сили,
Спускайтеся на дно!"

Та що се? Він не тоне,
Хапаєсь берегів,
Не слухає поради
Облесних ворогів
І під ногами чує
Вже твердший, твердший грунт,
А ті на мості в репет:
"Се бунт! Се бунт! Се бунт!"
Під ними міст хитаєсь,
І хвиля прясла рве,
І з мосту крик лунає:
"Рятуйте, хто живе!
Рятуйте більшу власність!
Рятуйте панський лан!
Рятуйте трон і вівтар!
Давай обложний стан!"

А що, як Немезіда
Собі одного дня
Позволить жарт зробити
І ролі поміня?
На своїм грунті стане
Русь міцно на ногах,
А супротивна хвиля
Піде по ворогах?
І ті, що нас із виру
Спасали мило так,
Самі скуштують трохи,
Який-то в мокрім смак?
А Русь на їх благання
Їм відповість одно:
"Не тратьте, братця, сили,
Спускайтеся на дно!.."

Кандидат Протинас

Просто передрук.

А поговорити пропоную про зневагу маніпуляторів до вибоців.

[06.11.2009 17:25]  

Противсіха зареєстрували, знехтувавши правилами орфографії

Центральна виборча комісія України зареєструвала Василя ПРОТИВСІХ кандидатом на пост Президента України.

Як передає кореспондент УНІАН, таке рішення було прийнято сьогодні.

За відповідне рішення проголосували 9 членів ЦВК, 5 – утримались.

ЦВК також зареєструвала уповноваженого представника кандидата у президенти В.ПРОТИВСІХ у ЦВК з правом дорадчого голосу Петра РЯБЕНКА.

Під час розгляду питання про реєстрацію В.ПРОТИВСІХ кандидатом у президенти у членів ЦВК виникла дискусія стосовно того, чи можливо реєструвати кандидатом у президенти людину, яка змінила прізвище.

Так член ЦВК Жанна УСЕНКО-ЧОРНА підкреслила, що документи на реєстрацію кандидатом у президенти подані на прізвище ПРОТИВСІХ, але декларація про доходи за 2008 рік подана на прізвище ГУМЕНЮКА, яку ПРОТИВСІХ носив до 2 жовтня 2009 року.

Проте, доповідач Юрій ДАНИЛЕВСЬКИЙ заявив, що ЦВК повинна зареєструвати В.ПРОТИВСІХ, тому що не виникає сумнівів що В.ПРОТИВСІХ і В.ГУМЕНЮК це одна й та сама особа.

Крім того, у членів ЦВК виникла дискусія, як писати прізвище ПРОТИВСІХ у документах. Сам В.ПРОТИВСІХ у своїй заяві, поданій до ЦВК, попросив зробити йому виняток і писати його прізвище завжди у називному відмінку – ПРОТИВСІХ.

В той же час член ЦВК Андрій МАГЕРА пропонував членам ЦВК прийняти постанову про реєстрацію уповноваженого представника та реєстрацію В.ПРОТИВСІХ кандидатом і писати його прізвище згідно з правилами української орфографії. Але ця пропозиція не була підтримана.

 

постiйна адреса статтi:
http://www.unian.net/ukr/news/news-345445.html

ОУН(б) про псевдонаціоналістичний екстремістський рух

Активізація псевдонаціоналістичного екстремістського руху. Позиція Організації Українських Націоналістів (бандерівців) - ОУН (б)

 

Останнім часом дедалі частішими стають випадки політичного екстремізму, спрямовані проти різних суспільних груп та явищ. Часто екстремісти видають себе за представників націоналістичного руху, зокрема, представляються членами ОУН.

ОУН (б) рішуче відмежовується від будь-яких екстремістських рухів та дій, які завдають шкоди доброму імені українського націоналізму та спекулюють історією національно-визвольної боротьби з метою отримати суспільну підтримку.

Псевдооунівці здійснюють акти насильства та вандалізму проти громадських та культурних установ, прикриваючи свої дії націоналістичною риторикою. Така діяльність має на меті дискредитувати Організацію Українських Націоналістів та український націоналізм в цілому.

Окрім цього, зросла активність відверто нацистських та расистських угрупувань. Представники цих формацій у своїй пропаганді, поряд з Адольфом Гітлером прославляють героїв Української національної революції: С.Бандеру, Р.Шухевича, М.Міхновського та інших. У своїх писаннях нацисти ставлять знак рівності між расовим націонал-соціалізмом і українським націоналізмом.

Акції неонацистів, сповнені безпідставної агресії, ненависті, мілітаризму, виставляють український націоналізм лише в негативних тонах. Екзальтовані молодики ніяк не можуть розібратися в українській історії і усвідомити, що український націоналізм однаковою мірою поборював московський більшовизм і німецький націонал-соціалізм.

Ба більше того, ксенофобія та расизм ведуть цих маргіналів до ідеологічної та організаційної єдності з російськими ультраправими. Спільними темами для них є «слов'янська єдність» та «чистота білої раси». Таким чином, стає зрозумілим, кому вигідний неонацистський рух в Україні – лише режиму Путіна-Медведєва, який прагне дискредитувати український націоналізм, дезорієнтувати українську патріотичну молодь та дестабілізувати соціально-політичну ситуацію в країні.

ОУН (б) відверто заявляє, що неонацистський та націонал-екстремістський рухи та інші структури, організації інспіровані і фінансуються російським державним керівництвом або його маріонетками – олігархічними кланами України. Таким чином, у нашій країні, окрім відверто антидержавної «п’ятої колони», діє псевдонаціоналістична, провокаторська «шоста колона» Кремля. Обов’язком кожного українського патріота є викривати діяльність ерзац-націоналістичних груп та чинити опір неонацизму, який штучно нав’язується Україні ззовні.

У 40-50-х роках ХХ ст. НКВД вже застосовував практику діяльності псевдобандерівських формувань, а саме: переодягнуті в однострої УПА нквдисти нападали на українські села з метою дискредитації повстанців. Тепер цю роль відіграють ультраправі формації, які, прикриваючись націоналістичною символікою, завдають ударів українській державності. Як за першими, так і за другими стоїть Кремль.

ОУН (б) з огляду на президентську виборчу кампанію зобов’язана застерегти українське суспільство про небезпеку, яка йде від підконтрольних Москві праворадикальних маргіналів, метою яких є виконання головної директиви Кремля – внести хаос і розбрат в українське суспільство.

Організація Українських Націоналістів з усією рішучістю бореться проти інтернаціоналістичних та фашистсько-націонал-соціалістичних програм та політичних концепцій, бо вони є інструментом завойовницької політики імперіалістів (з постанови ІІІ Надзвичайного Великого Збору Організації Українських Націоналістів, серпень 1943 року).

Пробою сил кишенькових псевдонаціоналістів буде дискредитація Української Повстанської Армії та світлої постаті С.Бандери 14-15 жовтня цього року – на свято Покрови і 50-річчя загибелі Провідника ОУН у Мюнхені.

Українці, будьте пильними, відрізняйте зерно від полови, дайте гідну відсіч «шостій колоні» Москви, яка ховається за, на перший погляд, патріотичними гаслами і символікою!

Провід ОУН (б)

 

Джерело: http://www.ukrnationalism.org.ua/news/?n=3833                              

05.10.2009 17:46:57

Сторінки:
1
2
попередня
наступна