хочу сюди!
 

MELANA

39 років, рак, познайомиться з хлопцем у віці 49-51 років

Земельна реформа — quo vadis?

Порошенко: За низкую инфляцию следует благодарить аграриев 
Земельна реформа — це остання можливість держави розв’язати соціальні проблеми села. Останнім часом в експертному середовищі та засобах масової інформації набула широкого розголосу дискусія про формування ринку сільськогосподарських земель в Україні. Основною причиною став розгляд і прийняття в першому читанні Верховною Радою Закону України «Про ринок земель» (№9001-1д від 7 грудня 2011 року). З цього приводу вже встигли висловитися як політики та політологи, так і експерти, що є фахівцями в різних галузях знань — від грунтознавства до психології. Та, на мою думку, серйозної професійної розмови щодо економічних наслідків земельної реформи ще не відбулося. Порівняно з поданим Кабінетом міністрів варіантом закону, що мав багато вад, законопроект, який розглядається сьогодні у Верховній Раді, є взагалі неприйнятним.

Вважаю, що до початку будь-яких економічних реформ необхідно публічно, відкрито та зрозуміло задекларувати їх МЕТУ. Цілі, які стоять перед розробниками цієї земельної реформи, невідомі і незрозумілі нікому з селян — ні власникам земельних паїв, ні агровиробникам. Відповідно, такий підхід не може привести до успіху. Знову наступати на ті самі граблі, як це було з Податковим кодексом, пільгами чорнобильцям та афганцям, дуже ризиковано, адже це зачепить інтереси як мінімум третини українців і матиме незворотні та згубні наслідки.

Quid prodest?

(Кому це вигідно?)

В Україні у сільській місцевості проживає майже 14 мільйонів чоловік. Об’єктивний процес інтенсифікації виробництва на селі витісняє некваліфіковану фізичну працю і значно скорочує кількість робочих місць. Це може призвести до того, що більш як половина населення, зайнятого в аграрному секторі, втратить роботу та опиниться за межею бідності. Кілька мільйонів людей потраплять у безвихідне становище. В містах у разі втрати роботи можна знайти іншу або змінити фах, а в селах жителі зазвичай позбавлені можливості працювати десь іще, крім аграрної сфери. Тому необхідною складовою земельної реформи має бути державна програма, яка допоможе безболісно пройти неминучий процес трансформації аграрного виробництва, створення нових робочих місць у сфері послуг (зелений, культурологічний туризм, народний промисел тощо) та забезпечить якісну і продуману міграцію жителів сільської місцевості до міст. Програма має забезпечуватися державними надходженнями від високого реєстраційного збору, а також від фінансового ресурсу, який отримають селяни від продажу земель. Вона повинна сприяти створенню висококваліфікованих робочих місць, перепідготовці кадрів агарного сектора та компенсації відсотків при кредитуванні житла у містах в рамках спеціальної програми для селян — «доступне житло».

Ще одним завданням земельної реформи є залучення нових технологій в аграрний сектор, що дасть можливість знизити вартість продуктів харчування, на які в споживчому кошику українців припадає понад 55% витрат. Це можливо у результаті створення конкурентних механізмів на внутрішньому ринку, зростання експортних надходжень і забезпечення стабільності національної грошової одиниці.

Саме аграрне виробництво на сьогодні є однією з провідних експортно-орієнтованих галузей держави, яка забезпечує стабільність гривні, профіцит платіжного балансу та продовольчу безпеку країни. До речі, головна заслуга у відносно низьких показниках інфляції в Україні 2011 року належить не уряду та чиновникам, а аграріям, які наполегливою працею одержали рекордний урожай.

3

Коментарі

анонім

123.01.12, 11:13

Во первых урожай от власти не зависит (и слава богу), во вторых думаю необходимо в село перенести сохранение, переработку и часть пищевой промышленности.

    223.01.12, 22:20

    А вони спитали селян, чи хочуть вони тих реформ?