ЗАЯВА щодо недопустимості змін до Конституції
- 08.07.14, 15:31
- Твоя Україна
Фаза: Обговорення і внесення змін триває до 2014-07-09 23:29 | Сфера: Конституційні права територіальних громад | Автор: Віктор Католик
Вважаємо неприпустимим кулуарне просування змін до Основного Закону.
Наша Конституція, з часу її прийняття у 1996 році, була визнана світовою спільнотою однією з найкращих. І впродовж усіх років незалежності найбільшою проблемою були не вади Основного Закону країни, а його тотальне невиконання.
Таке ургентне бажання змінити Конституцію аргументується необхідністю здійснити децентралізацію влади. Але при цьому замовчується той факт, що для децентралізації влади і передачі повноважень на місця необхідно лиш виконати діючу Конституцію, зокрема ст.140-143, Цивільний кодекс та Європейську Хартію місцевого самоврядування.
Нас переконують, що завдяки змінам до Конституції більше прав отримає не президент чи парламент, а носій влади – народ та органи місцевого самоврядування. Але, в дійсності, все якраз навпаки. Нова редакція Конституції позбавляє народ конституційного права на пряме народовладдя, регламентоване статтями 140-143. Підміняючи первинні територіальні громади адміністративно-територіальними одиницями, які підконтрольні виключно владі зверху, автори конституційних змін унеможливлюють безпосередню участь громади в управлінні державою. Тож так звана децентралізація радше схожа на узурпацію влади чиновниками і посилення владної вертикалі, аніж на подальший демократичний розвиток країни.
Головна небезпека пропонованих змін полягає у фактичній ліквідації первинного елемента місцевого самоврядування – територіальної громади як історично-сформованої спільноти людей, які проживають в місті/селі/селищі, мають спільні інтереси, визначений законом правовий статус і є суб’єктом права власності. Натомість, внаслідок підміни понять, громада визначається як адміністративно-територіальна одиниця, яка включає один або декілька населених пунктів, а також прилеглі до них території. Таким чином, переривається історичний зв’язок між поколіннями, а поняття «громада» постає штучним аморфним утворенням, яке виникло в результаті адміністративно-територіального поділу.
На думку авторів, конституційна реформа необхідна тому, що модель місцевого самоврядування перехідного періоду значною мірою вичерпала свої функціональні можливості. Але це при тому, що дана модель так і не була реалізована на практиці. Більше того, автори чомусь вирішили, що зазначена у Конституції модель громадянин — громада — держава була всього лиш моделлю перехідного періоду, а не тисячолітньою традицією українського народу.
У пропонованих змінах до 140-ї статті зникає право територіальної громади здійснювати свою владу безпосередньо.
Стаття 142 Конституції гласить: "Матеріальною і фінансовою основою місцевого самоврядування є рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, земля, природні ресурси, що є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об'єкти їхньої спільної власності, що перебувають в управлінні районних і обласних рад."
На виконання цієї статті Основного Закону повинен бути механізм утворення територіальних громад - юридичних осіб публічного права та оформлення ними права власності на належне їм майно.
Такий механізм на сьогодні відсутній. Натомість, у запропонованих змінах до Конституції, замість "власності територіальних громад" з'являється поняття "комунальної власності громад", а сам термін "громади" означає лише назву адміністративно-територіальної одиниці.
Пропоновані зміни до ст. 143-ї позбавляють український народ права на свою законну власність - національне багатство, оскільки вже не територіальні громади безпосередньо, або через створені ними органи місцевого самоврядування, управляють комунальним майном, землею, ресурсами, а лише органи місцевого самоврядування та їх посадові особи, чиї повноваження планується обмежити відповідними повноваженнями представників Президента України. Тобто долю спільного майна визначатимуть виключно депутати та представники центральної влади, що на практиці, як ми знаємо, перетворюється на звичайний грабунок укранського народу. Тому можна уявити собі масштаби розкрадань, якщо усунути з правового поля справжнього власника національного багатства – народ.
Зміна статті 143-ї Конституції України на манер російської, з вилученням права громади на безпосереднє управління свом майном, взагалі виглядає цинічним кроком в умовах військово агресі сусідньої держави.
Навіть з поверхневого аналізу стає зрозумілим - про жодну реальну децентралізацію не йдеться. Це лише мімікрія системи, яка насправді хоче повністю вихолостити принципи народовладдя, закладені в чинній редакції Основного Закону.
Якщо ми вибрали європейський шлях розвитку, тоді чому уподібнюємо нашу Конституцію до російської? Адже тільки у Росії народ позбавлений права на пряме народовладдя, в той час, як усі європейські конституції та Європейська Хартія місцевого самоврядування ревно обстоюють це право.
Ми закликаємо не міняти Конституцію, а навпаки – виконати чинну: усунути перешкоди для нормально роботи територіальних громад власників та запровадити відповідні законодавчі механізми на виконання діючих статей Основного Закону, які би забезпечили реалізацію народом свого права на безпосереднє народовладдя та володіння майном у відповідності до чинної Конституції України та Європейської Хартії місцевого самоврядування.
Майдан подарував українцям безцінний практичний досвід народовладдя, породив справжнє громадянське суспільство, яке тепер не бажає миритися зі свавіллям можновладців, відкрив можливість взяти владу в свої руки і брати активну участь у керівництві своєю державою.
Саме це і є зміною системи влади і справжньою євроінтеграцією, за яку стояв Майдан.
Коментарі
Гість: Дїк
18.07.14, 16:12
ЯКриворожанка
28.07.14, 16:14Відповідь на 1 від Гість: Дїк
Якщо є час, подивіться ще й оце
https://www.youtube.com/watch?v=kwygfkQpgxM
Гість: Дїк
38.07.14, 16:20Відповідь на 2 від ЯКриворожанка
Я і тут до краю не дочитав. На Ваш хвостик задивився
utenok12
48.07.14, 17:22Відповідь на 3 від Гість: Дїк
Он воно як!? На наших дівчат задивлятися!? Не дамо!
utenok12
58.07.14, 18:28Відповідь на 3 від Гість: Дїк
Дорогий наш президент, Петро Олексійович!
Вельми дякуємо вам за невпинну турботу про нас - ваш Народ. Ми розуміємо, що ви день і ніч, не жалкуючи себе, працювали над покращенням Конституції
і все заради Народу. Як ми можемо віддячити вам, дорогий Петре Олексійовичу? Ми збираємось прийти до вас, до АП, з подарунками: хто з цеглиною, хто з
бруківкою, хто з арматурою, хто з палицею із цвяхами, що залишилась з Майдану, а хто й з автоматом.
Дуже вдячний, ваш Народ.
ЯКриворожанка
68.07.14, 20:55Відповідь на 3 від Гість: Дїк
Там не потрібно читати. То посилання на відео. І хвостика там не має. Не відволікатиме.
ЯКриворожанка
78.07.14, 21:17Відповідь на 5 від utenok12
А як вам ця новина?
http://www.pravda.com.ua/news/2014/07/8/7031312/?attempt=1
utenok12
89.07.14, 00:32Відповідь на 7 від ЯКриворожанка
Якщо ви мене спитаєте про заміну бронежилетів, то я відповім: треба міняти.
Zaremba
99.07.14, 08:40
дуже добре...; ? ...чи допис створював колектив, чи одинака? чи автор/автори мають добру правову освіту та практику? дуже добре, що автор/автори міцно "стоять" на правному грунті наших славних дідів-прадідів; не підкорюються сліпо тезі - "Конституцію повинні створювати науковці"; не ведуться на черговий "політичний вітер" щодо крайній необхідності внесення змін !!! до "недосконалої" конституції (що воно таке кожен розуміє на свій копил; - та на сьогодні ніякої досконалості конституції бути не може за "грімучій" суміші "генеральної старшині" з ще владних національних менщин ); радше ми з Вами маємо вести мову про зміцнення/утвердження нації, і, відтак утвердження в Україні її націотворчого інстинкту за Тарасом Шевченком,
ЯКриворожанка
109.07.14, 12:01Відповідь на 8 від utenok12
Ті бронежилети, що пройшли випробування автоматом Калашнікова, замінювати не можна, навіть, якщо на них сертифікату немає.