хочу сюди!
 

ГАЛИНА

59 років, терези, познайомиться з хлопцем у віці 60-70 років

Ця влада потребує людей, які її обслуговують, а не вчених

25.07.2012 Ірина Славінська
Максим Стріха – вчений, перекладач, громадський діяч.
Перекладав українською мовою Данте, Вордсворта, Колріджа, По,

Свінберна, Вітмена, Дікінсон, Стівенсона, Кіплінга, Єйтса, Т. С. Еліота, Ередіа, Буніна, Брюсова, Гумільова, Мандельштама, Мараї, Мілоша…

Максим Стріха – доктор фізико-математичних наук, головний

науковець Інституту фізики напівпровідників НАН. Упродовж останніх двох років також завідував кафедрою перекладу в університеті Грінченка. Читає курс фізики конденсованого середовища в університеті Шевченка. Віце-президент АН вищої школи України.

До червня 2010 працював заступником міністра освіти та науки.

Починав працювати з міністром Іваном Вакарчуком. Звільнився через три місяці після призначенням на посаду міністра Дмитра Табачника.

"Українська правда. Життя" зустрілась із Максимом Стріхою та

поговорила на декілька глобальних тем: освіта, наука і переклад в Україні.

Про освіту

- Зараз існує стереотип "радянська освіта = якісна освіта". Її справді можна вважати взірцем для наслідування?

- Радянська система освіти була не так радянська, як прусська – ще з

19 століття. Завдяки цій системі Пруссія перемогла Австрію в битві під Садовою 1866 року.

Вона була дуже ефективною, коли ішлося про виховання солдатів, які виграють чергову битву.

- Тобто вона привчала до дисципліни?

- До дисципліни і певного рівня знань. Абсолютних анальфабетів радянська школа не випускала.

Звичайно, школа була підпорядкована політичній системі і мусила утверджувати вірність "вічно живому ученню". Але ця система була по-своєму ефективною.

- Сучасна українська освіта це продовжує?

- Всі реформи з початку 1991 року були направлені на те, щоби наповнити новим змістом стару систему – зробити її більш гуманістичною, наблизити до європейських стандартів, не гублячи достатньо високого рівня знань.

Попри значну корумпованість і дуже низький матеріально-технічний

рівень, з освітою в нас донедавна було краще, ніж загалом із суспільством. Про це свідчить зокрема те, що Україна в рейтингах Індексу людського розвитку ООН посідає порівняно високі щаблі саме за показником освіченості населення.

В 2010 році ситуація змінилася. Нове керівництво міністерства освіти

спробувало розвернути корабель на 180 градусів у бік колишньої "радянщини" (навіть на рівні відродження міліарної гри "Зарніца"). Однак система загалом доволі інертна – і тому далеко не все з того, що зробили в попередні 19 років, вдалося знищити відразу.

- Але ж змінилися бодай формальні ознаки: тривалість навчання зменшили з 12 років до 11, переписали програми…
- Вважаю, що зміна тривалості навчання мала ефект національної

катастрофи, - якої, на жаль, суспільство як слід не відрефлексувало.

Останні 10 років міністерство щороку готувало комплект підручників

для кожного чергового класу. Цей процес не був досконалим, але був системним. Я можу судити з фізики – на виході ми вже мали дуже добрі підручники для 10 класу, продовженням яких мали стати аналогічні для 11 і 12 класів.

Коли було ухвалено рішення про повернення до одинадцятирічного

навчання, це означало, що всі наявні підручники для всіх класів потрібно викинути і дуже швидко й одномоментно написати нові. Якісно це зробити неможливо.

Тобто впродовж багатьох років наші діти будуть вчитися за неякісними

неузгодженими між собою підручниками. Це стосується не тільки заідеологізованих дисциплін на кшталт історії України. Це стосується також фізики, хімії тощо.

- Що це означає?

- Це означає, що зі школи виходитимуть недоуки з поганим рівнем знань. Кожного року цей рівень знань погіршується.

- Навіщо це було зроблене?

- Експерти вважають, що не останньою чергою це було зроблено для того, щоб скористатися нагодами, які дає стаття Конституції України про безкоштовне забезпечення школярів підручниками.

- Ви маєте на увазі корупційні схеми?

- Так вважають експерти.

- Також багато говорили про переписування програм з літератури.

6

Коментарі

125.07.12, 15:14

Яныку не нужен умный лохторат, потому и дебилизируют нацию

    225.07.12, 17:34

    Дебілам простіше розповідати про покращення життя вже сьогодні, тому повністю з Вами згоден, сучасна школа ростить "бидло". Я сину казав не один раз, що в майбутньому, тим хто зараз навчається у середній школі буде мати статус "пострадальця інтелектуального геноциду" і при вступі до вишів кардинальні міри до вступу, бо ті хто пройшов це "навчання" і йде вчитися далі, то це кращі представники інтелектуальної України. Або як в прислів'ї, "За одного битого двох не битих дають"

      325.07.12, 19:34Відповідь на 1 від Лінулька

        Гість: lyo Dnepr

        426.07.12, 00:06

        Уж ежели геноцид, то геноцид всего

          526.07.12, 10:17

          Яка симпатична та приваблива дівчина у нього за спиною на першому фото...

            626.07.12, 14:14

            Теж хотіла розмістити це інтерв"ю. Я, до речі, три роки тому теж брала інтерв"ю у нього. Розумничка! Справжній вчений, чулово володіє словом, просто приємно працювати з такою людиною. Настільки все розклав по поличках - мені залишилося тільки розшифрувати бесіду, майже не редагувала її!